Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusioperhe ja osallistuminen

uupunut
01.07.2016 |

Heti alkuun, älkää pliis aloittako mitään "ydinperheet kunniaan oma vika mitäs läksit nyyh" propagandaa, jooko, siitä ei ole nyt apua.

Eli tilanne on se, että miehelläni on pienet, 2,5v ja 4v lapset. Nyt lapset tulivat viikoksi luoksemme mikä on tietenkin hyvä juttu. Mulla vain oli heti alkuun jo päällä isot univelat kiitos järjettömien työvuorojeni, mutta vapaani alkoivat myös samalla. Mulla on taustalla myös pahaa unettomuutta. No joka tapauksessa, ekat kolme päivää (lapset tuli maanantaina) heräsinkin joka aamu kello 06 ja vietimme kaikki päivät yhdessä touhuillen aamusta iltaan, sitten alkoi järjetön univelka painaa päälle, ja eilen jättäydyinkin kahdesta puistoreissusta pois sillä yritin saada nukuttua. Mieheni valitteli kovaa väsymystä, joten lähetin hänet päivällä päikkäreille ja olin lasten kanssa muutaman tunnin vapaaehtoisesti jotta sai nukuttua. Minulla olisi tänään alkanut taas työt (vuoro 04-16,) mutta kiitos ylipäässeen univajeen, oli lopputulos kaksi tuntia unta ja jouduin käymään lääkärissä hakemassa sairaslomaa. Miespä siitä riemastui, että nyt lähdetäänkin siis suoraan lääkärissä käytyäni yhdessä päiväksi heti saaristoon! Kieltäydyin, sillä olen fyysisesti ja henkisestii, pienet lapset jatkuvasti tietenkin huutamassa ja yli viikon kestänyt paha univaje... lopputulos: suuttunut mies koska "en osallistu tarpeeksi ja hänkin on väsynyt ja hänkin kyllä viettää aikaa minun lapseni kanssa." Joo. Minulla on 13 vuotias poika joka on luonani viikko-viikko periaatteella ja mieheni on itseasiassa oman vuorotyönsä takia useimmiten nuo päivät itse nukkumassa... 13-vuotias poika nyt on muutenkin eri asia kuin kaksi pientä lasta.

Olenko oikeasti itsekäs paska, niinkuin mieheni väittää? On pikkuisen eri asia mielestäni uhrata terveytensä kuin olla joka hetkessä ja puistossa mukana miehen ja tämän lasten kanssa, mieheni valittelee mm. yksinäisyyttä kun en ole mukana.

Lapset olivat ennen minua tietenkin ja kohtelen heitä hyvin. En rakasta, mutta en tosiaan vihaakaan. Tulivat miehen mukana ja sen tosiaan tiedostin, mutta yllätyksenä tuli minulle tämä että minun täytyisi tosiaan kaikki vapaa-aikani olla joka paikassa ilmeisesti "täysillä" mukana.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommosia miehet tahtoo olla, yrittää leipoa sinusta piikaa. Erokin on varmasti tullut miehen laiskuuden vuoksi. Älä anna periksi.

Vierailija
2/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvä ihme, mies havittelee susta "vara-äitiä" lapsilleen että itse pääsee helpommalla. Jos olisitte ydinperhe, olisi pikkulapset(kin) täysin sun vastuulla miehen torkuttaessa aamuisin, nukkuessa päiväunia, veneillen saaristossa.. you name it.

Elä ihmeessä suostu tuohon, mies hoitakoon lapsensa itse. Niinhän lasten äitikin tekee, kun lapset ovat hänellä? Suot toki lepohetkiä miehelle (vain jos itse jaksat!) lapsistaan mutta mitään velvollisuutta sinulla ei siihen ole.

Teet vaativaa vuorotyötä, sun pitää saada levätä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille ukolle nyt että pää kii ja painut nukkumaan

Vierailija
4/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma terveys ennen kaikkea! Et tietenkään käytä sairaslomaani yhtään mihinkään muuhun kuin itsesi hoitamiseen. Tässä ei ole "hengenvaarassa" kukaan muu kuin sinä, mies on vain laiska hoitamaan lapsensa ihan itse. Pidä kiinni oikeuksistasi!

Vierailija
5/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit nyyh.

Vierailija
6/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma terveys ennen kaikkea! Et tietenkään käytä sairaslomaani yhtään mihinkään muuhun kuin itsesi hoitamiseen. Tässä ei ole "hengenvaarassa" kukaan muu kuin sinä, mies on vain laiska hoitamaan lapsensa ihan itse. Pidä kiinni oikeuksistasi!

*Sairaslomaasi*

Vierailija
7/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaas vielä sen verran, että mm. toissapäivänä olin lasten kanssa illalla kotona lapsia "vahtimassa" miehen pistäytyessä kaverinsa kanssa vähän tuulettumassa eli pelaamassa biljardipeliä. Ja lisäksi tosiaan olen antanut nukkua ja ehdotellut vapaaehtoisesti että voin kaitsea lapsia jos tarvitsee torkkuja. Tänään valitteli väsymystä myös sillä selvisi että oli katsonut fudista puoli yhteen yöllä... hänKIN on siis väsynyt mitä jaksaa mainostaa. Ap

Vierailija
8/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, teet liikaakin patalaiskan miehesi edestä.. ei sun kuulu unirytmiäsi sotkea, sairaslomaasi käyttää ja hermojas menettää lapsiPUOLIEN, joilla oikein kykenevä isäkin, takia!

Vierailija
9/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatketaas vielä sen verran, että mm. toissapäivänä olin lasten kanssa illalla kotona lapsia "vahtimassa" miehen pistäytyessä kaverinsa kanssa vähän tuulettumassa eli pelaamassa biljardipeliä. Ja lisäksi tosiaan olen antanut nukkua ja ehdotellut vapaaehtoisesti että voin kaitsea lapsia jos tarvitsee torkkuja. Tänään valitteli väsymystä myös sillä selvisi että oli katsonut fudista puoli yhteen yöllä... hänKIN on siis väsynyt mitä jaksaa mainostaa. Ap

Sinä olet nyt sairauslomalla, et miehen passauslomalla.

Vierailija
10/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaslomaa? Ei ole ok

Vierailija
11/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, oli helvetin syyllinen olo, mutta myt vähän helpotti. Josko nyt tulisi se unikin viimein kun vierähti vähän "syyllisyyden taakka" harteilta. Ap

Vierailija
12/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tommosia miehet tahtoo olla, yrittää leipoa sinusta piikaa. Erokin on varmasti tullut miehen laiskuuden vuoksi. Älä anna periksi.

Mies on ihan tollo. Sinä olet oikeassa ja sinun(kin) täytyy saada nukkua jotta jaksat. Muutenkin hoitakoot mies itse omat lapsensa. Ei ihme että on ex-mies jollekin.

Vierailija
13/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla työpaikallakin sanomista, jos sairaslomalla lähdet reissuun ja se tulee ilmi. Ei se kiellettyä ole, mutta ei varmasti herätä jatkossa luottamusta, jos tulee tarvetta uusille sairaslomille.

Vierailija
14/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hemmetti ap!

Lähtökohta uusperheessä tulee olla se, että molemmat hoitavat omat lapsensa. Sinä voit tarvittaessa auttaa, mutta mies hoitakoon ja viihdyttäköön lapsensa.

Älä vaan lähde mukaan siihen helvettiin, että otat miehestä ja lapsista vastuuta. Tai olethan jo lähtenyt, kun tunnet huonoa omaatuntoa.

Vierailija
15/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsraukkoja =(

Vierailija
16/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mut sä hait sairaslomaa kun et saanut nukuttua 8h kauneusunia joka päivä ja kun oot vähän väsynyt? No huhhuh, ei ihme että Suomi on suossa kun otetaan vähän saikkua kun väsyttää.

Tetvetuloa aikuisten maailmaan.

Vierailija
17/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia jo klo6 herätys ja kokopäivä touhuamista aamusta iltaan? Ymmärrän, että lasten kannsa tehdään ja leikitään mutta itse olen lapsille opettanut et he osaavat myös keskenään touhuta eikä heitä tarvitse kokoaika viihdyttää. Olen samaa mieltä siitä et mies yrittää nakittaa sua hommiin et pääsis itse helpommalla,mutta ehkä hän myös  kokee perheen yhtenäisemmäksi kun olet mukana joka paikassa. Itse elän uusperheen arkea minun puolelta lapset(asuvat meillä) ja nyt yhteinen tulossa. Eipä meilläkään helppoa ole ollut ja helpommalla olisin varmaan päässyt kun olisin yh:na elänyt.Mies kun tulee töistä hänen työpäivänsä on ohi minulla se taas jatkuu niin kauan kuin lapset menevät nukkumaan,viikonloppuisin minä teen hommat,lapset auttavat mies tekee omia juttujaan. tietty jos kaupassa tai johonkin pitää mennä mies lähtee kyllä mielellään kuskaan.Elämä on täynnä valintoja ja itse olen elämästäni tehnyt en niin helpon

Vierailija
18/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole itsekäs paska.Sinä olet saattanut maailmaan vain oman lapsesi.Pikkuisista vastaa heidän vanhemmat.Vie äidille, jos mies ei hoida.Niin minä tekisin.

Vierailija
19/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairaslomalla niin sun kuuluu levätä kotona ja saada itsesi taas työkuntoiseksi, ei passata miestä ja hänen pikkulapsiaan jossain reissulla.

Vierailija
20/48 |
01.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän vuoksi en ala enää millekään miesten kanssa joilla pienet lapset, kokemusta on. Kaikkensa yrittävät että pääsisivät helpommalla.