Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä 1/4 ulkomaalainen, sanotko olevasi pelkästään suomalainen vai

Vierailija
04.07.2016 |

mainitset olevasi 1/4 ulkomaalainen?

Ja jos tätä nyt lukee joku joka on vaikkapa 3/4 ruotsalainen ja 1/4 saksalainen, niin kyllä hänkin voi kommentoida jos kertoo olevansa vain ruotsalainen.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16, siten, että ap tuntuu ajattelevan rotuja ja katsoo, että on olemassa puhtaita suomalaisia ja sitten niitä ei-ihan-suomalaisia. Minä katson, että kansalaisuus näkyy passista.

Ai, sori jos vaikutti siltä :D Mietin vaan sen takia, että koska oma isoisäni on jemeniläinen (eli olen 1/4), ja aina kun joku kysyy minkä maalainen olen, sanon olevani suomalainen. Sitten alkaa kauhea ihmettely siitä, miten olen liian tumma suomalaiseksi ja miten on niin outo sukunimi.

Siksi mietin että mitä te muut osaksi ulkomaalaiset sanovat kun teiltä kysytään etnistä taustaa :P

ap (nro 18)

Vierailija
22/26 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puoliksi suomalainen ja puoliksi saksalainen. Kerron kuitenkin olevani suomalainen koska olen täällä asunut 5v eteenpäin ja tämän kulttuurin omaksunut. En näe tarvetta kertoakseni saksalaisesta taustastani erikseen.

Sen sijaan eräs kaveri joka on 1/4 iranilainen ja 3/4 suomalainen, sanoo aina olevansa Iranista. Vaikka ei ole koskaan asunut siellä, vaan koko elämänsä täällä.

Eli kai se on sitten henkilökohtainen juttu minkä maalaiseksi itsensä mieltää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelakorttityyppi kirjoitti:

No onneksi sanoit tuon toisen lauseen niin minäkin voin kommentoida.

Olen 1/4 keskiaasialainen (muuten puolalainen), ja sanon vain, että olen puolalainen. En tunne minkäänlaista yhteyttä Keski-Aasian, en tiedä alueen kulttuur(e)ista mitään enkä osaa yhtään sen alueen kieltä, joten en tunne itseäni mitenkään erityisen keskiaasialaiseksi tai aasialaiseksi ylipäätään.

Tule mukaan

Seuraavalla kerralla rajat kiinni mielenositukseen

:D

Vierailija
24/26 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varttiniekeri on korrekti ilmaisu.

Vierailija
25/26 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt Suomessa, joten olen tietysti suomalainen. Molemmat vanhemmat ovat kotoisin ulkomailta, mutta ei se minusta ulkomaalaista tee. Kysyttäessä voin kertoa suvun juurista, mutta pidän ap:n asennetta aika rasistisena.

Miten ihmeessä ap:n asenne on rasistinen?

Tähän myös ap itse haluaa vastauksen, koska ap on 1/4 jemeniläinen mies :D

Kaikki ovat rasisteja kunnes toisin todistetaan.

Vierailija
26/26 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kommentoida varmaa koska oon 1/2 ulkomaalainen...