Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko Juice suuri sanoittaja ja muusikko vaiko juoppo rasisti ??

Vierailija
04.07.2016 |

Juice on henkilö josta saamme mökillä aika pientä kinaa. Jollekin hän on suuri muusikko ja sanoittajien kuningas. Jotkut taas pitävät häntä juoppona ja tyhmänä rasistina.
Mites sinä?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

All of the above. Juice oli kaikkea sitä ja enemmän.

Vierailija
2/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sanoittaja, korkeintaan keskinkertainen biisintekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun elämässä juice oli enemmän sekoja puhuva pää jossain tv-ohjelmassa kuin muusikko :)

Vierailija
4/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä sen rasistin sait? juice on paljon ja kaikenlaista mutta en tunne juicea niin hyvin henkilönä että osaisin sanoa rasistisuudesta mitään

Vierailija
5/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismisyytöksiä en ymmärrä. Mistä ne tulevat?

Vierailija
6/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicehan oli vähän kaikkea ja usein myös väärin ymmärretty koska Juicen sarkasmi ei uppoa kaikkiin. Juoppo oli ja ehdottomasti huippusanoittaja. Juicen maailmankuva taas oli suhteellisen erikoinen. Juicea nimittäin voi pitää uskovaisena kristittynä vaikka hän vastustikin institutioita. Lisäksi Juice oli vastusti autoritaarisia järjestlemiä ja kammoksui suuria johtajia. Jos rasismia tai "kyseenalaisia" sanoituksia mietitään vaikkapa hevidiggarin vuorisaarnan tai mussolini perusdiini kappaleiden osalta niin kyllähän ne ovat puhdasta sarkasmia ja jos joku ottaa kappaleet kirjaimellisesti pitää olla aika helvetin tyhmä. Juice oli kuitenkin varsin suvaitsevainen ja esim. kappale isoisän hinttipussi on aika hauska. Ihmisenä ja elämänkumppani Juice oli varmasti todella hankala.

Vierailija
7/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pitänyt häntä hieman yliarvostettuna. Biisit loppujen lopuksi aika yksinkertaisia ja huonoja. Sanoitukset joskus ihan nokkelia, mutta eivät ne kyllä mitään hirvittävän nerokkaitakaan ole. Huono laulaja.

Vierailija
8/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina pitänyt häntä hieman yliarvostettuna. Biisit loppujen lopuksi aika yksinkertaisia ja huonoja. Sanoitukset joskus ihan nokkelia, mutta eivät ne kyllä mitään hirvittävän nerokkaitakaan ole. Huono laulaja.

Onko monimutkainen biisi hyvä? Laittaisitko esimerkkejä? Älä unohda nerokkaita sanoituksia.

Vierailija
9/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kappale on tyystin alatyylinen enkä pidä niistä. Sitten taas on näitä todella hyviä kuten "Myrkytyksen oireet", joiden takia ajattelen hänen olleen todella hyvä sanoittaja.

Vierailija
10/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko monimutkainen biisi hyvä? Laittaisitko esimerkkejä? Älä unohda nerokkaita sanoituksia.

Riippuu varmasti paljolti kuuntelijan musiikkimausta. Itse kuuntelen metallia (progemetalli lempparia), johon verrattuna Juicen biisit jäävät vähän latteiksi.

-Eri

Vierailija
11/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti Juice oli juoppo. Sanankäyttäjänä parhaimmillaan varsinainen verbaalivirtuoosi, vaikka kehnojakin sanoituksia löytyy. Suurena muusikkona häntä ei kai kukaan voi pitää? Keskinkertainen kitaristi ja laulutaito...

Mutta että rasisti? En nyt oikein ymmärrä, millä perusteella tällaisen leiman häneen voisi lätkäistä.

Vierailija
12/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu varmasti paljolti kuuntelijan musiikkimausta. Itse kuuntelen metallia (progemetalli lempparia), johon verrattuna Juicen biisit jäävät vähän latteiksi.

-Eri

Mutta siis biisin monimutkaisuus merkitsee suoraan sen paremmuutta?

Vierailija
13/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

No hevipellet ei tunnetusti tajua mitään musiikista.

Vierailija
14/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyyst. Juice oli 80-luvun lopulta alkaen hieman maahanmuuttokriittinen

Vierailija
15/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
16/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

No onhan ne nyt melkoisia renkutuksia, usein vielä sellaisia mukahauskoja ralleja. Perustuvat täysin sanoituksiin. Jotka kyllä joskus osuvat nasevasti ja silloin Juicen sanankäyttötaidot huomaa. Mutta ei se nyt mitään suurta muusikkoa vielä tee.

Vierailija
17/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tietysti oli. Ei kai nyt kukaan hänen älykkyyttään kiistä.

Vierailija
18/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mielestä J oli kirjallisesti keskinkertaista lahjakkaampi, antaisitteko esimerkkejä sanoituksista tai muista teksteistä, joissa verbaalinen lahjakkuus näkyi mielestänne?

Vierailija
19/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juice oli vapaa sielu.

Nykyihmiset kyykytettyinä miettivät ja kysyvät, voinko, onko normaalia,kehtaanko.

Kehitys kulkenut takapakkia.

Vierailija
20/81 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Eri

No onhan ne nyt melkoisia renkutuksia, usein vielä sellaisia mukahauskoja ralleja. Perustuvat täysin sanoituksiin. Jotka kyllä joskus osuvat nasevasti ja silloin Juicen sanankäyttötaidot huomaa. Mutta ei se nyt mitään suurta muusikkoa vielä tee.

Eli et voinut vastata. Ei ne sinun monimutkaiset biisit suurta muusikkoa tee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän