Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusioperhe ja osallistuminen

uupunut
01.07.2016 |

Heti alkuun, älkää pliis aloittako mitään "ydinperheet kunniaan oma vika mitäs läksit nyyh" propagandaa, jooko, siitä ei ole nyt apua.

Eli tilanne on se, että miehelläni on pienet, 2,5v ja 4v lapset. Nyt lapset tulivat viikoksi luoksemme mikä on tietenkin hyvä juttu. Mulla vain oli heti alkuun jo päällä isot univelat kiitos järjettömien työvuorojeni, mutta vapaani alkoivat myös samalla. Mulla on taustalla myös pahaa unettomuutta. No joka tapauksessa, ekat kolme päivää (lapset tuli maanantaina) heräsinkin joka aamu kello 06 ja vietimme kaikki päivät yhdessä touhuillen aamusta iltaan, sitten alkoi järjetön univelka painaa päälle, ja eilen jättäydyinkin kahdesta puistoreissusta pois sillä yritin saada nukuttua. Mieheni valitteli kovaa väsymystä, joten lähetin hänet päivällä päikkäreille ja olin lasten kanssa muutaman tunnin vapaaehtoisesti jotta sai nukuttua. Minulla olisi tänään alkanut taas työt (vuoro 04-16,) mutta kiitos ylipäässeen univajeen, oli lopputulos kaksi tuntia unta ja jouduin käymään lääkärissä hakemassa sairaslomaa. Miespä siitä riemastui, että nyt lähdetäänkin siis suoraan lääkärissä käytyäni yhdessä päiväksi heti saaristoon! Kieltäydyin, sillä olen fyysisesti ja henkisestii, pienet lapset jatkuvasti tietenkin huutamassa ja yli viikon kestänyt paha univaje... lopputulos: suuttunut mies koska "en osallistu tarpeeksi ja hänkin on väsynyt ja hänkin kyllä viettää aikaa minun lapseni kanssa." Joo. Minulla on 13 vuotias poika joka on luonani viikko-viikko periaatteella ja mieheni on itseasiassa oman vuorotyönsä takia useimmiten nuo päivät itse nukkumassa... 13-vuotias poika nyt on muutenkin eri asia kuin kaksi pientä lasta.

Olenko oikeasti itsekäs paska, niinkuin mieheni väittää? On pikkuisen eri asia mielestäni uhrata terveytensä kuin olla joka hetkessä ja puistossa mukana miehen ja tämän lasten kanssa, mieheni valittelee mm. yksinäisyyttä kun en ole mukana.

Lapset olivat ennen minua tietenkin ja kohtelen heitä hyvin. En rakasta, mutta en tosiaan vihaakaan. Tulivat miehen mukana ja sen tosiaan tiedostin, mutta yllätyksenä tuli minulle tämä että minun täytyisi tosiaan kaikki vapaa-aikani olla joka paikassa ilmeisesti "täysillä" mukana.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap nostaa tässä vanhaa ketjua, kun taas kiukuttaa niin vietävästi...

lapset oli taas useamman päivän täällä, mun vapaiden ajan. Tein ruokaa, leivoim, siivosin, pesin pyykkiä, vaihdoin vaipat, olin mukana puistossa, leikitin lapsia, olin välillä mukana puistossa, toki annoin ja oletin miehen hoitavan suurimman osan. Toisella lapsista on paha uhma, karjuu nukkumaan mennessä puoli tuntia suoraa huutoa, joten siinä seiskan aikaan ilmoitin käyväni nukkumaan (herätys klo 02.30 töihin ja 14h työpäivät.) Laitoin korvatulpat ja sainkin nukahdettua vaikka karjunta ja huuto kuului toki läpi ja mulla nukahtamisongelma... mies tulee herättämään lapsen nukahdettua, repii tulpat korvista "ämmä vaan nukkuu tulpat korvissa nyt voit ottaa nää pois." Ja poistuu. Ajattelin että on vaan ärtynyt koska lapsi on hankala, ja laitoinkin tänään töistä rohkaisevan viestin että ei se uhma kauan kestä, toivottavasti lapset nukkui pitkään. Vastaus "sun kanssa en kyllä hanki lapsia. Olen sen päättänyt." ei siinä, tuskin lapsia itsekään enää haluan, asiasta ei juurikaan ole ollut puhetta, mutta mitä helvettiä??? Miten vitussa mä tuolle kerron nätisti, että lapset on mulle ok, mutta mä en ole niiden äiti??? Nyt murjottaa eikä puhu sanaakaan ja mulla on todella loukattu olo.... ap

Sorry mutta minun mielestä sinun mies on aika tyhmä.

Kerrot hänelle juuri noin, että hänen lapset on sinulle ok, ja arvostat sitä että hän haluaa olla ja on niille isänä, mutta edelleenkään et ole noiden lasten äiti, etkä tule olemaan. Ja että et haluakaan lapsia hänen kanssaan, joten siitä asiasta näköjään ollaan samaa mieltä.

Sitten kerrot miten itse toivot tulevasi kohdelluksi parisuhteessa. Ja tiedustelet mitä mies oikeastaan sinusta haluaa, kumppania elämäänsä vaiko lapsilleen hoitajaa.

Vierailija
42/48 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoo itselleen "osallistuvan kumppanin joka on täysillä mukana. " mikään mitä olen tehnyt ei siis ilmeisesti riitä. Olen omilla rahoillani ostanut lapsille kaikki lelut, vaatteet, sängyt, potat, rattaat, synttäri- ja joululahjat... täysi paska olen siis kuitenkin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahtoo itselleen "osallistuvan kumppanin joka on täysillä mukana. " mikään mitä olen tehnyt ei siis ilmeisesti riitä. Olen omilla rahoillani ostanut lapsille kaikki lelut, vaatteet, sängyt, potat, rattaat, synttäri- ja joululahjat... täysi paska olen siis kuitenkin. Ap

No jos noin ikävästi ovat välinne, niin miksi olet hänen kanssaan? Kai siihen joku syy on? Vaiko vain siksi että pakko olla joku?

kysyy 41

Vierailija
44/48 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa että tavoitteenne parisuhteesta ovat erilaiset. Mies haluaa kuin haluaakin sinusta lapsilleen toisen äidin, ja ehkä itselleenkin. Josko sinä olet toisella mielellä liikkeellä... Liian nopea yhteenmuutto, luulisin.

Vierailija
45/48 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä että toi kombo ei voi toimia. Mitä ihmettä kahden pikkulapsen vanhempi ajattelee kimppaamalla jonkun unihäiriöisen valittavan teini-ikäisen pojan yh-äidin kanssa?

Erikseen.

Vierailija
46/48 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut suoraan ja kysyt että mitä se "täysillä" oikein miehen mielestä tarkoittaa. Listaatte vaikka paperille päivän kulun ja kaiken mitä olette kumpikin tehneet.

Vierailija
47/48 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo ukko.

Itse olen äitipuoli ja vasta nyt, vuosien jälkeen, olen antanut itseni olla osallistumatta täysin samalla tavalla miehen lapsen asioihin kun yhteisten. Ennen soimasin itseäni jos en pysty olemaan hänelle täysin äidillinen niin kuin muille. En enää, koska on ok olla äiti omille ja turvallinen aikuinen miehen lapselle.

Sä kuulostat tekevän kaiken oikein, asemasi huomioon ottaen. Jos mies ei ymmärrä, ettei sinulla ole samaa vastuuta kun lasten äidillä, niin laita mies menemään. Tsemppiä !

Vierailija
48/48 |
23.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mua ärsyttää tossu ap. Suree, että on paska vaikka on ostanut potat ja kaikki. Antaa äijän herättää ja repiä tulpat pos korvista. Tsemppaa äijää. Ei se porsas sua arvosta vaan on kateellinen sun vapaudesta. Äijän älykkyys on ameeban tasoa. Halus susta hoitoyksikön, luuli et hoitsut on uhrautuvaisua. Niin ihmiset kohtelee sua kuin annat niiden kohdella.