Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä 11 vuotiaan yksinolosta?

Vierailija
30.06.2016 |

Olen yh, suunnittelen päivätyön lisäksi aloittavani iltaopiskelut.

lähden töihin klo 7.55,

työaika klo 8.15-15.50,

kotona klo 16.10,

lähden kouluun klo 16.50,

kotona jälleen klo 20.40.

iltaopiskelua 4x vko, pe-illan kokonaan kotona.

la-su kotona tai joskus viikonlopputyötä klo 9.30-14.30.

Eli: aamulla nähdään, ja ajattelin illalla, että klo 16.10-16.50 pakotan lapsen olemaan kotona minun kanssa, siitä ei edes keskustella, ja perjantai-illat pitäisi olla äidin kanssa kotona. mutta----- onko mielestänne tuonikäiselle "liikaa" yksinoloa?

tätä opiskelurallia jatkuisi n. 6kk.

mielipiteitä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta tehtäisiin jo koulusta lastensuojeluilmoitus. Ei tosiaan voi olla yksin tuota aikaa.

Vierailija
2/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta nyt menee ihan helposti. Ei varmaan kauhean kivaa teille kummallekkaan, mutta joskus pitää vähän venyä. Lapsenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla koko iltaa yksin !

Vierailija
4/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin; siihen osuisi syysloma+joululoma-ajat, jolloin minullakaan ei olisi iltakoulua. ap

Vierailija
5/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha. Lapsi saa varmasti ruokaa siinä iltapäivällä, illalla ehditte vielä katsoa jos läksyissä on ollut ongelmia. Kuitenkin lyhyestä ajasta vielä kyse.

Vierailija
6/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailtavan haasteellista, mutta kaikki pelivara puuttuu. Lisäksi lapsesi saattaa etsiä muita harrastuksia tai ei-toivottua seuraa.

Vierailija
7/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat olivat yrittäjiä ja tekivät tuollaista päivää. Tosin meitä oli viisi sisarusta, joten yksin ei tarvinnut olla, mutta keskenään oltiin kuitenkin suurin osa vapaa-ajasta. Kesälomalla sentään pitivät n. 1,5 viikkoa lomaa.

Vierailija
8/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei olisi ok? Minä osasin ainakin pitää itseni hengissä tuon ikäisenä ja olin joskus myös yön yksin eikä pelottanut tai ahdistanut, kokkaus onnistui myös ja se oli mukava asia että sai olla yksin välillä. Toki olisi hyvä jos edes välillä saisit jonkun sinne ihan vaan seuran kannalta, onko mummoa tai ketään sukulaista? Ja toki minusta kavereita saisi tulla ja mennä ja tyttö saa keksiä tekemistä itselleen illalle jonne voit viedä ja hakea koulumatkalla.

Vierailija
9/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok. Sun täytyy hommata illaksi lastenvahti (klo 18-20.40).

Vierailija
10/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuon ikäisenä aina kavereiden kanssa. Koulusta kotiin syömään ja sitten tapasin kavereita ja kotona piti olla viimeistään klo 20. En olisi edes huomannut, jos äiti tuona aikana ei ollut kotona. Oltiin kyllä usein kavereiden kanssa meilläkin ja sehän oli vain kiva jos äiti oli poissa. Harkkoihinkin menin omatoimisesti.

Vierailija
11/24 |
30.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas niin nipoa porukkaa. Miten itse olen 12 v hoitanut ihan yksin kahta pikkulasta kesätyönä, eikä ollut edes kiinteää puhelinta kännyköistä puhumattakaan? Jos joku olisi puhunut jotain lastensuojelusta niin olisi saanut paskasen naurun osakseen.

Pullamössösakkia niin mammat kuin lapsetkin. HUOH

Vierailija
12/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 70-luvulla piiiiiiiiiiitkiä aikoja yksin kotona, kun vanhemmat oli töissä ja koulussa. Ihan eskari-ikäisenä jo.

Ihan tervejärkinen minusta tuli.

Vierailija
13/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa yksinoloa.

Vierailija
14/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minusta aivan liikaa, jos ei ole edes sisaruksia. Voisiko olla esim. naapurissa maksua vastaan?

Eri asia, jos kyse olisi muutaman päivän järjestelystä, mutta kokonainen puoli vuotta? Missä lapsen isä?

Vierailija
15/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se mielestäni liikaa, mutta jos se parantaa perheen tilannetta, niin 6 kk on siihen nähden lyhyt aika. Uskon, että 6 kk ei mitään kauheaa vinoon kasvamista tapahdu. Lapsi ilmeisesti on 6 luokalla eikä seiskalla. Ylä-asteelle meno on rankkaa ja siinä kaipaa tukea.

Vierailija
16/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On minusta aivan liikaa, jos ei ole edes sisaruksia. Voisiko olla esim. naapurissa maksua vastaan?

Eri asia, jos kyse olisi muutaman päivän järjestelystä, mutta kokonainen puoli vuotta? Missä lapsen isä?

Tämä olisi ollut myös mun vastaus. Mutta kysy siltä lapselta, itse olisin samanikäisenä hyppinyt riemusta jos olisi saanut olla yksin, oma muksu ei halua jäädä yksin.

Lapselle pariksi illaksi harrastus, niin tuohan voisi puoli vuotta toimiakin.

Vierailija
17/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaissa on eroja. Itse olin varsin "aikuinen". Juttelisin lapsen kanssa ja kysyisin hänen mielipidettään. Jos opiskelu auttaa elämäänne, voisit perustella sillä tätä ja korostaa lyhyttä kestoa. Jos tytölle ok ja saisit vaikka pari kertaa viikkoon hänet jollekin tuttavalle kylään tai jonkun teille kylään niin ok.

Vierailija
18/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastusmenoja lapselle että ei istu kotona

Vierailija
19/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi olla yksin, jos on normaali lapsi.

Vierailija
20/24 |
02.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni on sitä mieltä, että on ihan ok järjestely. 

Sitten kauhistellaan toisessa ketjussa ja ollaan lasuja rustaamassa, kun 10-vuotias olisi puoli tuntia nelivuotiaan nukkuvan sisaruksensa kanssa. 

Mutta eri ihmisiä mahdollisesti. 

Minusta tämä 11-vuotiaan täydellinen yksinolo on ihan eri luokkaa kuin äidin piipahtaminen kaupassa tms., vaikka nelivuotias onkin ikään kuin "vastuulla". 

Eli 11-vuotiaalle tulee mielestäni järjestää hoitaja tai hoitopaikka ainakin osittain. Aivan ehdottomasti! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan