Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymyksiä deodorantin käytöstä

Dove
01.07.2016 |

Mitä deodorantteja käytätte (roll-on, stick, spray) ja miksi?

Laitatteko deodoranttia muuallekin kuin vain kainaloihin?

Itse olen suosinut deodoranteissa puikkoja ja suihkutettavia.
Suihkutettavat ovat tuntuneet tehokkaimmilta, mutta olen viime aikoina alkanut miettimään enemmän sitä mitä sen käyttö tekee terveydelle, varsinkin jos sitä jää haistelemaan samaan tilaan, ja lisäksi sitä lentää vähän suihkutuksen lomassa muuallekin. Olen nykyään mennytkin heti vessasta pois sen käytön jälkeen.

Puikotkin ovat olleet hyviä ja suosin ehkä tulevaisuudessa enemmän niiden käyttöä edellä mainittujen seikkojen vuoksi. Puikot kestävät myös aika pitkään käytössä.
Roll-oneista en niin tykkää, kun kestävät kuivua ja iho voi jäädä kosteaksi ja tahmeaksi.. onhan niitä eri merkkejä, joissa varmaan parempiakin, mutta itse testaamissani on ollut tämä sama ongelma, että eivät kuivu riittävän nopeasti ja on tullut pyyhittyä paperilla iho käytön jälkeen.

Olen käyttänyt deodoranttia joskus myös niskaan, käsien ja jalkojen taipeisiin ja rintojen alle, en säännöllisesti, vaan silloin kun on tuntunut, että siihen tarvetta.
Kannattaisiko sitä kuitenkin välttää ja suosia muita vaihtoehtoja, esim. talkkia?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten, kun pannaan faktaa tiskiin, aletaan alapeukuttaa ;) 

Alapeukutan kaikkia, jotka ilmoittavat kertovansa "faktoja" ja heti perään vinkuvat alapeukuista.

Mitä ne linkittämäni jutut mielestäsi olivat, elleivät faktoja?

Ihan sama, en avannut linkkejäsi. Ärsyttää vain tuo kaltaistesi jatkuva "yhyy miksi alapeukutatte faktaa" -valitus. Vaihda peukuttomaan palstaan, jos alapeukkujen saaminen on sinulle noin raskasta.

Et tietenkään avannut, koska olet "ette itse haista hajuanne" -mamma, joka ei ymmärrä, että kaikki eivät haise tai hikoile samalla tavalla kuin he. Mulla ei esim. normaalielämässä tule koskaan mitään hikiläiskiä kainaloon, pitää urheilla jo vähän enemmän, että sellaiset saan. Ja jos huomaat, en kysynyt, miksi alapeukutatte, vaan naureskelin sille, että faktoihin vastaamisen sijaan tarjotaan alapeukkua.

Avasin ketjun hyvien deodoranttivinkkien toivossa, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa haiseeko jonkun tuntemattoman hiki vai ei. En edes lukenut sitä alkuperäistä viestiäsi, vaan alapeukutin sitä (edelleen lukematta) vasta kun aloit vikistä jonkun muun antamasta (yhdestä!) alapeukusta.

En vikissyt (ja sivumennen sanoen, jos mä sun mielestä vikisin, mitähän tämä sun kirjoittelusi sitten mahtaakaan olla), mutta olisin voinut kirjoittaa sen siihen alkuperäiseen viestiinkin. Täällä ei yleensäkään arvosteta faktatietoa, mutta uskomukset muiden ihmisten haisemisesta sen sijaan ovat kovaa valuuttaa ja saavat yläpeukkuja.

Kyse ei ole "faktatiedosta" vaan sinun tavastasi kommunikoida.

Sinä olet siis loukkaantunut siitä, että täällä tuntematon, joka ei tunne sinua, luulee Sinun haisevan?

Sinä olet siis loukkaantunut, kun tuntematon ihminen kommentoi tylysti netissä ihmisille? Oliko kommenttini suunnattu suoraan sinulle? Vai olitko sinä juuri se ihminen, joka alkoi kommentoimaan muille, miten nämä kyllä oikeasti haisevat, mutta eivät sitä tajua? Jos et ole se ihminen, miksi et puutu heidän ilkeään kirjoitteluunsa, vaan ainoastaan minun?

En ole nähnyt muita ilkeitä kirjotteluja.

Minua ei kiinnosta kenenkään haiseminen enkä ole loukkaantunut mistään.

Ihan ystävällisedti totean, että viestintätapa merkitsee eniten.

Eikö se ole mielestäsi ilkeää, että ihminen kirjoittaa, että ei juuri tarvitse deodoranttia, koska hiki ei haise, ja sitten siihen vastaillaan, että niinhän sä luulet ja muut kyllä haistavat? Se on mielestäsi asiallista ja mukavaa viestintätapaa?

Ihan asialliseen tapaan kaikki muut ovat täällä kirjoittaneet. Älä ota niin vakavasti. Ei se sinua koske, ei kukaan täällä tiedä haisetko vai ei.

Vierailija
42/46 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten, kun pannaan faktaa tiskiin, aletaan alapeukuttaa ;) 

Alapeukutan kaikkia, jotka ilmoittavat kertovansa "faktoja" ja heti perään vinkuvat alapeukuista.

Mitä ne linkittämäni jutut mielestäsi olivat, elleivät faktoja?

Ihan sama, en avannut linkkejäsi. Ärsyttää vain tuo kaltaistesi jatkuva "yhyy miksi alapeukutatte faktaa" -valitus. Vaihda peukuttomaan palstaan, jos alapeukkujen saaminen on sinulle noin raskasta.

Et tietenkään avannut, koska olet "ette itse haista hajuanne" -mamma, joka ei ymmärrä, että kaikki eivät haise tai hikoile samalla tavalla kuin he. Mulla ei esim. normaalielämässä tule koskaan mitään hikiläiskiä kainaloon, pitää urheilla jo vähän enemmän, että sellaiset saan. Ja jos huomaat, en kysynyt, miksi alapeukutatte, vaan naureskelin sille, että faktoihin vastaamisen sijaan tarjotaan alapeukkua.

Avasin ketjun hyvien deodoranttivinkkien toivossa, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa haiseeko jonkun tuntemattoman hiki vai ei. En edes lukenut sitä alkuperäistä viestiäsi, vaan alapeukutin sitä (edelleen lukematta) vasta kun aloit vikistä jonkun muun antamasta (yhdestä!) alapeukusta.

En vikissyt (ja sivumennen sanoen, jos mä sun mielestä vikisin, mitähän tämä sun kirjoittelusi sitten mahtaakaan olla), mutta olisin voinut kirjoittaa sen siihen alkuperäiseen viestiinkin. Täällä ei yleensäkään arvosteta faktatietoa, mutta uskomukset muiden ihmisten haisemisesta sen sijaan ovat kovaa valuuttaa ja saavat yläpeukkuja.

Kyse ei ole "faktatiedosta" vaan sinun tavastasi kommunikoida.

Sinä olet siis loukkaantunut siitä, että täällä tuntematon, joka ei tunne sinua, luulee Sinun haisevan?

Sinä olet siis loukkaantunut, kun tuntematon ihminen kommentoi tylysti netissä ihmisille? Oliko kommenttini suunnattu suoraan sinulle? Vai olitko sinä juuri se ihminen, joka alkoi kommentoimaan muille, miten nämä kyllä oikeasti haisevat, mutta eivät sitä tajua? Jos et ole se ihminen, miksi et puutu heidän ilkeään kirjoitteluunsa, vaan ainoastaan minun?

En ole nähnyt muita ilkeitä kirjotteluja.

Minua ei kiinnosta kenenkään haiseminen enkä ole loukkaantunut mistään.

Ihan ystävällisedti totean, että viestintätapa merkitsee eniten.

Eikö se ole mielestäsi ilkeää, että ihminen kirjoittaa, että ei juuri tarvitse deodoranttia, koska hiki ei haise, ja sitten siihen vastaillaan, että niinhän sä luulet ja muut kyllä haistavat? Se on mielestäsi asiallista ja mukavaa viestintätapaa?

Ihan asialliseen tapaan kaikki muut ovat täällä kirjoittaneet. Älä ota niin vakavasti. Ei se sinua koske, ei kukaan täällä tiedä haisetko vai ei.

Kuvaamani kaltainen kommentointi ei ole asiallista millään mittapuulla. En koe, että minun on oltava asiallinen, jos muutkaan ei ole. Jos itse kommentoit minun kirjoitteluni sävyä viestitolkulla, voin antaa sinulle ihan saman neuvon: älä ota niin vakavasti, ei se sinua koske.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KISSATAPPELUA aiheesta hikoilu ja dödöt! 😈 *haki jo popcornit*

Vierailija
44/46 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Jatkakaa!!

Vierailija
45/46 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on kaksi kaveria, jotka uskovat näihin "sitruunaa kainaloihin" -juttuihin ja kyllä, kumpikin haisee hieltä.

Ei heilläkään mitään hikiläikkiä ole, mutta kainaloista puskee sellainen vanhan sipulin haju joka tapauksessa. Eivät itse haista mitään.

Toiselle olen kerran joutunut sanomaan asiasta, kun haju oli jo sen verran karmiva. Vaikeaahan se oli toisen henkilökohtaiseen hygieniaan puuttua, mutta en oikeasti olisi voinut enää istua samassa autossa. Hän käytti siis jotain luomutuotteita kyllä.

Voi olla, että te tähän ketjuun osallistujat ette haise, mutta toisaalta ette voi olla asiasta millään tavalla varmoja. Itse sitä omaa hikeään ei näköjään nimittäin välttämättä haista.

Vierailija
46/46 |
29.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei kaikilla todellakaan hiki haise. Isäni (81 v.) ei ole koskaan käyttänyt dödöjä tai muitakaan hajusteita, eikä haise hieltä yhtään. Hän on (vieläkin) ahkera luonnossa liikkuja, käy kävelyllä päivittäin jne., mutta hiki ei haise. Hän käy saunassa kerran vkossa ja suihkussa myös (eli pesulla 2 krt vkossa), kasvot ja kainalot huuhtaisee päivittäin laavuaarissa. Ihmettelen suuresti, enkä uskoisi, jos en itse olisi todennut asiaa.

Poikani taas on haissut hielle jo 7 v. lähtien, eikä puhettakaan, että voisi olla ilman dödöä. Käyttää sitä aamuin illoin (illalla puhtaaseen ihoon). Ostan pojulle antiperspirantteja, kun deodorantti ei aina pidä hienhajua loitolla. Varsinkin futisreenien ja liikunnan jälkeen paidat haisisivat toooodella ilman antiperspiranttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä