Miksi minusta kiinnostuvat pääasiassa yksinkertaiset ihmiset?
Otsikko on ehkä vähän provosoiva, mutta täällähän se on lähinnä välttämättömyys.
En siis ole itsekään mikään Einstein, en ole tähtitieteen professori tmv. Mutta kuitenkin aika nopeasti opin asiat, olen kiinnostunut ihmisistä, elämästä, yhteiskunnasta ympärilläni. Etsin tietoa ja seikkailen vaivatta tässä maailmassa. Omasta mielestäni olen normaali aikuinen nainen. Älykkyystestit on joskus tehty, ja sain kyllä hyvät pisteet, mutta arjessa en yleensä huomaa mitään eroa muihin ihmisiin verrattuna.
Miksi siis minuun ripustautuu jatkuvasti ihmisiä, jotka eivät tunnu selviytyvän edes vessareissusta itsenäisesti?! Erityisesti ilmiö on korostunut viime aikoina, kun olen hieman seikkaillut parisuhdemarkkinoilla. Olen yleensä kaikille ystävällinen, mutta tämä alkaa olla jo koetella kärsivällisyyttä. Pyrin kertomaan etukäteen mielenkiinnonkohteistani (mm. tiede ja politiikka), mutta sillä ei tunnu olevan mitään vaikutusta.
Haluaisin vain löytää ihmisen, jonka kanssa voi keskustella vaikkapa politiikasta selittämättä ensin, mikä on perustuslaki :/ Onko kellään vastaavia kokemuksia, olenko tuomittu ikuiseen yksinäisyyteen?
Kommentit (29)
Ehkä olet olemukseltasi jotenkin äidillinen ja hoivaavan oloinen?
Et vain ole tavannut minua. VTM mies 25-v
Vierailija kirjoitti:
Vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa.
Siltähän se alkaa vaikuttaa :(
Ehkä inhottavinta on se, että päädyn aina tilanteisiin joissa minut nostetaan jollekin ihme jalustalle ja pidetään jonain yli-ihmisenä jollainen en todellakaan ole. Tahdon tasavertaisen ihmissuhteen, en kaksijalkaista koiraa. En halua olla vastuussa kenenkään pärjäämisestä tai elämän tarkoituksesta.
Ap
Et ole tarpeeksi alfamiehille. Betamiehille taas liian hyvä. Väliinputoaja. Asut varmaan Helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Puhutko treffeillä politiikasta?
En välttämättä. Osaan kyllä keskustella muustakin, mutta kyllä se melkein missä tahansa keskustelussa tulee nopeasti ilmi, jos ei olla alkuunkaan samalla aaltopituudella. Enkä tosiaan tarkoita sitä, että kaikkien pitää tietää kaikki juuri minun mielenkiinnonkohteistani. Kuuntelen todella mielelläni, kun joku kertoo omistaan.
Sitten taas miehet joiden kanssa keskustelu on tuntunut kiinnostavalta, ovat olleet jotenkin etäisiä ja estoisia. Asiat olisivat ehkä edenneet, jos olisin päättänyt niin. Mutta itselleni on tärkeää myös ilo, intohimo ja heittäytyminen.
Ehkä minä vain olen liian outo. Eikä tässä yksinolossakaan mitään sellaista vikaa ole, ettenkö kestäisi.
Ap
Oletko siis ollut esim. nettitreffeillä? Tuntuisi että siellä on aika helppo ohjailla sitä, ketkä ottavat yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole tarpeeksi alfamiehille. Betamiehille taas liian hyvä. Väliinputoaja. Asut varmaan Helsingissä?
En, mutta olen kyllä sieltä kotoisin. Miten se vaikuttaa asiaan :D
Muuten olet varmaan oikeassa. So be it. Paitsi että en minä ajattele olevani jollekin "liian hyvä". Liian erilainen vain.
Ap
Sinulla on vääräntyyppinen ilmoitus eli laita jyrkempi.
"Politiikasta ja tieteestä kiinnostunut nainen etsii keskusteluseuraa miehistä, jotka tietävät, mikä on perustuslaki ja kuka on Einstein.
PS En saata ketään vessaan."
Minä olin nuorempana myös ressukkamagneetti. Sitten se jossain vaiheessa loppui. Olin ilmeisesti liian kiltti näille jotka juuri ja juuri uskalsivat lähestyä minua. En tarkoita, etteikö pitäisikin olla toisille ihmisille kiltti, mutta olin ehkä nuorena naisena sellainen ei-pelottava.
Vierailija kirjoitti:
"Politiikasta ja tieteestä kiinnostunut nainen etsii keskusteluseuraa miehistä, jotka tietävät, mikä on perustuslaki ja kuka on Einstein.
Tämä oli hyvä neuvo! :)
Voi olla erittäin älykäs, vaikkei "selviydy vessareissusta itsenäisesti" eli vaikka ei löydä vessaa vieraassa ravintolassa/kahvilassa, jonne olette ensitreffit sopineet.
Vierailija kirjoitti:
Hahhah! Paras xD
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan kokeilla :D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, mutta olen kyllä sieltä kotoisin. Miten se vaikuttaa asiaan :D
Muuten olet varmaan oikeassa. So be it. Paitsi että en minä ajattele olevani jollekin "liian hyvä". Liian erilainen vain.
Ap
Yleensä näiden ketjujen aloittajat asuvat pks:lla. Sitä vain ajattelin. Työ, harrastukset, vapaa-aika sellaisia ettet tapaa potentiaalisia miehiä? Harva on niin erilainen ettei kelpaisi tai herätä kiinnostusta.
Eikä nyt ole välttämätöntä takertua tuohon tieteeseen ja politiikkaan, minä kyllä keskustelen vaikka yksisarvisterapiasta jos keskustelukumppani on mielenkiintoinen ja aidosti innostunut asiastaan. Mutta missä on sellainen intohimo elämää ja tätä kaikkea kohtaan? Halu oppia ja kokeilla uutta, halu vaikuttaa asioihin ja laittaa itsensä likoon. Ei tarvitse olla uraohjus, tai maailman huippua yhtään missään. Mutta omassa elämässä pitää ponnistella omien tavoitteiden saavuttamiseksi, omista lähtökohdistaan. Sellaista arvostan.
Ap
Minulla on tämä ongelma käänteisesti. Olen itse melko simppeli ihminen, enkä kykene keskustelemaan mistään kovin haastavista tiedejutuista. Minusta taas kiinnostuvat lähinnä älykkäät ihmiset. Kaksi minusta kiinnostunutta miestä on ollut jopa mensan jäseniä. Mielestäni ihan tuhoon tuomittua koko treffailu, kun en ymmärrä puoliakaan, mitä puhuvat. Kai se on sitten tosiaan ne vastakohdat...
Vierailija kirjoitti:
Eikä nyt ole välttämätöntä takertua tuohon tieteeseen ja politiikkaan, minä kyllä keskustelen vaikka yksisarvisterapiasta jos keskustelukumppani on mielenkiintoinen ja aidosti innostunut asiastaan. Mutta missä on sellainen intohimo elämää ja tätä kaikkea kohtaan? Halu oppia ja kokeilla uutta, halu vaikuttaa asioihin ja laittaa itsensä likoon. Ei tarvitse olla uraohjus, tai maailman huippua yhtään missään. Mutta omassa elämässä pitää ponnistella omien tavoitteiden saavuttamiseksi, omista lähtökohdistaan. Sellaista arvostan.
Ap
Ovat parisuhteessa, valitan.
t. omegamies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ovat parisuhteessa, valitan.
t. omegamies
No siinä tapauksessa minun varmaan kannattaa kohdistaa mielenkiintoni johonkin aivan muuhun :D
Mikä muuten on omegamies?
Ap
Vastakohdat vetävät toisiaan puoleensa.