Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua niin ahdistaa tämä lasten kasvaminen

Vierailija
26.06.2016 |

Ja enempää ei tule. Voi kunpa ois vielä pikkuinen.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 lasta, 10, 14 ja 16 vuotiaat. Mä oon ne jo "isoiksi" kasvattanut ja vauva jutut on jo historiaa. Pari vuotta on tässä nauttinut kun lapset on jo vähän isompia. Nyt ihan yhtäkkiä on tullut ihan kauhee vauvakuume ja se on tullut ihan puskista...

Onhan mulla tosi ikääkin jo 36 vuotta että josko sitä enää jaksaisikaan mutta onhan ne toiset tehnyt lapsia vanhempanakin ... Ois kyllä lapsilla vähän ikäeroakin : )

No, tää on multa vähän ajatusleikkiä...josko sitä mitään lapsia enään tekiskään/ saisko niitä enää?

Tai sitten minäkin odottelen että minusta tulee mummeli ; )

Vierailija
22/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopukseni on juuri muuttanut pois kotoa.

Kaikki kolme lasta ovat kuitenkin edelleen tärkeä osa elämää ja läheisiä ja rakkaita sekä meille vanhemmille että toisilleen.  Olen iloinen ja onnellinen äiti.  Onneksi tuli dokumentoitua ne pikkulapsivuodet aika hyvin, niin että muistoihin voi aina välillä palata. Pari strategista mekkoa on tallella arkistoissa.  Vaipparumbia en todellakaan kaipaa pätkän vertaa. Mielestäni lapset ovat petraantuneet vuosi vuodelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sitä mieltä, että ei nuo lapset ole vielä liian isoja. Ja nämä riittää meille. Eli tosi hankala tilanne. Ap

Vierailija
24/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa lemmikki, koiraa saa helliä ja hoivata. Koiranpennun kun ottaa saa korjata pissakakkoja lattialta ja viedä yöllä ulos ja herätä aikaisin... : )

Vierailija
25/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeiltu. Kissanpennun muodossa. Ei ole apua. Ap

Vierailija
26/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainassahan he vain ovat.

Mutta liika kiinnittäytyminen siihen pikkulapsivaiheeseen voi olla myös pakoilua. Lasten kasvaessa jää enemmän aikaa myös itselle ja parisuhteelle, ja joskus usean lapsen jälkeen voi tuntua siltä, ettei mitään "minää" tai "parisuhdetta" ole. Voi tuntua helpommalta aloittaa uuden vauvan kanssa alusta kuin kohdata itsensä ja/tai parisuhteensa.

Vierailija
27/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritän nauttia ja nähdä sen, että tässä on vielä matkaa ennenkuin nämä ovat isoja. Siis sillä tavoin, että pärjäävät omillaan. Oma äitini on paras lohduke, hän nauraa katketakseen jutuilleni, siis sillä tavoin hyvällä. Ja toteaa, ei ne vielä maailmalle lähdekään.

Vierailija
28/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka kuinka haluaisin, mies ei halua. Minun on vain nyt tsempattava itseni muuhun ajatusmalliin.

Vierailija
29/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voi olla pitkä ja hankala tie.

Vierailija
30/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentelet elämääsi siis.

Vierailija
31/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaan yksi. Selittämättömästä syystä ei tullut enää lisää. Vain keskenmenoja. Tutkittiin kyllä. Kaikki ok.

Harmittaa kamalasti. Oon jo liian vanha yrittämään ja lapseni on menossa jo ysiluokalle.

Vierailija
32/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin? Ap

Vierailija
33/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä tavoin teeskentelen? Ap

Vierailija
34/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin kammottaa apn asenne. On tehty vauvoja tajuamatta että he ovat kasvavia ihmisiä, eikä pieniä leluja. Kun vauvat kasvavat, heistä tuleekin vääränlaisia. Pitäisi saada lisää pieniä leluja. Järkyttävää.

Vierailija
35/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vauvakuumetta, ei mitään pahempaa. Muut lapset itsenäistyvät, ap haluaa hoivata.

Vierailija
36/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ap:llä on useampi pieni lapsi, ja hän vain haluaa lisää.

Vierailija
37/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on päättänyt, että lapsiluku on 2. Ei mitään neuvotteluvaraa. Olen surullinen, etten voi saada kolmatta. Tuntuu, että olisi vielä yksi paikka ja sydämessä tilaa. Haikailen vauvoista, hypistelen salaa vauvanvaatteita jne. Olen kateellinen kolmi-nelilapsisille perheille. Meillä on nyt 5v ja 7v, hyvin vielä mahtuisi se kolmas joukkoon. Ja kieltämättä olen katkera miehen asenteesta vaikka hyvä isä noille kahdelle onkin.

Vierailija
38/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tieteellisesti tutkittu, että naiselle jää ikuinen kaipuu jos ei saa neljättä lasta. Allekirjoitan saman.

Tai miljarditta, jos koko elämä pyörii sen nukkeleikin ympärillä....

Vierailija
39/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tämä asia on huonontanut suhdettamme paljon. Puhuminen ei oikein auta. Mies haluaa keskustella, mutta ei se koskaan pääty mukavasti. Ap

Vierailija
40/91 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies on päättänyt, että lapsiluku on 2. Ei mitään neuvotteluvaraa. Olen surullinen, etten voi saada kolmatta. Tuntuu, että olisi vielä yksi paikka ja sydämessä tilaa. Haikailen vauvoista, hypistelen salaa vauvanvaatteita jne. Olen kateellinen kolmi-nelilapsisille perheille. Meillä on nyt 5v ja 7v, hyvin vielä mahtuisi se kolmas joukkoon. Ja kieltämättä olen katkera miehen asenteesta vaikka hyvä isä noille kahdelle onkin.

Katkera... Ok. Maailma on liikakansoitettu, siksi en itse hanki yhtäkään vaikka mieli tekisi. Ja ei ole "vielä yhtä paikkaa" enää ollut pitkään aikaan. Pitää ymmärtää että teidän elintasonne on puolituttava jos hankitte kaksi uutta ihmistä. Ei ihmiset oikeasti ehdi kuolla samaa tahtia kuin mitä lisääntyvät.

Ja tämä on ongelma nimenomaan länsimaissa. Jokainen lapsesi todennäköisesti hankkii itselleen lämmitetyn asunnon, joka mahdollisesti ei ole edes pienin mahdollinen jossa mahtuu elämään. Ja ajokortin. Auton. Mahdollisesti istuu joskus lentokoneessa, syö monta tehotuotettua eläintä ja käyttää ympäri maailmaa kuljetettuja (turhia) kulutustavaroita.

Ja tekee taas enemmän kuin kaksi uutta kuluttajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi