Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten moni painaa täällä alle 50kg? Miten onnistut?

Vierailija
03.07.2016 |

Liikutko vain ihan älyttömästi ja syöt säännöllisesti vai oletko erityisen lyhyt? Millainen on päivittäinen ruokavaliosi?

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole terveellistä että kaikki pyrkivät alle 50kg kokoon. Saa olla ihan normaalikokoinen. Kaikki rasvakudos ei ole haitaksi, vaan tervettä naisella. Poikkeuksena joku sukuvika, jos tulee jostain ruoka-aineista haittoja.

Vierailija
42/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, olen 152 cm. Painan 46 kg.

Eikö ihmiset ota huomioon pituutta kun kysellään tällaisia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kun on masentunut ja köyhä. 

Vierailija
44/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole terveellistä että kaikki pyrkivät alle 50kg kokoon. Saa olla ihan normaalikokoinen. Kaikki rasvakudos ei ole haitaksi, vaan tervettä naisella. Poikkeuksena joku sukuvika, jos tulee jostain ruoka-aineista haittoja.

Jep. 165-senttisellä naisella 50 kiloa ja sen alle on jo alipainoa painoindeksinkin mukaan. Se on vielä epäterveellisempää kuin lievä ylipaino.

Vierailija
45/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupalaksi kahvia ja croissant. Lounaaksi ja illalla salaattia ja patonkia, ehkä jotain pastaa. Herkuttelu on rasvaisia juustoja, viiniä ja karkkia. Näin syövät "luonnostaan hoikat" kaverini. Ei olla enää ihan nuoria, joten tällä tavalla saavutettu hoikkuus alkaa sellaista "kuiva kesäorava" -tyylistä jo, kun lihaksia ei ole missään. 

Luonnostaan hoikkana juon kupin kahvia, käyn koiran kanssa ulkona pikku lenkillä, syön puuroa ja kanan munan ja kuppi kahvia, maidolla. Sitten odottelen nälkää ja syön leipää, rahkaa/jogurttia, kahvia kupillinen ja pulla jos on. Päivällisen syön päivä lenkin jälkeen, ihan kotiruokaa perunoita keitettyjä tai muusia/ makaronia, jotain lihakastiketta tai lasagnea tai keittoa tai laatikkoa, riippuen mitä jaksan tehdä tai tekee mieli syön leipää pari palaa ruoan kanssa ja juomaksi vichyä tai piimää. Sitten illemmalla iso kuppi lämmintä kaakaota ja leipää. Mielestäni syön tarpeeksi, illalla saatan syödä suklaata tai sipsejä tai kumpaakin, mutten vedä koko levyä tai pussia kerralla. Just söin puoli levyä suklaata 

Vierailija
46/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuori. Ja lyhyt olen edelleen (alle 160cm). Mutta painoin alle 50kg noin kolmekymppiseksi asti, söin ja liikuin ihan normaalisti, minulla on terveelliset elämäntavat.

Vierailija
47/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan tasan 50kg pituus 170cm odotin lasta ja painoin 70kg olin norsu, synnärille jäi 10kg ja loput vei imetys.

Vierailija
48/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen jälkeen oli päivänselvää, että palaisin takaisin samoihin mittoihin. Niin teinkin ja vielä enemmän.

Olen 160 ja olen painanut suurimman osan aikuisiästä noin 48 kg.

Mitä se vaatii. Jonkinlaista itseinhoa ja nautintoa näläntunteesta.

Toisaalta teen taidetta ja silloin uppoudun siihen niin paljon, etten edes tule miettineeksi ruokaa.

Vierailija
49/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käväisin vähän aikaa alle 50 kg, kun sairastuin kilpirauhasen liiketoimintaan. 

Vierailija
50/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

155cm/39kg. Taisin vain syntyä tällaiseksi, raskauden jälkeen ponnahdin tähän painoon muutamassa kuukaudessa, ja pysyn hoikkana vaikka syön normaalisti ja herkuttelenkin todella usein.

Olen vaan malliltani tosiaan hoikka, ei lainkaan lihaksikas.

Sun täytyy olla anorektinen. Itse olen vielä lyhyempi, mutta painan melkein 10kg enemmän ja aina kauhistellaan kuinka olen niin pieni ja siro.

Vierailija
51/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan näyttää siltä, miten itseni koen. Pidän itseni laihana, koska silloin voin hyvin ja olen tuottelias. Ajatus juoksee ja jaksaa muutenkin.

Syön vähän. Silloin kun muistan.

Vierailija
52/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa, että on 150cm pitkä.

Vierailija
53/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko erikoista kysyä vain painoa väöittämättä pituudesta. On vähän eri asia olla 150cm pitkä ja painaa 49kiloa kuin 170cm pitkä ja painaa saman verran. 

Vastaan siis silti vaikka en paina enää alle 50kiloa. Olen nyt 55kiloa mutta olen 172cm pitkä. Eli hoikka. 

Olen luonnostani kevyt, minulla on lihaksia kyllä. Esim pyllyni on melko pyöreä ja käytän M koon housuja. Eli geenit on vastaus. 

Lisäksi liikunnalliset elämäntavat läpi elämän ja kasvisruokavalio. 

Vierailija
54/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. 165-senttisellä naisella 50 kiloa ja sen alle on jo alipainoa painoindeksinkin mukaan. Se on vielä epäterveellisempää kuin lievä ylipaino.

Alipaino ei ole epäterveellisempää kuin ylipaino. Miksi valehtelet? Mikään tutkimus ei tue tätä väitettäsi. 

Vierailija
55/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lievä alipaino ei ole sen epäterveellisempää kuin lievä ylipainokaan. 

Vierailija
56/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin molempia lapsiani,  silloin paino putosi alle 50kg:n. Toki se oli tilapäistä ja kilot palasi normaaliin vähän päälle 50 kiloon, onneksi, koska olin jo turhan luiseva. Olen 163cm. En hirveästi kehdannut mammakerhoissa huudella että raskauskilot katosi itsekseen ja alipainon rajoille saakka... 

Vierailija
57/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä sanon, että silloin kun mulla oli syömishäiriö, olin noissa mitoissa. En enää!

Miksi osa teistä ihailee alipainoa? Onko se muka jokin itsekurin tai arvon mittari? 

Vierailija
58/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 162-senttinen ja suurimman osan elämästäni painanut alle 50 kg, enimmillänikin 52 kg. Nykyisin painan 49 kg ja viime kehonkoostumusmittauksessa tuli rasvaprosentikseni naiselle hyvä 25 % - nuorempana tuo oli yleensä 16-20 %. 

Vierailija
59/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen voi hyvin tuossa painossaan, ei se ole epäterveellistä. Sen päättää lääkäri.

Minut leimattiin yliopistoaikoinani muiden opiskelijoiden toimesta anorektikoksi.

Olin 160 cm ja painoin 45- 48 kg. Huolehdin itsestäni ja olin muutenkin terve. Ainoa, minkä lääkäri mainitsi, oli liian alhainen verenpaine, josta ei ole muuta haittaa kuin huimaus, jos nousee nopeasti seisomaan.

Vierailija
60/89 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anorektikot kuolevat sydämen pettämiseen.   Jäänyt mieleen elävästi yksi dokumentti.  Vaikka tyttö vähän tervehtyi ja paino kohosi, sydän oli viottunut ja kuoli sydämen pettämiseen alle kakskymppisenä . No iästä en ole ihan varma. Usalainen dokumentti  joskus viime vuossadan puolella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan