Miksi puutarha/parvekekalusteet ovat niin törkykalliita?
Tavallinen muovinen tuolikin saattaa maksaa 80 euroa.
Kommentit (22)
Näppärämpi tekee puiset itse. Ei sekään toki ilmaista ole.
Samaa olen ihmetellyt! Semmoiset yksinkertaisen näköiset pöytäryhmät, joissa onpöytä, 2 tuolia ja sohva maksavat monesti n 500 euroa.
Ehkä ihan vain siksi, että voivat sitten laittaa niitä -50% alennuksia ja jengi ostaa.
Itse ostan aina syksyllä uudet, jos on tarve. Sama pätee melkein kaikkeen. Ostin nyt alesta villasormikkaat 2e pari ensi talvelle. Matot alesta. Verhot alesta. Sohvat alesta.
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen huolto niissä puisissa. Omani myin eteenpäin kun 14 vuotta mulle riitti. Ei puisia.
Mielestäni kahdesta tuolista ja pöydästä 500€ ei ole paljon, oletuksella ettei kyseessä ole ihan romuiset kevyet huonekalut.
Ihan hyvä vaan että maksavat sillä ehkä se hidastaa ihmisten halua ostella vaikka ja mitä. Katso läpi alet ja Torit ja vastaavat.
Kaikki on kallista. Ihan kaikki. Jokaisen asian hinta on noussut. Noi kalusteet kannattaa ostaa loppukesän alesta, jos vaan jaksaa odotella siihen asti. Tai käytettynä voi saada myös melko edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostan aina syksyllä uudet, jos on tarve. Sama pätee melkein kaikkeen. Ostin nyt alesta villasormikkaat 2e pari ensi talvelle. Matot alesta. Verhot alesta. Sohvat alesta.
Sama homma. Ei ole varaa ostaa sesonkiaikaan mitään. Eikä se ole järkevääkään. En jaksa välittää muodista, joten minulle ihan sama onko kalusteet tai vaatteet viime vuoden mallistoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikuinen huolto niissä puisissa. Omani myin eteenpäin kun 14 vuotta mulle riitti. Ei puisia.
Miten niin? Meillä on Ikean useita vuosia vanha puinen kalusteryhmä. Syksyllä pesu ennen varastointia, kuten mille tahansa materiaalille. Voi olla, että joutuu vähän kiinnityksiä kiristämään, jos tuntuu löystyneen. Nyt öljyttiin ne ekan kerran! Vuosi sitten olisi jo ollut tarpeen, mutta ei ollut aikaa. Aika vaivattomat nämä mun mielestä on, ja kestää varmaan vuosikymmeniä!
Naapureilla näyttää vaihtuvan polyrottinkikalusteet parin vuoden välein. En sit tiedä, että vaihtelunko vuoksi, vai menevätkö hajalle...
nämäkin ovat Suomessa kalliita. esim Leroy Merlin Espanja on satoja vaihtoehtoja myös edullisesti. Ärsyttää kun ihan kaikki on täällä niin kallista. Tulisipa toi ketju Suomeen.
Sano minulle kulutushyödyke jonka hinnat eivät ole nousseet?
Syyskuu on oikea aika ostaa pihakalusteita.
Niitä saa isoilla alennuksilla jo ennen juhannusta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nyt kannattaa lähteä esim talvirengas kaupoille ettei tarvitse syksyllä ulista kun on kallista. Ennakointi
ps joulu on taas 24.12 tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos on niin tyhmä että maalaa ulkokalusteet.
Öljyäminen on paljon helpompaa eikä tarvitse raaputella tai hioa entisiä pois.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen suosinut käytettyjä markkinoita liki kaikkeen, sohva, sänky, keittiö kalusteet, mikroaaltouuni, olohuoneen kalusteet kaikki käytettynä. Uutena ostanut vaan television ja ruokaa. Monesti vaatteetkin tulee ostettua käytettynä ja esim viime talvena hyvä talvitakki hankittuna hintaan 20e.
Muutenkin, kyttään myös alennusmyyntejä ja joka viikko tsekkaan parhaat tarjoukset eri kaupoista. Joskus kannattaa nuukailla sillä olen säästänyt tuhansia tällä tavalla. Ja näkyy se muillekin maistuvan nämä alet joista tavaraa saa todella halvalla.
Joo sesonki tuotteet ja kesäkalusteet on kalleimpana just keväästä ja kesästä kun ihmiset niitä eniten tarvii. Se pitää ostaa off seasonina kaikki ja esim ensi talven välineet nyt kevät aleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, nyt kannattaa lähteä esim talvirengas kaupoille ettei tarvitse syksyllä ulista kun on kallista. Ennakointi
ps joulu on taas 24.12 tulossa.
Itse tykkään aina yllättyä talvesta t.autoilija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen suosinut käytettyjä markkinoita liki kaikkeen, sohva, sänky, keittiö kalusteet, mikroaaltouuni, olohuoneen kalusteet kaikki käytettynä. Uutena ostanut vaan television ja ruokaa. Monesti vaatteetkin tulee ostettua käytettynä ja esim viime talvena hyvä talvitakki hankittuna hintaan 20e.
Muutenkin, kyttään myös alennusmyyntejä ja joka viikko tsekkaan parhaat tarjoukset eri kaupoista. Joskus kannattaa nuukailla sillä olen säästänyt tuhansia tällä tavalla. Ja näkyy se muillekin maistuvan nämä alet joista tavaraa saa todella halvalla.
Itse taas ostin kaupasta uuden takin alesta ja maksoi 14e. Nuukailu on hyvä juttu. 20 vuoteen en ole ostanut kahviakaan normaalihinnalla. Nyt hamstrasin taas Juhla Mokkaa 4 pakettia 3.95e ennen pääsiäistä. Limppariakin ostan vain kun saa 24 päkin 9.99e. Miksi maksaa liikaa, kun halvemmallakin saa?
En tiedä mutta olisiko sellainen säänkestävä muovi sitten kalliimpaa? Niiden pitää kestää aurinkoa sulamatta ja hapertumatta yms