Minulle tehtiin sektio tiistaina ja perjantaina heitin 3 km vaunulenkin
Oli vielä juhannusaatto ja aamulla päästiin sairaalasta kotiin.
Mulle tehty kolme sektiota ja olen aina lähtenyt kotiin 4 päivänä sektiosta, yhdestä lähdin jo kolmantena
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse tehdä yhtään mitään, jos ei pysty tai halua. Mä olin kuitenkin hyvässä kunnossa. Hitto te vedätte herneen nenään kaikesta. -ap
No riippuu miten sen asiansa esittää. Tuntuu, että tuoreille äideille ladataan kauheita paineita milloin mistäkin. Heti synnytyksen jälkeen pitäisi ruveta kiireellä jumppaamaan kiloja pois ja pimppiä kireäksi, vauvalle tehtävä soseet luomuaineksista alusta alkaen itse, koti pidettävä tiptop-kunnossa vasemmalla kädellä...
Vierailija kirjoitti:
Ekana päivänä sairaalassa otin särkylääkettä. Muuten en käyttänyt. Mulla oli myös mies jokaisen kolmen jälkeen lomalla ainakin kuukauden, joten sekin helpotti kovasti. Käveleminen vaan ei tehnyt kipeää. Vaikeinta oli makuulta ylös nouseminen. -ap
Vierailija kirjoitti:
No se oli oma valintasi ap. Jouduitko käyttämään sektion jälkeen mitään särkylääkkeitä?
Mun mies ei ollut lopmalla ollenkaan. Tiistaina sektio, perjantaina kotiin, imuroin ja lenkitin koirat. Makuulta ylös nouseminen ei sattunut, niinkuin ei mikään muukaan. Nii et tänne se mitali!!
Oikeesti, mikä tän alotuksen pointti oli? Kertoa kolmentoista vuoden takaisesta päivästä? Ok.
Multa revittiin viisaudenhammas yhtenä maanantaina vuonna 2007 ja samana iltana olin jo baarissa. Saa taputtaa.
Minä nieleskelin kyyneliä vielä useampi viikko sektiosta, kun ohjeiden mukaisesti lenkkeilin eli lyllersin postilaatikolle ja takaisin. Tunti ennen tätä urotyötä olin tietenkin ottanut maksimi määrät ibuprofeiinia ja parasetamolia.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tehty kolme sektiota ja olen aina lähtenyt kotiin 4 päivänä sektiosta, yhdestä lähdin jo kolmantena
Mä sentään osaan synnyttää niin kuin kuuluu, enkä maata letku pillussa teuraana pöydällä.
Mä myös ihan itse hoidon vastasyntyneenä enkä tärissyt jossain odottelemassa puudutuksen poistumista kun muut olisi hoitaneet mun vauvan ensihetket.
Ei ollut ongelmia kävellä reippaasti jo samana päivänä, ja toki kotiin päästiin 48h sisällä.
Mainitsinko jo, että toki synnytys oli luomu ja imetin yli vuoden vaunulenkkieni lomassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sentään osaan synnyttää niin kuin kuuluu, enkä maata letku pillussa teuraana pöydällä.
Mä myös ihan itse hoidon vastasyntyneenä enkä tärissyt jossain odottelemassa puudutuksen poistumista kun muut olisi hoitaneet mun vauvan ensihetket.
Ei ollut ongelmia kävellä reippaasti jo samana päivänä, ja toki kotiin päästiin 48h sisällä.
Mainitsinko jo, että toki synnytys oli luomu ja imetin yli vuoden vaunulenkkieni lomassa?
Kait juoksit ja imetit samaan aikaan, ja muistit samassa yhteydessä myös jumpata lantionpohjan lihaksia ja syödä terveellisiä luomukasviksia?
Tää ketjuhan lähti hyvin lentoon! Jatkakaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait juoksit ja imetit samaan aikaan, ja muistit samassa yhteydessä myös jumpata lantionpohjan lihaksia ja syödä terveellisiä luomukasviksia?
Hilarious! 😂
Vierailija kirjoitti:
Sinä et olekaan mikään velttoperse,mamma joka menee verkkareissa,löntystäen ja suurimman osan ajan
vetelehtii sängynpohjalla, valittaen rumaa turvonnutta olemustaan. Ap,ei nää veltot vaan voi uskoa,että jaksat kuin ennenkin. 10 pistettä.
Löysä rumapillu siellä katkerana huutelee :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tätyyhän sitä jotenkin päteä, kun ei ole oikeasti synnyttänyt. Kertaakaan. 😉
Terv. Myös 3 lapsen äiti, normaalit alatiesynnytykset 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rullasihan juoksu pehmeästi, jottei vauvan pää tärissyt. Ja pidithän katseen koko ajan vauvassa - varhainen vuorovaikutus!
Onks kiva olla löysäpillu
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin pienellä lenkillä 5.pv sektiosta. Ihannkivuton ja helppo nakki. Alatiesynnytyksen ja episiotomian jälkeen eibtullu mieleenkään lenkkeily kuulaudenkaan päästä!!
Tyhmä?
Itsekin menin alatiesynnytyksen jälkeen kolmantena päivänä vaunulenkille. En todellakaan heittänyt 3km lenkkiä, koska liikunta pitää aloittaa rauhallisesti. Tollaset sektiohaavat voi revetä tai vaikka mitä, kiva siinä sit iskän syöttää vauvalle kotona tuttelia kun äiti makaa leikkurissa lääkärin kursiessa takaisin kokoon.
Äly hoi älä jätä.
Minunkin kaikki lapset (2) syntyneet sektiolla. Hyvin meni kaikki mutta lenkille en lähtenyt kun oli kiellettyä. Itse en olisi ottanut moista riskiä, ei minkään leikkauksen jälkeen kannata lähteä heti lenkille..... Haluatko mitalin tyhmyydestä?
Olin Finlandia-hiihdossa, kun synnytys käynnistyi. Hiihdin yhdellä sauvalla vauva sylissä maaliin.