Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miesten itseriittoisuus pilaa parisuhteet

Vierailija
27.06.2016 |

Kolme omaa suhdettani ja naispuolisten ystävieni kariutuneet suhteet ovat saaneet minut siihen lopputulokseen, että naisten on parempi pysytellä yksin, kuin ottaa miestä riesoikseen ja unelmiensa tappajaksi. Oma kahdeksan vuoden suhteeni on edelleen siinä pisteessä, että miehellä on mielestään oikeuksia, ei velvollisuuksia. Koska en tingi minäkään, ajautuu joka suhde pattitilanteeseen. Mistä sitten kiikastaa?
Miehet haluavat, että naiset sopeutuvat heidän rytmiinsä ja elämäänsä, tai sitten he katkeroituvat jos näin ei käy. Tuttavaperheissä joissa suhde kukoistaa, nainen on luopunut omista unelmistaan ja elää miehen unelmaa ja kasvattaa lapsistaan/pojistaan miesten ihannelapsia. Pojat jääkiekkoilevat tai ajavat kartingia ja naiset viettävät vapaa-aikaansa kaukaloiden laidoilla ja toimivat huolitsijoina. Pahinta on, että nämä naiset eivät välttämättä edes itse tajua elävänsä miehensä unelmaa.

Itse haluan ensisijaisesti tehdä töitä ja elättää itseni, ja se vaatii opiskelua ja hetkellisesti matalaa palkkatasoa. Teen töitä opintojen ohella. Haluan asua helposti ilman arjen vaatimuksia, eli en omakotitalossa. Mies haluaa omakotitalon ja sille maksajan puoliksi. Yhtälö ei ole helppo, sillä harvassa ovat lapsettomat työssä käyvät naiset jotka eivät halua lapsia ja joiden palkkataso riittää kustantamaan uuden omakotitalon kulut. Mieheni ei halua lapsia. Tämä passaa mulle, mutta minä haluan luoda uran. Naisen tulee ensisijaisesti huolehtia kodin sisän siisteydestä, sillä miehelle kuuluvat ulkopuolen hommat, kuulema. Mies siis haluaa myös kodin hengettären joka luo uraa mutta miehen toivomalla paikkakunnalla.
Itse haluan muuttaa pääkaupunkiseudulle, sillä siellä ovat minun työni. Muualla olen osa-aikainen ja miehen elätettävänä. Se ei ole minun unelmani. Parisuhteeni on päättymässä näihin erimielisyyksiin, ja itseasiassa kahdella kaverillani on sama tilanne. Kolmekymppiset miehet eivät halua lapsia vaan veneiden ja mökkien maksajan naisesta, ja elää jotain ihme jetset elämää. En oikeasti käsitä, mikä nykyajan miehiä vaivaa?
Että nainen voi päästä hyville palkoille se vaatii työtä ja opiskelua. Ei ole hyväsisko verkostoa eikä kuten tutuilla miehillä jotka ovat hyvissä duuneissa, ei ole niitä tuttuja setiä jotka ottavat kesätöihin. Pääkaupunkiseudulla sukupuolierot eivät näy niin vahvasti yrityksissä ja siellä joskus työskennelleenä pidin siitä työilmapiiristä. Pienellä paikkakunnalla jalan oven väliin laittaminen on haastavampaa. Liian moni tuttu nainen lukee itsensä lähihoitajaksi tai sairaanhoitajaksi ja sitten ne ottavat sen insinöörimiehen ja maksavat pienestä palkastaan puolet kaikesta, rahoittavat miehensä unelmaa. Kuinka moni nainen on kysynyt itseltään, haluanko todella tämän veneen ja haluanko viettää seuraavat kaksi vuotta kotona vauvan kanssa, onko mies valmis jäämään isyyslomalle ja tinkimään omista menoistaan tai sitten vastaavasti naiset jäävät lapsettomiksi koska mies ei halua lapsia. Naiset suostuvat ja alistuvat miehensä tahtoon, ja sitten itketään, kun mies kohtelee kuin paskaa. Kait ne kohtelee, kun antaa kohdella. Itse en edes haaveile elämän mittaisesta suhteesta enää, en halua miestä sanelemaan mulle mitä saan tehdä, ja mitä en. Aivan helkkarin paljon helpompaa on asua yksin ja rakentaa elämästään ihan ite sellainen missä on hyvä olla. Veneitä ja huviloita ja hulppeita omakotitaloja, kaipaako niitä oikeasti kukaan nainen??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottiko?

Vierailija
2/3 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä teksti, tosin monilla naisillakin on samaa vikaa: halutaan kaikenlaista materiaa ja mies mukaan niitä maksamaan - pahimmillaan miehellä maksatetaan kaikki.

Omassa päättyneessä suhteessani kumpikin osapuoli tinki omista haaveistaan, mutta lopulta mies ei ollut kuitenkaan tyytyväinen ja lähti. Omat tinkimiseni olivat sellaisia, että niitä en voi enää takaisin ottaa; mm. juurikin uran ja elämän rakentaminen eri paikassa kuin siellä, missä parhaat mahdollisuuteni olisivat olleet. Ironista on, että yksi miehen kertomista syistä eroomme (ei toki ainoa syy) oli odotettua heikommaksi jäänyt tulotasoni. :/

Hyvä että pääsin moisesta keskenkasvuisesta eroon, vaikka en sitä silloin hyväksi vielä tajunnutkaan. Nyt olen tavannut miehen, jonka näkökulma parisuhteeseen ei ole ensisijaisesti se, miten hän henkilökohtaisesti voisi siitä hyötyä. Itse olin edellisessä suhteessa niin tottunut tähän mittailu- ja punnitsemismeininkiin, että opettelen siitä vieläkin eroon. Toivon, että uusi mies on riittävän kärsivällinen ja sietää satunnaiset typeryyteni, koska haluan itsekin kasvaa aikuiseksi ja opetella kunnioittamaan toista ihmistä haaveineen ja persoonallisuuksineen sellaisena kuin hän on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä niin olen dun kanssa TÄYSIN samaa mieltä!

elän juuri parhaillaan näin!

omakotitalo, on vesijettii ja veneitä. ei lapsia mut en tiedä tuleeko niitä..

mies olettaa että kaikki kotona kuuluu mun vaatuulle, auta armias kun pyysin apua kun pyykkinarua piti kiristää, itse en sitä saanut..

akkojen hommaa kuulemma.

mieheni on yrittäjä, eli tienaa ihan mukavasti. mutta minä ne ruuat maksan ja kaikki on vastuullani. ihannkiva mutta itse elän alle 500€ tuilla kk eli tilanteeni on aika surkea. hän ei tätä ymmärrä. jos hän joutuu käymään kaupassa. ostaa jyst ne mitä pitää. kun minä, menee helposti lähes satanen kun kaikkee kivaa ja kallista tekee mieli.. yleensä vaan suljen silmät ja puren hammasta ..ja toivon että saan ostokset ostettua. riittääkö rahat tilillä.

Tiedän että monet laittaa alapeukkua, mutta osaa tuo mieskin olla samalla oikein ihanakin.

ja niin oudolle kun tämä vaikuttaa, hän on mies joka ihan oikeasti välittää minusta .. ooen ollut huonoissa suhteissa ja itse ajattelen että kyllä se vielä paremmaksi tästä muuttuu.

elän nyt miten mieheni haluaa, kyllä hän vielä tajuaa ja ymmärtää että yhdessä kun ollaan ja halutaan olla, pitää tehdä kompromisseja. ..