Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

on yhtä hel*ettiä olla introvertti yhä ekstrovertimmaksi käyvässä maailmassa

Vierailija
03.07.2016 |

Homma vain pahenee koko ajan.
Introverteille annetaan yhä enemmän kaksi vaihtoehtoa:
Joko sopeudut ja alat käyttäytyä kuin ekstrovertti, tai syrjäydyt yhteiskunnasta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. :(

Vierailija
2/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kuin taistella loppuun saakka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen syrjäytynyt. :(

Vierailija
4/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo yhteiskunta niin erinomainen ole, että sen kanssa kannattaisi muutenkaan olla tekemisissä enempää kuin välttämättömän. Vapaaehtoisesti syrjäytynyt.

Vierailija
5/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh

Vierailija
6/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
7/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama fiilis. Pahinta on se ettei kelpaa edes töissä enää. Teen suorittavan tason hommia ja hyvin teenkin, mutta sielläkin pitäis kuulema "tuoda enemmän itseään esille" ja olla sosiaalisempi. En vaan jaksa enää.

Vierailija
8/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ekstroverttejä kukaan on? Samanlaisia tönkköjä tyhjänpäiväisten juttujen jauhajia kaikki. Ei niiltä ekstroverteilta mitään vastakaikua saa, jos haluaisi kunnolla jutella asioita.

Vierailija
9/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Jos nämä ekstrovertit edes yrittäisivät ymmärtää, että me introvertit emme ole samanlaisia hölösuita kuin he. Se tunnekylmyys joidenkin kohdalla on niin masentavaa:(

Vierailija
10/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Jos nämä ekstrovertit edes yrittäisivät ymmärtää, että me introvertit emme ole samanlaisia hölösuita kuin he. Se tunnekylmyys joidenkin kohdalla on niin masentavaa:(

Ja siitäkin kun sitten kerran elämässään suunsa avaa ja oikeesti keskustelee jonkun kanssa, niin jälkeenpäin tulee kauheen paha olo. Parempi ois melkein ollut vaan olla yksin hiljaa.

Vierailija
11/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama fiilis. Pahinta on se ettei kelpaa edes töissä enää. Teen suorittavan tason hommia ja hyvin teenkin, mutta sielläkin pitäis kuulema "tuoda enemmän itseään esille" ja olla sosiaalisempi. En vaan jaksa enää.

Tuollaiseksihan se menee työnhaussakin. Ihan sama kuinka ahkera ja taitava työntelijä olisit, jos et osaa olla tarpeeksi ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen niin töitä ei tipu.

Paikan vie sitten joku toistaitoinen jolla on paremmat sosiaaliset taidot.

Vierailija
12/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
13/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja töissä sitä ei moni uskoisi, sillä olen sosiaalinen ja iloinen. Välillä väsyn siihen ja kotona saan olla epäsosiaalinen introvertti. Mutta töissä sosiaalisuus kuuluu työhön ja saan siitä palkkaa.

Vierailija
14/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti ja töissä sitä ei moni uskoisi, sillä olen sosiaalinen ja iloinen. Välillä väsyn siihen ja kotona saan olla epäsosiaalinen introvertti. Mutta töissä sosiaalisuus kuuluu työhön ja saan siitä palkkaa.

Tätä ap juuri tarkoitti.

Voit olla introvertti, mutta et saa käyttäytyä kuin introvertti.

Vierailija
15/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ap juuri tarkoitti.

No, riippuu varmasti mitä työtä tekee. Asiakaspalveluammatissa pitää olla ulospäin suuntautuva ja sosiaalinen (tai ainakin vaikuttaa siltä).

Vierailija
16/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiseksihan se menee työnhaussakin. Ihan sama kuinka ahkera ja taitava työntelijä olisit, jos et osaa olla tarpeeksi ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen niin töitä ei tipu.

Paikan vie sitten joku toistaitoinen jolla on paremmat sosiaaliset taidot.

Törmäsin tähän ilmiöön pitkän työsuhteen jälkeen. Vielä 2000-luvun alkupuolella työnhaussa osaamisella oli väliä. Nykyään täytyy tehdä persoonallisia sirkustemppuja joko videolle tai oikealla fontilla miedosti tuoksutetulle paperille, energinen valokuva liitteenä. Onneksi olen jo sen ikäinen (40), ettei töistä tarvitse enää haaveilla.

Vierailija
17/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmistö pakotetaam sopeutumaan enemmistöön, niin se aina loppujen lopuksi menee, sanovat vihreät mitä vain.

Ekstrovertteja he taitavat ollakin.

Vierailija
18/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ap juuri tarkoitti.

No ei se ole rasite sillä aspana kontaktit on lyhyitä ja ihmiset erilaisia, se on mielenkiintoista. En jaksa samojen ihmisten kanssa pitkiä keskusteluja eli töissäkin pidän tauot mieluiten yksikseni. Työkavereihin en halua tutustua tarkemmin, arvostan vapaa-aikaa jolloin saan olla yksikseni tai itse valitsemassani seurassa.

Vierailija
19/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti jaa jotta töissä sitä ei moni uskoisi, sillä olen sosiaalinen ja iloinen. Välillä väsyn siihen ja kotona saan olla epäsosiaalinen introvertti. Mutta töissä sosiaalisuus kuuluu työhön ja saan siitä palkkaa.

Tätä ap juuri tarkoitti.

No, riippuu varmasti mitä työtä tekee. Asiakaspalveluammatissa pitää olla ulospäin suuntautuva ja sosiaalinen (tai ainakin vaikuttaa siltä).

Nykyään se vain tuntuu olevan muissakin kuin asiakaspalveluammateissa. Jotta edes saisit mitä hyvänsä työtä, sinun pitää osata markkinoida itsesi, tuoda esille persoonallisuutesi ynnä muuta p*skaa. Ja someen täytyy tietenkin laittaa kaikki majdollinen materiaali yksityiselämästäsi, muuten et pääse edes haastatteluun.

Vierailija
20/34 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti lastentarhanopettaja ja haluan ajatella, että lapset tarvitsevat myös kaltaistani esikuvaa. Oletuksena on, että kaikki opettajat nauttivat esilläolosta. Itsekin pidän ihmisistä ja sosiaaliset taitoni ovat hyvät, mutta tällaisena osaan antaa tilaa myös lapsille sen sijaan, että pääosassa olisin minä. Ymmärrän myös hiljaisuutta ja vetäytymisen tarvetta; ryhmäni lasten ei ole väkisin osallistuttava yhtään mihinkään vaikka ryhmämuotoisessa hoidossa ovatkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme