Aina tuo v***n äijä mokaa!! Edes ketsuppia osaa ostaa!
Miehellä oli tosi simppeli lyhyt kauppalista, kun lähdettiin mökille. Ketsuppia oli kirjoitettu oikein ISOLLA mutta ei, ei onnistunut. Hän osti jonkun hemmetin mustapippuri-ketsupin! Nyt lapset itkee eikä syö makaronia ilman ketsuppia. Täältä mökiltä matkaa lähimpään kauppaan venematka plus 40km autolla.
Joo, ei maailma kaadu mutta ottaa päähän...
Kommentit (499)
Vierailija kirjoitti:
Lapset olisivat varmaan syöneet sitä ketsuppia, ellei ap olisi alkanut ääneen motkottamaan, että nyt on ihan väärää ja pahaa ketauppia. Ei se mustapippuri siinä NIIN paljon maistu.
Meillekin on kerran vahingossa sitä ostettu. Ei huomattu ennenkuin ensimmäinen maistaja sanoi että ompa pahaa ketsuppia. Ei sitä syöneet mies eikä lapset. Vasta kun pulloa paremmin tutkittiin, huomattiin,ettei se olekkaan sitä perusketsuppia vaan mustapippuri. Kyllä huomasivat eron ja syömättä jäi mieheltäkin, vaikka se yleensä syö mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset joko syö, tai sit itkee ja syö. Niin yksinkertaista. Pointsit miehelle mielikuvituksellisuudesta!
Sulla tulee olemaan tosi tasapainoisia lapsia, kun ruokailukin hoidetaan itkulla.
Juuh. Jos lapset vaikka päättää, että syövät vain kallista gourmet-ketsuppia, sitähän on sitten ostettava. Lapset kun saattaa vaikka kitistä, jos eivät saa tahtoaan läpi ja aina samaa kepputsia, nih.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse ainakin loukkaantuisin, jos minulle sanottas noin, kun unohdan myös asioita, miksette ajaneet takaisin hakemaan, jos se oli niin tärkeä. Ja miksi mökillä ei voi ketsuppi olla valmiina, niitä kun aina tarvii ja sinappi.
Juuri näin! Jos joku asia on tärkeä, niin mamma järjestää ITSE asian kuntoon, eikä poraa muille.
Perustarvikkeet voi pakata umpinaisiin laatikoihin, ettei hiiretkään niiihin mökillä pääse käsiksi.
Sinkkumies
Sinkkumies on syistä sinkkumies. Ja on varmaan ikuisesti, kun ei EDES ymmärrä perheen kuvioita. Sinkkumiehen äiti lienee aina tehnyt kaiken, siksi sinkkumies ei naista saa, kun kukaan ei ikinä suostuisi sinkkumiehelle passaavaksi ja kaiken tekeväksi äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset joko syö, tai sit itkee ja syö. Niin yksinkertaista. Pointsit miehelle mielikuvituksellisuudesta!
Sulla tulee olemaan tosi tasapainoisia lapsia, kun ruokailukin hoidetaan itkulla.
Juuh. Jos lapset vaikka päättää, että syövät vain kallista gourmet-ketsuppia, sitähän on sitten ostettava. Lapset kun saattaa vaikka kitistä, jos eivät saa tahtoaan läpi ja aina samaa kepputsia, nih.
Enpä haluaisi olla sinun lapsesi housuissa, jos ei edes tavallista perusketsuppia saisi syödä, vaan itkun kanssa pitäisi vetää mustapippurikersuppia ;) Muistan kun lapsena....(en kyllä vieläkään, ikuiset traumat jäivät :D)... En voinut sietää kaalista tehtyä ruokaa. Siis kaalilaatikkoa tai kaalikeittoa. Pelkkä haju sai voimaan pahoin. No koulussa oli opettaja jonka mielestä kaikkea piti syödä ja niinpä minä ja eräs poika istuimme aina ruokavälitunninkin kahdestaan luokassa syömässä kaalipäivinä. Lautaset oli täynnä, koska ope annosteli ruuan. Poika ei olisi suostunut syömään joten ope otti nenästä kiinni, suu auki ja lusikalla suuhun. Pakko oli nielaista,että sai hengitettyä. Poika itki ja söi ja yökkäsi(kerran oksensikin). Minä yritin maidon kanssa saada sen kamaluuden alas, ettei ope minuakin tulisi syöttämään. En minä mitenkään sitä ollut kiusallani päättänyt,etten syö kaalikeittoa. Se vaan maistui minusta kamalalta. Eikä se vieläkään maistu hyvältä, vaikka sitä piti pakkosyödä.Omat lapset eivät ole joutuneet syömään sellaista mikä on heistä ollut pahaa. Uusien ruokien maistaminen on tehty muuten , kuin pakottamalla ja itkulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen tekee jotain, se ei tarkoita että se on oikein. Se on vain yksi tapa. Toisilla on sitten toiset tavat ja meillä syödään Meiraa, koska Felix on liian etikkainen ;) (sekä valmistamiseen käytetty vähemmän tomaattia, eli loppuosa on sitä etikkaa ja muuta paskaa)
Sinkkumies
Felix etikkainen? Omasta mielestä Felix on oksettavaa sokerimössöä verrattuna etikkaisiin Heinzeihin jne. Meira mielestäni aika lähellä Heinzia.
Sulla ei ole makuaistia. Felixissä maistuu etikka, Heizissa sokeri ja Meirassa tomaatti.
Kuka sitten tykkää mistäkin ..
Sinkkumies
Sinkkumies on sitten ainoa jolla on makuaisti? No eipä ihme,että olet sinkkumies. On vaikea elää ihmisen kanssa jolla ainoastaan on tieto oikeasta(ketsupista ;) )
No tämä on sitä "miesten tapaa hoitaa lapsia", jota miesasialiikkeet ovat menestyksellisesti promonneet jo vuosia. Siihen kuuluu mm. se, että lapsille ei osteta sellaista ruokaa, jota lapset syövät, koska sitten voi olla vaikka syömättä. Vuosia sitten oli täällä ketju, jossa isä oli laittanut lapselle tulipalopakkaseen ohuet pitsihanskat, olisivatko olleet jotkut prinsessapuvun hanskat. Ei haittaa, se on "miehen tapa hoitaa lapsia". Saman voi nähdä vakavassakin mittakaavassa, esim. Eerika-case. Eiköhän siinäkin Tarkilla ollut "miehen tapa hoitaa lapsia".
Mikä tahansa menee läpi, kun se on "miehen tapa hoitaa lapsia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onpa tänne tullut kommentteja...
Ensinnäkin, kyllä meidän lapset syö muutakin kuin makaronia. Nyt tein vain nopeasti makaronia ja jauhelihakastiketta, kun on tässä mökille asettautumisessa muutakin hommaa kuin kokkaaminen. Ja kastike oli (hui kauhistus!) ruskeaa kastiketta, koska nirsot lapseni eivät syö tomaattipohjaista kastiketta. Paitsi ketsuppia, tavallista ketsuppia ilman mitään pippureita. Ja makaronia eivät syö ilman ketsuppia. Tiedän, minuakin ärsyttää...
Ja on meillä mukana paljonkin muuta ruokaa. Kävin jo eilen kaupassa hakemassa suurimman osan valmiiksi. Muutama pikkujuttu piti ostaa matkalta, kuten tuo ketsuppi, jonka itse unohdin. Huomioitakoon, että mies kyllä löysi kaupasta ihan ongelmitta omat oluensa, oikeaa merkkiä ja vahvuutta...
Ja kysehän on nimenomaan siitä, että tuo mies on joko niin yksinkertainen tai vaan piittaamaton, että näitä kauppakommelluksia sattuu usein. Ja kaikkea muutakin. Välillä tuntuu, että minä olen ainoa, joka tietää mitä ja koska lapset syövät, mitä tarvitaan mukana jne... Tässä nyt purkautui monen päivän (tai vuoden) patoutumat.
Mutta ei tästä enää enempää, olen jo päässyt ärtymykseni yli enkä nyt ala uudelleen miettiä noita asioita, ettei ala taas v*tutuskäyrä nousta. Hyvää kesälomaa meille ja teille :)
AP
Eli ihan oma mokasi, kun et eilen sitä ketsuppia ostanut. Huusiko ja räyhäsikö , nalkuttiko ja vittuiliko miehesi sinulle siitä unohduksestasi? Avasiko palstalle ketjun, jossa kiroilee ja haukkuu sinua, kun jouduitte sinun takiasi muutenkin pitkällä mökkimatkalla pysähtymään vielä kauppaan ämmän lahopäisyyden vuoksi? Mitätöi sinut äitinä ja puolisona, ja lapsetkin itki kaupan pihassa unohduksesi takia?
Et ansaitse minkäänlaista miestä.
Voi luoja näitä kommentteja. Jos valitat ,että on kumppani ostanut niin pahaa ketsuppia,ettei lapset sitä syö, olet niiiiiiin paska ihminen,ettet ole miestä (ja tietenkään niitä lapsiakaan) ansainnut. Vähän suhteellisuuden. Kyllä minuakin harmittaisi jos ostaisin/tai mies vahingossa ostaisi väärää , vaikka nyt sitä ketsuppia, josta tiedän,ettei sitä kukaan syö. Ja vielä mökkiolosuhteisiin, josta on hankala lähteä ostamaan uutta tuotetta. Saahan sitä ihminen harmistua. Ei se ihmisestä silti epäkelpoa tee. Kyllä meillä ainakin , jos joku ostaa pahan makuista tuotetta, oli se sitten mitä tahansa, niin syömättä se jää. Ja voi siitä joku valittaakin, että pahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Kuka oikeesti jaksaa/viitsii tulla tänne tekeen alotuksen jostain v#@%n ketsupista???
No, viitithän sinäkin tulla sitä lukemaan ja vielä oikein kommentoimaankin;) Joten varmaan oli milenkiintoinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntelin kaupassa tänään kun stressaantunut äiti kovalla äänellä melskasi miehelleen kuin vähä-älyiselle että "EI MEIDÄN LAPSET SYÖ NOITA MAUSTETTUJA MAKKAROITA TAJUATKO, OTA JOTAIN MUUTA NIILLE". Lapset tietty siinä vieressä, vikisivät jotain että ei niin syödäkään...no söisköhän ne, jos ei mainostais makkaran olevan maustettua? Veikkaan että kyllä. :D (Ei nyt mitään chili-chipotle-laatua ehkä mutta vaikkapa yrteillä ja juustoilla maustettua) Mies oli aika surkeana.
No se äiti taitaa todellakin paremmin tietää mitä ne lapset syö, kun äidit ne lapset yleensä ruokkii. Suurin osa miehistä ei tajua tuon taivaallista mitä ruokaan tulee. Jos meillä mies olisi huolehtinut lasten ruokkimisesta, niin jälkikasvu olis luultavasti kuollut nälkään jo vuosia sitten, koska aina kun oli miehen vuoro ruokkia lapset(olin itse siis jostain syystä pois kotoa) niin kellään ei kuulema ollut ollut nälkä. Eli lapsille ei ollut annettu koko päivänä mitään. Mies itse oli syönyt suoraan jääkaapista jotakin. Ja ei ne mausteiset makkarat taida ihan oikeasti olla lasten mieleen. Itse en tiedä yhtään lasta joka niitä olisi syönyt. Teinipojille alkaa jo nekin maistua.
No kannattaisikohan sen miehenkin antaa huolehtia perheen ruokahuollosta vähän useammin niin alkaisi mieskin tajuamaan mitä tavalliseen ruokaan tulee ja mitä elintarvikkeita perheessä menee. Uskomatonta typeryyttä ottaa itse vastuu kaikesta ruuanlaitosta ja kaupassakäynnistä ja sitten vielä valittaa että mies ei osaa mitään. Onhan tuota varmaan kiva naureskella akkojen kanssa että "Voi voi se meidän pertti kun ei osaa mitään tehdä, kaikki pitää laittaa sille valmiiksi. Mitähän se tekisi ilman minua." Mutta ihan saat itseäsi syyttää jos mies ei ruuanlaittoon osallistu tai tiedä mitä kaikkea kaupasta tarvitaan.
Niinpä! Mikäpä se ei tässä maailmassa olisi naisen vika? Jopa se on naisen vika, kun mies ei osaa käydä kaupassa:D Onko miehillä mitään vastuuta omasta elämästä, kun kaikki aina vaan on naisen oma"vika" ?
Sitä niittää mitä kylvää. Jos nainen omii kotityöt ja ruualaiton itselleen, niin miten mies oppisi ottamaan niistä vastuuta. Nythän ei puhuta siitä, etteikö mies oppisi ottamaan vastuuta omasta elämästään vaan vastuuta pitäisi oppia ottamaan siitä perheen elämästä.
Aikuinen ihminen osaa ottaa vastuuta. Ainoastaan lapsen tasolle jääneet miehet eivät kykene vastuun ottamiseen. 10 000 vuotta sitten ap:n lapset olisivat kuolleet, moderni yhteiskunta sentään pitää lapset elossa, vaikka mies olisi kastemadon tasolla.
Kyllä, kymmenentuhatta vuotta sitten eläneet ihmiset elivät ainoastaan naisten oikein supermarketeista ostamalla , supermarkettien myymästä ainoasta tuotteesta, maustamattomalla ketsupilla. Miehet eivät silloin suinkaan metsästäneet, vaan elämä jatkoi pyörimistään ketsupin voimin.
Heittosi meni noin 5 metriä sivuun. Miehet metsästivät silloin ja pitivät perheen ruoassa. Lapsen tasolle jääneet miehet eivät metsästäneet. Modernin yhteiskunnan takia nyt myös lapsimiesten lapset säilyvät hengissä.
Oliko sulla joku pointtikin tässä miesvihapaskanjauhannassasi? Eli sossun ja lastensuojelun tädit käy puolestasi lapsillesi kaupassa ostamassa oikeanlaista ketsuppia, vai?
Mitä saatanan miesvihaa tässä on? Kaupassa käynti ei ole mitään rakettitiedettä, normaaleilla aivoilla varustettu mies osaa tehdä ostoslistan ja käydä kaupassa perheensä tarpeiden mukaisesti. Jos ei osaa, niin jotain kehityshäiriötä täytyy olla korvien välissä. Ei tällä ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa.
Kahvi Rainbow, leipä oululaisen reissuleipä, ohraryynit, kevytmaito, herneet sok, levite, krillimakkara, makarooni, kananmuna (halvin) tomaatti, maustamaton jugurtti, broilerin koivet,peruna lidl. Habanero chili,K-market.
Jos tämä on perheesi tarpeita vastaava lista, niin ok.
Jos näet siinä puutteita niin poikkea toki kauppaan ja osta ne puuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä haluaisi olla sinun lapsesi housuissa, jos ei edes tavallista perusketsuppia saisi syödä, vaan itkun kanssa pitäisi vetää mustapippurikersuppia ;) Muistan kun lapsena....(en kyllä vieläkään, ikuiset traumat jäivät :D)... En voinut sietää kaalista tehtyä ruokaa. Siis kaalilaatikkoa tai kaalikeittoa. Pelkkä haju sai voimaan pahoin. No koulussa oli opettaja jonka mielestä kaikkea piti syödä ja niinpä minä ja eräs poika istuimme aina ruokavälitunninkin kahdestaan luokassa syömässä kaalipäivinä. Lautaset oli täynnä, koska ope annosteli ruuan. Poika ei olisi suostunut syömään joten ope otti nenästä kiinni, suu auki ja lusikalla suuhun. Pakko oli nielaista,että sai hengitettyä. Poika itki ja söi ja yökkäsi(kerran oksensikin). Minä yritin maidon kanssa saada sen kamaluuden alas, ettei ope minuakin tulisi syöttämään. En minä mitenkään sitä ollut kiusallani päättänyt,etten syö kaalikeittoa. Se vaan maistui minusta kamalalta. Eikä se vieläkään maistu hyvältä, vaikka sitä piti pakkosyödä.Omat lapset eivät ole joutuneet syömään sellaista mikä on heistä ollut pahaa. Uusien ruokien maistaminen on tehty muuten , kuin pakottamalla ja itkulla.
AP:n tapauksessa oli kyse yhdestä mökkireissusta. Lapset ei siihen kuole, että niille ei just tälle makaroniaterialle ole tavallista ketsuppia. Ketsuppiin totuttaminen, tai johonkin tiettyyn ruokamerkkiin on muutenkin typerää. Kyse on ruoan lisukkeesta, joka ei ole välttämättömyys. Joku kaalisoppa on aivan eri asia. Itse en toki sitäkään ymmärrä, koska olen lapsesta asti ollut kaikkiruokainen ja meillä ei kotona lapset ruokia päättäneet, vaikka toki toiveita otettiin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap olis voinu huolehtia jo lähtiessä, että mökillä on ketsuppia. Ei oo mitää varaa valittaa miehelle jos vahinko-ostos tuli, kun ei alunperinkää ollu miehen vika ettei ketsuppia ollu, koska vaimo tuntuu muutenki olevan "minätiedänosaankaiken"-tyyppiä. Hommais ny ihmeessä hänen tasoisensa miehen, joka osaa edes ketsuppia ostaa!
Miksi juuri AP:n olisi pitänyt huolehtia,että mökillä on mukana juuri oikeata ketsuppia, sitä mitä perhe syö? Eiko kysymys voisi olla myös toisin päin. Miksi mies ei voinut huolehtia, että mökille mukaan lähtee juuri sitä oikeata ketsuppia, mitä lapset syö? Täällä moni haukkuu AP:tä siitä,että tämä luotti miehelleen ketsupin oston joka sitten(vahingossa?) osti väärän makuista. Herää kysymys, mistä AP olisi voinut tietää, että mies ostaa väärää? Perheessä ei voida elää niin,ettet voi luottaa toiseen vaan joudut hoitamaan kaikki asiat yksin,että ne varmaan tulee hoidettua. Vanha sananlasku sanoo:Laita lapsi asialle, ja mene itse perässä.Tämä ei kai koske miestä? No vahinkoja sattuu kaikille. Itsekin kerran ostin kyseistä ketsuppia vahingossa ja pahaa oli. Kukaan ei syönyt. Mutta onneksi ei oltu mökillä ja oli helpompi mennä ostamaan uutta.
se mustapippuri-ketsuppi nyt vain on pahaa! meillä käytetään mausteita, esim. chilijauhetta ripaus lähes joka ruokaan mutta tuo ketsuppi jäi syömättä jopa kaikkiruokaiselta mieheltä.. ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP:n tapauksessa oli kyse yhdestä mökkireissusta. Lapset ei siihen kuole, että niille ei just tälle makaroniaterialle ole tavallista ketsuppia. Ketsuppiin totuttaminen, tai johonkin tiettyyn ruokamerkkiin on muutenkin typerää. Kyse on ruoan lisukkeesta, joka ei ole välttämättömyys. Joku kaalisoppa on aivan eri asia. Itse en toki sitäkään ymmärrä, koska olen lapsesta asti ollut kaikkiruokainen ja meillä ei kotona lapset ruokia päättäneet, vaikka toki toiveita otettiin vastaan.
Siinä se vitsi piileekin. Itse olet kaikkiruokainen(?) ja kurkustasi menee alas vaikka mitä(en viitsi esim. mainita;) )Ja silloin on vaikea tajuta,että jonkin toisen mielestä joku ruoka/aine on vain niin pahaa,ettei sitä voi syödä. Se ei ole itse keksittyä pottuilua, vaan makunystyrät niin sanoo. Ja mitä tulee esim. ketsuppiin totuttamiseen niin yleensä se kaupassa menee niin,että kiireessä ostat mitä normaalistikin. Valinta peruste voi olla hinta, kotimaisuus, luomu tai mika tahansa seikka. Itse suosin kotimaista, eli meillä on meiran ketsuppia. Ja totta on sekin,että eihän ne lapset kuole siihen "pahaankaan" ketsuppiin, mutta ikäva sitä on syödä. Itsekään en kuollut siihen kaalikeittoon, vaikka se kamalaa olikin, mutta ei se minua mitenkään jalostanutkaan. Mitään paitsi en olisi jäänyt, vaikka en sitä olisi joutunut väkisin syömäänkään. Mutta saihan siitä yhden kauhun koulupäivään lisää, kun aanmulla haistoi,että ruokana on kaalia ja sitä on pakko syödä :(
Vierailija kirjoitti:
se mustapippuri-ketsuppi nyt vain on pahaa! meillä käytetään mausteita, esim. chilijauhetta ripaus lähes joka ruokaan mutta tuo ketsuppi jäi syömättä jopa kaikkiruokaiselta mieheltä.. ..
Täysin samaa mieltä. Ja on lapsen pahoinpitelyä väkisin syöttää lapselle jotain niin kamalaa. Syömättä jäi meilläkin. Niin lapsilta kuin aikuisilta.
Vierailija kirjoitti:
No tämä on sitä "miesten tapaa hoitaa lapsia", jota miesasialiikkeet ovat menestyksellisesti promonneet jo vuosia. Siihen kuuluu mm. se, että lapsille ei osteta sellaista ruokaa, jota lapset syövät, koska sitten voi olla vaikka syömättä. Vuosia sitten oli täällä ketju, jossa isä oli laittanut lapselle tulipalopakkaseen ohuet pitsihanskat, olisivatko olleet jotkut prinsessapuvun hanskat. Ei haittaa, se on "miehen tapa hoitaa lapsia". Saman voi nähdä vakavassakin mittakaavassa, esim. Eerika-case. Eiköhän siinäkin Tarkilla ollut "miehen tapa hoitaa lapsia".
Mikä tahansa menee läpi, kun se on "miehen tapa hoitaa lapsia".
Palstalla ei ole sitä miesvihaa, ei.
Olet aika sairas , jos väännät vahingossa väärin ostetusta ketsupista aasinsillan lapsenmurhaan.
Tässä keskustelussa näyttäytyy mielestäni erinomaisesti se, mikä tämän päivän parisuhteissa on pielessä. Arjen vastuu määräytyy epätasaisesti ja arjen pyörityksen (perinteisten kotitöiden päävastuu) lepää edelleen naisten harteilla. Se mikä tekee tästä mielenkiintoisen, on miesten puolelta pursuava viha ja raivokas suhtautuminen siihen, että naiset nostavat asiat esille. "Ennen vanhaanhan" naiset eivät valittaneet tai nalkuttaneet niin paljoa miestensä toimintatavoista, koska nainen tiesi, että ilman miestä ei pärjää. Eivät avioliitot olleet ennen sen onnellisempia, ongelmista vaan vaiettiin eikä ollut nettipalstoja missä avautua. Oli mattolaitureita ja naisten käsityöpiirejä, joissa asioista keskusteltiin. Tänä päivänä taas kaikesta keskustellaan ja epäkohdat nostetaan esiin ja kodin sisällä tapahtuvien töiden vetovastuu lepää edelleen naisten varassa, vaikka naiset ovat siirtyneet työelämään.
Yksi asia mitä tämänKIN keskustelun miehet tuntuvat unohtavan, on se että iso osa niistä naisten arjen vaatimuksista ei ole naisten omia keksintöjä,vaan perustuvat esimerkiksi neuvolan ja THL:n suosituksiin. Pienille lapsille ei tulisi antaa voimakkaasti maustettua ruokaa, vaikka Intiassa annetaan (kuten joku sanoi). Itämainen ruoka on tulista siksi, että sillä on peitetty mahdollisesti pilaantuneen lihan haju ja wasabit sun muut ovat toimineet desinfiointiaineena kalan sisältämille bakteereille. Se, että äidin hyvät tarkoitusperät käännetään jotain ihmeen omahyväistä kautta miehen rangaistukseksi, kertoo vaan sellaisten ihmisten yksinkertaisuudesta. Joku kysyi, miksi teette lapsia miehen kanssa joka on niin vässykkä. Eihän parisuhteen alkuaikoina tule eteen tilannetta, missä pariskunta elää kuten10v yhdessä ollut lapsiperhe? Se, että aikuinen ihminen ei kykene itse selvittämään mikä on lapsen edun mukaista, ei ole naisen vika ja sitä ei naisvihaksi tulisi kääntää. Jos mies ei tänä päivänä halua kasvaa vastuulliseksi aikuiseksi ja lisätä omaa tietämystään esimerkiksi ravitsemuksesta, kostautuu ensisijaisesti miehille itselleen. Miesten yksinäisyyden tunne on kasvussa ja tutkimusten mukaan miesten elintaso ja terveys laskee eron jälkeen, ja elinajanodote lyhenee. Eikö se jo kerro siitä, että miesten kannattaisi oman itsensä kannalta pysytellä parisuhteessa ja ryhtyä huomioimaan perheenjäseniä kokonaisvaltaisesti? Ei ole se ole tossun alla olemista, kun huomioi lasten tarpeita ja sitä, että heillä ei ole jatkuvasti ylikuormittunut äiti kotona stressaamassa. Vetäkää välillä sitä rekeä, miehet ja ottakaa se pää sieltä pakaroidenne välistä pois.
Tulee tästä ketjusta mieleen eräs tapaus lapseni ala-asteelta. Siellä oli yhtenä päivänä ollut ruokana jotakin kala/kanapullia. Oppilaat otti ensin ja valituksia alkoi kuulua,että pahaa on. Opettaja sanoi,että syökää vaan pois hyviä ne on. Sitten opettaja otti oman annoksen ja alkoi syömään. Vähän ajan päästä opettajan oli pakko myöntää,että okei, ei opekaan pysty syömään niin saatte tekin jättää syömättä :D Pahaa mikä pahaa.
Ehkä keskustelun tulisi keskittyä oikeaan aiheeseen, eikä ketsuppiin. Nainen on raivostunut siitä, ettei voi luottaa mieheen arjen askareiden hoitamisessa vaan joutuu kantamaan vastuun yksin.
Aina kun keskustellaan toisesta osapuolesta sukupuolielimen nimellä laskee viestin uskottavuus miinuksen puolelle. Ei voi olla kuvin fiksu inminen jonka mielestä sukupuolielin tekee jostakin fiksun tai vähemmän fiksun. Tässäkin tapauksessa tällä keskustelialla on varmaan se keppi jalkovälissä ja siltikään se ei hänestä ole fiksua tehnyt(kommenteista päätellen). Perheen ostokset muotoutuu jokaisessa perheessä erilaisiksi, perheen makutottumusten mukaan. Jos mies käy alusta asti jatkuvasti kaupassa ja tuo sieltä oman maun mukaisia tuotteita ja lapset niitä oppivat syömään, niitä ostetaan, koska perhe niitä syö. Jos taas vain nainen aina ne ostokset tekee, niihin tuotteisiin perhe tottuu. Jos viet omia suosikkejasi, eikä niitä kukaan syö,ei niitä seuraavan kerran osteta(roskiin heitettäväksi). perheessä kun on monta osakasta ja kaikkia täytyy huomioida. Ei se niin mene, että kaupassa käviä ostaa mitä itse haluaa, vaan niitä ostetaan mitä toiset syö. Ei sitä ruokaa kukaan halua/jaksa raahata kotiin sieltä kaupasta vain jääkaappiin märkänemään.