Minulle tehtiin sektio tiistaina ja perjantaina heitin 3 km vaunulenkin
Oli vielä juhannusaatto ja aamulla päästiin sairaalasta kotiin.
Mulle tehty kolme sektiota ja olen aina lähtenyt kotiin 4 päivänä sektiosta, yhdestä lähdin jo kolmantena
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Kaikkien kolmen kanssa vauvavuodet meni hyvin. Nuorin jo 13v komea nuorimies. -ap
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon sinulle ja vauvallesi. Vauvavuosi tulee olemaan varmasti todella mukava teille molemmille, kun äiti haluaa suorittaa äityttään ja tulla kirjoittamaan siitä sitten av:lle.
Mitäpä luulet, kumpihan on parempaa vauvallesi, olla 3 vuorokauden iässä 3km lenkki vaunuissa (jotta äiti saa kokea ettei synnytys mitään muuta), vai köllötellä rinnallasi välillä nukkuen, välillä tapittaen äitään ja välillä syöden?
No on tuosta jotain kuitenkin tainnut jäädä mieltä kaihertamaan kun kerran näinkin monen vuoden jälkeen täytyy vielä muistella ;)
Vierailija kirjoitti:
Jos tehtäisiin mikä tahansa muu leikkaus, jossa yhtä iso leikkaushaava kuin sektiossa. Niin kuinka moni elvistelisi että kävimpä heittämässä 3 km lenkin neljä päivää leikkauksen jälkeen.
Tämä! Mä niin ihmettelen tätä asennetta! Mikä tahansa iso leikkaus kyseessä niin potilas saa pitkän sairasloman ja kehoituksia pitää itsestään huolta ja ottaa tosi rauhallisesti. Niin sektioidun äidin pitäisi heti muutaman päivän kuluttua käydä kilometrien lenkeillä, siivota, laittaa ruokaa, harrastaa, purjehtia, kaivaa oja ja uusia rännit.
Mitä hel*ettiä???
Sektio perjantaina-> kotiin maanantaina, sektio torstaina -> kotiin lauantaina, sektio maanantaina -> kotiin perjantaina. Voitinko? Tuossa keskimmäisessä sektiossa nostelin sunnuntaina 3v ikäistä auton turvaistuimeen, painoa 12kg. Ihmiset toipuu tämmöisistä hyvin yksilöllisesti.
Melkoista suorittamista on tainnut tuo ap:n äitiys olla kun vielä yli kymmenen vuoden takaisia tapahtumia muistelee noin polleasti. Etkö tänä aikana ole saanut mitään muuta mainittavaa aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Ihmettelen kovasti noita narisijoita jotka pitävät sektiota tekosyynä kuukausien makoiluun ja laiskotteluun.
Mäkin ihmettelen naapurin rouvaa joka sairastaa keuhkosyöpää ja valittaa. Itse en sairasta keuhkosyöpää.
tässä ketjussa puhuttiin kylläkin sektiosta
etkö osaa lukea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tehtäisiin mikä tahansa muu leikkaus, jossa yhtä iso leikkaushaava kuin sektiossa. Niin kuinka moni elvistelisi että kävi heittämässä 3 km lenkin neljä päivää leikkauksen jälkeen.
Tämä! Mä niin ihmettelen tätä asennetta! Mikä tahansa iso leikkaus kyseessä niin potilas saa pitkän sairasloman ja kehoituksia pitää itsestään huolta ja ottaa tosi rauhallisesti. Niin sektioidun äidin pitäisi heti muutaman päivän kuluttua käydä kilometrien lenkeillä, siivota, laittaa ruokaa, harrastaa, purjehtia, kaivaa oja ja uusia rännit.
Mitä hel*ettiä???
Äläkä unohda, että täytyy myös leipoa kakkukahvit seuraavaksi päiväksi kotiutumisesta ja käyttää anoppi Kokkolasta kaupassa Oulussa kun itse asut Seinäjoella.
Minä ansaitsen kyllä isoimman mitalin. Varasin matkan aavikolle synnytyksen aikoihin.
Synnytin aavikolla keitaan läheisyyteen ja suoritin maratoonin paastoten ja imettäen samalla.
Ensikerralla pistän vieläparemmaksi kuin te kaikki muut!Olen paras, vaan en tyhmä.
Tuli vaan mieleen tuosta aiemmasta viestistä, missä tyrmättiin se, että äiti ja isä lähtivät vauvan kanssa lenkille muutaman päivän päästä synnytyksestä. Ei tämä äitiys suorittamista mulle ole ollut. Mites itelles? -ap
Vierailija kirjoitti:
Melkoista suorittamista on tainnut tuo ap:n äitiys olla kun vielä yli kymmenen vuoden takaisia tapahtumia muistelee noin polleasti. Etkö tänä aikana ole saanut mitään muuta mainittavaa aikaiseksi?
Kenenkään ei tarvitse tehdä yhtään mitään, jos ei pysty tai halua. Mä olin kuitenkin hyvässä kunnossa. Hitto te vedätte herneen nenään kaikesta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Joko sait mitalin?
Jos et, voin lähettää, vanhoja prenikoita kaapit täynnään. Osoite? Aasitie??
Ainiin, ja sektiohaavan sahasin ruosteisella moralla ja ompelin hiuksilla kiinni. Ihan helppoa, vaan ei typerää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Ihmettelen kovasti noita narisijoita jotka pitävät sektiota tekosyynä kuukausien makoiluun ja laiskotteluun.
Mäkin ihmettelen naapurin rouvaa joka sairastaa keuhkosyöpää ja valittaa. Itse en sairasta keuhkosyöpää.
etkö osaa lukea?
Sarkasmia, ystävä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minä ansaitsen kyllä isoimman mitalin. Varasin matkan aavikolle synnytyksen aikoihin.
Synnytin aavikolla keitaan läheisyyteen ja suoritin maratoonin paastoten ja imettäen samalla.
Ensikerralla pistän vieläparemmaksi kuin te kaikki muut!Olen paras, vaan en tyhmä.
No lol. Minä otin penska ulos ruosteisilla fiskarseilla. Finlandiaa puudutteeksi ja karhunlangalla umpeen. Loppupäivän olin kotona, kun pomo ei tykännyt että kännissä töissä. Ihan kermaperseilyä sairaala.
Itse olin myös kolmannen päivän jälkeen molemmilla kerroilla huippukunnossa mutta noudatin sängystä nousua ja isompien lasten nostelukieltoa ja liikuntakieltoa orjallisest. Hyvä tuli, haavaa ei huomaa ja kiinnikkeistä yms. ei oireita. Haavan venyminen ja arpipaksuuntuma sekä kiinniikkeet uhkana jos ei anna parantua rauhassa vaikka kipua ei tuntuisi ja olo hyvä.
Sektio torstaina ja seuraavana maanantaina hiihdin 30km vauva olkirepussa 20 asteen pakkasessa susia sauvoilla huitoen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
No tätyyhän sitä jotenkin päteä, kun ei ole oikeasti synnyttänyt. Kertaakaan. 😉
Terv. Myös 3 lapsen äiti, normaalit alatiesynnytykset 😎
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etkö osaa lukea?
Sarkasmia, ystävä hyvä.
Voi, ei nää sarkasmia tunne, vaikka sillä niitä otsaan läimittäisiin.
Ne vaan suhailee vaunujen kanssa silmät kiiluen sinne ja tänne ja tulee sitten mitalijonoon rinta (rinnat) polleena.
Mites se olikaan; nainen on naiselle susi!
Minulle myös sektio. Eka oli kiireellinen sektio viikko sairaalassa. Toinen hätä sektio, suuren veren hukan vuoksi vuorokausi tehohoidossa ja viikko sairaalassa. Olin todella kipeä en huvikseni makoillut Hyvä kun sain vauvan hoidettua. Onneksi mies jäi sillo kotiin ja oli suurena apuna. Ei siinä varmaan kukaan huvikseen sängyssä makoile, kun on vauvan saanut. Itse olen kuitenkin onnellinen kaikki meni lopulta hyvin, vaikka sinne lenkille heti päässytkään 😀 nyt lapset 6 ja 8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän juoksin sektion jälkeen vauva kantoliinassa 5km kotiin.
Ei tuntunut missään.Good for you. Minä synnytin kaksoset sektiolla ja samana iltana painelin hölkäten kotio toinen vauva eturepussa ja toinen selän puolella.
No mulla oli kolmoset ja kolmas lapsi kulki pään päällä olevassa korissa.
Ekana päivänä sairaalassa otin särkylääkettä. Muuten en käyttänyt. Mulla oli myös mies jokaisen kolmen jälkeen lomalla ainakin kuukauden, joten sekin helpotti kovasti. Käveleminen vaan ei tehnyt kipeää. Vaikeinta oli makuulta ylös nouseminen. -ap