Aina tuo v***n äijä mokaa!! Edes ketsuppia osaa ostaa!
Miehellä oli tosi simppeli lyhyt kauppalista, kun lähdettiin mökille. Ketsuppia oli kirjoitettu oikein ISOLLA mutta ei, ei onnistunut. Hän osti jonkun hemmetin mustapippuri-ketsupin! Nyt lapset itkee eikä syö makaronia ilman ketsuppia. Täältä mökiltä matkaa lähimpään kauppaan venematka plus 40km autolla.
Joo, ei maailma kaadu mutta ottaa päähän...
Kommentit (499)
Jos mun lapset ei söis makaronia ilman ketsuppia ne sais syödä puuroa tai nähdä nälkää.
Lapset voi sitten olla syömättä ne makaroninsa ja ottaa sitä pelkkää jauhelihakastiketta. Herran jestas miten jotkut passaa ja paapoo lapsiaan noin älyttömästi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ois mielenkiintoista, miten mammat reagois jos mies tulisi valittamaan vaimon tekemästä virheestä. Silloin riittäisi ymmärrystä ja porukalla mollattaisiin vaimoa, joka on niin vitun tyhmä
Niin, mutta miehet eivät valita. Johtuuko se siitä että miehiä ei vain ärsytä mikään, ei vain kiinnosta mikään vai siitä että naiset tekevät työn huolellisemmin eli huomautettavaa ei ole?
Aloittajaa on ainakin tässä ketjussa mollattu oikein kunnolla. Eipä se tietysti haittaa kun taitaa olla provo.
Niin minä ainakin odotan innolla sitä päivää kun joku mies täällä valittaa kun vaimo ei tuonut juuri sitä kaljaa mitä oli halunnut kun kirjoitti kauppalistaan: kaljaa. Olisikohan niin että tiedämme miestemme suosiman kaljamerkin ja tuomme sitä kaupasta. Miehet ei vaan opi kymmenessä vuodessakaan mitä maitoa esim. lapsi juo.
No missä sen miehen pitäisi se oppia, jos kerran nainen hoitaa aina nuo kauppareissut ja tuo ne miehen kaljatkin sieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ois mielenkiintoista, miten mammat reagois jos mies tulisi valittamaan vaimon tekemästä virheestä. Silloin riittäisi ymmärrystä ja porukalla mollattaisiin vaimoa, joka on niin vitun tyhmä
Niin, mutta miehet eivät valita. Johtuuko se siitä että miehiä ei vain ärsytä mikään, ei vain kiinnosta mikään vai siitä että naiset tekevät työn huolellisemmin eli huomautettavaa ei ole?
Aloittajaa on ainakin tässä ketjussa mollattu oikein kunnolla. Eipä se tietysti haittaa kun taitaa olla provo.
Pääsit mitätöimään ja vähättelemään kaikkia miehiä, sekä tekemään miesvihaisia yleistyksiäsi jälleen kerran, yhden onnettoman miehen vahingossa ostaman väärän ketsuppipullon varjolla.
Hienoa työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa tänne tullut kommentteja...
Ensinnäkin, kyllä meidän lapset syö muutakin kuin makaronia. Nyt tein vain nopeasti makaronia ja jauhelihakastiketta, kun on tässä mökille asettautumisessa muutakin hommaa kuin kokkaaminen. Ja kastike oli (hui kauhistus!) ruskeaa kastiketta, koska nirsot lapseni eivät syö tomaattipohjaista kastiketta. Paitsi ketsuppia, tavallista ketsuppia ilman mitään pippureita. Ja makaronia eivät syö ilman ketsuppia. Tiedän, minuakin ärsyttää...
Ja on meillä mukana paljonkin muuta ruokaa. Kävin jo eilen kaupassa hakemassa suurimman osan valmiiksi. Muutama pikkujuttu piti ostaa matkalta, kuten tuo ketsuppi, jonka itse unohdin. Huomioitakoon, että mies kyllä löysi kaupasta ihan ongelmitta omat oluensa, oikeaa merkkiä ja vahvuutta...
Ja kysehän on nimenomaan siitä, että tuo mies on joko niin yksinkertainen tai vaan piittaamaton, että näitä kauppakommelluksia sattuu usein. Ja kaikkea muutakin. Välillä tuntuu, että minä olen ainoa, joka tietää mitä ja koska lapset syövät, mitä tarvitaan mukana jne... Tässä nyt purkautui monen päivän (tai vuoden) patoutumat.
Mutta ei tästä enää enempää, olen jo päässyt ärtymykseni yli enkä nyt ala uudelleen miettiä noita asioita, ettei ala taas v*tutuskäyrä nousta. Hyvää kesälomaa meille ja teille :)
AP
No oletko sä siis jotenkin yllättynyt tuosta että olet ainoa joka teilla osaa ostaa ruokaa ja tietää mitä lapset syö? Kun siis kohtelet miestäsi tuolla asenteella, että vitun äijä kun ikinä ei osaa mitään eikä edes yhtä ketsuppia saa ostettua? Nyt on jo varmaan vähän myöhäistä, mutta olisi kannattanut antaa osallistua siihen perheen arkeen vähän kokonaisvaltaisemmin niin ei tarvitsisi nyt itkeä että miten mies on niin pihalla kaikesta. Sitä niittää mitä on kylvänyt.
Meillä ainakin on harjoitellut jo noin 18 vuotta, eikä silti ole oppinut.
Eikä tosiaan ne lapsetkaan syömään sitä kovin pippurista ruokaa, joten en oikein tiedä miten nämä asiat nyt opettaisi.
t. se joka saa yksin syödä mustapippuri- ja chilisoossit.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti. Mies sentään kävi kaupassa ja osti VAHINGOSSA väärää ja sinä vedät tollaset kilarit. Makaroni on muutenki mautonta joten en ymmärrä miten lapset ei muka voi syödä sitä tolla ketsupilla. Olisit ollut hiljaa ja laittanut mitä on niin ei varmasti lapset olis pahemmin mitään eroa huomannu. Sinun asenteesi on iso ongelma ei miehesi.
Et taida olla parisuhteessa, eikä luonnollisestikaan ole lapsia, mutta neuvomaan pitää päästä.
Kun tällainen ap:n kuvailema kauppatoilailu toistuu jatkuvasti, niin kyllä se vetää pinnan tiukalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, kyllä meidän lapset syö muutakin kuin makaronia. Nyt tein vain nopeasti makaronia ja jauhelihakastiketta, kun on tässä mökille asettautumisessa muutakin hommaa kuin kokkaaminen. Ja kastike oli (hui kauhistus!) ruskeaa kastiketta, koska nirsot lapseni eivät syö tomaattipohjaista kastiketta. Paitsi ketsuppia, tavallista ketsuppia ilman mitään pippureita. Ja makaronia eivät syö ilman ketsuppia. Tiedän, minuakin ärsyttää...
Ja on meillä mukana paljonkin muuta ruokaa. Kävin jo eilen kaupassa hakemassa suurimman osan valmiiksi. Muutama pikkujuttu piti ostaa matkalta, kuten tuo ketsuppi, jonka itse unohdin. Huomioitakoon, että mies kyllä löysi kaupasta ihan ongelmitta omat oluensa, oikeaa merkkiä ja vahvuutta...
Ja kysehän on nimenomaan siitä, että tuo mies on joko niin yksinkertainen tai vaan piittaamaton, että näitä kauppakommelluksia sattuu usein. Ja kaikkea muutakin. Välillä tuntuu, että minä olen ainoa, joka tietää mitä ja koska lapset syövät, mitä tarvitaan mukana jne... Tässä nyt purkautui monen päivän (tai vuoden) patoutumat.
Mutta ei tästä enää enempää, olen jo päässyt ärtymykseni yli enkä nyt ala uudelleen miettiä noita asioita, ettei ala taas v*tutuskäyrä nousta. Hyvää kesälomaa meille ja teille :)
AP
No oletko sä siis jotenkin yllättynyt tuosta että olet ainoa joka teilla osaa ostaa ruokaa ja tietää mitä lapset syö? Kun siis kohtelet miestäsi tuolla asenteella, että vitun äijä kun ikinä ei osaa mitään eikä edes yhtä ketsuppia saa ostettua? Nyt on jo varmaan vähän myöhäistä, mutta olisi kannattanut antaa osallistua siihen perheen arkeen vähän kokonaisvaltaisemmin niin ei tarvitsisi nyt itkeä että miten mies on niin pihalla kaikesta. Sitä niittää mitä on kylvänyt.
"Antaa osallistua"... ihan kuin se mies olisi joku saatanan cp-vammainen, joka ei itse osaa ottaa paikkaansa perheessä.
No jaa, meillä mies aina huomauttaa, jos tuon kaupasta vääränmerkkistä sinappia tai makkaraa. Minulle on ihan sama, onko sinappi Turun vai Auran, mutta miehelle ei.
Onneksi palstan miehet on joustavia syömistensä ja juomistensa suhteen. Ihan sama, minkä merkkistä olutta vaimo tuo, vaikka mies juo vain yhtä merkkiä. Punaviinipullo on ihan yhtä hyvä kuin kossu ja viskimerkeillä ei ole mitään väliä.
Ap:lla on pienten lasten lisäksi pieni vauva, siinä on mökkioloissa kädet täynnä työtä muutenkin. Jos oikein veikkaan, ap on pakannut koko perheen kamat, huolehtinut, että kodissa on kaikki ok, suunnitellut syömiset ja muistanut lasten lääkkeet ja lelut. Minusta on vain inhimillistä, jos perillä pinna palaa, kun lapset kiukuttelevat (väsymyksestä?) väärän ketsupin takia.
Sinkkumies voi pistää ketsuppiohjeensa sinne syvälle. Vauvan äiti tarvitsee noissa oloissa neljä kättä, jos kaiken lisäksi meinaisi ketsuppia keitellä.
Anteeksi mutta kuinka mies ei isänä tunne omien lastensa mieltymyksiä? Koska siitähän tässä on loppupeleissä kyse. Mies osti maustetta, josta lapset eivät pidä. Miksi? Eikö laita perheessä koskaan ruokaa, eikö hoida lasten ruokintaa tai ruokaostoksia itsenäisesti? Tästähän näissä useissa tapauksissa on kyse.
Väestöliiton asiantuntija voi puolustella miehiä, mutta kyllä minua ihmetyttää miten aikuinen ihminen ei osaa/tiedä mitä ruokaa lapsensa syövät. Ei ole rakettitiedettä, mutta vaatii sitä, että 100% mukana perheen toiminnoissa. Monet miehet ulkoistavat suuren osan perhettä koskevaa metatyötä naiselle, siksi näin käy. Metatyö on myös yllättävän uuvuttavaa ja tottakai sitä toivoo, että mieskin sitä tekisi. Sitten ihmetellään ja paheksutaan naista, joka väsyy miehen ajattelemattomuuteen. Mutta oikeasti, jos lapsille kelpaavan ketsupin ostaminen kaupasta ei onnistu, ei miestä kehuakaan voi.
Täältä voi lukea metatyöstä: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/02/nakymaton-kotityo-raivostuttaa-…. APn kirjoitusten perusteella hän hoitaa siitä leijonanosan (joutuu mm. tekemään miehelle kauppalistan, koska onhan se tosiaan vaikea aikuisen miehen tietää mitä ruokia tarvitaan... tai no tottakai onkin jos ei koskaan osallistu ruokasirkuksen pyörittämiseen muussa kuin statistin roolissa).
Toisaalta ymmärrän, koska oma mieheni on myös samanlainen. Jos sanon että ostaisitko mehua, ihan sama mitä kunhan EI MANSIKKAMEHUA. Se ihan varmana tuo sitä mansikkamehua. Aina.
Mutta ei ole mitään järkeä ylireagoida, itse lähinnä naureskelen ja totean että ai ostit tällasta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
"Antaa osallistua"... ihan kuin se mies olisi joku saatanan cp-vammainen, joka ei itse osaa ottaa paikkaansa perheessä.
No aika usein kyse on siitä (kuten tässäkin aloituksessa on tullut ilmi) että naisen mielestä mies tekee kaiken väärin eikä osaa mitään joten parempi tehdä itse. Ei se mies tosiaan mikään cp-vammainen ole, joten miksi ihmeessä nainen sitten kohtelee aviomiestään sellaisena, että kaikki pitää passata ja kaljatkin kantaa kotiin valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta kuinka mies ei isänä tunne omien lastensa mieltymyksiä? Koska siitähän tässä on loppupeleissä kyse. Mies osti maustetta, josta lapset eivät pidä. Miksi? Eikö laita perheessä koskaan ruokaa, eikö hoida lasten ruokintaa tai ruokaostoksia itsenäisesti? Tästähän näissä useissa tapauksissa on kyse.
Väestöliiton asiantuntija voi puolustella miehiä, mutta kyllä minua ihmetyttää miten aikuinen ihminen ei osaa/tiedä mitä ruokaa lapsensa syövät. Ei ole rakettitiedettä, mutta vaatii sitä, että 100% mukana perheen toiminnoissa. Monet miehet ulkoistavat suuren osan perhettä koskevaa metatyötä naiselle, siksi näin käy. Metatyö on myös yllättävän uuvuttavaa ja tottakai sitä toivoo, että mieskin sitä tekisi. Sitten ihmetellään ja paheksutaan naista, joka väsyy miehen ajattelemattomuuteen. Mutta oikeasti, jos lapsille kelpaavan ketsupin ostaminen kaupasta ei onnistu, ei miestä kehuakaan voi.
Täältä voi lukea metatyöstä: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/02/nakymaton-kotityo-raivostuttaa-…. APn kirjoitusten perusteella hän hoitaa siitä leijonanosan (joutuu mm. tekemään miehelle kauppalistan, koska onhan se tosiaan vaikea aikuisen miehen tietää mitä ruokia tarvitaan... tai no tottakai onkin jos ei koskaan osallistu ruokasirkuksen pyörittämiseen muussa kuin statistin roolissa).
Tuo metatyö on kyllä ihan paskanjauhantaa. Onko kyse siitä että miehet ulkoistavat kotityöt naisille vai siitä ettei nainen anna miehen osallistua? Veikkaan jälkimmäistä, koska kuten tässäkin aloituksessa käy ilmi, heti kun mies osallistuu ja kaikki ei menekään aivan putkee, tulee hirveät haukut ja solvaukset miten ei koskaan osata yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset sivut olivat viihdyttäviä, viimeiset sivut ovat taas uhriutujien ja femakkojen kitinää.
MIES OSTI VAHINGOSSA TÄLLÄ KERTAA VÄÄRÄÄ KETSUPPIA, JOKA SAATTAA MUISTUTTAA ULKONÄÖLTÄÄN TAVALLISTA KETSUPPIA.
Kas noin, menikö jakeluun? Jatka sinä nikoadalmiinan uimakoulujen miettimistä ja onko jo joulun menu mietittynä? Takakireät , vittupäiset curlingmammat jaksavat nipottaa ja uhriutua,
ja aloittajan lapsetkin luultavasti elävät vielä ainakin huomiseen, väärästä ketsupista huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh.. siis valkosipulia kans tietenkin!
Sinkkumies
Sinkkumies saa ihan rauhassa keitellä ketsuppinsa ja sinappinsa. Onko hänellä pieni syötettävä vauva muiden lasten lisänä ja mökkiolosuhteet, joissa yleensä kaikki on vaatimattomampaa ja hankalampaa toteuttaa kuin kotona. Hyvä, että ap jaksaa hoitaa ja ruokkia lapsensa mökki-olosuhteissakin, taitaa olla vielä uusavuton mieskin riesana.
No itseasiassa kun tähän tultiin niin ostin kilin sinappijauhetta jo valmiiksi (no wittu mun tapojen mukaan kaksi kiloa, kun olen suuruudenhullu) pitäisi vielä varmaan hankkia konjakit?
Sinkkumies
Etkö teekään sinappia ihmisten sinappijauheesta vaan KILIN?
Onko tämä nyt sitä äitimyyttiä kun tehdään itse kaikki eikä anneta miehen osallistua kotitöihin ja lasten hoitoon pitkällä tikullakaan. Sitten ihmetellään että kun mies ei tiedäkään että minka merkkistä ja makuista ketsuppia se jenna-jessica suostuu syömään eikä muutenkaan pyötirä sitä kodin arkea yhtä varmalla rutiinilla kuin arvoisa äiti.
Rouva voi syyttää kyllä ihan itseään tästä. Jos mies on opetettu tuollaiseen että rouva hoitaa perheessä kaiken, niin sitten rouvan on tosiaan syytä muistaa itse myös se ketsuppi sieltä kaupasta.
Tää on niin nähty kirjoitti:
Et varmaankasn ap alkanut vouhkaamaam väärästä ketsupista lasten kuullen... eli hirvee huuto ja valitus ja lapset kattoo silmät pyöreinä vierestä? Voisin lyödä vaikka vetoa, että ipanat ei ois huomannu ketsupissa mitään outoa ilman tuota kohtausta.
Ja kyllä takuulla olisivat huomanneet! En ole ap, mutta ei normaaleja lapsia niin vain huijata. Älä välitä ap, täällä on taas agressiiviset paikalla-
Kuuntelin kaupassa tänään kun stressaantunut äiti kovalla äänellä melskasi miehelleen kuin vähä-älyiselle että "EI MEIDÄN LAPSET SYÖ NOITA MAUSTETTUJA MAKKAROITA TAJUATKO, OTA JOTAIN MUUTA NIILLE". Lapset tietty siinä vieressä, vikisivät jotain että ei niin syödäkään...no söisköhän ne, jos ei mainostais makkaran olevan maustettua? Veikkaan että kyllä. :D (Ei nyt mitään chili-chipotle-laatua ehkä mutta vaikkapa yrteillä ja juustoilla maustettua) Mies oli aika surkeana.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin nähty kirjoitti:
Et varmaankasn ap alkanut vouhkaamaam väärästä ketsupista lasten kuullen... eli hirvee huuto ja valitus ja lapset kattoo silmät pyöreinä vierestä? Voisin lyödä vaikka vetoa, että ipanat ei ois huomannu ketsupissa mitään outoa ilman tuota kohtausta.
Ja kyllä takuulla olisivat huomanneet! En ole ap, mutta ei normaaleja lapsia niin vain huijata. Älä välitä ap, täällä on taas agressiiviset paikalla-
Miksi niitä lapsia pitäisi erityisemmin huijata? Toteaa vaan että nyt on tällaista ketsuppia pöydässä, voi syödä tai olla syömättä. Älytöntä ruveta paapomaan lapsia noin että vain tietynmerkkinen elintarvike kelpaa ja että makaroni ei mene alas ilman tietynlaista ketsuppia.
Voi miersparkoja kun tuollaisia vaimoja ovat menneet valkkaamaan.