Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aina tuo v***n äijä mokaa!! Edes ketsuppia osaa ostaa!

Vierailija
02.07.2016 |

Miehellä oli tosi simppeli lyhyt kauppalista, kun lähdettiin mökille. Ketsuppia oli kirjoitettu oikein ISOLLA mutta ei, ei onnistunut. Hän osti jonkun hemmetin mustapippuri-ketsupin! Nyt lapset itkee eikä syö makaronia ilman ketsuppia. Täältä mökiltä matkaa lähimpään kauppaan venematka plus 40km autolla.

Joo, ei maailma kaadu mutta ottaa päähän...

Kommentit (499)

Vierailija
381/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta kuinka mies ei isänä tunne omien lastensa mieltymyksiä? Koska siitähän tässä on loppupeleissä kyse. Mies osti maustetta, josta lapset eivät pidä. Miksi? Eikö laita perheessä koskaan ruokaa, eikö hoida lasten ruokintaa tai ruokaostoksia itsenäisesti? Tästähän näissä useissa tapauksissa on kyse.

Väestöliiton asiantuntija voi puolustella miehiä, mutta kyllä minua ihmetyttää miten aikuinen ihminen ei osaa/tiedä mitä ruokaa lapsensa syövät. Ei ole rakettitiedettä, mutta vaatii sitä, että 100% mukana perheen toiminnoissa. Monet miehet ulkoistavat suuren osan perhettä koskevaa metatyötä naiselle, siksi näin käy. Metatyö on myös yllättävän uuvuttavaa ja tottakai sitä toivoo, että mieskin sitä tekisi. Sitten ihmetellään ja paheksutaan naista, joka väsyy miehen ajattelemattomuuteen. Mutta oikeasti, jos lapsille kelpaavan ketsupin ostaminen kaupasta ei onnistu, ei miestä kehuakaan voi.

Täältä voi lukea metatyöstä: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/11/02/nakymaton-kotityo-raivostuttaa-…. APn kirjoitusten perusteella hän hoitaa siitä leijonanosan (joutuu mm. tekemään miehelle kauppalistan, koska onhan se tosiaan vaikea aikuisen miehen tietää mitä ruokia tarvitaan... tai no tottakai onkin jos ei koskaan osallistu ruokasirkuksen pyörittämiseen muussa kuin statistin roolissa).

Me ollaan oltu naimisissa kohta 30 vuotta, ja minä joudun aina suunnittelemaan, mitä syödään ja mitä ostan kaupasta. Jos mies menee kauppaan ruokaostoksille, se ostaa esim. leipää, jogurttia, pullaa tai maitoa, mutta ei koskaan mitään, mistä voisi valmistaa ruokaa.

Vierailija
382/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on keskustelusivusto, jossa aivan avoimesti, ylläpidon ja vauva-lehden tukemana, voi levittää feminististä sanomaa sekä ylläpitää ja levittää äitimyyttiä, joissa nainen äitiyden myötä nostetaan perhe-elämässä ja kasvatuksessa automaattisesti miehen yläpuolelle. Äitimyyttiä ylläpitävän naisen elämässä jo sen ensimmäisen lapsen kantaminen vatsassa ja synnyttäminen antaa korkeakoulutason tiedot lapsen psykologiasta ja kasvatustieteestä. Vaikka olisi kasvanut itse ainoana lapsena ja peruskoulu olisi korkein suoritettu koulutustaso.

Nykyään tässä feminismin, naistutkimuksen ja äitimyytin luvatussa maassa ja suojelukehdossa koko yhteiskunta(oppilaitoksineen, virastoineen) on suorastaan jo sairaalla tavalla aivopesty tähän "nainen-äiti = lapsen tärkein ihminen, riippumatta mistään" -oppiin.

Tähän liittyy  myös sellainen äärifeministinen perusolettama, että miehet ovat pahoja. Lähtökohtaisesti.

Näistä kaikista uuttuu ilmoille vahva itsetunnon ja itsekritiikin puute, ja katkeruus miehiä kohtaan. Että kun jossain lukee, että joku mies oli väkivaltainen, niin se herättää heti uhon ja yhteishengen ja nostattaa vihan kaikkia miehiä kohtaan. Jos taas uutisoidaan väkivaltaisesta naisesta, niin tämä sama porukka ilmaisee vahvaa tukea naiselle. Eihän siinä naisessa mitään vikaa ole, se oli vaan väsynyt ja olisi tarvinnut enemmän yhteiskunnan ja miesvätyksensä tukea.

Mutta tällainen nykyisen kaltainen selkeä miesviha, joka ilmenee mm. miesten ylimalkaisena haukkumisena, tasapäistämisenä, yhden huonon yksilön ominaisuuksien liittämisenä miehen yleiseksi ominaisuudeksi, lapsien, perhe elämän ja kasvatuksen omimisena, erotilanteissa lasten käyttämisenä lyömäaseena on sairasta.

Vauvalehden keskustelupalstoilla avoimen miesvihan annetaan rehottaa ja naiset voivat avoimesti suunnitella miten kostavat miehille milloin mistäkin ja milloin mitäkin miehilleen.

Jos mietittäisiin lasten hyvinvointia, ja yhteiskunnankin hyvinvointia, niin tällaisesta sovinismin ja miesten hyväveli-verkoston vastakappaleesta tulisi myös päästä eroon. Ainakin yhteiskunnan tasolla.

Niin ja tämä viesti saa tietysti taas kaikki miesvihaajat liikkeelle, kiistämään ja kommentoimaan. .

Lopullinen kysymys on, miksi tämän päivän naiset kokevat olevansa miehen vihollisia? Ymmärrän kyllä sen pohjan mistä feminismi lähtee -tasa arvo miehelle ja naiselle -mutta missä vaiheessa ja miksi se muuttuu miesvihaksi?

Se ei ole tervettä eikä objektiivista tasa-arvon tavoittelua. 

Äitimyytti, feminismi ja naistutkimus sekoittuva iloisesti yhdeksi isoksi tavoin, että feminismin aatteen pohjalta on lähdetty rakentamaan naisen asemasta

Kai ymmärrät, että tuo sonta on vain päässäsi, eikä sitä voi yleistää? Tutkijat ovat todenneet, että naisten palstoilla ei esiinny miesvihaa: http://yle.fi/ylex/uutiset/netissa_enemman_nais-_kuin_miesvihaa/3-76285…

Itse yleistät yhden kirjoituksen, jossa kirjoittaja kertoo omasta arjestaan, koskemaan kaikkien perheiden arkea. Et lähtökohtaisesti osaa tehdä eroa perheen asioille ja laajemmalti yhteiskunnallisille asioille. Mikset ole huolissasi miesten palstalla esiintyvästä naisvihasta?

Minä kirjoitin tästä palstasta ja sen toiminnasta , mene sinä kirjoittamaan oma kirjoituksesi miesten palstoille? Tutkimusten mukaan netin naisvihasta yli 50% on naisten näppiksiltä lähtöisin. Mitä siihen sanot? Ja et ottanut siis kirjoitukseeni mitään muuta kantaa kuin uhriutumalla?

Kirjoitat väärin, sillä tällä palstalla ei ole tutkijoiden mukaan havaittu miesvihaa. Ei minulla ole tarvetta roikkua miesten palstoilla, mutta jostain syystä teiniperseillä ja lapsettomilla miehillä on aivan käsittämätön tarve roikkua vauvapalstalla. Niin, ja 50 % naisvihasta on lähtöisin miesten näppiksiltä. Mikset ole siitä huolissasi? Jotain vikaa täytyy olla ihmisen päässä, jos näkee edellisessä kirjoituksessani jotain uhriutumista. Minä en ole mikään uhri, sen sijaan sinun naurettava ja lapsellinen sepustuksesi oli uhriutumista siellä pahimmasta päästä.

Keiden tutkijoiden, mikä tutkimus, lähde ja linkki kiitos?

Vauva-lehden edellisen päätoimittajan yksipuolinen toteamus ei ole tutkimus.

Palstalla toivotaan tasaisin väliajoin miesten joukkokuolemaa, sekään ei ole miesvihaa?

Lähde oli jo laitettu aiemmassa viestissä. Sen sijaan sinä et kykene esittämään mitään konkreettisia todisteita miesvihasta tällä palstalla. Olen ollut palstalla yli 10 vuotta, enkä ole ikinä nähnyt mitään miesten joukkokuolema -ketjua. Ja nyt menet tietysti perustamaan sellaisen, kunnon uhri kun olet.

Linkkisi oli Ylen ylimalkainen uutinen, ei mikään tutkimus. Oletko Sanoman palkkalistoilla, feministi , vai molempia?

Itse et kykene laittamaan edes uutista tämän palstan oletetusta miesvihasta. Eli miesviha on pelkästään päässäsi.

En, en ja en.

Minä en ole väittänyt missään välissä tarjoavani uutisia enkä tutkimuksia, toisin kuin sinä.

Minä kirjoitin jo varsin oikeutetun ja perustellun näkökulmani asioista, joihin sinä et ole vieläkään vastannut muulla tavalla kuin huutamalla ei ja tarjoamalla aiheeseen liittymätöntä uutislinkkiäsi.

Aivan oikein, sinä kerroit vain mielipiteesi. Ja mielipide on persreikä, jokaisella on sellainen. Mielipiteeseen tulee enemmän painoarvoa, jos on esittää tutkijoiden näkemys asiasta.

Että semmosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin omaa miestäni tuomaan lihafondikuutioita, näytin pakkauksenkin. Mies tuli kaupasta mukanaan kalafodia, pullossa. 

Ja se syy, miksi et itse käynyt kaupassa, tai pitänyt huolta että sinulla on tarvitsemasi erikoistuotteet jo valmiiksi?

Siksi, että normaaliälyinen mies osaa itsekin käydä kaupassa. Jotain on miehessä todella pahasti vialla, jos ei monikanavaisesta viestinnästä huolimatta kykene ostamaan oikeaa tuotetta.

Vierailija
384/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sit ne kakarat on syömättä jos ei kelpaa. Pitääkö joka asiasta tehä niin vaikeaa

Vierailija
385/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on keskustelusivusto, jossa aivan avoimesti, ylläpidon ja vauva-lehden tukemana, voi levittää feminististä sanomaa sekä ylläpitää ja levittää äitimyyttiä, joissa nainen äitiyden myötä nostetaan perhe-elämässä ja kasvatuksessa automaattisesti miehen yläpuolelle. Äitimyyttiä ylläpitävän naisen elämässä jo sen ensimmäisen lapsen kantaminen vatsassa ja synnyttäminen antaa korkeakoulutason tiedot lapsen psykologiasta ja kasvatustieteestä. Vaikka olisi kasvanut itse ainoana lapsena ja peruskoulu olisi korkein suoritettu koulutustaso.

Nykyään tässä feminismin, naistutkimuksen ja äitimyytin luvatussa maassa ja suojelukehdossa koko yhteiskunta(oppilaitoksineen, virastoineen) on suorastaan jo sairaalla tavalla aivopesty tähän "nainen-äiti = lapsen tärkein ihminen, riippumatta mistään" -oppiin.

Tähän liittyy  myös sellainen äärifeministinen perusolettama, että miehet ovat pahoja. Lähtökohtaisesti.

Näistä kaikista uuttuu ilmoille vahva itsetunnon ja itsekritiikin puute, ja katkeruus miehiä kohtaan. Että kun jossain lukee, että joku mies oli väkivaltainen, niin se herättää heti uhon ja yhteishengen ja nostattaa vihan kaikkia miehiä kohtaan. Jos taas uutisoidaan väkivaltaisesta naisesta, niin tämä sama porukka ilmaisee vahvaa tukea naiselle. Eihän siinä naisessa mitään vikaa ole, se oli vaan väsynyt ja olisi tarvinnut enemmän yhteiskunnan ja miesvätyksensä tukea.

Mutta tällainen nykyisen kaltainen selkeä miesviha, joka ilmenee mm. miesten ylimalkaisena haukkumisena, tasapäistämisenä, yhden huonon yksilön ominaisuuksien liittämisenä miehen yleiseksi ominaisuudeksi, lapsien, perhe elämän ja kasvatuksen omimisena, erotilanteissa lasten käyttämisenä lyömäaseena on sairasta.

Vauvalehden keskustelupalstoilla avoimen miesvihan annetaan rehottaa ja naiset voivat avoimesti suunnitella miten kostavat miehille milloin mistäkin ja milloin mitäkin miehilleen.

Jos mietittäisiin lasten hyvinvointia, ja yhteiskunnankin hyvinvointia, niin tällaisesta sovinismin ja miesten hyväveli-verkoston vastakappaleesta tulisi myös päästä eroon. Ainakin yhteiskunnan tasolla.

Niin ja tämä viesti saa tietysti taas kaikki miesvihaajat liikkeelle, kiistämään ja kommentoimaan. .

Lopullinen kysymys on, miksi tämän päivän naiset kokevat olevansa miehen vihollisia? Ymmärrän kyllä sen pohjan mistä feminismi lähtee -tasa arvo miehelle ja naiselle -mutta missä vaiheessa ja miksi se muuttuu miesvihaksi?

Äitimyytti, feminismi ja naistutkimus sekoittuva iloisesti yhdeksi isoksi tavoin, että feminismin aatteen pohjalta on lähdetty rakentamaan naisen asemasta

Kai ymmärrät, että tuo sonta on vain päässäsi, eikä sitä voi yleistää? Tutkijat ovat todenneet, että naisten palstoilla ei esiinny miesvihaa: http://yle.fi/ylex/uutiset/netissa_enemman_nais-_kuin_miesvihaa/3-76285…

Itse yleistät yhden kirjoituksen, jossa kirjoittaja kertoo omasta arjestaan, koskemaan kaikkien perheiden arkea. Et lähtökohtaisesti osaa tehdä eroa perheen asioille ja laajemmalti yhteiskunnallisille asioille. Mikset ole huolissasi miesten palstalla esiintyvästä naisvihasta?

Minä kirjoitin tästä palstasta ja sen toiminnasta , mene sinä kirjoittamaan oma kirjoituksesi miesten palstoille? Tutkimusten mukaan netin naisvihasta yli 50% on naisten näppiksiltä lähtöisin. Mitä siihen sanot? Ja et ottanut siis kirjoitukseeni mitään muuta kantaa kuin uhriutumalla?

Kirjoitat väärin, sillä tällä palstalla ei ole tutkijoiden mukaan havaittu miesvihaa. Ei minulla ole tarvetta roikkua miesten palstoilla, mutta jostain syystä teiniperseillä ja lapsettomilla miehillä on aivan käsittämätön tarve roikkua vauvapalstalla. Niin, ja 50 % naisvihasta on lähtöisin miesten näppiksiltä. Mikset ole siitä huolissasi? Jotain vikaa täytyy olla ihmisen päässä, jos näkee edellisessä kirjoituksessani jotain uhriutumista. Minä en ole mikään uhri, sen sijaan sinun naurettava ja lapsellinen sepustuksesi oli uhriutumista siellä pahimmasta päästä.

Palstalla toivotaan tasaisin väliajoin miesten joukkokuolemaa, sekään ei ole miesvihaa?

Lähde oli jo laitettu aiemmassa viestissä. Sen sijaan sinä et kykene esittämään mitään konkreettisia todisteita miesvihasta tällä palstalla. Olen ollut palstalla yli 10 vuotta, enkä ole ikinä nähnyt mitään miesten joukkokuolema -ketjua. Ja nyt menet tietysti perustamaan sellaisen, kunnon uhri kun olet.

Linkkisi oli Ylen ylimalkainen uutinen, ei mikään tutkimus. Oletko Sanoman palkkalistoilla, feministi , vai molempia?

Itse et kykene laittamaan edes uutista tämän palstan oletetusta miesvihasta. Eli miesviha on pelkästään päässäsi.

En, en ja en.

Minä en ole väittänyt missään välissä tarjoavani uutisia enkä tutkimuksia, toisin kuin sinä.

Minä kirjoitin jo varsin oikeutetun ja perustellun näkökulmani asioista, joihin sinä et ole vieläkään vastannut muulla tavalla kuin huutamalla ei ja tarjoamalla aiheeseen liittymätöntä uutislinkkiäsi.

Aivan oikein, sinä kerroit vain mielipiteesi. Ja mielipide on persreikä, jokaisella on sellainen. Mielipiteeseen tulee enemmän painoarvoa, jos on esittää tutkijoiden näkemys asiasta.

Että semmosta.

Tämä on keskustelu- ja mielipidepalsta, ei tutkijoiden foorumi. Et edelleenkään osaa ottaa siis kantaa kirjoitukseeni?

Vierailija
386/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osti väärää ketsuppia VAHINGOSSA, ei siis yrittänyt olla mitenkään mielikuvituksellinen. Ja olisin itse mennyt kauppaan, mutta ajattelin miehen selviävän muutaman jutun ostosta ihan yksinkin, kun imetin vauvaa autossa sen kauppareissun ajan.

Ja meidän lapset ei syö mustapippuria, eivät tykkää mausteisesta ruuasta. Enkä ole mikään hirviövaimo, kunhan nyt vaan vähän keitti yli, kun kauhealla kiireellä teen nälkäisille lapsille ruuan ja sitten käykin näin...

AP

Teidän lapset ei syö _mustapippuria_ koska he eivät tykkää mausteisesta ruasta. Apua, luulin että näin nirsot lapset on myytti! Mitä ihmettä sinä laitat ruokiisi? :D

Ajatuksia tästä teemasta: 

1. Tiedoksi, että A-veriryhmän ihmiset, joita valtaosa suomalaisista on, ei siedä mustaapippuria. Yleensä lapsi jo tietää, mikä hänelle sopii ja mikä ei. A-veriryhmällä ei ole riittävästi vatsahappoja sulattamaan mustaapippuria ja heistä mustapippuri maistuu todella pahalta, voi tulla mahakin kipeäksi. Tiedän itse, koska en ole ikinä sietänyt mustaapippuria.

2. Nainen on ilmeisesti perheessä hoitanu aina ruokaostokset. eikö vaimot voisi opettaa miehetkin tekemään niitä, että tajuaisivat mitä ostaa.

3. Mä voin just kuvitella tilanteen, koska mun isä oli just tommonen. Hän unohti juuri sen asian, mitä meni kaupasta ostamaan. (oli adhd)

4. Ei ihme, että kesälomien jälkeen haetaan paljon avioeroja.

5. Vaimolle: Mieti, mitkä asiat parisuhteessa ovat sinulle tärkeitä fundamentaalisella tasolla (mistä et suostu tinkimään) muita piirteitä opettele vain sietämään. Jos miehen uusavottomuus on sinulle tinkimätön piirre, erotkaa.

Vierailija
387/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies osti väärää ketsuppia VAHINGOSSA, ei siis yrittänyt olla mitenkään mielikuvituksellinen. Ja olisin itse mennyt kauppaan, mutta ajattelin miehen selviävän muutaman jutun ostosta ihan yksinkin, kun imetin vauvaa autossa sen kauppareissun ajan.

Ja meidän lapset ei syö mustapippuria, eivät tykkää mausteisesta ruuasta. Enkä ole mikään hirviövaimo, kunhan nyt vaan vähän keitti yli, kun kauhealla kiireellä teen nälkäisille lapsille ruuan ja sitten käykin näin...

AP

Ymmärrän sinua. Myös minulla on mies, joka osaa munata pienimmässäkin ostoksessa. Muilla perheenjäsenillä kuin hänellä on laktoosi-intoleranssi, niin takuulla tuo tavallista maitotuotetta, vaikka listassa lukisi LAKTOOSITON. Ja jos sanon, että mitä tahansa jäätelöä paitsi ei appelsiini (kukaan perheessä ei tykkää siitä) niin takuulla tuo appelsiinijätskiä. Olen allerginen Serlan keltaisessa wc-paperissa olevalle väriaineelle, niin viime viikolla toi sitä jättipakkauksen posket innosta hehkuen, kun oli ollut niin halpaa! Noin 10 vuotta oon sanonut siitäkin asiasta, ihan jo itkettää...

Jos sinä olet allerginen tietylle vessapaperille, niin muukaan perhe ei saisi peräänsä sillä pyyhkiä?

Ei vaan koko perhe voi pyyhkiä sillä samalla jota äiti sietää. päivänselvä asia. ei tarvii kaksia papereita. ja on uusavuton tuokin mies. miten miehet on tollasia? äiti eka hoitanut kaikki asiat ja sitten vaimo.

Vierailija
388/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyysin omaa miestäni tuomaan lihafondikuutioita, näytin pakkauksenkin. Mies tuli kaupasta mukanaan kalafodia, pullossa. 

Ja se syy, miksi et itse käynyt kaupassa, tai pitänyt huolta että sinulla on tarvitsemasi erikoistuotteet jo valmiiksi?

Mikä vitun syy? Ihmevajakkeja täällä nakertelemassa ja vielä kerran-naista-saanut-sinkkumieskin. Miten te töissänne selviätte (selvisitte), kun pomo antaa jonkun tehtävän? Heittäydytte lattialle itkupotkuraivarein ja lässytätte pomolle että tee itse vai?

Vierailija
389/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tehdään ketsupit itse.

Tomaattia keitellään kasaan. (soseutettua) Timjamia, suolaa, mustapippuria, hunajaa .. 

Mausteita oman maun mukaan. Valkoviinietikka meinasi unohtua, myös jänskiä makuja saa omenaviinietikalla.

Sinkkumies

Arvostan tuollaista, mikäli ketsuppia on edes pakko syödä.

En kyllä voi mitenkään käsittää miksi ihmiset syövät makaroonia ja ketsuppia?

Mitä järkeä syödä vaaleita jauhoja ja siihen päälle tusertaa suola, etikka tomaatti lientä?

Sitten ei kumminkaan voida syödä tomaattia kastikkeessa, vaan se kastike pitää tehdä poltetuista vaaleista jauhoista.

Kaikki tuollaiset ihmiset ketä tunnen kenellä on tuo ruokavalio joka koostuu vaaleista jauhoista ja suolasta ja etikasta, ovat juuri sitä mitä syövät.

Heidän aivonsakin ovat pelkkää vaaleaa jauhoa ja etikkaa. Mitään ravintoaineita heidän aivonsa eivät ole koskaan nähneetkään.

Lapsensakin opettavat samanlaisiksi paskoiksi.

Vierailija
390/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ymmärrän sinua. Myös minulla on mies, joka osaa munata pienimmässäkin ostoksessa. Muilla perheenjäsenillä kuin hänellä on laktoosi-intoleranssi, niin takuulla tuo tavallista maitotuotetta, vaikka listassa lukisi LAKTOOSITON. Ja jos sanon, että mitä tahansa jäätelöä paitsi ei appelsiini (kukaan perheessä ei tykkää siitä) niin takuulla tuo appelsiinijätskiä. Olen allerginen Serlan keltaisessa wc-paperissa olevalle väriaineelle, niin viime viikolla toi sitä jättipakkauksen posket innosta hehkuen, kun oli ollut niin halpaa! Noin 10 vuotta oon sanonut siitäkin asiasta, ihan jo itkettää...

Jos sinä olet allerginen tietylle vessapaperille, niin muukaan perhe ei saisi peräänsä sillä pyyhkiä?

Ei vaan koko perhe voi pyyhkiä sillä samalla jota äiti sietää. päivänselvä asia. ei tarvii kaksia papereita. ja on uusavuton tuokin mies. miten miehet on tollasia? äiti eka hoitanut kaikki asiat ja sitten vaimo.

No ei se kyllä mene niinkään, että perhe käyttää niitä tuotteita, mitkä äiti yksin päättää tai mitä äiti käyttää.

Jos näin on, niin perheessä ei ole minkäänlaista päätös- tai sananvaltaa laisinkaan.

Tosin sellaisia naisia Suomi on puolillaan, ja näiden naisten perheitä säälin.

Vierailija
391/499 |
03.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, en ja en.

Että semmosta.

Tämä on keskustelu- ja mielipidepalsta, ei tutkijoiden foorumi. Et edelleenkään osaa ottaa siis kantaa kirjoitukseeni?

Sinähän et päätä, mistä täällä keskustellaan. Jos haluan tuoda keskusteluun asiaan liittyvän tutkimustuloksen, niin sitten tuon. Se on minun kannanottoni persreikääsi. Siis mielipiteeseesi.

Vierailija
392/499 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ja jos tämän perheen äiti olisi allerginen kalalle, eivät muut perheenjäsenet voisi syödä kalaa?

Vierailija
393/499 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin AP:han tässä oli se, joka nimenomaan mokasi eli unohti ostaa ketsupin. Mies yritti korjata tilanteen, mutta toikin vahingossa väärää ketsuppia. Ei tuollaisesta voi suuttua eikä hermostua etenkään, kun se on ollut moka virhe. 

AP on tosin mokannut muutenkin monessa kohtaa.

Ensinnäkin AP:ssa on kyllä kokkina vikaa aika paljon, jos ei mustapippuri maistu lapsille. Eihän ruokaa voi laittaa ilman pippuria! Se on perus raaka-aine suolan ohella ihan kaikessa ruuanlaitossa. Eikä lapsille kuulu mitään omia erikoisruokia laittaa vaan pienestä asti syödään perheen kanssa samat ruuat, että oppivat syömään. Ruokakulttuuri ja hyvä ruoka ovat äärimmäisen tärkeitä opettaa lapselle. Ei tarvitse olla mikään huippukokki, mutta perusteet on tärkeää olla hallussa. Tomaattikastike kuuluu myös perusteisiin. 

Toisennakin lapset eivät myöskään koskaan olisi saaneet tietää, että on väärää pahaa ketsuppia, jos ei AP olisi vetänyt siitä kauheaa kohtausta. 

Säälittää Ap:n mies. Veikkaan, ettei tuossa tilanteessa ja ilmapiirissä paljoa kiinnosta ostaa oikeita tuotteita ja tavaroita. 

Vierailija
394/499 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aikuinen ihminen ei osaa käydä kaupassa itse tai ruokkia omia lapsiaan, on jotain pielessä. Osasyy on toki naisten, jotka ottavat harteilleen suuren osan perheen arjen kulusta. Suosittelen, että jokainen nainen, joka tuskastelee miehen uusavuttomuutta ottaa puolen vuoden tauon, jonka aikana ei tee ajatustyötä miehen puolesta. Ensin kannattaa yhdessä istua alas ja jakaa vastuualueet niin, että molemilla on tasapuolisesti työtä viikoittain. Sen jälkeen nainen uskoo ja luottaa, että aikuinen mies hoitaa oman osa-alueensa. Puolen vuoden jälkeen voidaan istua alas ja miettiä miten on sujunut ja ovatko työt jakautuneet tasan. Näin perheessä on kaksi tasa-arvoista aikuista, joista molemmat kantavat vastuun.

Tämäpä se on varmaan ainoa keino saada mies oppimaan.

Meillä se kävi niin, että mies jäi työttömäksi samaan aikaan kun minä vaihdoin uuteen, entistä vastuullisempaan työhön. Koti jäi ihan luonnostaan miehen vastuulle jo siksikin, että mulla ei riittänyt aika eikä kiinnostus, kun taas miehellä ei muuta ollutkaan kuin aikaa.

Puolisen vuotta olisko ehkä mennyt, ennen kuin mies alkoi saada kaupasta yhdellä hakemalla kaiken tarpeellisen, suhteellisen tuoreena ja oikeaa sorttia. Kun minä olin ruokahuoltovastaava, mies satunnaisilla kauppareissuillaan toi AINA viimeisessä käyttöpäivässä olevaa väärää tuotetta. Poikkeuksetta. Ilmeisesti ei siis tehnyt sitä tahallaan, koska kuukausien opettelun vaati, että alkoi sujua.

Vierailija
395/499 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun osallistuu myös sinne ruoanlaittopuolelle, tulee ruoka-aineet tutuksi ja tietää, mikä plaatu kotona maistuu kaikille.

Vierailija
396/499 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ostaa tuota mustapippuriketsuppia! Onko se tosissaan niin pahaa, mitä moni täällä sanoo... :D

Meillä mies hoitaa yleensä kaupassakäynnin ja hyvin hoitaakin. Arvostan <3

Vierailija
397/499 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa tänne tullut kommentteja...

Ensinnäkin, kyllä meidän lapset syö muutakin kuin makaronia. Nyt tein vain nopeasti makaronia ja jauhelihakastiketta, kun on tässä mökille asettautumisessa muutakin hommaa kuin kokkaaminen. Ja kastike oli (hui kauhistus!) ruskeaa kastiketta, koska nirsot lapseni eivät syö tomaattipohjaista kastiketta. Paitsi ketsuppia, tavallista ketsuppia ilman mitään pippureita. Ja makaronia eivät syö ilman ketsuppia. Tiedän, minuakin ärsyttää...

Ja on meillä mukana paljonkin muuta ruokaa. Kävin jo eilen kaupassa hakemassa suurimman osan valmiiksi. Muutama pikkujuttu piti ostaa matkalta, kuten tuo ketsuppi, jonka itse unohdin. Huomioitakoon, että mies kyllä löysi kaupasta ihan ongelmitta omat oluensa, oikeaa merkkiä ja vahvuutta...

Ja kysehän on nimenomaan siitä, että tuo mies on joko niin yksinkertainen tai vaan piittaamaton, että näitä kauppakommelluksia sattuu usein. Ja kaikkea muutakin. Välillä tuntuu, että minä olen ainoa, joka tietää mitä ja koska lapset syövät, mitä tarvitaan mukana jne... Tässä nyt purkautui monen päivän (tai vuoden) patoutumat.

Mutta ei tästä enää enempää, olen jo päässyt ärtymykseni yli enkä nyt ala uudelleen miettiä noita asioita, ettei ala taas v*tutuskäyrä nousta. Hyvää kesälomaa meille ja teille :)

AP

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/29/jenny-lehtinen-metatyo-kunniaan

Tästä se lienee teilläkin kysymys. Ainakin omalla kohdallani tämä artikkeli avasi silmät täysin siihen, mistä on kysymys.

Vierailija
398/499 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko ostaa tuota mustapippuriketsuppia! Onko se tosissaan niin pahaa, mitä moni täällä sanoo... :D

Meillä mies hoitaa yleensä kaupassakäynnin ja hyvin hoitaakin. Arvostan <3

Tämä ketju on taas yksi todiste siitä, miksi mä en vaan mitenkään pysty enää varmaan ikinä elämään samassa taloudessa miehen kanssa. 

Siis jos mies osaa käydä kaupassa, sitä pitää oikein erikseen arvostaa? Joo, ei siinä mitään, jos oikeasti joskus jossain palstalla miehetkin hokisi kuinka ne arvostaa vaimojaan, jotka VITTU OSAA KÄYDÄ KAUPASSA!!! Ei helvetti.

Samoin tämä koko ketsuppijupakka. Ei se nyt saatana voi olla niin vaikeaa pitää silmät auki kotona ja keskittyä edes vähän siihen, mitä muu perhe tekee ja mitä tuotteita kotona käytetään. Vaan näyttääpä silti olevan. Mä en vaan yksinkertaisesti pysty arvostamaan miestä, joka kyllä osaa omat hommansa hoitaa aivan tiptop, mutta perheen yhteiset jutut on evvk ja aina vähän sinnepäin.

Sinänsä siis varmasti säästänkin ainakin yhden suomalaisen miehen järkyttävältä pirttihirmulta, ja keskityn vaan omaan hyvinvointiini. Ja ostan ihan saatanan oikeanlaista ketsuppia joka päivä. Ja saan siitä nautintoa.

Vierailija
399/499 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä syyttäisi miestä siitä että nainen on passivoinut hänet haalimalla kaiken vastuun. Itsellenikin kävi avioliitossa olleena niin että ex-vaimo alkoi hallita kalenteria. Ihmetteli sitten pitkässä juoksussa kun en enää tehnyt ehdotuksia mistään. Ruokakaupan kanssa itselläni ei tosin ollut ongelmaa, koska harrastimme ruoanlaittoa ja esim. proteiinit olivat usein vastuullani. Nyt eronneena joudun taas törmäämään tapauksiin, joissa itse tiedän ruoanlaitosta paljon enemmän kuin tapaamani naiset. Hiljaa mielessäni tulee mietittyä mitä annettavaa heille on perheelleen sitten oikein ollut, jos 40+ nainen osaa muutaman reseptin. Siinä on perhe sitten kärvistellyt aika pitkän ajan ilman vaihtelevaa ruokavaliota.

Vierailija
400/499 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toin joskus vahingossa kaupasta "väärää" maitoa eli kevyt maitoa kun muija tykkää vain rasvattomasta.. No sain haukut ja toin seuraavalla kerralla punastamaitoa. Nykyään ei hauku jos tuon jotain väärää.. 😉

Ps. Jos olis punasesta maidosta valittanu niin olisin seuraavaks tuonu piimää. Sit varmaan maitojauhetta