Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku vanha mies huusi mulle eilen

Vierailija
02.07.2016 |

Kävelin kadulla ja olin juuri menossa ravintolaan niin siinä seisoi kaksi ehkä noin 50v. miestä.Toinen heistä katsoi minua järkyttyneesti ja huusi "MIKSI OLET NOIN VALKOINEN??!!!"
Ei ilmeisesti ennen ollut nähnyt kalpeaa ihmistä :-D

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha mies huusi: kerää ämmä luusi

Vierailija
2/9 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä huomaa, että valkoisiakin kohtaan voi olla rasisti

Vierailija
4/9 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ei tarvitse työttömänä altistua auringonsäteille. Tyämies ei tätä ymmärtänyt.

Vierailija
5/9 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ei tarvitse työttömänä altistua auringonsäteille. Tyämies ei tätä ymmärtänyt.

Tai jotkut vaan voi olla sellaisia etteivät rusketu...

Vierailija
6/9 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän koko päivän mielenterveysyksiössään viettävä av-mamma tosiaan rusketu, olemme asiasta täysin samaa mieltä.

Vierailija
7/9 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän on niitä, jotka ei ollenkaan rusketu, mutta niitä jotka ruskettuvat vain vähän ja niitä joilla ruskettuminen käynnistyminen kestää niin pitkään ettei suomen kesässä tahdo keritä ruskettua kun jo syksy koittaa.

Minä olin lapsena ja teininä paljon ulkona kesäisin ja varsin ruskettunut. Sitten parinkymmenen jälkeen parina kesänä todella ruskea kun olin kesätöissä ulkona. Sitten opiskelun ja sisätyön myötä kesäisin jäi auringonotto vähemmälle useimpina kesinä ja olin kalpea kesäisin kymmenkunta vuotta, kuvittelin jo että en enää rusketu ollenkaan. Olen vaalea, hiukset vaaleat, silmät vaalean siniharmaat jne. Kun sitten lähdin töihin Persianlahden maahan, niin jatkuvan kovan kuumuuden, josta nautin paljon, ja viikonloppuisin tuntitolkulla ja iltaisin noin tunnin kerrallaan aloin ruskettua uudestaan ja olinkin noin kolmen kuukauden jälkeen intialaisen rusketuksen omaava. Eikä se rusketus sisältänyt mitään uikkarit rajoja vaan se oli joka puolella, jalkapohjia, kämmeniä, persvakoa jne myöten vaikka en ollut ollut missään minuuttiakaan kokonaan alasti ottanut aurinkoa. Kehoni oli alkanut suojautua UV:lta ja pigmenttiä oli kauttaaltaan.

Minulla on aina ollut myös kevään jälkeen ensimmäisten auringonottokertojen ajan palamisen vaara, mutta kun saan väriä niin sen myötä palamisen riski vähenee merkittävästi.

Suomeen palattuani säilytin paljon tummemman ihon melkein vuoden, se kesti yhden talven yli ja uimahallissa ja harkkojen jälkeen pukuhuoneessa sekä suihkussa tuli kommentteja rusketuksesta vaikka en ottanut aurinkoa koko talvena enkä käy/käynyt solariumissa. Pari-kolme vuotta myöhemmin olin jälleen aivan kuten ennen ulkomailla työskentelyä.

Nyt jo viisitoista vuotta myöhemmin, mitään pahanlaatuista ei ole ihosta löytynyt. Pieniä Luomia on poistettu 11 vuotta sitten, 4 vuotta paluuni jälkeen, työterveydessä 9 kpl ja vuosi sitten vuosi sitten yksi. Patologi tutki ne kaikki eikä löytänyt mitään vaarallista. Ekalla kerralla tarkoitus oli poistaa vain yksi luomi, joka oli hieman koholla ja joka ärsyyntyi kauluksen hankauksesta. No näppärä nuori lääkäri totesi, että otetaan kerralla kaikki mitä hän katsoo tarpeelliseksi tutkia. Olin sitten ensin täynnä tussin merkintöjä siellä täällä ja leikkauksen jälkeen yhtä ja kahta tikkiä, sekä perhoslaastarilla paikattu.

Lyhyesti, olen vaalea ihminen jonka ruskettuminen alkaminen on hidasta, mutta sitten kun se alkaa niin rusketun varsin hyvin ja saatu rusketus kestää yllättävän kauan.

Sen verran vielä että niiden vuosien aikana kun olin ja työskentelin etelässä, niin sen ajan lopulla kuulin minua kuullun italialaiseksi ja kun sitten avasin suuni todettiin, että ai oletkin britti -- johon totesin hymyillen kiitokset kohteliaisuudesta, mutta olen suomalainen. Jota usein seurasi jenkkien ja aussien toimesta ihmettely etten näytä suomalaiselta ja mitä suomalainen täällä tekee? Konsulttina XXX:llä projektissa ZZZ, vastasin. Lomilla kävin joskus Suomessa ja minua kohdeltiin ulkomaalaisena niin kauan kuin en vastannut suomeksi. Parin vuoden jälkeen kun olin ollut ei Suomikaan enää oikein luistanut ja sanoja piti miettiä, mikä oli noloa. Niin siinä kuitenkin käy jos ei kieltä käytä juuri ollenkaan kuten minuun tapauksessani oli. Ensimmäinen vuosi takaisin Suomeen tultuani oli paljon vaikeampi sopeutua kuin oli ollut sopeutua kansainväliseen joukkoon lähtiessä. Suomi ei ole helppo maa muuttaa maahanmuuttajalle eikä paluumuuttajalle.

Vierailija
8/9 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhojen pappojen kootut huutelut :D

Minulle on huudeltu "miksi sinulla on noin paljon vaatteita" ja "miksi sinulla on mustat vaatteet".

Joku päivä, kun olen tarpeeksi vanha, huudan takaisin "miksi äitisi ei opettanut sinulle käytöstapoja".

Vierailija
9/9 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhojen pappojen kootut huutelut :D

Minulle on huudeltu "miksi sinulla on noin paljon vaatteita" ja "miksi sinulla on mustat vaatteet".

Joku päivä, kun olen tarpeeksi vanha, huudan takaisin "miksi äitisi ei opettanut sinulle käytöstapoja".

Koska äiti oli nainen.