Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytekakun teosta, eikö kerma sula, kun laitan sen uuniin?

Vierailija
27.02.2006 |

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arlalla on parempaa ja halvempaa.

Vierailija
2/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista vatkata ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vain yrittänyt paistaa matalalla lämmöllä yön aikana. :(

Vierailija
4/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmön vaikutuksesta uunissa se muuttuu valkoiseksi, jolloin näkee että kakku on valmis.

Vierailija
5/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kakku tehdään niin, että ensin vuokaan kaadetaan kerros kakkupohjataikinaa, sitten kerros täytettä (hilloa tms.) ja kerros uuninkestävää mintunvihreää kakkukermaa. Kerroksia toistetaan kunnes saadaan haluttu korkeus. Sitten uuniin, ja kun kerma on valkeaa, niin valmista on. (Siis viimeiseksi se kermakerros, jotta näet värin vaihtumisen, tietysti!)

Vierailija
6/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset sitten vasta kun otetaan kakku pois uunista.

Vierailija
7/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää nostaa sieltä vuoasta! Mm. fiskarsilla on sellainen kakunnostin, jolla onnistuu.

Vierailija
8/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vuoraat vuoan aluksi sukkahousuilla. Eli vanhoista (pestyistä tai pesemättömistä, jos haluat lisäaromia kakkuusi) sukkiksista leikkaat teräosaa n. 50 cm. Käännät ylimääräiset vuoan reunalle. Kun kakku on valmis, nostat sukalla pois! Lopuksi, tarjolle asetellessa, leikkaat sen ylimääräisen sukan kauniiseen muotoon, ja saat sievän kakkupaperin korvikkeen!

Vierailija
9/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina sellasilla yhdenkoon sukkiksilla kotioloissa. Mulla on just yhdet tällaiset reikäset, jotka mies käski heittää pois, ettei näytetä köyhiltä, kun joku kurkkii ikkunoista sisään.

Vierailija
10/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei tartte leikata sukkaosaa irti, ja reunassa on se pitsikoristekin jo valmiiksi.

Vierailija
11/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkahousuniksi toimii parhaiten!

Vierailija
12/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se yhden lahkeen kakku jää liian pieneksi.

Vierailija
13/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso vaikka Aku Ankasta: Mummo Ankka nostaa aina valmiiksi koristellun täytekakun uunista.

Vierailija
14/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi löysät on paistomunia!

Vierailija
15/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta: tein eilen lämpimiä voileipiä. Miten te saatte ne täytteet pysymään leivillä? mulla valu kaikki sinne paahtimen väleihin.

Vierailija
16/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen kanakeittoa, ei se meinaa millään pysyä tuolla kattilassa. Vaikka kansi on päällä. Karkaa väkisin ja juoksee ympäri taloa ja kaakattaa. herne-maissi-paprikat ja curry-liemet pitkin asuntoa. ei paljon naurata

Vierailija
17/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niin kuin sellainen tasku, jossa se leipä laitetaan sinne paahtimeen. Sillain pysyy ne täytteet leivän välissä.

Vierailija
18/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voit sitoa sen kiinni kattilan kahvaan. Eipä karkaa enää! Vinkki: kanan voi myös paistaa kondomissa. Nahka lähtee sitten näppärästi sen kortsun mukana pois. Eipä jää pienenkään lapsen kurkkuun kiinni!

Vierailija
19/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuin munankeitin, mutta kanan kokooinen ja muotoinen. Toisin kuin munaan, kanaan ei tietenkään tarvitse pistää reikää keittimeen laitettaessa (ne on siinä jo valmiina kummassakin päässä, eli ei myöskään väliä miten päin kanan keittimeen laittaa).

Jos ei kakankeitintä ole, niin esim. käsipainoit kanan jalkoihin, niin eipä lentele kattilasta pois.

Vierailija
20/72 |
27.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta kanakeittimestä. mulla on tällä viikolla synttärit, sanonkin miehelle että ostaa sellasen lahjaks! kiitti vinkistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme