Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella absolutistin kanssa?

02.07.2016 |

Tuli tuossa mieleen, että onko jollekin täysin ylitsepääsemätön ongelma jos mahdollinen kumppaniehdokas ei käytä lainkaan alkoholia? Siis sillä oletuksella, että se absolutisti ei halua puuttua Sinun alkoholin käyttöösi. En usko, että kovin monelle absolutistille on kovin suuri ongelma jos se kumppani juo joskus ja se pysyy jokseenkin kohtuullisuuksissa. Jatkuvasti ryyppäävät sitten on tietysti asia erikseen, mutta niiden kanssa taitaa olla ongelmia ihan kaikilla.

Elän vähän sellaisessa käsityksessä, että Suomessa alkoholin käyttäminen on vähän sellainen "pakko". Varmaan suurin osa pariutumisistakin on jollain tavalla kytköksissä alkoholiin. Jos ei alkoholia käytä niin aina on joku kyselemässä sitä miksi ei juo, tai sitten suunnilleen väkisin yritetään työntää sitä viinaa suuhun. Tuntuu ehkä jopa vähän siltä, että ei ole suomalainen jos ei käytä alkomahoolia. Sitten jossain humalaisissa aivoissa keksitään, että tuo on olevinaan parempi ihminen kuin me kun se ei juo, siitä parhaimmillaan saa aikaan mukavan sopan. Sekin on yksi "varma" alkoholistin merkki jos kieltäytyy alkoholista.

Teinpähän oikein kyselyn perkele. Meni nyt sekin neitsyys.

Terveisin Naispelko23

Voisitko seurustella absolutistin kanssa?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

1/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kun olen absolutisti niin toki voisin. Puolisoni on kohtuukäyttäjä mutta se ei minua vaivaa yhtään.

Vierailija
2/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi? Jo kahden känniääliön kanssa olen seurustellut, tällä hetkellä olen onnen huipulla kun toinen näistä ääliöistä eli nykyinen mieheni on lähes kokonaam lopettanut juomisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että joidenkin elämä pyörii aika paljon alkoholin ympärillä. Uskoisi, että se juoko muut vai eivätkö juo ei olisi ongelma, mutta joskus jos itse ei tee mieli niin tyrkytystä jatketaan. Riippuu varmaan ihmisistä, että häiritseekö juomattomuus

Vierailija
4/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska ei mies uskalla vetää selvänä turpaan. 

Vierailija
5/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ystäviäni ovat vihdoin ehkä hieman tajunneet, että minua ei juominen kiinnosta. Eiköhän kumppani siihen tottuisi, rakkaudessa vähän muusta kyse ja voi baarissa olla ilman alkoholia.

Vierailija
6/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja tosiaan ehtona se ettei toisella ripsikään värähdä jos tilaan/ostan alkoholia. Käytän itsekin vähän alkoholia, mutta kuitenkin käytän.

Vierailija
7/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että se toimisi. Kevyt humala oman rakkaan kanssa on niitä elämän pieniä nautintoja, joista en halua vapaaehtoisesti luopua. Tykkään juoda alkoholia ja toivon että kumppaninikin ymmärtäisi kohtuukäytön päälle. En usko, että absolutisti todella pystyy suhtautumaan myönteisesti kumppaninsa alkoholinkäyttöön.

Vierailija
8/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jotenki pidä sellaisesta ajatuksesta, että miehen pitäisi päästä tietyn väliajoin vetää kännit. Jotenki ärsyttää toi asenne ettei hauskaa vois olla ilman alkoholia. En ole absolutisti ja silloin tällöin tykkään juoda muutaman, mutta enää en tykkää olla ns. humalassa ja sekoilla. Olen huomannut, että hauskempaa on mitä vähemmän on alkoholia nauttinut. Jotenki se on enempi sitä, että ihmiset haluavat vain pakoon elämäänsä alkoholin avulla että jaksaa taas kestää sitä. Minun mieheni on absolutisti ja se on plussaa vaan ❤

Vierailija
9/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että joidenkin elämä pyörii aika paljon alkoholin ympärillä. Uskoisi, että se juoko muut vai eivätkö juo ei olisi ongelma, mutta joskus jos itse ei tee mieli niin tyrkytystä jatketaan. Riippuu varmaan ihmisistä, että häiritseekö juomattomuus

Se, että juo alkoholia usein, ei vielä tarkoita, että elämä "pyörii alkoholin ympärillä". Tuo on juuri sellaista alkoholiongelmaisen ajattelua.

Tyrkyttäminen on ehdottomasti huonotapaista. Ei sitä tiedä, mitkä jonkun syyt juomattomuudelle ovat. -7

Vierailija
10/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin. En ole itse absolutisti, mutta todella vähän käytän alkoholia: harvoin, ja korkeintaan se 1-2 lasillista kerralla. Nuorena aikuisena "bileiässä" tuli otettua enemmänkin, enää ei sen laatuinen "remuaminen" kiinnosta.

Vierailija
11/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni. Päihderiippuvaiset ovat luusereita. Ei sillä, etteikö absolutisti voisi olla, mutta todennäköisyys on pienempi.

Vierailija
12/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voisin. Käytän itse harvemmin alkoholia ja olen seurustellut myös paljon alkoholia käyttävän miehen kanssa. Mieluummin ottasin sen vähän juovan tai ei ollenkaan juovan. Sanon ei kiitos viinasienille.

Vierailija
13/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos tällä absolutistilla ei tosiaan ole vääristynyt käsitys alkoholin juonnista: sitä joko juodaan liikaa tai sitten ei yhtään.

Itse nautin alkoholia aika harvoin, ja jos tämä olisi toiselle ok niin ei ongelmaa. Sensijaan jos alkoholi on kauhea mörkö toiselle niin ei onnistuisi. Ei sillä että mulla olisi kauhea viinanhimo, vaan sillä, etten halua sitoutua luopumaan siitä kokonaan. Monissa juhlissa ja tilaisuuksissa voisi vähän harmittaa, jos pitäisi jättää väliin vain siksi, että muut juovat ja itse ei jossain vaiheessa enää viihtyisi, kun muu porukka on hiprakassa. Tällaisissa juhlissa tosin olen äärimmäisen harvoin, joten sitä suuremmalla syyllä, heh.

Vierailija
14/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että hauskempaa on mitä vähemmän on alkoholia nauttinut. Jotenki se on enempi sitä, että ihmiset haluavat vain pakoon elämäänsä alkoholin avulla että jaksaa taas kestää sitä.

Niin, tai voisiko olla, että ihmiset ovat rilaisia ja jotkut meistä vain tykkäävät olla humalassa? Juuri tällaisen moralismin takia seurustelu absolutistin kanssa tuntuu niin epätodennäköiseltä. -7

Vierailija
15/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni. Päihderiippuvaiset ovat luusereita. Ei sillä, etteikö absolutisti voisi olla, mutta todennäköisyys on pienempi.

Alkoholin juominen ei tee kenestäkänä päihderippuvaista. -7

Vierailija
16/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että juo alkoholia usein, ei vielä tarkoita, että elämä "pyörii alkoholin ympärillä". Tuo on juuri sellaista alkoholiongelmaisen ajattelua.

Tyrkyttäminen on ehdottomasti huonotapaista. Ei sitä tiedä, mitkä jonkun syyt juomattomuudelle ovat. -7

Kyllä joidenkin kanssa tuntuu, että kaljaa

on ihan hiton tärkeää. Ensin valitetaan, että ei ole rahaa ja velat pitäisi maksaa, mutta sitten mennään ostamaan lava kaljaa. Valitellaan, että luottokorttilasku on iso, mutta pitää silti istua keskustassa baarissa juomassa monta 6 euron olutta. Kyseessä ihan normaalit työssäkäyvät nuoret naiset, mutku aina kalja kalja.

Vierailija
17/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmia,

Olen ollut itse pitkiä aikoja (vuosia) aikuisiässä kokonaan käyttämättä alkoholia ja edelleenkin pidättäydyn suuren osan vuodesta täysin ilman koska se tuntuu hyvältä. Käytän alkoholia varsin vähän. Kun nautin niin, varsin pieniä määriä. En pidä krapulasta tai seuraavan päivän pöhnästä ja minulle se tulee hyvin helposti, joten läträäminen ei kiinnosta. Pienissä määrin alkoholi kuten lasi tai pari viiniä ruoan kanssa, tuopillinen tai pari hyvää brittiolutta pitkän työpäivän päätteeksi, raikas pari pulloa saunaolutta satunnaisesti ja harvoin ystävien kesken muutama juoma juhlissa riittävät hyvin. Alkoholiannoksina alle 40 annosta vuodessa, jo kaksikymmentä viisi vuotta. Nuorempana tuli harrastettua enemmän ja useammin kavereiden kanssa, mutta se aika on ohi eikä siihen ole enää paluuta.

Vierailija
18/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, koska olen jo elänyt 21 vuotta absolutistin kanssa. Miksi se olisi vaikeaa ? On ihan näppärästi käynyt tyhjentämässä minulta oksennusämpärin, kun olen muutaman kerran yhdessäoloaikanamme ottanut kunnon kännit ja kärsinyt armottoman krapulan. Itsekään en kyllä kovin usein ota. Ehkä kerran parissa, kolmessa vuodessa, mutta kun otan alkoholia, alan oksentamaan kovin herkästi ja saan armottoman krapulan. En ole koskaan kestänyt oikein alkoholia.

Vierailija
19/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin toki jos häntä ei haittaa mun juomiseni.

M22

Vierailija
20/35 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absolutistimies olisi unelmien täyttymys. Alkoholia en oikeastaan käytä, joskus lasi viiniä jouluaterialla ja menneenä vuonna ei sitäkään. Tässä siis vuoden alkoholiannokset. En jaksa katsoa kaljaa kittaavia tai kännääviä miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi