Tupakka-askin hinta nousee n. 2 euroa
Eikö ne maksa nytkin jo jotain 5 euroa?
Paljonko sähkötupakka maksaa?
Kommentit (146)
Te jotka väitätte käyvänne Virossa hakemassa tupakkaa. Kertokaapa mitkä kustannukset siitä syntyy, jos tuo kerran on niin halpaa. Oletteko päivätyössä?
Pikaista kuolemaa ja keuhkoahtaumaa röökaajille toivottaen, tupakoimaton.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka väitätte käyvänne Virossa hakemassa tupakkaa. Kertokaapa mitkä kustannukset siitä syntyy, jos tuo kerran on niin halpaa. Oletteko päivätyössä?
1. Sukulaisten luo vierailulle samalla kertaa, jolloin tuliaiset (rööki ja viina sekä ruoka)
2. Pari tusinaa virolaisia tuttuja käy kuka kulloinkin virossa vkl ja palatessaan töihin suomeen tuovat röökiä kun antaa rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns. haitallisten tuotteiden (tupakka, karkit, limsat yms.) veronkorotus on mielestäni ihan ok.
Itse poltan vain "juhlimassa" ollessani (alle 10krt/vuosi), joten tuota paria euroa ei edes huomaa.Olen samaa mieltä. Olisi hyvä, jos makeisverokin nousisi kovasti.
En ole lainkaan samaa mieltä, jos siis veronkorotukset ovat kansallisia ja korotus olisi huomattava. Olen erittäin jyrkkä tupakanvastustaja, mutta ymmärrän realiteetit. Tupakan terveyshaitat on valtavat, mutta jos tupakan sekä makeisten hintaa nostetaan liikaa, niin meidän kontolle jää kokonaan haittojen maksu, kun tupakka ja makeistuotteista jää verot saamatta. Ja ne verot ei tietenkään jäisi saamatta sen takia, että ihmiset lopettaisivat tupakoinnin, tai makeisten syönnin, vaan tupakat ja makeiset haettais/tilattais muualta.
Kotimaisen ja ulkomaisen hinnan ero ei saa kasvaa liian suureksi, muuten jää verot saamatta.
Ihme narinaa. No antkaa niille 13v lapsillenne aski päivässä tai vaihtoehtoisesti rahaa tupakkiin. Eikö jo tuon ikäset tiedä jo mikä on itsemääräämisoikeus? Tai miltä se kuulostaa kun se teidän tytöstä tulee lappu koulusta että jäänyt tupakanpoltosta kiinni? Tehän rupeette raivoomaan sille ihan hitosti mikä on pikkasen jeesustelua, menkää hakemaan sitä tupakkia virosta ja jakakaa sitä nuorille. Sekä kannustakaa sitä tytärtänne polttamaan.