Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

No, ei sitten haeta töitä (liian vaikeaa)

Vierailija
27.09.2024 |

En minä osaa perustella, että miksi minut kannattaisi palkata, tai tiedä mitä pitäisi kertoa, kun pyydetään kertomaan itsestä jotain. Ei minulla ole myöskään antaa mitään hienoja esimerkkitapauksia edellisiltä työpaikoiltani siitä, miten olen erityisesti loistanut osaamisellani tai mitään muutakaan sellaista.

Ja sitten kun näistä edellisistä vielä pitäisi kyetä antamaan persoonalliset vastaukset, millaisia kukaan muu ei ole vastannut. (Tyyliin: "Älä sano olevasi nopea oppimaan uusia tehtäviä, koska kaikki sanovat niin. Keksi jotain omaperäisempää")

Tuntuu siltä, että työnhaussa pitää suunnilleen osata lukea rekrytoijan ajatuksia, että tietäisi millaisia vastausten pitäisi olla, jotta tulisi valituksi. Ja valitettavasti telepatia ei kuulu kykyihini.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se tuokin tekosyy olla hakematta töitä. 

Vierailija
2/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videoita vaativat skippaan suoraan. Olen pari kolme tehnyt ja teennäisempää paskaa en ole koskaan saanut aikaiseksi. No ei kyllä valittukaan, mutta vieläkin mietin, missä ne saatanan videot pyörii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet vaan ihan normaalisti ja kerrot osaamisestasi ja parhaista puolistasi Kaikenlaisia neuvoja on netti pullollaan, ei niitä niin vakavasti kannata ottaa..Ihan tavallisia ihmisiä niihin töihin valitaan.

Vierailija
4/16 |
27.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää teatteria työnhaku nykyään. 

Vierailija
5/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua nauran noille aikaisemmille kommenteille🤣🤣

siis asiahan on niin ettei kukaan sitä työtä hae muuta kuin elannon takia!

sanot suoraan että sua motivoi tulokset, kiva työympäristö ja kuukauden palkka ! Sanot että vahvuuksiin kuuluvan se että oot avoin kehitykselle! Vastaat huonoihin puoliin siten että ne kuulostaa siltä että tiedostat sen ja oot jo reflektoinut parannusta kyseiseen asiaan esim teen töitä välillä liiankin tarkasti ja unohdan ruoka-tauot. Noi huonot puolet on enempi kompakysymyksiä koska ei ne haluu tietää että oot ihminen ja että virheitä sattuu kaikille.

Aikomus on paketoida vanhat tulen toimeen kaikkien kanssa ja olen positiivinen -tyyppiset vastaukset uudelleen, mutta vain eri tavalla. 

Kaikki työnantajat ei katso tätä hyvällä mut tarviit vain yhden joka osaa arvostaa sun rehellisyyttä! nykyään työnhaku on teatteria niin kuin täällä jo aikasemmin mainittiin ja kaikki me tiedetään miksi. Turha esittää mitään muuta, koska se näkyy kyllä ulospäin!

Vierailija
6/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tiennyt. Kävin nuohoojan ammattitutkinnon ja perustin oman yrityksen. Nyt töitä on enemmän kuin itse ehtii tekemään. 

Vierailija
7/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vielä lisää että oot ollut tietoinen yrityksestä ja sua kiehtoi kyseinen paikka!

Muista myös esittää jotain kysymyksiä haastattelijalle/-joille

- minkälaista palautetta yritys on saanut työntekijöiltään/asiakkailtaan? 

- minkä takia sinun pitäis valita juuri tämä paikka vs jokin muu ? (Tää osoittaa että sulla on myös markkina-arvoa ja että kohtelet itseäsi reilusti)

- jos haastattelija on itse töissä työpaikassa johon haet - voit kysyä että mitä hän tuumaa omista työtehtävistään/-ympäristöstä etc.

Vierailija
8/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tolla väliä kun hakijoita satoja niin ellet oo huippu niin ei mitään toivoa

Vierailija
9/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään tiennyt. Kävin nuohoojan ammattitutkinnon ja perustin oman yrityksen. Nyt töitä on enemmän kuin itse ehtii tekemään. 

Perustin syrjäseudulle kotisiivousfirman, enkä olisi ikinä uskonut miten paljon sille on kysyntää. Toiminta on laajentunut sen verran, että pystyn työllistämään pari muutakin. Niin vaan se elämä yllättää. 

Vierailija
10/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen sektorin monopoli ja lakisääteinen homma. Vain siksi hyvä bisnes.

PS. On olemassa nuohoojia jotka ovat pudonneet liukkaalta katolta, ja on nuohoojia jotka eivät ole vielä pudonneet liukkaalta katolta.

Vierailija
11/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä että nykyään se jolla on oarhaat stand-up koomikon lahjat tai osaa paljon sirkustemppuja saa työn. Huomannut näistä jotka tekee jonkun naurettavan tempauksen ja pääsevät lööppeihin niin heti työpaikkaa pukkaa.

Vierailija
12/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään hae töitä. Minä "haen" töitä. 4x kuussa.

M54

Vierailija
13/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet vaan ihan normaalisti ja kerrot osaamisestasi ja parhaista puolistasi Kaikenlaisia neuvoja on netti pullollaan, ei niitä niin vakavasti kannata ottaa..Ihan tavallisia ihmisiä niihin töihin valitaan.

Onkohan ne tavallisia, kuitenkin joka elannon tarjoavaan avoimeen työpaikkaan on 100-900 hakijaa ja van yksi otetaan, se on väistämättä melko erityinen ihminen joka valitaan, yksi sadoista.

Olen nyt tehnyt noin 60 työhakemusta, yhdessä haastattelussa käynyt, olin kuulemma liian pätevä tehtävään. Muutamasta olen saanut vastauksen, 95% ei ole kuulunut mitään.

Olen perehtynyt yrityksiin ja tehtävään, tehnyt huolellisesti hakemuksen ja käyttänyt aikaa. Olen kuluttanut tuohon hommaan nyt useita satoja tuntaja ja lopputulos on puhdas nolla.

Ikää jo on mutta eritäin hyvä ajan tasainen osaaminen.

Mutta en keksi mitään järjettömämpää hommaa kuin työn hakeminen, valtava työ ja hakemus heitetään suoraan mappi Ö:n kait ikäni vuoksi.

Työnhaku on itse asiassa idioottimaisinta homma mitä olen koskaan elämässäni tehnyt, koska panos tuotos suhde on järkyttävän huono.

Vierailija
14/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa yhtään tota teatteria, pitäisi miettiä millaisen kuvan antaa itsestään ja esittää jotain mahdollisimman mielenkiintoista ja pätevää. En jaksa muutenkaan ihmisiä jotka vetää jotain roolia. Niinpä oon päättänyt olla vaan oma itseni, tähän asti se on riittänyt ja oon muutamaa poikkeusta lukuunottamatta löytänytkin töitä jossa on ollut kiva ympäristö tehdä töitä. Ehkä muutkin on arvostaneet sitä et kaikki voi olla sellaisia kuin on. Työt hoidetaan hyvin ja ilmapiiri on rento. Semmoisessa minä viihdyn. En kiiltokuvapaikassa jossa pidetään kulisseja ja ollaan olevinaan jotain  työhaastatteluista lähtien. 

Vierailija
15/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en hae ollenkaan tommosiin. 

Vierailija
16/16 |
04.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tekoälyyn nuo kysymykset ja kopioi sieltä vastaukset työhakemukseesi.