Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jätin FB:n. "Ystävät" jättivät minut.

Vierailija
29.06.2016 |

Luulin, että minulla on ystäviä, jotka viihtyvät seurassani. Minä viihdyin heidän seurassaan. Näin heitä porukkamme yhteisissä tapaamisissa ja juhlissa. Matkoillakin käytiin.

Kyllästyin Facebookiin ja lähdin sieltä aikoja sitten. Enää minua ei kutsuta minnekään. Olen yrittänyt monta kertaa ottaa yhteyttä ystäviin, mutta he eivät ole kiinnostuneita näkemään. Sanovat "joo nähdään joskus", mutta eivät koskaan ehdota päivää. En enää tyrkytä seuraani; en halua stalkata.

Tavallaan hyvä, että FB:n jätön myötä tiedän olleeni tapaamisissa ja juhlissa vain kohteliaisuussyistä, mutta kyllähän se surettaa. Olla ilman ystäviä.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. :) Eikä mulle myöskään kerrota mitään koska "Ai etkö lukenut Facesta? Ai niin et oo siellä...". Huoh.

Vierailija
2/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En veisi tuota noin pitkälle että sut olisi aina kutsuttu vain kohteliaisuudesta. Se vaan on niin, että facebookissa on todella matala kynnys kutsua ihmisiä mukaan juttuihin. Kun pitää vaikka juhlat ja 30 tyyppiä saa helposti kutsuttua mukaan eventissä niin ei sille kivalle kaveria, joka ei kuitenkaan ole se läheisin, jaksa alkaa soittelemaan ja luettelemaan paikkaa, aikaa, pukukoodia jne jotka kaikki muut saavat kätevästi yhdellä klikkauksella. Sori siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. :) Eikä mulle myöskään kerrota mitään koska "Ai etkö lukenut Facesta? Ai niin et oo siellä...". Huoh.

Tätäkään keskustelua ei enää ole.

Ap

Vierailija
4/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole yhtään kaveria joka ei olisi Facebookissa?

Kyllä musta olisi kiva jos joku ehdottaisi tekemistä. Ehkä se johtuu siitä etten koskaan olekaan ollut Facebookissa joten sosiaalinen elämä on kuihtunut kasaan jo vuosia sitten. Käytän sanaa "joten" täysin tietoisesti. Ap:n kuvaama ilmiö on nimittäin todellinen.

Vierailija
5/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo kaukaa haettu, mutta ihmiset ovat outoja.

Jospa he tulkitsivat FBn lopettamisesi siten, ettet halua olla heidän kanssaan tekemisissä? Haluat nyt olla itseksesi.

Vierailija
6/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on kaveri, josta tykään, mutta jota en syystä tai toisesta kauhean usein näe tai tunne läheisesti, mun on helppo kutsua se mukaan facessa jos nään facen kautta jonkun tapahtuman joka sitä kiinnostais. Esim. tiiän että kaveri X tykkää jalkapallosta, nään jalkapallotapahtuman, joka kiinnostaisi, laitan sille eventtikutsun. Jos kaveria kiinnostaa, voidaan sit chatissa jatkaa näkemisen sopimista. Mut se että alkaisin soittelemaan/tekstailemaan noista... Ei tuu tapahtumaan.

Vierailija
7/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En veisi tuota noin pitkälle että sut olisi aina kutsuttu vain kohteliaisuudesta. Se vaan on niin, että facebookissa on todella matala kynnys kutsua ihmisiä mukaan juttuihin. Kun pitää vaikka juhlat ja 30 tyyppiä saa helposti kutsuttua mukaan eventissä niin ei sille kivalle kaveria, joka ei kuitenkaan ole se läheisin, jaksa alkaa soittelemaan ja luettelemaan paikkaa, aikaa, pukukoodia jne jotka kaikki muut saavat kätevästi yhdellä klikkauksella. Sori siitä.

Joo, tosi ymmärrettävää. Se kymmenen sekuntia kestävä copy-paste sähköpostiin siitä samasta viestistä minkä muut näkevät Facebookissa olisi varmasti ylitsepääsemättömän raskasta.

Not.

-4

Vierailija
8/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua ollenkaan haittaa, että et näe tuttuasi vuosikausiin? Miksi edes olette kavereita? Ainiin, ettehän te enää ole, kun on vaivaa.

Ap

Vierailija
9/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä musta olisi kiva jos joku ehdottaisi tekemistä. Ehkä se johtuu siitä etten koskaan olekaan ollut Facebookissa joten sosiaalinen elämä on kuihtunut kasaan jo vuosia sitten. Käytän sanaa "joten" täysin tietoisesti. Ap:n kuvaama ilmiö on nimittäin todellinen.

Ah niin marttyyria että. Milloin sinä olet viimeksi ehdotytanut kavereillesi tapaamisisa? Ap:kin voisi tulla sieltä piilostaan märehtimästä ja laittaa ihan itse viestejä ja kutsuja kavereilleen.

Vierailija
10/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jo kaukaa haettu, mutta ihmiset ovat outoja.

Jospa he tulkitsivat FBn lopettamisesi siten, ettet halua olla heidän kanssaan tekemisissä? Haluat nyt olla itseksesi.

Tästä on yli 5 vuotta, ja olen yrittänyt olla yhteydessä.

Vierailija
11/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua ollenkaan haittaa, että et näe tuttuasi vuosikausiin? Miksi edes olette kavereita? Ainiin, ettehän te enää ole, kun on vaivaa.

Ap

No yhtä hyvin se tuttu voi kutsua mukaan juttuihin. Ja kyllä esim epämuodollisempiin kahden kesken näkemisiin voikin helpommin kutsua mukaan.

Vierailija
12/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah niin marttyyria että. Milloin sinä olet viimeksi ehdotytanut kavereillesi tapaamisisa? Ap:kin voisi tulla sieltä piilostaan märehtimästä ja laittaa ihan itse viestejä ja kutsuja kavereilleen.

Olen laittanut.

Ap

Vierailija
13/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut koskaan Facessa, viimeksi eilen pyydettiin mukaan, mutta ajattelin, etten vieläkään myy sieluani Zuckenbegille. Sosiaalinen elämä ei niin hirvittävän vilkasta ole, muutama harrastus on, missä näkee ihmisiä sekä työelämä. Minut saa kiinni ihan soittamalla, tekstaamalla ja wa:lla. Tai tulemalla juttusille face to face. Mutta harvemmin se puhelin kilkattaa, joten olen päätellyt sen elämän olevan siellä Facebookissa.

Vierailija
14/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tosi ymmärrettävää. Se kymmenen sekuntia kestävä copy-paste sähköpostiin siitä samasta viestistä minkä muut näkevät Facebookissa olisi varmasti ylitsepääsemättömän raskasta.

Not.

-4

Ei mulla oo kaikkien kavereideni sähköpostiosoitteita, ainakaan niiden, jotka ei oo facebookissa, josta nekin näkee kätevästi. Välillä oon näille facen ulkopuolisille laittanutkin sähköpostikutsuja, seurauksella että eivät ilmoita tulevatko vai eivät. Facessa näkee kuitenkin myös sen, tuleeko joku varmasti vai ehkä tai ei ollenkaan, sekin helpottaa kutsujen järkkäilyjä kun voi arvioida vieraiden määrää.

Vierailija
15/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No yhtä hyvin se tuttu voi kutsua mukaan juttuihin. Ja kyllä esim epämuodollisempiin kahden kesken näkemisiin voikin helpommin kutsua mukaan.

Mitenkä kauan luulet, että jaksaa olla yksipuolisesti yhteydessä ihmiseen, joka ei edes jaksa kutsua omiin pirskeisiinsä?

Ap

Vierailija
16/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mitenkä kauan luulet, että jaksaa olla yksipuolisesti yhteydessä ihmiseen, joka ei edes jaksa kutsua omiin pirskeisiinsä?

Ap

No, on mulla enemmänkin kuin yksi kaveri, no worries. Sullahan sitä kaveripuutetta taisi olla? ;) Ja edelleenkin, läheisimmät kutsuisin olivat facessa tai ei, mutta on paljon sellaisia hyviä tyyppejä, joiden kaa kiva välillä jutella, mutta eivät kuitenkaan ole niitä ylimpiä ystäviä. Ne kutsuu helposti facessa mukaan, mutta ei tosiaan ala näkemään ylimääräistä vaivaa.

Vierailija
17/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en liity Facebookiin uudestaan ja anna kaikkea itsestäni firman vapaaseen käyttöön, jotta voin elää taas illuusioissa, jossa minusta pidetään.

Ap

Vierailija
18/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut on ehkä kaks kertaa kutsuttu mukaan johonkin facen kautta, moninkertaisesti enemmän viesteillä facen ulkopuolella. 

Vierailija
19/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja en liity Facebookiin uudestaan ja anna kaikkea itsestäni firman vapaaseen käyttöön, jotta voin elää taas illuusioissa, jossa minusta pidetään.

Ap

Öh, eihän sun tartte sinne mitään päivitellä jos et halua.

Vierailija
20/80 |
29.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Not.

-4

Ei mulla oo kaikkien kavereideni sähköpostiosoitteita, ainakaan niiden, jotka ei oo facebookissa, josta nekin näkee kätevästi. Välillä oon näille facen ulkopuolisille laittanutkin sähköpostikutsuja, seurauksella että eivät ilmoita tulevatko vai eivät. Facessa näkee kuitenkin myös sen, tuleeko joku varmasti vai ehkä tai ei ollenkaan, sekin helpottaa kutsujen järkkäilyjä kun voi arvioida vieraiden määrää.

Äläpä kuule syyllistä kaikkia siitä että itse olet törmännyt pariin jotka eivät vastaa sähköpostiin.

Itse vastaisin 100% varmuudella. Itse asiassa olenkin pari viime kertaa ollut ainoa kutsutuista, joka on saapunut oikeasti paikalle kun on järkätty jotain. Toiset eivät ole edes vastanneet kutsuun, ja loput ovat sanoneet tulevansa mutta peruneet ns. viime hetken jälkeen (eli kun tapaamisaika on jo mennyt) tai jättäneet tulematta ilman mitään ilmoitusta. Ja ne kaikki muut ovat Facebookissa. En silti sano että kaikki Facebookissa olevat toimisivat näin.

Joku puhui noloja marttyriksi heittäytymisestä ja pohti kutsunko itse ihmisiä mihinkään. Vastaus on että en enää.

-4