Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~*~*Haahut kesähaaveissaan*~*~*~*~

01.07.2008 |

Tänne vaan tervetuloa kaikki keskenmenon kokeneet kuumeilijat!

Kommentit (136)

Vierailija
41/136 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin illalla että mulla on kurpitsansimeniä kaapissa kun olin ajatellut niitä pistää salaatin päälle jokukerta. Napostelin niitä illalla ja ne oli tosi hyviä. Ja uni tuli...

Nyt alan lähteä vajaan 200 km ajomatkalle meidän taaperon kanssa. Mitenkähän menee. En ole ennen mennyt kaksin tuon villikon kanssa noin pitkää matkaa :)

Hermione

Vierailija
42/136 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkki lisää myös seksuaalista halukkuutta, oliskohan siinä myös yksi syy siihen, että sinkki on tärkeetä hedelmöittymisen kannalta;-)

Mulla ei sen kummempaa uutta elämään. Unettomuus on pikkasen helpottanut, mutta 1 vuotias pitää huolen siitä, että heräilyä tulee..Menkoista ei ole mitään tietoa, mutta eihän kaavinnastakaan ole kulunut vielä kuukautta. Imetyskin tekee osansa luulisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/136 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän kesken, kun luulin että neiti heräs aamu-uniltaan. Ei herännytkään.

Kuumeilemisesta sen verran, että jotenkaan en enää jaksa ruveta kierron päiviä kyttäämään ja laskemaan. Varsinkaan, jos lääkitystä ei ole. Niitä pettymyksiä on 15 ehkäisemättömän vuoden ajalle tullut suht monta eikä jaksais sitä enää. Helpommin kuitenkin sanottu kuin tehty. Miten saisikaan itsensä sellaiseen tuleejosontullakseen-tilaan..

Joku kyseli oviksen tikuttamisesta/säännöllisestä seksistä. Kyllä siinä sellanen vaara on, että tikuttaminen luo paineita. Jos ei ole pelkoa ovuloimattomuudesta niin säännöllinen seksi varmaan riittää. Itse olen tikuttanut clomikuurien aikana, muuten se on aika turhaa meikäläisen kohdalla.

Vierailija
44/136 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun alkaa ajatus olemaan vähän muuallakin kun kekskenmenossa niin kysyisin...

Mistä noita kurpitsansiemeniä (oliko edes niitä) saa? Voisin kokeilla.

Kiitos kaikille osaaottaneille. Jotenkin tämä palsta on pelastus. Vaikka on mulla niin ihana mies että pärjään hänen tuellaan varmasti. Muistais vaan sen asian hällekin tarpeeks usein kertoa.

Kunhan tämä kaikki on ohi, niin päätettiin selvittää mistä johtuu että sikiö kuolee aina (siis 2kertaa jo) suurinpiirtein samoilla viikoilla. Ei voi olla vaan helvetin huono tuuri. Jotenkin on semmonen tunne, että hormooneissa on vikaa mulla. On aina ollut, joten jospa joku lääkäri ottais tosissaan. Vaikka sit yksityisellä. Menee taas säästetyt matkarahat ihan jonnekin muualle, mutta hyvän asian puolesta. Mitä sitä ei tekis...

Irish odottelee tyhjennystä huomiselle jos ei sitä ennen itsestään tule pois

Vierailija
45/136 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä siemeniä saa ihan ruokakaupasta. Marketeissa ainakin on, pienemmistä kaupoista en osaa sanoa. Leivonnassakin hyviä esim. sämpylän päällä. Tosin ne on aika isoja, että tuppaavat tippumaan..

Vierailija
46/136 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli josko minäkin liittyisin joukkoon... aikani näitä teidän kirjoituksia olen jo lueskellut, mutta en vielä ole saanut kirjoitetua.

Ensiksikin; voimia ja halaukset näin virtuaalisesti kaikille menetyksen kokeneille!

Meillä tammikuun/ helmikuun toivo lensi taivaaseen kesäkuun 5.päivä. Vuoto alkoi yöllä töissä, teen kolmivuorotöitä, ja loppui itsellään neljän päivän päästä. Ei kipuja ei hyytymiä eikä mitään muutakaan normaaleista kuukautisista poikkeavaa, viikkoja olisi pitänyt olla noin 6, veikkaisin että vähemmän.

Asiaa on miehen ja parhaan ystäväni kanssa puitu ja murehdittu. Suurimmaksi osaksi asia jo takana päin. Pahaa silti tekee kaupassa ja muuallakin ulkoilmassa nähdä vauvamasuja. Ja lähipiiristäkin löytyy; miehen sisko sai toisen lapsensa keskuun lopulla ja toinen sisko odottaa nyyttiään joulukuuksi. Raskasta välillä on!

Pupuilut ollaan aloitettu, kurittomia ollaan oltu ja ilman ehkäisyä hääräilty. Kierrosta ja mahdollisista kuukautisista ei hajuakaan; muutenkin kierto epäsäännöllisen säännöllinen :) ja nyt varmasti km sekoittaa pakkaa edelleen. Limaisuuttaa oli parisen viikkoa sitten; ovislimat? ja sen jälkeen valkovuoto runsasta koko ajan. Neljän päivän ajan rinnat (nännit) hullun kipeät mutta eivät enää. Mahassa tuntunut juilimista ja nipistelyä jo muutaman viikon. Kuukautisia ei kuulu. Viimeiset olleet huhtikuun lopussa, toukokuun lopussa plussasin keskenmenneen.

Nyt valmistautumaan töihinlähtöön ja neidin hoitoon viemiseen!

Palailemisiin!

Niin ja pinoon itseni jo lisäsin.

Vierailija
47/136 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin niin apteekissa kuin luontaistuotekaupassa. Ja mukaan lähti jättihelokkia (GLA+E) , sinkkiä ja Befolia. Ennestään olenkin jo syönyt omega-3 kapseleita, jossa mustikkauutettakin mukana eli netistä tilattua Blue Omegaa.

Jokohan näillä sais kroppansa siihen kuntoon, et siellä pientä elämää sais joskus vielä kannettua.

Vitsi kun miettii et onko sitä jotenkin seko vai mitä, kun tuolla kaupungilla liikkuu, niin tuntuu et kaikki melkein on siellä ison mahansa kans tai sit ainakin lähes uunituore pikkuinen kaukalossa! Vai kiinnittääköhän niihin nyt sit vain enempi huomiota?! :(

Vierailija
48/136 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että menee HERMO!!!! Kp 30/.30-33.. lämmöt on tasaseen 37..pisuttanut on alkanut, silmät edelleen vetiset/lasiset..Mut nyt on selkä kipeä ja muistan menneestä, et se on aika takuu juttu km.stä..testasin eilen aamulla ja voittekko uskoa koko hemmetin testi oli rikki, ei tullut mitään viivoja..aaaarggghh..on niin laitanen olo, välistä vain olisi jo sujut tätistä ja et tämä odottaminen ja hermojen kiristys loppuisi, ni saisi tilanteen takasin ns. haltuun, ja taas toinen ääripää...toivottavasti ei ala, toivottavasti ei ala ja ramppaan mittari kainalossa ja tutkin itseäni ja oloani..niinpä, ei hyvin mene..:((

Tarvii kehittää nyt paljon tekemistä ja touhua, ni se on usein auttanut..

Näin viimeyönä piiiitkästä aikaa unta , että olin saanut tytön:) hänen hiukset olivat tummat ja viel märät ja moro-refleksit oli tosi herkät. Oli hentonen ja NIIIIN sulonen ja haistoin sen ihanan vastasyntyneen tuoksunkin..nyyyh...

En ole antanut itseni muistella noita ihan alkuhetkiä, ne on liian sattuvia..mutta nyt se tuli uneen..surullisen ihanaa..

Anteeksi, oli rankasti omaa nappaa, mutta oli pakko purkaa..huoh..nyt tyttö iltapuulle..ollut melkoista 6v. murrostaistelua meillä..

UN

Vierailija
49/136 |
09.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

UusiNuppu: Kiitokset ASA-infosta. Täytyypä miettiä tuollaistakin vaihtoehtoa. Ja jaksamista toivon sinulle!

Hermione-79: Olen sun kanssa aivan samaa mieltä vertaistuen tärkeydestä. Vain saman kokenut voi ymmärtää sen miten pahalta keskenmeno tuntuu.

halla08: Musta tuntuu kanssa, että tosi moni vastaantulija on raskaana tai työntelee onnellisena vaunuja. Välillä tekisi mieli kulkea silmät kiinni.

Sitten vähän omia kuulumisia... Tänään on ollut jotenkin taas vaikeampi päivä näiden omien tunteiden kanssa. Itkukin on meinannut pari kertaa tulla. Eräälle ystävälle kerroin tänään keskenmenosta ja hän oli tietysti pahoillaan. Ja onneksi häneltä ei tullut kommennteja tyyliin "olkaa onnellisia kun teillä on jo kaksi lasta" tai "onneksi meni kesken suhteellisen aikaisessa vaiheessa". Nuo kommentit ärsyttävät mua suunnattomasti. Tietysti me olemme onnellisia lapsistamme, mutta ei se vähennä sitä surun määrää, jota tunnemme menetettyä pientä kohtaan. Ja eikö ole oikeus surra vaikka menisi kesken miten aikaisessa vaiheessa tahansa.

Oma henkinen toipuminen kestää kyllä kauan, ehkä ikuisuuden. Sitä vielä hidastaa se, kun tuttavapiirissämme odotetaan vauvaa ja heillä laskettuaika on hyvin lähellä sitä mitä meilläkin olisi ollut jos kaikki olisi mennyt hyvin. On inhottavaa joutua seuraamaan toisten onnea ja tavallaanhan siinä koko ajan tulee verrattua itseä heihin ja kuviteltua, että jos raskaus olisi jatkunut, olisi mullakin nyt noin iso maha ym. Olen miettinyt, että mikä tämän kaiken tarkoitus on ja että eikö pelkkä keskenmenon kokeminen olisi riittänyt, miksi tuskaa piti lisätä vielä sillä, että joudumme seuraamaan toisten onnellista odotusta aika läheltä. Tuntuu kuin puukkoa käännettäisiin haavassa. Tietysti haluaisin olla onnellinen tuttujemme puolesta, mutta ainakaan vielä en siihen pysty, eikä ehkä tarvitsekaan.

-Joy-

Vierailija
50/136 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tosiaan se vertaistuki on kaikkein parasta. minusta tuntuu jotenkin, että kaipaan vertaistukea entistä enemmän, jos tärppää uudemman kerran. Pelottaa niin paljon se uusi keskenmeno.

Nyt alkaa kyllä kieltämättä jo jännittämään.. Luulen, että ovis oli jossain kp 15 kieppeillä.. Sit eilen ja toissapäivänä oli vasemmalla puolella (missä ei oo koskaan ollu mitään tuntemuksia) sellasta nipistystä.. Tai tarkemmin sanottunut sellanen tunne niinku joku olis sisältä päin ottanut nahkaa kahden sormen väliin ja nipistäny.. Se ei ollu munasarjan kohdalla vaan lähempänä kohtua. Tietty toivon, et se olis ollu jotain kiinnittymistuntemusta.. En kyl jaksa uskoa enkä paljon toivoakaan, että ekasta yrityskierrosta tulisin úudestaan raskaaksi. Kahdella edellisellä kerralla meni puoli vuotta..

Siinä keskenmenneessä raskaudessa tein haamutestin jo 26/29, kun olin mukamas kipeänä ja sit aloin epäileen, et voisko sittenkin olla jotain muuta, kun oli niin outo olo..

Nyt ei auta muu ku pistää jäitä hattuun ja yrittää ajatella kaikkea muuta (hieman vaikeaa..) Toisaalta tää toivonkipinä sen keskenmenon tuskan jälkeen on aika kiva tunne. Pettymys menkoista ei kuitenkaan oo vielä kovin suuri, kun ekaa kiertoa vasta viedään, joten pitää nyt nauttia tästä toivosta..

Nyt työt kutsuu! Pitäs vielä pari päivää jaksaa siellä olla ennen viikonloppua..

Voimia ja plussaonnea kaikille! (nyt aloin miettimään et kai mä nyt kirjotin haahuihin.. No, sinne ainakin oli tarkoitus!

t. iiiik kp 23/29?

Vierailija
51/136 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

idiootti hymy naamalla kirjoittelen

Tänään olis mun menkkojen alku päivä ja testasin 10-herkyisellä testillä vaalean punaisen haaleaakin haaleamman viivan ihan testia ajan puitteissa.

En uskalla vielä asiaa "juhlia" mutta peukut ja varpaat pystyssä kyytiläiselle. Eli olen täällä vielä teidän riesananne. Ja pakkasin siteitä töihin mukaan, just in case :-(

T:Vacsuli kp 38/28-43 tai rv jotain

Vierailija
52/136 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Vacsuli75!!!! Paljon tarrasukkia sinne :)!!

Mulla takana huhtikuinen tm, mutta nyt tuntuu että olis eka kerran mahkuja raskautua tm:n jälkeen: pupuilut ajoittui kp15 - kp17 ja kp17 testattu ovisplussa :). Toivottavasti nyt olis planeetat kohdallaan...vielä olis hetki piinailtava...

nasse kp26/kp30

Vierailija
53/136 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä.

mä itse alan taas tuskastumaan, kierto on nyt jotain 40 päivää, eikä minkäännäköistä oirehtimista mihinkään suuntaan, että pitkä kierto tulossa. =/ Miksi sitä edes viitsii uskaltaa toivoa normaalia kiertoa kun ei sitä koskaan tule.

Mikäköhän olisi järkevintä, odottaa ja katsoa mihin asti kierto venyy ja toivoa, ettei se olisi älyttömän pitkä vai aloittaa terolutit nyt? Jossain aivosoluissa naputtaa pieni ajatus, että jos kierto itsellään tasoittuisi edes siihen 42- 50 niin voisi olla mahdollisuuksia raskautua, kuten silloin toissa keväänä, mutta toisaalta eipä se koskaan ole tasainen.

Mä jaksaisin kyllä odottaa raskautta ja vauvaa kun joku kertoisi mulle varmasti, että mä vielä onnistun ja mielellään sen vuoden milloin tuo ihme tapahtuisi, no se oliskin liian helppoa.

Muuten ei meille sen kummempia lapset ovat olleet tämän viikon uimakoulussa ja tyttö (6-v) oppi eilen uimaan, oli onnesta soikeana =)

Itse olen pessyt mattoja ja raivannut kaikkea ylimääräistä pois kaapeista kun tuntuu, että kaikki paikat pursuaa tavaraa. Ja tänään ostin kaksi luumupuuta, laitan ne tuonne karjapihan laidalle kasvamaan ja muutaman vuoden päästä saadaan omia luumuja (I hope so!) jollei jänikset ja myyrät tee tuhojaan ylenmääräisesti.

Rilla-ma-rilla

Vierailija
54/136 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasculi:lle paljon jarrusukkia ja pikaliimaa!! ONNEA!

Omaa napaa:Itse täällä piinailen näiden tuntemusteni kanssa. Rintojen (nännien) arkuus helpotti parisen päivää sitten, nyt taasen rinnat (ei nännit) arat. Outo ällö olo koko ajan, vahvistuu autossa; ajaessa itse tai kyydissä ollessa.. Väsyttää ja kiukuttaa.. Tulisi sitten täti jos on tullakseen niin saisi jonkun selvyyden näille olotiloilleen.. Kierrosta kun ei mitään selkoa, niin turha varmaan testaillakaan... Jos ei kohta ala kukautiset niin "pakko" sitten testata.

Anteeksi vuodatus, mutta ärsyttää olla pala kurkussa koko ajan!

*syvä huokaus*

Vierailija
55/136 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että kaikki menee hyvin.

LillaMy sun oireet kuulostaa hyvältä. Peukkuja!

ON: Tyhjennyksessä käyty. Että osasi olla pitkä päivä. No, nyt pitäis olla tyhjä kohtu. Ultran perusteella kaikki on tullut pois minkä pitikin. Vuoto on ihan mukavasti rauhottunut ja oma olo alkaa tasaantua. Olen huojentunut että tämä piina on ohi. Toivottavasti ei enää ikinä tarvitse kokea!

Mä jään nyt vaan odottelemaan jälkitarkastusta ja oman pään tasaantumista. On ihan todella hyvä kun saa tänne tuntojaan purkaa. Auttaa kummasti kun ajatuksiaan kirjaa. Tulee ainakin käsiteltyä asiaa, eikä jää jonnekin mieleen pohjalle odottelemaan otollista aikaa puhjeta uudelleen pintaan. Kyllä tämä tästä!

Vierailija
56/136 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan tosiaan, että sulla menee tämä raskaus hyvin! Toivottavasti LillaMykin saa positiivisen tuloksen parin päivän päästä.

Mulla on se leikkaus huomenna. Pitää lähteä aamulla jo puoli seitsemältä ajamaan sairaalaan. Voi kun leikkaus onnistuis ja tepsis ja meillä olis vuoden päästä vauva. Jännittää. Lapset lähti tänään mummolaan junalla, että mies pääsee mua käyttään huomenna siellä sairaalassa. Toivottavasti pääsen jo huomenna poiskin.

Vierailija
57/136 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos siis peukuistanne, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.. =) Kyllä alkaa puntti tutista jos olenkin heti uudelleen raskautunut... pelottaa ihan hulluna jos plussaan.. No onneksi te kaikki olette täällä, niin saan sitten panikoida rauhassa ja joku ymmärtää paremmin kuin hyvin. =) Josko v.loppuna testaisin. En tiedä jaksanko odottaa paria päivää, hätähousu kun olen... jospa jo huomenna?!?!

KAURALASTU:lle paljon onnea matkaan huomiselle! -virtuaalivoimahalaus- =)

Vierailija
58/136 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin jo alkuviikon töissä ja suhthyvin sujui, ja sitten yhtäkkiä eilen romahdin töissä, eikä itkulle tullut loppua... Jouduin lähtemään kotiin, ja tänäänkin ollaan edelleen kotosalla. Eilen aamulla tuli vähän verta pyyhkiessä, ja luulin jo että nyt se sitten alkaa. Mutta ei, senjälkeen ei ole tullut mitään. Mieluummin vaan joteskin haluais, että jos se tulee pois, niin tulis sitten ihan luonnollisesti itsestään. Kaavintaan en ainakaan haluaisi koska kammoksun nukutusta :(

Ensi viikon keskiviikkona olis mulla tarkistusultra ja tyhjennys tarvittaessa. Mutta en mä enää paljon toiveita elättele, koska raskausoireet on alkanut hävitä... Rinnat ei ole enää paljonkaan arat, ainoastaan vessassa saa kyllä vielä suht usein juosta.

Miten se on, mulle on jäänyt vähän epäselväksi, että tehdäänkö se tyhjennys lääkkeillä siellä sairaalassa vai saadaanko ne lääkkeet kotiin? Ja saako siitä sairaslomaa?

Vasculille toivottelen oikein paljon onnea, ja toivottavasti tosiaan kaikki menee nyt hyvin =)

Kauralastulle tsemppiä tälle päivälle =)

Ja LillaMylle täälläkin on peukut pystyssä =)

Vierailija
59/136 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on muutamilla jännät paikat!! Peukutuksia kovasti!

Sariella, mun mielestä lääkkeet saa kotiin. Tai meillä (KSKS) olis saanut. Ja varmasti saa sairaslomaa, kun käsittääkseni vuoto voi olla aika runsasta. Itse valitsin silloin kaavinnan, kun nukutuskammoa ei ole. Lisäksi päätökseen vaikutti se, että jussi oli tulossa ja meillä oli mökkireissu sovittu. En olis voinut lähteä sinne odottamaan vuotoa, ulkohuussit ja lapsia talo täynnä. Mulla oli myös tuuria, kun pääsin kaavintaan samantien eikä tarvinnut odottaa seuraavalle viikolle tai ties minne. Voimia kovasti sulle!!

Itse tässä ihmettelen elämänmenoa ja mietin, koska seuraavat menkat mahtavat tulla. Syöpöttää kyllä, mutta muuten ei ole menkkatuntemuksia. Mulla on yleensä ihan hirveet pms-vaivat.

Vierailija
60/136 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle eivät antaneet lääkkeitä kotiin, mutta olen käsittänyt että alle 9viikkoa kestänyt raskaus voidaan keskeyttää myös kotona. Yli sen hoidetaan mieluusti sairaalassa. Tosin näissähän voi olla paikkakunta kohtaisia eroja. Mä olisin ihan hyvin voinut hoitaa tuon kotona, koska vuoto ei yltynyt ihan mahdottomaksi. Kivut olikin toinen juttu, mutta kai siihen olis voinu lääkkeet saada kotiin mukaankin. Yritin kyllä, mutta lääkäri halusi tarkkailuun ja vietinkin sit eilisen päivän sairaalassa.

Minäkin odottelin alkuviikon että olis tuullut itsestään ulos. Se olis ollu jotenkin helpompi tie ja tottakai kohdulle turvallisempaa. Lääkkeellinen tyhjennys kyllä mukailee luonnollista km joten ei kai se kovin suurta rasitusta kohdulle tee. Kun taas kaavinta aiheuttaa joitain juttuja, joita en nyt muista.

Tsemppiä!! Ja tosiaan sairaslomaa saat jos haluat. Minä en ottanut, koska osasin tämänkin ajoittaa kesälomalle, kuten kaikki muutkin sairaudet viimeisen vuoden aikaan olen sairastanut lomien aikaan. Edullista työnantajalle=)