Mua niin ahdistaa tämä lasten kasvaminen
Ja enempää ei tule. Voi kunpa ois vielä pikkuinen.
Kommentit (91)
Ainakaan viiden ikävuoden jälkeen lapset ei enää opi mitään mielenkiintoista. Mitään niin jännää kun pienemmät. Tylsää tasaista kasvua pituus ja leveys suunnassa.
Täällä palstalla on ihmekäsitys "palstamammasta" se on sellainen joka laiskottelee kotona, tekee lisää vauvoja kun ne on söpöjä ja siirtää näin työelämään siirtymistä laiskuuttaan. Palstamamma on lihava, ruma ja vihaa anoppiaan. Parisuhde on paska eikä seksiäkään harrasteta. Talous on kuralla ja työttömyys ei haittaa. Palstamammat ovat miestensä äitejä eivät naisia tai vaimoja. He syöttävät lapsille eineksiä ja jättävät ulos heitteille kun uusi vauva syntyy.
Kaikin puolin laiskoja itsekeskeisiä yhteiskuntaa jamiehen lompakkoa hyväksikäyttäviä ihmisiä.
Näinköhän oikeasti, ei täyty ainakaan omalla kohdalla.
Olisi mielenkiintoista tietää millaisia ihmisiä ovat nämä jotka näin ajattelevat, onko heidän kaveripiirissä kenties sosiaalipummi äitejä isolla lapsilaumalla. Itse en tunne yhtäkään sosiaalipummia.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan viiden ikävuoden jälkeen lapset ei enää opi mitään mielenkiintoista. Mitään niin jännää kun pienemmät. Tylsää tasaista kasvua pituus ja leveys suunnassa.
Mielestäni taas ne mielenkiintoiset ja jännät asiat opitaan yli 5-vuotiaina. Sellaiset, joita katsoessa on ihan suu auki ja vain ihmettelee kuinka taitava oma lapsi voi olla.
Mua ei ahdista:) Kunnialla saatu 3 aikuisiksi ja viimeinenkin teiniksi. Nyt voin täysillä omistautua lapsenlapselle:D Ei maailmasta vauvat lopu vaikka omat kasvaa isoiksi, mun tehtävä on ollut antaa juuret ja siivet
Mulla on kaksi alle kouluikäistä lasta ja heti toisen syntymän jälkeen oli selvää ettei enempää tule, miksikö?
Syitä on monia, mm. Kohtuni ei mitä todennäköisimmin kestäisi enää kolmatta raskautta, kaksi rankkaa vauva-vuotta koliikkeineen, allergioineen, reflukseineen, korvatulehduksien ym. Perus huutojen (hampaat) kanssa. En vain jaksaisi.
Mies kyllä osallistui ja osallistuu edelleen aivan tasavertaisena kasvattajana lasten elämään niinkuin minäkin, hyvä isä, mutta on hänkin sanonut ettei enää kolmatta vauvaa jaksaisi, näillä on hyvä mennä.
Mitä isommaksi lapset tulevat niin sitä helpommaksi meillä on elämä mennyt, vaikkakin tuttavat väittivät että siitä se vain vaikeutuu, niin mielestäni ei. Olihan meillä toki omat väännöt 2-vuoden kohdalla, mutta ei se ollut mitään siihen verrattuna kun vauva-aikana huudettiin vuorokaudessa 6-7 tuntia putkeen, kuin kaulaa katkottaisiin.
Tämä koko keskustelu on turha. Aika menee eteenpäin. Nauttikaamme hetkestä.
Vierailija kirjoitti:
Että ärsyttää mammat jotka rohmuaa lapsia ihan vaan ku vauvat on niin söpöjä, yhyy kukaan ei enää tarvitse mua kun mirkku-petteri osaa jo itse kävellä, mihin mun vauva meni yhyy. LOpettakaa! vauva aika on raskasta ja aina kun hankitte vauvan unohdatte isommat lapsenne kun vauva on nii tuitui söpö. <Kasvattakaa ne kaikki lapsenne kaikissa ikävaiheissa hyvin, kiitos.
Terveisin mielen terveys ongelmainen vauva rohmun jo aikuinen lapsi
Mua jotenkin naurattaa tää kommentti :D Vauva-rohmu! Mutta siis vaikka naurattaa niin oon vähän samaa mieltä.
Voi kun saisikin vauvan. Ikä vain vei mahdollisuudet. Ja adoptio on vaikea.
Saispa vauvan vuodeksi. Ja sitten taas vuoden päästä uuden kun se on kasvanut. Ja vuoden päästä taas uuden. Ja vielä uuden. Koska haluun VAUVAN. Ja elän kuitenkin monta vuotta eli monta vauvaiän pituista aikaa. Enkä jaksais olla kauaa ilman vauvaa.
Koska mä haluun vauvan. Haluun PIENEN NYYTIN SYLIIN. Niinkuin myös uuden kristallikruunun makkariin. Ja yksityisauton pihaan. Ja hankin ne mitä haluun.
Koska voin. Ja haluun.
Ei todellakaan vauvaa aikaa uudelleen, olen tyytyväinen kun oma lapsi on jo 4v, tuntuu jo niin isolle ei vaadi huomiota 24/7, ei ole jatkuvasti kuset tai paskat housussa tai vaipassa, osaa kerto ja keskustella monista asioista, turhat huudot on jääneet, ymmärtää puhetta.
On jo niin helppo hoitoinen ja omatoiminen.
T.M
Niin. Ja kun ei ne lapset ole isoja, vaikka ovatkin omatoimisia. Äitiä tarvitaan paljon. Miettikää, että kuinka kauan pärjäävät yksin kotona. Siinä se vastaus ovatko jo isoja, ja äiti tarpeeton.
Niin. Ainakin jatkuvasti mua tänäänkin on tarvittu, milloin mihinkin. Ehkä en haikua enempää. Ap
Nyt kun lukee täältä muita ketjuja, tajuaa, että on ne lapset vaan pieniä. Teinien äidit pitää pienempiä niin pikkuisina. Ei ne omat ole kamalan isoja.
Niin. Aina isomman lapsen äiti pitää omaa lastaan nuorempaa lasta pienenä.
Jos nyt lähdetään siitä, että lapset syntyvät ja kasvavat. Mikä keskustelu tänä oikein on?
Tämä on ketju siitä kun kerroin haluavani vauvan. Siitä on poikinut monenlaista mielipidettä. Ap
Saisi edes sen ensimmäisen vauvan... ja ylipäätään kestävän parisuhteen sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
Sinun lapsesi osasi ohjelmoida ja laskea sillan kuormituksia ja lämpölaajenemisia alle viisivuotiaana? Tai sinusta ne eivät ole mielenkiintoista tai hyödyllistä?
Pieni on vauva. Ihan max vuoden ikäinen =)