Täytekakun teosta, eikö kerma sula, kun laitan sen uuniin?
Kommentit (72)
anopille on oltava ite tehtyä. Miten jäykkää sen taikinan on oltava, että sen sais rullalle? Mun ongelma on siis se, että en saa taikinaa rullattua. Miten te siinä onnistutte?
Niinku liha- ja kalapötkylät tehdään.
Vierailija:
anopille on oltava ite tehtyä. Miten jäykkää sen taikinan on oltava, että sen sais rullalle? Mun ongelma on siis se, että en saa taikinaa rullattua. Miten te siinä onnistutte?
siis sellaiseen pyöreään kääretortun malliseen. Sitten vain uuniin!
Työnsin taikinan sinne ja sitte tursotin väliin hilloa. Kyllä nyt anoppi on tyytyväinen!
Nyt minäkin teen. Käynkin heti kaupassa hakemassa Pringlesit ja taikina-ainekset.
Mäkin tein tänään lihapullia. Taikina kohosi tosi hyvin. Jotkut kyljyksen palaset olivat vähän sitkeitä, mutta kun pureskeli kunnolla, niin nekin maistuivat. Itse tekemällä säästää paljon. Kyljykset olivat alessa meidän lähikaupassa eikä vehnäjauho ja hiiva paljoo maksa.
Paistoin pullia 225 asteessa 10 minuuttia ihan niin kuin vehnäjauhopussin kyljessä neuvotaan. Nyt meillä on lihapullia moneksi päiväksi!!!
On kiva kokkailla itse.
kermaa päälle? Mikä resepti sulla on?
voiko kalliimpaa ruokaa enää olla. lapset haluaa melkein joka sunnuntai ranskanperunoita. on siinä homma tilata viikko etukäteen lentoliput ja maksaa itsensä kipeäksi, että saa muutaman hullun potun haettua, huh! en suosittele kenellekkään. älkää opettako lapsianne syömään niitä
Muuten toimin ihan samal taval kun vehnäjauhopussin ohjeessa sanottiin. Mies kyl väitti ettei lihapullia silleen tehä, mut mä sanoin että menköön sitten äitinsä tykö syömään jos ei mun sapuskat maita.
Vierailija:
Paistoin pullia 225 asteessa 10 minuuttia ihan niin kuin vehnäjauhopussin kyljessä neuvotaan. Nyt meillä on lihapullia moneksi päiväksi!!!On kiva kokkailla itse.
se kermavaahto. Vai oliko se nyt sitten juuri väärää kermaa kun valui vaan sieltä välistä uunissa? Miten ne siellä kaupassa tekevät ne laskiaspullat..
Meillä ei ole kun pari niin pientä että mahtuu uuniin joten onko sama onko se lipastonlaatikko vai lelulaatikko?
Entä kinkkukiusaus? Riittääkö että vaan haukkuu sen kinkun idiootiks ennen uuniin laittoa vai pitääkö sitä esim potkia?
Te jotka puhuitte tehosekottimesta niin otatteko te taikina-aineet keikalle mukaan vai tekeekö ne kotikäyntejä?
Kiitos kun valaisitte tyhmää!
Rullaa jo taikina ja tuota uunikermaa väliin nii asia hoidettu sillä.
Vierailija: