Voisitko seurustella absolutistin kanssa?
Tuli tuossa mieleen, että onko jollekin täysin ylitsepääsemätön ongelma jos mahdollinen kumppaniehdokas ei käytä lainkaan alkoholia? Siis sillä oletuksella, että se absolutisti ei halua puuttua Sinun alkoholin käyttöösi. En usko, että kovin monelle absolutistille on kovin suuri ongelma jos se kumppani juo joskus ja se pysyy jokseenkin kohtuullisuuksissa. Jatkuvasti ryyppäävät sitten on tietysti asia erikseen, mutta niiden kanssa taitaa olla ongelmia ihan kaikilla.
Elän vähän sellaisessa käsityksessä, että Suomessa alkoholin käyttäminen on vähän sellainen "pakko". Varmaan suurin osa pariutumisistakin on jollain tavalla kytköksissä alkoholiin. Jos ei alkoholia käytä niin aina on joku kyselemässä sitä miksi ei juo, tai sitten suunnilleen väkisin yritetään työntää sitä viinaa suuhun. Tuntuu ehkä jopa vähän siltä, että ei ole suomalainen jos ei käytä alkomahoolia. Sitten jossain humalaisissa aivoissa keksitään, että tuo on olevinaan parempi ihminen kuin me kun se ei juo, siitä parhaimmillaan saa aikaan mukavan sopan. Sekin on yksi "varma" alkoholistin merkki jos kieltäytyy alkoholista.
Teinpähän oikein kyselyn perkele. Meni nyt sekin neitsyys.
Terveisin Naispelko23
Kommentit (35)
Mulle ei koskaan kukaan tyrkytä alkoholia, enkä ole vuosiin juonut ollenkaan, en tiedä olenko absolutisti vai mikä, mutta ei mulle ole alkoholi koskaan tuonut mitään lisäarvoa, päinvastoin, jos juon, alkaa väsyttää, ja sehän kyllä vaan haittaa hauskaa iltaa. Jossain seurassa kun ollaan ketään ei haittaa että mun lasissa on vaan se lantrinki, minä olen rento ja vapautunut aina hyvässä seurassa, en tarvitse siihen mitään aineita.
Tyttärenikään (21v) ei käytä ollenkaan alkoholia, ei vaikka asuu ranskassa ranskalaisen poikaystävän kanssa, ei opiskelupiiritkään ole saanut houkuteltua häntä juomaan, joskus yläasteikäisenä maisteli alkoholijuomia kavereiden kanssa mitkä minä olin ostanut, ja ne oli niin pahaa että tytöllä meni siihen maku kokonaan. Kukaan ei edes ulkomailla missä "kaikki" juo alkoholia ruuan kanssa ole suuremmin ihmetelty että tytär ottaa jonkun alkoholittoman juoman.
Se mikä tässä on erikoista, on se, että sekä mun isä, että tyttären isä on alkoholisteja. Luulisi että se alkoholistigeeni olis vähintäänkin tyttärelle periytynyt, mutta onneksi on tullut mun sukuun, ja mun äidin, siellä ei pahemmin kukaan juo. Isältä joskus olen kysynyt, että kun olet elämässä menettänyt kaiken terveyttä ja vaimoa myöden, jopa uusi vaimokin kuoli siihen (alkoholisti siis hänkin), viinan takia, että tuleeko siitä viinasta oikeasti niin hyvä olo. Isä vastasi että joo, tulee. Kaipa se on sitten kaiken sen arvoista. Koko elämä alle kaksikymppisestä on pyörinyt vain viinan ympärillä, mistään muusta ei tiedä. Minäkin typerys vielä lankesin nuorena alkoholistiin, uskoin puheita että kun lapsi syntyy hän lopettaa... no eipä lopettanut, yltyi vaan.
En usko että normaaleja ihmisiä kiinnostaa toisten alkoholin juomattomuus, eipä se vaikuta mitenkään mihinkään, toisin kuin alkoholismi eli kännääminen, harvemmin sitä selvänä riehuu tai töppäilee niin että pitää seuraavana päivänä kipeänä valitella ja hävetä.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että se toimisi. Kevyt humala oman rakkaan kanssa on niitä elämän pieniä nautintoja, joista en halua vapaaehtoisesti luopua. Tykkään juoda alkoholia ja toivon että kumppaninikin ymmärtäisi kohtuukäytön päälle. En usko, että absolutisti todella pystyy suhtautumaan myönteisesti kumppaninsa alkoholinkäyttöön.
Kyllä pystyy.
Me molemmat lopetettiin 9 vuotta sitten kaljan juonti kun Naiseni Rupes odottaa ekaa lastamme. Ei Me otettu kuin viikonloppuisin. Oli tosi helppo lopettaa eikä tee yhtään mieli muuta kuin seksiä
Mä vietin omat 18 vuotissynttärini alkoholittomina. XD ei ollu ongelma kellekkää lähipiirissä, ja sanoin jo sillon et on turha ostaa mitää viinaksiakaan meikäläiselle. En itse ole ihan 100% absolutisti, ennen raskautta ja imetystä tuli juotua ehkä kerran tai kaksi vuodessa, ja silloinkin joko jossain juhlissa 1-3 annosta, tai yhtenä saunajuomana mökkeillessä. Nyt tässä yli vuoden taas mitään juomatta olleena ei edes oo tullu kaivattua mitään alkoholillista.
Mutta siis niin. Tuo tuputtamiskulttuuri tuntuu olevan varsinki nuorten keskuudessa vahvana, muistellen omia teinivuosia. No jostain syystä tuommoiset tuputtajat ei kaveripiirissä pitkään henganneet.
Mutta siis toki voisin absolutistin kanssa seurustella, oma mies kohtuudella käyttää nytkin, niin eipä mulla oo valittamista.
N24
Kyllä minä sanon rehellisesti, että vaikeaa olisi :/
N45+
Joo. Oon naimisissa sellasen kanssa ja tunnustaudun itsekin absolutistiksi.
Voisin koska taidan olla itsekin vähän absolutisti.:)
T: 22-vuotias nuori mies/poika
Todellakin voisin, absolutistimies olisi oikeastaan unelmien täyttymys. Mitään viikoittain alkoholin kanssa läträävää juoppoa en huoli riesakseni enää.
N39
On helppoa suhtautua näin, että juominen on jokaisen oma asia, vaikka alkkis ajattelee mielellään toisten välittämisen olevan itsestään selvyys. Silloin nimittäin kun ei pidä hänestä.
Menee vaikeaksi silloin kun pitää alkoholistista.
Voisin.
Ei sekään minua häiritse, jos joku ei suostu käyttämään vaikka ekstaasia. Miksi alkoholi olisi poikkeus päihteiden joukossa?
Äärilaitoja välttelen alkoholiasioissa, suurkäyttäjä ja absolutisti ei mun seuraan kuulu. Hankalia molemmat. Kesälomareissuja tehty molempien kanssa, kummankaan kanssa ei viitsi/voi pistäytyä ohimennen terassille, pitää piknikkiä pitkän kaavan mukaan, ottaa päiväkännit festareilla tai siemailla viiniä mökillä aamunkoittoon ja parantaa maailmaa. Sori tylyyteni, tämä oma kokemukseni. Kauheinta on alkoholiin tottumaton mies joka alkaa parin oluen jälkeen HIHITTÄMÄÄN!!!! 😣
Mieheni on absolutisti ja se on ihanaa :)
Ehkä joo jos hän osaisi suhtautua luontevasti siihen että minä juon silloin tällöin. Absolutistit harvoin osaa (vaikka moni luulee ettei se teeskentely näy).
En juo koskaan varsinaisesti känniin mutta kuitenkin parista kolmesta oluesta olen sellaisessa hilpeässä olotilassa ja yleensä jos porukassa on joku absolutisti huomaa että tällainen henkilö joutuu teeskentelemään omaa iloisuuttaan, kun ei se oikeasti ole kivaa olla selvin päin jos toiset ei ole myös.
NA:ssa on Suomen hoteimmat miehet.
Tässä oleellinen. -7