~*~*~*~*Haahut kesähaaveissaan*~*~*~*~
Tänne vaan tervetuloa kaikki keskenmenon kokeneet kuumeilijat!
Kommentit (136)
Tukka sekasin asiasta ja sampratti kirjoitin sen tuonne isoon pinoon..Noh tätähän tämä..palaillaan paremmassa kohtaa:)
Un
UUSINUPPU: peukkuja pidän sinulle.
Kiitos kaikille onnitteluista.
Epä todellinen olo on, Huomenna pissin tikkuun uudelleen ja jos viiva vahvistunut niin hyvä hyvä ja taidan hipsiä pikku hiljaa odotus puolelle. Siellä olen käynyt jo vakoilemassa.
T:Vacsuli
Jouduinkin jäämään sairaalaan yöksi, kun verenpaine ei noussut. Oli alimmillaan jotain 83. Oli siis tosi huippaava olo. Lisäksi oksetti. Toisin sanoen oli aivan kamala olo. Pumpattiin suoneen 3 litraa nestettä ja sitten verenpaine nousi 94:ään ja olo helpotti. En tiedä, mistä johtui. Ei mulle ennen ole käynyt näin nukutusten/operaatioiden kanssa. No, myooma on sieltä poltettu pois. Pullisti kohtuun 2 cm. Raskautta saa alkaa yrittään heti seuraavassa kierrossa, jonka pitäis alkaa suunnilleen viikon päästä =) Toivotaan, että tärppää ja että seuraava operaatio onkin sitten sektio =)
Lääkäri sanoi, että jossain vaiheessa mulle joudutaan varmaan tekeen kohdun poisto, kun nuo mun myoomat näyttää olevan isoksi (ja nopeasti) kasvavaa sorttia =(
Vedähän Vasculi meidät mukanas odottavien puolelle...
Kauralastulle pikaisia plussia.
Ja niitä omia kuulumisia: tänään sitten ostin sen testin, jaksoin kaksi päivää odottaa.. =) hurraa!! Ja ikinä en ole niin VAHVAA PLUSSAA saanut kuin tänään.. Eli Vasculi:n mukana odotuspuolelle, ja toivottavasti pysynkin siellä! Vasculi:lla tuntuu olevan hyvä tarra...=)
Alkaahan niitä plussia taas tulla. Olikin jonkin aikaa hiljaista sillä saralla.
Ihan älyttömästi onnea matkaan!
Mulla on nyt ensimmäinen pakollinen sukulointi km jälkeen takana. Koville otti vaikka siitä raskaudestakaan ei tiennyt kun mun vanhemmat ja veljen perhe (jolle äiti oli lipsauttanut). Jotenkin tuntui silti että kaikki tietää. Kaikki odottaa meiltä niitä suuria uutisia koko ajan ja pelkään sitä suurta kysymystä: koskas teille? Meidän sukuun alkaa nyt tulla tää uus sukupolvi ja pieniä lapsia on paljon. Nyt olis mun vuoro, kuulemma. Mielellään sen vuoron kayttäisinkin joo, mutta valitettavasti ei ole onni ollut mukana=(
Onneks saan ajatuksia purkaa ja ulkonakin on ihana ilma. Menen ottamaan naamaan väriä=)
Itse tässä vielä odotellaan niitä ekoja menkkoja km:n jälkeen :p
Sit jos sitä ovista kävis kyttäilemään.
Sitä olen tässä miettinyt, et saako sitä heti km:n jälkeen vain sit aloitella Glomia, vai pitäiskö siitä pitää jonkinlaista taukoa, tietääkö kuka?
Ennen km:noa kerkesin syödä sitä kolmella kierrolla.
täältä myös!! Ne uutiset sitten aina lämmittävät mieltä!
Hallalle, että en kyllä tiedä noista clomeista. Toisaalta, miksei sais aloittaa heti? 6kk:han niitä saa syödä putkeen. Tietty jälkitarkastustahan sitä suositellaan, ennen "luvan" saantia. Enpä tuota ole itekään odotellut ja "paljaalla ollaan vedelty". Clomeja en voi aloittaa imetyksen vuoksi. Menkoista ei kyllä hajuakaan ja kaavinnasta tulee perjantaina 1 kk.
Hitsi kun olen koettanut soitella sinne ja tänne täällä meidän terveydenhuolto järjestelmässä. Niin sairaalasta vain sanoivat, et jos ei hirveätä vuotoa tai kohtuutonta kipua, niin ei tartte tulla sinne käymään, siis silloin km:n jälkeen.
Ja sit kun nyt soittelin terkkarille, niin sieltä totesivat, et jos ei kuumetta ole nousut, joka siis oire ois mahd. kohtutulehduksesta, niin sit ei kuulema ole tarvetta lekurilla käydä!! Eli täällä ei ole mitään tarkastusta km:n jälkeen!? Miten muualla?
Yksityiseltä tosiaan koetin myös aikaa saada, niin 3-4 kk jonot gynelle.
Siks kyselen niistä clomeista, et tohtisko sitä jo ajatella heti miten aloittaa ekasta kierrosta vai oisko syytä pitää sitä taukoa, jos vaikka luomustikin jotain pääsis tapahtumaan.
Olen kuullut et synnytyksen jälkeen ainakin olis herkemmällä se raskaaksi tulo. Ja toisaalta niin kävi itsellenikin ekan jälkeen, et toinen muksu syntyikin jo 11 kk kuluttua!! Mut sit taas kolmatta ja neljättä on väännetty vuosi tolkulla. Et voiskohan se olla samalla tavalla herkällä nyt näin km:n jälkeen? ;)
Noista clomeista en osaa sanoa, mutta ainakin helsingissä km:n "jälkitakastus" on neljä viikkoa tyhjennyksen jälkeen otettava hcg-verikoe, eli tarkastetaan että tyhjennys onnistunut. Lääkärin tarkastukselle ei ole erityistä syytä jos vuotoa, kipuja tai vuodon haisua ei ole.
Mulla itsellänikin kyllä on jotenkin epäuskoinen olo et kaikki on tällä selvää, varsinkin kun tyhjennysvuoto oli niin niukkaa ja menkatkin on km:n jälkeen muuttuneet aikaisempaa niukemmiksi. Mutta kaipa nämä hommat voivat luonnostaan muuttua raskauden jälkeen??
Mutta siis pyydä ihmeessä omasta tk:sta tarkistamaan tuo hcg-arvo!
mulle annettiin ohje, että varaa aika terveyskeskukseen n. 1kk kaavinnasta oli sitten vaivoja tai ei. Sitä en sitten tiedä, että mitä jälkitarkastuksessa tehdään. Ultrataan vaiko otetaan tuo hcg, sitä en tullut kysyneeksi. Jokatapauksessa mulla lääkärikäynti menee elokuun puolelle, koska pe lähdetään reissuun kahdeksi viikoksi. Ihanaa päästä täältä neljän seinän sisästä pois vähäksi aikaa!!
Onnea ihan jättipaljon kaikille ja paljon tarriksia ja vauvaliimaa hirmuiset määrät mukaan! :D
Kotiuduttu ollaan ja oli tosi kiva mökkireissu. Ilmatkin suosi paremmin kuin odotin. Ettei nyt sentään koko aikaa satanut. Onko muillakin muuttunut tää viestin kirjoitus osuus tällaiseksi ihmeellisen pieneksi?
Tää on ihan surkea!!
Eikö ne nyt voisi pikkuhiljaa saada tätä palstaa järjelliseen kuntoon. Kaksplussallakin on tosi hienot systeemit tähän verrattuna.
ON. Mä oon aika varma että mulla oli eilen ovis. mutta ei sitä tuolla sänkypuolella tullut hyödynnettyä kun olin aika väsynyt ajomatkasta. Mutta ei harmita yhtään. Kun seuraava kierto on muutenkin se eka kunnollinen yrityskierto vasta :)
Äh nyt täytyy tehdä vähän kotihommia että saa ajantasalle pyykit sun muut.
Palailen!
Hermione
Enpä olisi ikipäivänä uskonut, testasin plussan tänä aamuna kp30/kp28-30. Oireina olivat kohdun tai emättimen vihlaisut, joita ei oo kyllä tullut tänään. Tänään on tullut himppasen turvotusta. Meillä on näköjään toimiva yhdistelmä tämä: ovistikut käyttöön, pupuilua kerran päivässä kolmen päivän ajan oviksen ajankohtana ja jalat ylös pupuilun jälkeen, huhtikuussakin tärppäsi juuri näin :).
Enpä olisi ikipäivänä uskonut, testasin plussan tänä aamuna kp30/kp28-30. Oireina olivat kohdun tai emättimen vihlaisut, joita ei oo kyllä tullut tänään. Tänään on tullut himppasen turvotusta. Meillä on näköjään toimiva yhdistelmä tämä: ovistikut käyttöön, pupuilua kerran päivässä kolmen päivän ajan oviksen ajankohtana ja jalat ylös pupuilun jälkeen, huhtikuussakin tärppäsi juuri näin :).
ONNITTELUT munki puolesta kaikille lussanneille. Mulla tyhjennyksestä ny viikko ja 2 pv, vuoto edelleen iha "reipasta", nii että eipä tässä ihan enshätään olla sänkypuuhiin pääsemässä... Joku kyseli aiemmin, että saako lääkkeet kotiin vai annetaanko sairaalassa. Mä sain koko satsin kotiin ja ohjeeksi aloittaa heti aamulla, ni on sitte illalla nukkumaan mennessä suht kunnossa jo. Mulla oli menossa kalenterin mukaan rv 10+, mut asukki ei ollut kehittynyt pidemmälle kuin noin viikolle 6. Kaipa silläkin tosiaan on merkitystä, että kuinka isoksi alkio tai sikiö on ehtinyt kasvaa.
Nyt lyö tyhjää yläkerrassa, jotain mun vielä piti sanoa, mutta unehtu jo... No, palaan asiaan jos muistan mitä piti kirjottaa.
Meillä ei plussaa tullut, vaikka kovasti yritettiin, mutta ehkäpä joskus vielä... Kierto oli kyllä nyt lyhyempi jo eli 30 pvää.
Mulla iski vaan vk loppuna kamala ahdistus, jota en uskaltanut miehelle edes kertoa... Oltiin hänen sukulaisissa kylässä ja siellä oli pieni suloinen reilun vuoden vanha tyttö ja minulla alkoi pelottaa ja ahdistaa, etten sittenkään taida haluta vauvaa... En kyllä käsitä miten näin mieli ailahtelee. Jotenkin vaan alkoi tuntumaan, että kaikki menisi sekaisin tai jotain... Tänään kyllä näin työkaverin vauvan ja aivan ihanaltahan vauva vaikutti! Siitä ei tullut yhtään ahdistunut olo.
Sitten minulta tänään töissä kysyttiin olenko pieniin päin, kun olen pyöristynyt! No en varmaan ole silleen pyöristynyt, että raskautta edes epäilisi, mutta ovatko vaan alkaneet odottaa, että koskahan tuo alkaa odottaa, kun miehellänihän ei lapsia vielä ole....
Ärsyttävää tuollainen kyttääminen! Jään sitten aikanaan varmaan heti kiinni raskaudesta....
Toivotaan, että plussa uutisia tulisi vielä lisää tälle kesälle!
5mama kp 4 / 30 (?)
Tein pos.gravin launataina. Tänään kp35/n.31 ja alkoi puhdas kirkas vuoto. Selkä kipeä ja lämmöt putosi laakista 36.1.c..Eilen illasta vielä 37+Näin viimeyönä unta, että oli hornet lentokone ja uutisissa kerrottiin sen lentoväylistä ensin suomen kartalla, sitten maailmanympärysmatkalla. Sitten näytettiin kuinka kone täydessä vauhdissa putosi nokka edellä suoraan atlanttiin. heräsin siihen kamalaan molskahukdeen ja pelästykseen. Ja täydestä vauhdista taisi tämä vauva pudota kyydistä..Menin niin puihin ja shokkiin, et puin vaatteet otin koiran ja itkin 2h metsässä..tämä vauva oisi syntynyt samana n. päivänä kun vuonna 2005 odottamani vauva, joka kaavittiin rv12+..kun oli tuo jakvava km kierto päällä:(..jotenkin aattelin, että tämä oisi ns. uusi yritys ja onnistuminen kun silloin oli tuo suru..ASAa otan, mutta ehdin ottaa sitä vasta 2vkk ennenkö oli ovulaatio..pojasta otin sitä 1,5kk ja lähti onnistumaan..itsesyytöksiä ja toteamuksia ja soimaamista..mutta kun ei ole välttämättä meidän käsissä syyt..melkein ehdin soittaa lääkärille, kun piikitys alkaa heti kun pos.testi..en ole varma enää onko minusta tähän..olo on NIIIIN lyöty..ja onko reilua että kaksi viikkoa äkään ja tiuskin kun olen niin hermorauniona siitä, et onkohan onnistunut nyytin muutto masuuni....
Lämpöiset onnenrutistukset plussanneille :)
Elämä kulkee omaa polkuaan..joskus vain tekisi mieli huutaa ääneet, et me jotka niiiin toivotaan ja hyvänä pidetään pienokaisiamme, ei niitä helposti saada..ja sitten on niitä jotka ei edes toivo, ja raskautuu jo nähdessään miehen kalsarit..
terveisin todella siipiään maassa laahaava UN :(
ps tämä kirjoitusruutu on tosi KÖKKÖ!!! ..
Paljon onnea Nasse!! Toivottavasti pikkuriikkinen pysyy kyydissä loppuun asti.
UN. Lohtuhalauksia täältä sinulle lähettelen. Tuntuu niin kurjalta sun puolesta. Miksi ihmisiä täytyy näin kiusata ja kiduttaa. En voi kerta kaikkiaan ymmärtää...
On. Itselläni on jotenkin masentunut olo tänään. tuntuu että mahdolliseen raskautumiseen on vielä paljon aikaa ja syli tuntuu niin kovin tyhjältä, vaikka mulla tuo ihana esikko taapero onkin. Mutta kun mun syliin mahtusi niin monta ihanaa lasta ja kaikille riittäisi rakkautta niin paljon, mutta taidanpa joutua hautaamaan suurperhe haaveeni kun tämä meidän perheen kasvattaminen tuntuu olevan näin vaikeata. Pian olisi minun laskettuaikanikin ja vieläkään ei ole masussa eloa..
En tiedä mutta tämä kirjoitus ruutu on todella hanurista ja taidan käydä oikein valittamassa asiasta. En ala edes päivittämään esittely pinoakaan ennen kuin täällä on paremmat systeemit tarjolla.
Olisin jo halunnut käydä päivittämässä meidän pinon monet plussa uutiset pinoon. ne kun lämmittävät mieltä aina :)
Jaahas nyt vien ipanan suihkuun. Huomiseen rakkaat Haahut!
Hermione
Uusinuppu! Varovaiset onnittelut!!
On varmaan paikkakuntasiakin eroja noissa tyhjennyksissä. Mullahan raskaus oli kestänyt yli 11 viikkoa, mutta kyseessä oli tuulimuna. Luulisin, että silläkin voi olla merkitystä, onko kohdussa sikiö vai "tyhjää". Mulla oli jotenkin sellanen olo silloin, että halusin sen tm:n ulos ja mahd. pian. Lääkärit eivät kyllä kertoneet, että eri vaihtoehdoilla olis kovin suuria eroja - lopputulos kuitenkin surullinen samanlainen.