Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Lontoossa ja nyt pelkään brittien asenteita

Vierailija
26.06.2016 |

Asiahan ei noin yksioikoinen ole, Brexit-äänestäjä voi olla EU:ta vastaan ja silti ihan myönteinen maahanmuuttajia kohtaan, tai Remain-äänestäjä voi kannattaa EU:ta mutta olla rasisti.

Nyt vain mietin jokaisen tutun kohdalla, onko tämä minua vastaan. Saanko olla maassasi? Pelkään, että asemani työmarkkinoilla heikkenee, jos työnantaja etsii pitkää sitoutumista. Täällä on muutenkin jakoa brittien ja 'muiden' välillä. Suomalaisuus ei ollutkaan niin hyvä valttikortti kuin lintukodossa annettiin ymmärtää, "suomalaista koulutusta arvostetaan"... Moni ei välitä, olenko Suomesta vai Puolasta.

Psykoterapeuttini on britti. Pelkään, että hän kaikesta kannustavasta liirumlaarumista huolimatta pitää minua tyhmänä ja hyödyttömänä mamu-naisena.

Tiedän, että projisoin omia pelkojani aika rankasti nyt.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että tää kaikki liike aiheuttaa pelkoja. Eniten olen alkanut ekan kerran elämässäni pelätä terroristeja! Täällä koto-Suomessa! Uskomatonta. Ikää on, maailmaa kierretty ja nyt ensimmäisen kerran elämässäni aloin pelätä bussissa Jyväskylä-Varkaus. Bussiin tuli joku maahanmuuttajamies, arabi, ja istui käytävän toiselle puolelle. Höpisi jotain itsekseen ja kuunteli kuulokkeilla todennäköisesti musiikkia. Tuo höpinäkin saattoi olla "laulamista" mukana. Joka tapauksessa aloin miettiä, että kuuntelee varmaan jotain kiihkosaarnaa ja psyykkaa itseään teurastamaan koko bussillisen ihmisiä. Tarkkailin miestä ja tavaroita sivusilmällä, ja yritin bongata jotain aseeksi sopivaa.

Eikö ole uskomatonta, kuinka tuommoinen tulee edes mieleen tämmöiselle perustervejärkiselle ihmiselle, joka uskaltaa kulkea pimeillä kaduillakin? Jotain on muuttunut tässä maailmassa ja ympäristössä.

No et sinä kyllä tuon rasismisi kanssa mikään perustervejärkinen ihminen ole. Samaa pohjasakkaa odinien, persujen ja muiden natsien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä