Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minua säälittää nainen, jonka kanssa mies petti mua?

Vierailija
03.07.2016 |

Tapahtuneesta on yli puoli vuotta ja me ollaan nyt pääsemässä sen yli.
Tapaamisia ei ollut kuin muutama, viestittelyä ja soittelua lähinnä. Mies sitten laittoi suhteen asiallisesti poikki ja kaikki ollut avointa sen jälkeen. Myös terapiassa ollaan käyty ja ehkä meillä menee paremmin kuin ikinä vaikka uskomattomalta kuulostaakin.
Tämä nuori nainen nyt vaan ei tunnu pääsevän yli. Tietenkään hän ei tiedä, että minulla on lupa miehen fb.iin, puhelimeen ym ja pari krt kuussa tulee miehelle viestejä joihin ei vastaa.
On ikävöintiä, on viatonta kuulumisten kyselyä ja toivetta olla edes kaveri.
Eilen illalla tuli viesti, että saako soittaa ja siihen kun ei tullut vastausta tuli viesti, jossa toivotti kaikkea hyvää ja ihanaa miehen elämään. Mun kävi sitä niin sääliksi. Jatkais jo elämäänsä eikä haaveilis turhia. Meinasin jo vastata sille, mutten kehdannu. Miestä viestit nolottaa ja pitää niitä tosi lapsellisina. Oli sanonut tilanteen suoraan ja silloin nainen tuntui ymmärtävän. Siinä nyt nuori neito haaskaa kesänsä kun vois löytää ihanan miehen itelleen :(

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "kaiken saman 7 vuotta sitten kokeneen" jutut menee kyllä vähän liian pitkälle - anna olla jo.

Ap, minusta pohdintasi kuulosti ihan järkeviltä. Tiedät, että suomessa on paljon naisia ja miehiä, jotka ovat olleet uskottomuuden takia kriisissä ja selvinneet siitä parhain päin. Etteköhän tekin!

Ap!!! Jäit kiinni!!! :D

Vierailija
42/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko ihan oikeasti, että mies on lopettanut suhteen siihen toiseen naiseen ja nainen on nyt puoli vuotta lähetellyt yksipuolisia viestejä saamatta niihin mitään vastauksia?

Älä nyt ihan oikeasti ap ole noin sinisilmäinen hölmö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä "kaiken saman 7 vuotta sitten kokeneen" jutut menee kyllä vähän liian pitkälle - anna olla jo.

Tämä oli niin selvää ap:n käsialaa, kun ei herunut sympatiapisteitä, pitää trollata tsempparina. ;)

Vierailija
44/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ystäväsi ovat sinulle ap sanoneet, antaneet neuvoja? Saatko heiltä tukea?

Mitä kautta miehesi tapasi tämän toisen naisen?

Vierailija
45/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli niin selvää ap:n käsialaa, kun ei herunut sympatiapisteitä, pitää trollata tsempparina. ;)

No ei ollut ap:n käsialaa vaan ihan minun, tavallisen taatiaisen, joka iltani iloksi lueskelen av-palstaa. Minua on petetty kauan sitten, ja asia on taakse jätetty.

Vierailija
46/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ollut ap:n käsialaa vaan ihan minun, tavallisen taatiaisen, joka iltani iloksi lueskelen av-palstaa. Minua on petetty kauan sitten, ja asia on taakse jätetty.

Vierailija
47/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies muka pitää lapsellisena. Tuollaista palvontaa miehet haluavat. Siksi suhteeseen ryhtyikin, kun sinä et ole sitä tajunnut. Bonuksena nuoren hyvä kroppa.

Vähän asian vierestä, mut kyllä mulla on parempi kroppa eikä epäilystäkään :D (ja tähän ei ny tartte takertua)

Ja totta kai mies tarvii hehkutusta. Nyt saa sitä minulta, toisin ku aiemmin ;)

Lapsellisena ja kiusallisena pitää roikkumista. Ap

Vierailija
48/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies muka pitää lapsellisena. Tuollaista palvontaa miehet haluavat. Siksi suhteeseen ryhtyikin, kun sinä et ole sitä tajunnut. Bonuksena nuoren hyvä kroppa.

Vähän asian vierestä, mut kyllä mulla on parempi kroppa eikä epäilystäkään :D (ja tähän ei ny tartte takertua)

Lapsellista ja ennen kaikkea kiusallista antaa miehelle yllin kyllin huomiota, kun ensim pettää. Se tekee kyllä sinusts ap kyllä kynnysmaton. Joten kun mies jää seuraavan kerran kiinni pettämisestä, niin silloin on turha nillittää.

Vierailija
49/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks niin että mies sanoi, että sulla on paljon parempi kroppa?

Ja eiks niin että sä sitä siltä kysyit? :D

Vierailija
50/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettymykseksesi palasin kommentoimaan, mutta aivan pakko tulla toistamaan samaa mantraa; Ap:n kirjoitukset on niin tuttua tekstiä!!! Ette usko tätä tunnetta, kun nauran täällä vedet silmissä. Ihan kuin lukisin vanhaa päiväkirjaa, tai siis 7-vuoden takaisia av-kirjoituksiani. Tiedättehän sen tunteen, kun lukee vanhaa päiväkirjaa ajoilta, kun joku asia on mennyt oikein kunnolla tunteisiin?

Niin tämä on niin sama fiilis. Ikään kuin myötähäpeä vieraan ihmisen puolesta.

Ja miten elävästi kaikki palaa mieleen, kun tuokin on asia, mitä ei ole enää vuosiin muistellut.

Vierailija
51/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on luottamus, jos pitää tarkistaa miehen puhelin ja someviestit? Mistä ap tietää, ettei miehellä ole muita numeroita, fb-profiilia, sähköpostia ja muita naisia?

Mieheltä aika hölmöä antaa ap:n nähdä nuo toisen naisen viestit. Vähän kuin mies pöyhistelisi, että katopas kun tämä kukko kelpais muillekin :D

Joko sitä luottaa tai ei. Kyttäämällä luottamus ei kasva.

Vierailija
52/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tässä apua.

Jos haluat jatkaa suhdetta, ok, jatka. Unohda miehen touhuilut menneisyydessä jos ne on puhuttu ja käsitelty eikä kaiverra hampaankolossa, ja anna sille täysi luottamus. Älä uhkaile miestä millään, mutta tee itsellesi mielessäsi selväksi, että se oli yksi virhe joka sai tapahtua, koska se vei teidät siihen missä nyt olette ( eli toivottavasti näette toisenne ja toistenne tarpeet halukkaina niitä tyydyttämään), mutta jos tuo virhe toistuu, se tapahtuu siksi, että näkisit, että vaikka kuinka rakastat ja arvostat toista, se ei riitä jos toinen ei ole valmis sitoutumaan sinuun ja kunnioittamaan suhdetta. Pettäminen parisuhteenkriisipelastuksena toimii tasan kerran.

Sitten ongelmaan toinen nainen. Nyt nainen, rehellisesti, mikä on homman nimi - mies ei tarvi sitä fb-kaveriksi enää, eikä sen yhteydenottoja. Miksi se on yhä siellä? Miksi sinä mietit sitä yhä? Sillä naisella ei ole mitään väliä. Miehesi petti sua sen kanssa - ja nyt valitessaan sinut hän voi poistaa tämän naisen kavereista, blokata sen yhteydenotot ja/tai hankkia uuden fb-tilin. Viis vaivasta, on törkeetä että miehesi selittää miten lapsellisia naisen viestit mielestään on, mutta silti vastaanottaa ja lukee (tai pahempi, sinä luet) ne. Neito roikkuu ehkä myös siksi, ettei ole saanut riittävän selvää viestiä, että nyt eteenpäin - ja tässä asiassa voit kääntyä miehesi puoleen - tehkööt viestin selväksi. Jos miehesi ei tätä halua jostain syystä tehdä (sotkea sosiaalista kuviota, loukata naisen lapsellisia tunteita, yms), tee se itse kerta siellä fb:ssa jo olet - blokkaa se horo, sääli on sairautta. Jos tästä tulee sanomista, eli jos miehesi ei halua mitenkään luopua yhteydenpitokanavista tähän naiseen, tai estää sen viestejä, oisin tarkkana kuin porkkana ettei tuu sitä toista pettämis/pelastus-keissiä, joka kertoisi siis sen, että mies ei ehkä ollutkaan luottamuksen arvoinen.

Vierailija
53/82 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin ihmettelin, että miksi miehesi ei päästä naisesta irti jo vihdoinkin? Miksi hän antaa naisen viestien tulla läpi ja on naiselle mukava jos hänellä ei kerran ole naisen kanssa enää mitään yhteistä? Miksi tämän naisen yhteydenotot vaikuttavat ap:n ja tämän miehen arkeen vielä niin voimakkaasti, että he ajattelevat ja katsovat niitä hyvinkin usein? Miten pettämisen voi silloin muka unohtaa, jos se on läsnä aina puhelimessa ja muissa yhteyksissä? Tuollainen käytös on minusta säälittävää, koska siihen voisi vaikuttaa helposti, mutta ette tee mitään muuta kuin mietitte tätä toista naista. Toinen nainen on ap:n ja miehen ajatuksissa varmasti ihan koko ajan. Miksi?

Vierailija
54/82 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska tarina ap. :D Voisittekohan miehesi kanssa keskittyä nyt puolen vuoden jälkeen vihdoinkin omaan elämäänne ja parisuhteenne hoitoon? Olisiko mahdollista, että mies katkaisisi vihdoinkin suhteensa tähän nuoreen neitoon? Hän voisi vaikka sinun avustuksellasi laittaa neidon puhelinnumeroon eston ja poistaa hänet fb:sta jne. Vai onko vielä mahdollisuus, että miehellä onkin vispilänkauppaa sinne suuntaan? Että he jopa näkevät, juttelevat ja vaikka puuhastelevat mukavia yhdessä? Ehkä.. Ehkä miehellä ei olekaan ihan puhtaat jauhot pussissaan, onhan hän päässyt hyvän makuun jo.

Vierailija
55/82 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua säälittää pettäjät. He eivät ymmärrä millaista vahinkoa he tekevät itselleen ja läheisilleen. Eivät näe miten lyhytnäköisellä käyttäytymisellä voi olla kauaskantoisia seurauksia.

Vierailija
56/82 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella petetty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettymykseksesi palasin kommentoimaan, mutta aivan pakko tulla toistamaan samaa mantraa; Ap:n kirjoitukset on niin tuttua tekstiä!!! Ette usko tätä tunnetta, kun nauran täällä vedet silmissä. Ihan kuin lukisin vanhaa päiväkirjaa, tai siis 7-vuoden takaisia av-kirjoituksiani. Tiedättehän sen tunteen, kun lukee vanhaa päiväkirjaa ajoilta, kun joku asia on mennyt oikein kunnolla tunteisiin?

Niin tämä on niin sama fiilis. Ikään kuin myötähäpeä vieraan ihmisen puolesta.

Ja miten elävästi kaikki palaa mieleen, kun tuokin on asia, mitä ei ole enää vuosiin muistellut.

Tiedätkö mikä ero ap.n ja sinun kokemuksen välillä on? Ei ehkä tunnu isolta mutta se on koko asian olennaisin osa.

Sinun miehesi teki tuota täydellisen moraalittomasti selkäsi takana. Ap.n mies oli päättänyt erota ja jätti "asiallisesti suhteen".

Vierailija
57/82 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tässä apua.

Jos haluat jatkaa suhdetta, ok, jatka. Unohda miehen touhuilut menneisyydessä jos ne on puhuttu ja käsitelty eikä kaiverra hampaankolossa, ja anna sille täysi luottamus. Älä uhkaile miestä millään, mutta tee itsellesi mielessäsi selväksi, että se oli yksi virhe joka sai tapahtua, koska se vei teidät siihen missä nyt olette ( eli toivottavasti näette toisenne ja toistenne tarpeet halukkaina niitä tyydyttämään), mutta jos tuo virhe toistuu, se tapahtuu siksi, että näkisit, että vaikka kuinka rakastat ja arvostat toista, se ei riitä jos toinen ei ole valmis sitoutumaan sinuun ja kunnioittamaan suhdetta. Pettäminen parisuhteenkriisipelastuksena toimii tasan kerran.

Sitten ongelmaan toinen nainen. Nyt nainen, rehellisesti, mikä on homman nimi - mies ei tarvi sitä fb-kaveriksi enää, eikä sen yhteydenottoja. Miksi se on yhä siellä? Miksi sinä mietit sitä yhä? Sillä naisella ei ole mitään väliä. Miehesi petti sua sen kanssa - ja nyt valitessaan sinut hän voi poistaa tämän naisen kavereista, blokata sen yhteydenotot ja/tai hankkia uuden fb-tilin. Viis vaivasta, on törkeetä että miehesi selittää miten lapsellisia naisen viestit mielestään on, mutta silti vastaanottaa ja lukee (tai pahempi, sinä luet) ne. Neito roikkuu ehkä myös siksi, ettei ole saanut riittävän selvää viestiä, että nyt eteenpäin - ja tässä asiassa voit kääntyä miehesi puoleen - tehkööt viestin selväksi. Jos miehesi ei tätä halua jostain syystä tehdä (sotkea sosiaalista kuviota, loukata naisen lapsellisia tunteita, yms), tee se itse kerta siellä fb:ssa jo olet - blokkaa se horo, sääli on sairautta. Jos tästä tulee sanomista, eli jos miehesi ei halua mitenkään luopua yhteydenpitokanavista tähän naiseen, tai estää sen viestejä, oisin tarkkana kuin porkkana ettei tuu sitä toista pettämis/pelastus-keissiä, joka kertoisi siis sen, että mies ei ehkä ollutkaan luottamuksen arvoinen.

Olen samaa mieltä.

Itse olen ollut osittain samantyyppisessä tilanteessa kuin ap, tosin nainen, jonka kanssa mies mua petti, oli minua ja miestäni vanhempi. Ja semmoinen eroavaisuus oli myös, että itselläni oli myös ollut meidän aviokriisin aikana juttua toisen miehen kanssa, tosin en ollut ehtinyt etenemään seksiin asti kuten mieheni, mutta kuitenkin olin tapaillut.

Mutta mies blokkasi naisen kokonaan facebookista, poisti numeron puhelimestaan jne. ilmoitti suoraan hänelle, ettei halua kuulla hänestä enää mitään, itse tein samoin miehelle, jota tapailin. Ilmoitin ystävällisesti, että päätimme aviomiehen kanssa yrittää uudestaan ja mennä terapiaan ja sivusuhteilu on nyt loppu.

Eli musta on kummallista, miksi ap:n mies ei ole blokannut sitä naista kaikista somekanavista. Se pitää tehdä sille kolmannelle pyörälle täysin selväksi, että loppu on loppu, ei mitään yhyteydenpitoa tai kaveruutta tai mitään enää.

Meidän kummankin sivusuhteet ymmärsivät tämän kyllä kun jämäkästi asian ilmoitimme. Se on reiluinta kaikille osapuolille tehdä selväksi, että mitään toiveita sivusuhteen uudelleenlämmittämiseen ei ole eikä tule.

Jotkut terapeutit suosittelee pettämisen jälkeen täyttä avoimuutta, eli sitä, että saa katsoa toisen puhelimen, sähköpostit, sometilit jne. Me ei haluttu lähteä tollaseen. Itestä olisi tuntunut, että jään kyttämään miehen sometilejä ja märehtimään asiaa joka on jo käsitelty ja se olis vaan hidastanut asiasta yli pääsemistä.

Vierailija
58/82 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säälisin itseäni ja kumppaniani, mikäli toisella pitäisi olla oikeudet toisen facebookiin, puhelimeen jne.

Vierailija
59/82 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta sinä säälität minua ap. Kyttäät miehesi puhelinta ja tunnet ylemmyydentunnetta, kun siihen tulee viesti. Tietenkään miehesi ei vastaa, kun tietää että sinä kyttäät. Mutta aiotteko loppuelämänne elää noin? Mitäs sitten kun miehesi löytää seuraavaan. Taas puhelinratsia?

No minä en kyttää ja koko ajatus lähti terapeutilta. Enkä ole ylemmyydentuntoinen. Itseasiassa mun pitäis olla kiitollinen sille naiselle koska tapahtunut sai meidät parantamaan suhdettamme ja miettimään mitä oikeasti haluamme. Sääli vaan, että rämä kolmas osapuoli nyt jäi roikkumaan. Vilpittömästi toivon, että menis jo eteenpäin.

Ap

Terapeutti kehotti kyttäämään puhelinta? En usko. Joko valehtelet tai olet ymmärtänyt väärin.

Vierailija
60/82 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samantapainen tarina, vaikkakin tuo nuori pimu nopeasti kyllästyi mieheeni ja mies pikkuhiljaa ryömi oveni taakse itku silmässä.

Nuo on vaikempia asioita tässä elämässä, anteeksi antaminen, jäämättä katkeraksi. Pystyykö luottamusta rakentamaan uudelleen? Kannattaako? Mutta ei se kieltämättä miehellä tuossa ollut myöskään helppo rooli, varsinkaan kun koko suvun kanssa asiaa päivitelty.

Sen verran vaikea tie että rakkautta tarvitaan paljon että jaksaa tuota kaikkea selvitellä, ja molemmista täytyy olla selvittelijöiksi. Syyt täytyy ymmärtää jotta tiedetään mitkä asiat johti.

On toki miehiä kuten naisiakin joille pettäminen on jännitystä ja seksiä. Nämä tapaukset ovat tuhoon tuomittuja ja ongelma on yhtä syvällä kuin alkoholi ongelmakin. Näitä ei paljon auta yhdessä selvitellä koska omalla roolilla ei ole mitään tekemistä toisen "sairauden" rinnalla.

Tuo tapaus kuitenkin missä mies on ajatellut suhteen olevan loppu ja kiinnostunut uudesta, lopettanut suhteen on asia aivan eri.

Meillä tapauksesta 10 vuotta ja tuo avasi silmät molemmilta. Meille tuon jälkeen mahtunut elämään 10 onnellista vuotta ja olemme toistemme parhaat kaverit. Ei aina kannata hyvää suhdetta roskiin heittää jos uskoo pystyvänsä antamaan anteeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän