Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi liikunta ei vaikuta mieleeni?

Vierailija
09.02.2025 |

Mm masennukseen hoitoon liikunta pitäisi olla todella hyvä, mutta itse en saa liikunnasta juuri mitään. Toki erittäin raskaan liikuntasuorituksen jälkeen on ns rauhallisempi olo, mutta ei minusta vaikuta ajatuksiin millään lailla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä on,ei edes huumeet tee kaikille mitään euforiaa.

Vierailija
2/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole tullut koskaan mitään liikunnasta, mutta olen silti liikkunut aina. Kaikkea ei voi saada. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vaikuttaa kyllä, mutta ottaa oman aikansa että alkaa tehoamaan....

Jaksaa jaksaa..... kyllä se siitä

Vierailija
4/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Jos se hyvänolontunne mistä jotkut ihmiset puhuvat vastaa yhtään heidän kuvaustaan, niin itse en ole koskaan kokenut moista vaikka koko elämäni olenkin aktiivisesti liikkunut ja urheillut.

Vierailija
5/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikuttaa ajatuksiisi kyllä sitä kautta, että hapenottokykysi paranee, samoin aineenvaihdunta. Se ei voi olla vaikuttamatta mielialaan. Eron saatat huomata vasta pidemmällä aikavälillä. 

Vierailija
6/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että liikunnan täytyy olla suht kevyttä mutta pitkäkestoista että pääsee siihen endorfiinihumalaan.

Noin kahden tunnin rivakan kävelyn jälkeen se syntyy itselle, sellainen että pää kirkastuu, lievä euforia.

Ei taukoja, vähintään kaksi tuntia putkeen, raskasta ei tarvitse olla.

Vierailija
7/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla vaikuttaa kyllä, mutta ottaa oman aikansa että alkaa tehoamaan....

Jaksaa jaksaa..... kyllä se siitä

Jos ei tehoa vuodessa ja lopettaa, sanotaan yritä kaksi vuotta. Jos yrittää kaksi vuotta ilman vaikutusta, sanotaan yritä kolme vuotta...

Vierailija
8/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes sanoi että liikunta vaikuttaa ajatuksiin. Paskat neuvot ovat pahimmillaan erittäin haitallisia.

Liikunta ei siis vaikuta ajatuksiin. Ei vaikuta, ei ole koskaan vaikuttanutkaan, eikä tule koskaan vaikuttamaankaan. Ainakaan itselläni. Liikunta auttaa emootioihin, siihen ajatuksettomaan ja sanattomaan pöhinään ja kuhinaan kehon sisällä.

Vierailija
9/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Olen nyt noin 7kk liikkunut säännöllisesti ja monta kertaa viikossa, mutta mitään muutosta en mielialassa huomaa, kunto on kyllä vähän parantunut. Jatkuvaan ja vaikeaan unettomuuteenkaan ei ole auttanut. Olen kokeillut eri lajeja ja yrittänyt löytää ns. oman juttuni, mutta en vain saavuta mitään ihmeellistä hyvänolontunnetta liikunnasta, en ole koskaan saavuttanut. Ehkä se ei vain ole kaikkien juttu. Pyrin silti jatkossakin liikkumaan.

Vierailija
10/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile eri lajeja, sekä raskaampia että kevyempiä. Jokaisen pitää löytää se itselleen sopiva. Ei minullekaan kaikista lajeista tule samalla tavalla hyvä olo, vaikka harrastankin aika monipuolisesti kaikenlaista. Sulkapallo on se joka toimii parhaiten, lenkillä käyn lähinnä pakosta. 

Vierailija
11/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku säännöllisesti, äläkä heti esim. lenkin jälkeen ahmi herkkuja, loju vauvapalstaa lukemassa tms. masentavaa mikä kumoaa sen liikunnan hyvät vaikutukset. Ei pelkkä liikunta sinua saa jotenkin ihmeellisesti toipumaan masennuksesta, on kyse kokonaisuudesta, kaikesta mitä teet päivän aikana!

Vierailija
12/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että liikunnan täytyy olla suht kevyttä mutta pitkäkestoista että pääsee siihen endorfiinihumalaan.

Noin kahden tunnin rivakan kävelyn jälkeen se syntyy itselle, sellainen että pää kirkastuu, lievä euforia.

Tunti reipasta kävelyä itselläni saa aikaan tunteen kuin olisin juonut nopeasti puoli litraa olutta. Vaikutus on pidempi ja ilman krapulaa tai laskuhumalaa.

Vierailija
13/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on täysin yksilöllistä pääseekö siihen "endorfiinihumalaan",kaikille sitä ei tule vaikka miten liikkuisi.Yksi syy miksi urheilijat tulevat niin helposti riippuvaiseksi alkoholista ja muista päihteistä on juurikin se että he saavat niin voimakkaat kicksit dopamiista.

Vierailija
14/14 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse kaikki. Ihan sama mitä teet. 50 vuoden kokemuksella todettu. Euforian puute ei mitenkään estä liikkumasta, mutta minkäänlaista euforiaa ei tosiaan tule.

Liikunta on AINA enemmän tai vähemmän rasittavaa, eikä ikinä nautinnollista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi