Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän luomudödö: kookosöljyä ja perunajauhoa, hyi kamala!

Vierailija
04.07.2016 |

Hyvä ystäväni on aina ollut luomu, bio, ei antibiooteille, ei eläinkokeille, ei kemikaaleille jne. No sepä on minulle ihan ok, hänellä on yleensä omat eväät mukana, kun tulee meille vaikka koko päiväksi. Toki syö ja juo meillä itselleen sopivaa muutakin, mutta on silleen huomaavainen, ettei minun tarvitsisi ottaa hänen erityisjuttujaan huomioon.

Tänä keväänä hän alkoi syventää luomuhenkisyyttään ja päätti mm. lopettaa hiusten pesun shampoolla kokonaan. En ole täysin selvillä, laittaako hän jotain etikkaa tai suolaa tms veden sekaan vai käyttääkö pelkkää vettä. Omasta mielestään hänen hiuksensa ovat nyt upeammat kuin koskaan. Minusta ne ovat haiseva, rasvainen liruletti.

Ei sekään haittaa, mutta viimeisin innostus on itsetehty deodorantti! Näillä helteillä vedetään kookosöljyä perunajauholla kainaloon. En muista varmasti, tuliko siihen vielä jotain leivinjauhetta tms. Ystävä kehuu tuotetta maasta taivaaseen, kuinka hienhaju on tiessään ilman kemikaaleja.

Minusta hän haisee vahvasti hieltä ja siksi hänen kanssaan on tuskallista olla. Shoppaillessa tuntuu, että myyjät katselevat ystäväni vaatteiden sovittelua karsaasti, koska haju tarttuu vaatteisiin.

Ja ystävän perässä leijailee tosiaan kookoksen (jota inhoan) ja hienhajun sekoitus. Olen yrittänyt sanoa hänelle, että omatekemä dödö ei toimi, mutta hän ei huomaa hienhajua, on kai nenä tottunut siihen. Kehuu maasta taivaaseen terveellisen deodoranttinsa eikä käsitä, miksei kukaan oikein jaksa kuunnella.

Kuulemma lomalla ollessa ei käytä mitään ja hienhaju loppuu viikossa! Eli taas oma nenä tottuu, ja muut kärsivät.

Sinä, joka uskot tuollaiseen "kosmetiikkaan", lue tämä ajatuksella.

Kommentit (369)

Vierailija
261/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Just tuo! :)

Vierailija
262/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin perennat pyykkikoneeseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon hankkinut luomudeodoranttia, en tosin itse tehtya. Ja toimii. Mutta toisaalta hikeni ei haise muutenkaan. Hiukset pesen palashampoolla ja pyykit pesupahkinoilla... 

Vierailija
264/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon hankkinut luomudeodoranttia, en tosin itse tehtya. Ja toimii. Mutta toisaalta hikeni ei haise muutenkaan. Hiukset pesen palashampoolla ja pyykit pesupahkinoilla... 

Kaikkihan täällä väittää, että "hikeni ei haise". Kuitenkin kanssaeläjät täällä todistavat, että kyllä haisee! Oma nenä vaan on tottunut omaan lemuun ja muut eivät kehtaa sanoa, vaikka kysyt.

Ei tämän ketjun pointti nyt mene perille niille, keille pitäisi. :(

Vierailija
265/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla muuta tähän ketjuun, mutta tuo jonkun pari kertaa kuukaudessa suihkussa käyvä kaveri olis kyllä mielenterveyspalvelujen tarpeessa...

Pakko vielä vastata tähän ketjuun. Siis ystäväni oli ihan järkevä ja mukava ihminen muuten, mutta erittäin eko-henkinen.

Ei tunnistanut omaa hajuaan tai likaisuuttaan, vaikka kasvoille karstoittuneen rasvan näkivät kaikki ihan omin silmin. Ja sohvaani jäi hänestä ikuinen rasvakuvio, pääsin siitä vasta kun vaihdoin sohvan. Pesi myös hampaansa jollain kasvin juuren palalla.

Istuiko se alasti sun sohvalla vai miten siitä voi jäädä rasvakuvio? Tulee mieleen poliisisarjat, joissa euumiin ääriviivat piirretään asvalttiin.

päästä jäi selkänojaan, kun nojasi päätä siihen.

Vierailija
266/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan täällä väittää, että "hikeni ei haise". Kuitenkin kanssaeläjät täällä todistavat, että kyllä haisee! Oma nenä vaan on tottunut omaan lemuun ja muut eivät kehtaa sanoa, vaikka kysyt.

Ei kaikkien hiki haise. Olikohan niin, että kolmasosalla ihmisistä ei hiki haise.

Vierailija
267/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien hiki haise. Olikohan niin, että kolmasosalla ihmisistä ei hiki haise.

Kerropa lähde tuohon faktaan!

Vierailija
268/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunajauho en entisajan talkki! Ihan fiksu on kaverisi.

Lihavan ihmisen kannattaa laittaa perunajauhoja esim. rintojen alle, pyllyvakoon ja kaikkiin ihopoimuihin. Nehän hiertyvät rikki, vaikkei olisi hellekään. Perunajauho on loistava tuki!

Vierailija
269/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juntiti sanoo "deudorantti", pahimmillaan "teutorantti" kun se on deodorantti?

Ennen muuten sanottiin "hienpoistoaine" ihan mainoksissakin.

Deodorantti olis hajunpoistoaine. Antiperspirantti on hienpoistoaine.

Vierailija
270/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavan ihmisen kannattaa laittaa perunajauhoja esim. rintojen alle, pyllyvakoon ja kaikkiin ihopoimuihin. Nehän hiertyvät rikki, vaikkei olisi hellekään. Perunajauho on loistava tuki!

Mä kokeilin yhteen aikaan laittaa talkkia tissien alle ja nivusiin ynnä muihin vastaaviin hikoaviin paikkoihin. Kävi ilmi että talkki imee kyllä tehokkaasti itseensä kehon eritteitä, mutta se myös vahvistaa tehokkaasti kaikki niiden eritteiden hajut moninkertaisiksi. En ole koskaan muulloin kyennyt haistamaan omaa pilluani housujen läpi mutta silloin tuoksui. Hiki samaten.

Vierailija
271/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt katsoin äkkiä nettikaupoista noita kestositeitä, niin kyllä niissä kaikissa oli kosteussulku. Ja kosteussulku oli yleensä polyestereitä yms. Ja mikähän se polyesteri on, no muovia

Vierailija
272/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään hiki ei haise, paitsi muutaman harvan joilla on geneettinen häiriö (hiki haisee mädälle kalalle). Hiki alkaa haista vasta ihon pinnalla, kun se reagoi iholla oleviin bakteereihin. Minä käytän antiperspiranttia, joka ehkäisee hikoilua. Deodorantti (ja muut öljyt jne) vain naamioivat pahaa hajua tuoksulla.

Vierailija
273/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on myynnissä erilaisia talkkeja, tuoksuttomia ja tuoksullisia, eri aineyhdistelmillä. Ei siis tarvita perunaa eikä ole pakko laittaa ruusuntuoksuista yms, jos se reagoi oudosti omien tuoksujen kanssa.

Vierailija
274/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt katsoin äkkiä nettikaupoista noita kestositeitä, niin kyllä niissä kaikissa oli kosteussulku. Ja kosteussulku oli yleensä polyestereitä yms. Ja mikähän se polyesteri on, no muovia

No niin! Mitäs minä sanoin! Ja jos en kovin väärässä ole, niissä on myös sitä alumiinia, vaikka sitä niin ollaan välttelevinään tässäkin ketjussa!

Vierailija
275/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök! Poikakaveri on myös tuollainen kemikaalivastainen hihhuli,ei halua käyttää pesuaineita eikä muuta normaali-ihmisen hygieniaan kuuluvaa.Onneksi ei sentään ole keksinyt tuota tee-se-itse-dödöä :D Minusta markettituotteet on OK,mies ei käyttäisi mitään aineita.Kompromissina käytetään hippikauppojen luontaisia palasampoita yms. hömpötyksiä.

Hienoa,että kehtaat kuitenkin käydä kaupoilla yms. erikoisen ystäväsi kanssa,ap! Itse ehkä tapaisin haisevaa ja limahiuksista kaveria mieluusti vähemmän julkisilla paikoilla,vain jomman kumman kotona.

Palashampoo oli mahtava löytö tälle ohuthiuksiselle! Ei tosiaankaan mitään hömpötystä, sopii hiuksilleni loistavasti, ei tarvi joka päivä pestä niin kuin silikonishampoilla ennen :)

Myönnän että palasampoo on hyvä keksintö,itselläni on tosin paksut mutta hirveän nopeasti rasvoittuvat hiukset,joten kiva kun voi pestä ne joka päivä hellävaraisesti.

Sen sijaan fluoriton hammastahna,alumiiniton deororantti ja kookosöljy kaikkiin mahdollisiin tarkoituksiin on hihhulointia,jota en vain tajua :D

Sarjaa alkoholiton viini/olut, kofeiiniton kahvi nikotiiniton tupakka.

Juuri näin! Ihanaa muuten,että tämä ketju on jatkunut,eilen jäi kesken rekkauspakon takia ja kun nyt taas pääsin koneelle,tämä on yhä etusivulla! <3

En tajua tuota,jonka mielestä toosa on säädytön sana.Ja "pippe"? Siis miksi ei pippeli/kikkeli,ovatko nekin liian riettaita ilmauksia?

Joku kysyi,kuinka kananmunan pitäisi puhdistaa hiukset.Minun käsittääkseni kananmuna ei varsinaisesti pese hiuksia,vaan ravitsee niitä hiusnaamiona.Kyllähän jossain vanhan ajan kauneusoppaissa neuvotaan myös hoitamaan hiuksia esimerkiksi teellä huuhtelemalla,tai oluella,eivät korvaa sampoota,mutta saavat hiuksista tuuehat tai jotain.

Olisi muuten kiva kuulla lisää siitä "yrttijauhepesusta",joka värjää suihkuverhon.Tulee lähinnä mieleen henna,joka siis on kasviperäinen,hoitava hiusväri.Onko samantyyppistä ainetta myös hiusten pesuun?!

Kananmuna tai mikä tahansa muu aine on täysin turha hiuksen päällä. Se ei "ravitse" hiusta. Sellainen on täyttää epätieteellistä huuhaata. Hius on kuollutta solukkoa. Se ottaa ravintoa vain päänahasta eli siihen voi vaikuttaa ravinnolla ja pitämällä esim. niskan ja pään lihakset kunnossa (lihasjumi voi ehkäistä verenkiertoa) ja pesemällä liat iholta pois.

Vierailija
276/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mulle ole kukaan ennen kertonut, että ihanana pitämilläni naisilla saattaa olla perunajauhoja pyllyvaossa, kangasmytty jalkovälissä, pähkinöillä "pestyt" kuteet, munaa päässä ja palmuöljyt kainalossa.

T. Nuori, ja näköjään todella kokematon mies

Vierailija
277/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yök! Poikakaveri on myös tuollainen kemikaalivastainen hihhuli,ei halua käyttää pesuaineita eikä muuta normaali-ihmisen hygieniaan kuuluvaa.Onneksi ei sentään ole keksinyt tuota tee-se-itse-dödöä :D Minusta markettituotteet on OK,mies ei käyttäisi mitään aineita.Kompromissina käytetään hippikauppojen luontaisia palasampoita yms. hömpötyksiä.

Hienoa,että kehtaat kuitenkin käydä kaupoilla yms. erikoisen ystäväsi kanssa,ap! Itse ehkä tapaisin haisevaa ja limahiuksista kaveria mieluusti vähemmän julkisilla paikoilla,vain jomman kumman kotona.

Palashampoo oli mahtava löytö tälle ohuthiuksiselle! Ei tosiaankaan mitään hömpötystä, sopii hiuksilleni loistavasti, ei tarvi joka päivä pestä niin kuin silikonishampoilla ennen :)

Myönnän että palasampoo on hyvä keksintö,itselläni on tosin paksut mutta hirveän nopeasti rasvoittuvat hiukset,joten kiva kun voi pestä ne joka päivä hellävaraisesti.

Sen sijaan fluoriton hammastahna,alumiiniton deororantti ja kookosöljy kaikkiin mahdollisiin tarkoituksiin on hihhulointia,jota en vain tajua :D

Juuri näin! Ihanaa muuten,että tämä ketju on jatkunut,eilen jäi kesken rekkauspakon takia ja kun nyt taas pääsin koneelle,tämä on yhä etusivulla! <3

En tajua tuota,jonka mielestä toosa on säädytön sana.Ja "pippe"? Siis miksi ei pippeli/kikkeli,ovatko nekin liian riettaita ilmauksia?

Joku kysyi,kuinka kananmunan pitäisi puhdistaa hiukset.Minun käsittääkseni kananmuna ei varsinaisesti pese hiuksia,vaan ravitsee niitä hiusnaamiona.Kyllähän jossain vanhan ajan kauneusoppaissa neuvotaan myös hoitamaan hiuksia esimerkiksi teellä huuhtelemalla,tai oluella,eivät korvaa sampoota,mutta saavat hiuksista tuuehat tai jotain.

Olisi muuten kiva kuulla lisää siitä "yrttijauhepesusta",joka värjää suihkuverhon.Tulee lähinnä mieleen henna,joka siis on kasviperäinen,hoitava hiusväri.Onko samantyyppistä ainetta myös hiusten pesuun?!

Kananmuna tai mikä tahansa muu aine on täysin turha hiuksen päällä. Se ei "ravitse" hiusta. Sellainen on täyttää epätieteellistä huuhaata. Hius on kuollutta solukkoa. Se ottaa ravintoa vain päänahasta eli siihen voi vaikuttaa ravinnolla ja pitämällä esim. niskan ja pään lihakset kunnossa (lihasjumi voi ehkäistä verenkiertoa) ja pesemällä liat iholta pois.

Kai olet kuullut vanhan,tieteellisen totuuden, kuinka hius vahvistuu, kun sen latvan leikkaa poikki!

Vierailija
278/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai olet kuullut vanhan,tieteellisen totuuden, kuinka hius vahvistuu, kun sen latvan leikkaa poikki!

Joo, hih :) Ja kuinka se jotenkin kasvaa nopeammin myös kun toisesta päästä vähän rapsaisee :D

Vierailija
280/369 |
05.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin on myynnissä erilaisia talkkeja, tuoksuttomia ja tuoksullisia, eri aineyhdistelmillä. Ei siis tarvita perunaa eikä ole pakko laittaa ruusuntuoksuista yms, jos se reagoi oudosti omien tuoksujen kanssa.

Tallkia ei saamissään nimessä käyttää genitaalialueille. Aiheuttaa munasarjasyöpää. Ihan faktatietoa. Asiasta on nostettu USAssa oikeusjuttukin aikoinaan. Googlettakaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän