Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ruman naisen kokemuksia ei haluta uskoa?

Vierailija
24.06.2016 |

Ilmiö palstalla: ruma nainen kertoo elämästään ja hänen kokemuksensa mitätöidään. Miksi?

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

118: "Toki jos jonkun käkikellon ripustaisin hiuksiini"

:D

Älä luovuta :) olet varmasti hauskaa ja mukavaa seuraa. Rintojen koollakaan ei ole väliä ellet halua mieheksesi Bile-Däniä tai vastaavaa. Mä ainakin haluan puolisokseni naisen, joka on ennen kaikkea mukava ja huumori kohtaa mun hölmöt jutut, lisäksi on empatiakykyinen ja sopivasti leikkimielinen höpsöttelijä. Läheisyys on tärkeää ja naisen on ehdottomasti pidettävä söpöstelystä ja ilta/aamulusikoinnista. Totta kai sillä ulkomuodollakin on merkitystä, muttei mitään yhtä tiettyä ihannetta ole.

Ne kivat symppikset miehet joiden kanssa olen heilastellut ovat nyt kukin parisuhteissa omalla tahollaan. Mutta joku jää tuolileikissäkin ilman tuolia ja näissä parisuhdejutuissa se olin sitten minä. Yritän olla katkeroitumatta, kyllä vanhapiikakin voi elää ihan hyvän elämän, kai. Mutta kyllähän se kitkerälle tuntuu katsella vierestä ystävien kauniita ja lapsia, joka kerta ovat taas vähän isompia. Itse taidan lapsettomaksi jäädä. Aika kuluu, hedelmälliset vuodet vähenee.

T: 118

Vierailija
122/174 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastakysymys AP:lle, en tiedä, oletko enää linjoilla: Millaisia ovat olleet ne tilanteet, joissa ulkonäköäsi on arvosteltu? Uskon kyllä, mitä sanot, mutta tuntuu silti todella oudolta. Lapset ja nuoret voivat kiusata toisiaan ulkonäön takia, joku humalainen mies voi arvostella baarissa naisen ulkonäköä saatuaan tältä pakit, mutta se, että tavalliset, normaalit selvin päin olevat ihmiset arvostelisivat jonkun ulkonäköä ihmiselle itselleen, tuntuu käsittämättömältä. Sehän on aivan junttimaista käytöstä! Millaisissa porukoissa oikein liikut? Jos joku minulle sanoisi, että kelpaan kyllä seksiin mutta en rumuuteni takia muuhun (kuten jollekulle oli täällä sanottu), haistattaisin kyllä paskat ja lähtisin kävelemään. Maailmassa on paljon sivistyneitä, mukavia ja hyväkäytöksisiä ihmisiä. Mutta on myös on myös huonokäytöksisiä moukkia ja idiootteja. Jos joku arvostelee ulkonäköänne, hän kuuluu jälkimmäiseen ryhmään. Älkää viettäkö aikaanne heidän kanssaan yhtään minuuttia älkääkä vaivatko päätänne heidän sanomisillaan.

Tein ketjun, koska olen ihmetellyt jo pitkän aikaa sitä asennetta mikä meihin rumiin naisiin kohdistuu kertoessamme kokemuksistamme netissä. Tässäkin ketjussa on muita saman asian kanssa painivia ja väliin ilmestyy edelleen sellaisia kommentteja, että asia ei voi olla näin. "Jos nainen on hoikka ei kasvoilla ole väliä" esimerkiksi.

Kommentteja olen saanut pääosin arjessa täysin puun takaa keskustellessani niitä näitä normaaleiden ja fiksujen miesten kanssa. Kavereilta aloin saamaan huomautuksia yläasteelta alkaen. Pahimmat mollaajat ovat hävinneet elämästäni vuosien aikana, mutta edelleen se rumuuden vaikutusten mitätöinnit ovat selkeitä kun netissä on avautunut asiasta hakiessaan vertaistukea.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastakysymys AP:lle, en tiedä, oletko enää linjoilla: Millaisia ovat olleet ne tilanteet, joissa ulkonäköäsi on arvosteltu? Uskon kyllä, mitä sanot, mutta tuntuu silti todella oudolta. Lapset ja nuoret voivat kiusata toisiaan ulkonäön takia, joku humalainen mies voi arvostella baarissa naisen ulkonäköä saatuaan tältä pakit, mutta se, että tavalliset, normaalit selvin päin olevat ihmiset arvostelisivat jonkun ulkonäköä ihmiselle itselleen, tuntuu käsittämättömältä. Sehän on aivan junttimaista käytöstä! Millaisissa porukoissa oikein liikut? Jos joku minulle sanoisi, että kelpaan kyllä seksiin mutta en rumuuteni takia muuhun (kuten jollekulle oli täällä sanottu), haistattaisin kyllä paskat ja lähtisin kävelemään. Maailmassa on paljon sivistyneitä, mukavia ja hyväkäytöksisiä ihmisiä. Mutta on myös on myös huonokäytöksisiä moukkia ja idiootteja. Jos joku arvostelee ulkonäköänne, hän kuuluu jälkimmäiseen ryhmään. Älkää viettäkö aikaanne heidän kanssaan yhtään minuuttia älkääkä vaivatko päätänne heidän sanomisillaan.

Tein ketjun, koska olen ihmetellyt jo pitkän aikaa sitä asennetta mikä meihin rumiin naisiin kohdistuu kertoessamme kokemuksistamme netissä. Tässäkin ketjussa on muita saman asian kanssa painivia ja väliin ilmestyy edelleen sellaisia kommentteja, että asia ei voi olla näin. "Jos nainen on hoikka ei kasvoilla ole väliä" esimerkiksi.

Kommentteja olen saanut pääosin arjessa täysin puun takaa keskustellessani niitä näitä normaaleiden ja fiksujen miesten kanssa. Kavereilta aloin saamaan huomautuksia yläasteelta alkaen. Pahimmat mollaajat ovat hävinneet elämästäni vuosien aikana, mutta edelleen se rumuuden vaikutusten mitätöinnit ovat selkeitä kun netissä on avautunut asiasta hakiessaan vertaistukea.

ap

Todella ikävää! Millaisia kommentteja siis olet saanut esim niissä keskusteluissa tai muuten? En osaa kuvitella että itse ikinä toimisin noin eli eivät kaikki ole sellaisia onneksi mutta uskon että sellaisia ihmistä löytyy joilla ei ole yhtään empatia kykyä.

Vierailija
124/174 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

118: "Toki jos jonkun käkikellon ripustaisin hiuksiini"

:D

Älä luovuta :) olet varmasti hauskaa ja mukavaa seuraa. Rintojen koollakaan ei ole väliä ellet halua mieheksesi Bile-Däniä tai vastaavaa. Mä ainakin haluan puolisokseni naisen, joka on ennen kaikkea mukava ja huumori kohtaa mun hölmöt jutut, lisäksi on empatiakykyinen ja sopivasti leikkimielinen höpsöttelijä. Läheisyys on tärkeää ja naisen on ehdottomasti pidettävä söpöstelystä ja ilta/aamulusikoinnista. Totta kai sillä ulkomuodollakin on merkitystä, muttei mitään yhtä tiettyä ihannetta ole.

Ne kivat symppikset miehet joiden kanssa olen heilastellut ovat nyt kukin parisuhteissa omalla tahollaan. Mutta joku jää tuolileikissäkin ilman tuolia ja näissä parisuhdejutuissa se olin sitten minä. Yritän olla katkeroitumatta, kyllä vanhapiikakin voi elää ihan hyvän elämän, kai. Mutta kyllähän se kitkerälle tuntuu katsella vierestä ystävien kauniita ja lapsia, joka kerta ovat taas vähän isompia. Itse taidan lapsettomaksi jäädä. Aika kuluu, hedelmälliset vuodet vähenee.

T: 118

Niin, en voin tietää millaisia tunteita säkin käyt läpi tuon hedelmällisyyden kanssa ja, jos sitä jälkikasvua ei koskaan tulekaan vaikka halua olisi :/

Toisen ihmisen kosketuksen puute on mulle se vaikein asia. Vielä en osaa noista lapsijutuista stressata, koska olen vasta kolmannelle vuosikymmennelle päässyt ja olen mies, joten aikaa sikäli on. Mut mitä pariutumiseen ja perheen perustamiseen tulee niin ei se tilanne niin kovin hyvältä tällä hetkellä näytä. Katsellaan, jaksamisia myös sulle ja muillekin.

Vierailija
125/174 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä keskusteluissa miehet järjestelmällisesti unohtavat ne naiset, jotka he sivuuttavat arjessa kokonaan. Keskustelu junnaa siinä, että naisia on kahta sorttia: niin järkyttävän rumia, että niitä pällistellään ja huudellaan, ja sitten niitä ihan nättejä. Kun oikeasti siinä välissä on paljon naisia, joista miehet vain kävelevät ohi kuin julisteen kuvasta rekisteröimättä edes, oliko vastaantulijan paita sininen vai punainen, saati että kyseessä oli nainen. Eivätkä he tee tätä ilkeyttään, vaan huomaamattaankin seulovat ihmisiä kiinnostaviin ja ei-kiinnostaviin, ja kohtelevat sen mukaisesti. Naiset tekevät samaa. Epätasapaino näissä keskusteluissa tulee siitä, että miehet tuntuvat kirjaimellisesti unohtavan nämä "näkymättömät" naiset, ja siksi, heidän kokemuksellaan, tällaisia naisia ei ole olemassa, vaikka he ohittavat sellaisia jopa päivittäin. Näin ollen palstalla valittava nainen on heidän mielestään oikeasti ihan nätti (sellainen, jonka mies on huomannut) ja todennäköisesti liian nirso. Tai valehtelee kokemuksistaan. Itse olen ollut koko ikäni tällainen "näkymätön nainen". Ei todella ole ollut miehiä ja seksiä valikoitavaksi asti. Vähän kuin baarimikko, joka tarjoilee juoman, ja hänen lävitseen katsotaan kun maksetaan, ja kun pöytään istuessa vierustoveri kysyy, oliko baarimikolla pitkät vai lyhyet hiukset, ei tilaaja muista. Ei ilkeyttään toimittua, mutta ei vaan millään tavalla herätä huomiota tai jää mieleen.

Vierailija
126/174 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on kyllä tosi epäoikeudenmukainen. Ulkonäkö on yksi eriarvoistava asia. Itse tulen syvästi uskonnollisesta yhteisöstä, jossa meikkaaminen ja muukin laittautuminen oli ennen vanhaan kiellettyä. Aika karmea tilanne vähemmän kauniille, kun ei edes meikeillä voinut parantaa ulkonäköä. 

Vierailija
127/174 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei tarvitse olla mikään suuri sherlock tajutessaan miten paljon naisia oikeasti arvostellaan ulkonäön perusteella. Kyllähän jopa misseistä kirjoitetaan miten on liian paksut nilkat tai liian pienet rinnat tai mitä hyvänsä milloinkin. Naisessa ei kritisoitava koskaan lopu vaikka olisit minkä näköinen. Ja sitten mitä rumempi olet, sitä enemmän joudut kuuntelemaan kritiikkiä kaikenmaailman totuudentorvilta, siitäkin huolimatta ettet oikeasti todellakaan haluaisi kuulla mitä mieltä joku random on ulkonäöstäsi. Aika usein se yllättävä vähättelevä kommentti tulee joltain känniseltä nuorelta mieheltä ja vieressä on se kanssanaurajien joukko säestämässä. Ja itse olet ihan wtf.

Vierailija
128/174 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
129/174 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian rumat naiset (miehille) on urbaanilegenda. 

130/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa surullinen olo näitä kirjoituksia lukiessa. Muistan oman nuoruuteni, jonka huomiotaherättävän ruma ulkonäkö tuhosi. Olin koulun rumin tyttö jota haukuttiin koulussa ja missä hyvänsä liikuinkin. Minulle naurettiin ja huudeltiin kommentteja rumuudestani. Kukaan normaalinnäköinen ihminen ei voi tietää miltä tällainen tuntuu. Minulla oli salaisia ihastuksia koulussa, mutta en silloin vielä täysin tajunnut miten unelmani eivät koskaan voisi toteutua. En ymmärtänyt sitä että minunlaiseeni ei kukaan voisi koskaan ihastua. Kaikki luokkatoverini alkoivat seurustella, menivät naimisiin, kuten myös nämä ihastukseni kohteenikin. Unelmani haihtuivat. Elämäni oli synkkää ja yksinäistä. Paras ystävänikin sanoi minulle että hän tekisi itsemurhan jos olisi minun näköiseni. En tehnyt itsemurhaa vaan päätin erilaisin keinoin muuttaa ulkonäköni. Ja olen onnellinen siitä etten päättänyt päiviäni koska minulla on nyt ihana mies ja ihanat lapset, olen terve ja erittäin nuorekaskin ikäisekseni. Mutta kun ajattelen menetettyä synkkää nuoruuttani, tunnen aina hirveää ahdistusta.

131/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun rumuuttani on kommunikoitu joka paikassa, kadulla kulkiessani ja ihan missä vaan on ihmisiä. Aina ei ole kommentoitu mutta naurettu räkäistä naurua ja tuijotettu. Yhtä pahalle se tuntuu miten päin vaan.

Vierailija
132/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos katsoo vaikka iltapäivälehtien juttuja joissa joku nainen poseeraa , niin aina on miesten kommentteja kuinka on liian sitä tai liian tätä tai mitä vikaa milloinkin. Ja ne naiset eivät ole rumia.

Toki makuja on erilaisia mutta miehet katsovat oikeudekseen arvostella upeitakin naisia.

Uskon kyllä niin kuin joku jo aikaisemmin sanoi että mies ei näe tavallisen rumaa naista ollenkaan vaan tällainen on ilmaa ja siksi he väittävät ettei ole niin rumia naisia ettei heillä kelpaisi.

He eivät edes muista nähneensä sellaisia.

Vierailija
133/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1973 kirjoitti:

Tulipa surullinen olo näitä kirjoituksia lukiessa. Muistan oman nuoruuteni, jonka huomiotaherättävän ruma ulkonäkö tuhosi. Olin koulun rumin tyttö jota haukuttiin koulussa ja missä hyvänsä liikuinkin. Minulle naurettiin ja huudeltiin kommentteja rumuudestani. Kukaan normaalinnäköinen ihminen ei voi tietää miltä tällainen tuntuu. Minulla oli salaisia ihastuksia koulussa, mutta en silloin vielä täysin tajunnut miten unelmani eivät koskaan voisi toteutua. En ymmärtänyt sitä että minunlaiseeni ei kukaan voisi koskaan ihastua. Kaikki luokkatoverini alkoivat seurustella, menivät naimisiin, kuten myös nämä ihastukseni kohteenikin. Unelmani haihtuivat. Elämäni oli synkkää ja yksinäistä. Paras ystävänikin sanoi minulle että hän tekisi itsemurhan jos olisi minun näköiseni. En tehnyt itsemurhaa vaan päätin erilaisin keinoin muuttaa ulkonäköni. Ja olen onnellinen siitä etten päättänyt päiviäni koska minulla on nyt ihana mies ja ihanat lapset, olen terve ja erittäin nuorekaskin ikäisekseni. Mutta kun ajattelen menetettyä synkkää nuoruuttani, tunnen aina hirveää ahdistusta.

Kauneuskirurgia?

Täällä on kokeiltu laihduttamista, treenaamista, useita hiusmalleja ja erilaisia meikkaustyylejä. Ei apua.

Vierailija
134/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran nähnyt oikeasti ruman naisen, mutta niin oli vaan silläkin lapsi.

Vierailija
135/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä1973 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun rumuuttani on kommunikoitu joka paikassa, kadulla kulkiessani ja ihan missä vaan on ihmisiä. Aina ei ole kommentoitu mutta naurettu räkäistä naurua ja tuijotettu. Yhtä pahalle se tuntuu miten päin vaan.

Tämä taitaa olla Suomen ongelma, Suomi on todella kapeakatseinen kauneuden ja ulkonäön osalta. Jos mitenkään mahdollista, muuta pois Suomesta. Et välttämättä kohtaa prinssiäsi ulkomailla, mutta ainakin kohtelu on inhimillistä. Itse kun astun bussiin (en asu Suomessa), niin näen välillä sodan runtelemia kasvoja, raajoja puuttuu ja on ties mitä epämuodostumaa. Ei näitä ihmisiä mitenkään kommentoida, koska joutuisi koko ajan kritisoimaan toisten ulkonäköä ja räkättämään. Suomi on kyllä tässä suhteessa kamala paikka, vain yhdenlainen pohjoismainen kauneus kelpaa ja sitten vielä tuijotellaan ja kommentoidaan vähänkin erilaista ihmistä. 

Vierailija
136/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä on niin paljon enemmän kuin naisia, että se takaa naisille lokoisat oltavat mitä vastakkaisen sukupuolen suhteen tulee. 

Miehistä suurempi osa on pois markkinoilta esim. totaalisen syrjäytymisen vuoksi. 

Toisaalta naisissa taas on enemmän niitä, joita ei miehet edes kauheasti kiinnosta. 

Vaikea sanoa kummalla on lokoisammat olot. Miehet kun varmaan pitävät naisettomuudestaan myös isompaa meteliä. Media myös nostaa esiin miesten suhteen erittäin aktiiviset naiset, josta syntyy kuva, että naisilla on ihan tolkuton määrä miehiä. Mutta media ei kerro, että ihan vastaavalla tavalla on miehiä, joilla on ollut satoja naisia. Jos pilluun menee muna, niin muna menee pilluun. 

Ei se ole vaikea sanoa ollenkaan, nettideitti-firmoista tulee tilastoja aina välillä. 

Tolkuttomasti panevia miehiä löytyy, mutta se on kaksi miestä kymmenestä, jotka hoitaa kuusi naista kymmenestä, kun seksistä on puhe. Se ei todellakaan tarkoita että miehillä olisi yhtä paljon kumppaneita ja seksiä kuin naisilla.

Vierailija
137/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä1973 kirjoitti:

Kauneuskirurgia?

Täällä on kokeiltu laihduttamista, treenaamista, useita hiusmalleja ja erilaisia meikkaustyylejä. Ei apua.

?? Ei vastausta. Odottelen edelleen niitä vinkkejä.

Vierailija
138/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiä on niin paljon enemmän kuin naisia, että se takaa naisille lokoisat oltavat mitä vastakkaisen sukupuolen suhteen tulee. 

Miehistä suurempi osa on pois markkinoilta esim. totaalisen syrjäytymisen vuoksi. 

Toisaalta naisissa taas on enemmän niitä, joita ei miehet edes kauheasti kiinnosta. 

Vaikea sanoa kummalla on lokoisammat olot. Miehet kun varmaan pitävät naisettomuudestaan myös isompaa meteliä. Media myös nostaa esiin miesten suhteen erittäin aktiiviset naiset, josta syntyy kuva, että naisilla on ihan tolkuton määrä miehiä. Mutta media ei kerro, että ihan vastaavalla tavalla on miehiä, joilla on ollut satoja naisia. Jos pilluun menee muna, niin muna menee pilluun. 

Ei se ole vaikea sanoa ollenkaan, nettideitti-firmoista tulee tilastoja aina välillä. 

Tolkuttomasti panevia miehiä löytyy, mutta se on kaksi miestä kymmenestä, jotka hoitaa kuusi naista kymmenestä, kun seksistä on puhe. Se ei todellakaan tarkoita että miehillä olisi yhtä paljon kumppaneita ja seksiä kuin naisilla.

Mutta mistä naiset ne miehet löytää kun heille ei kelpaa tavallinen mies?

Tällöin jäljelle jää panomiehet. Kun panomiehet hoitaa naisten panemisen, panomiehille kertyy luonnollisesti enemmän naisia kuin naisille miehiä. 

Tietenkin normaali nainen voittaa määrässä normaalin miehen (joka ei kelpaa kellekään) mutta häviää 6-0 panomiehelle. 

Vierailija
139/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska se ei sovi miesten uhriutumis-mentaliteettiin, ainoastaan heillä saa olla hankalaa mitä tulee pariutumiseen, kun on jo päähänsä saanut sen pinttymän että naiselle kuin naiselle tulee kaikki kuin sormia napsauttamalla niin eipä tuollaisesta mielikuvasta niin hankkiudutakaan eroon, siitä pidetään kiinni kaksin käsin koska se tukee näiden yksinäisten ja naisettomien miesten epärealistisia teorioita, eli vaikka evidenssi osoittaisi päinvastaista, se ohitetaan ettei vaan joutuisi myöntämään itselleen ettei asiat olekaan niin kuin he ovat omassa päässään kuvitelleet. Ajatusten kapea-alaisuus tulee hyvin ilmi näiden palstan miesten viestejä lukiessa, jutut kiertävät kehää, se on kuin joku soittaisi rikkinäistä ja kulunutta levyä udelleen ja uudelleen.

Ei sormia napsauttamalla toki. Ruman naisen elämä on verrattavissa keskivertomiehen elämään, joutuu panostamaan vuosikausia ja tekemään asioita että jotain tapahtuisi. Joutuu pettymään ja tulla nöyryytetyksi, uudestaan ja uudestaan.

HUOM! Keskivertomies ei tässä yhteydessä tarkoita naisten mielikuvaa keskivertomiehestä, se aina toistetaan täällä että naiset mieltävät 80% miehistä keskivertoa rumemmaksi. OKC näytti meille tämän joskus viime vuosikymmenellä, ja se on todettu myöhemminkin oikeaksi myös muilta tahoilta. Myös tosielämässä, mutta omilla kokemuksilla ei todisteta mitään, paitsi itselleen.

Vierailija
140/174 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska se ei sovi miesten uhriutumis-mentaliteettiin, ainoastaan heillä saa olla hankalaa mitä tulee pariutumiseen, kun on jo päähänsä saanut sen pinttymän että naiselle kuin naiselle tulee kaikki kuin sormia napsauttamalla niin eipä tuollaisesta mielikuvasta niin hankkiudutakaan eroon, siitä pidetään kiinni kaksin käsin koska se tukee näiden yksinäisten ja naisettomien miesten epärealistisia teorioita, eli vaikka evidenssi osoittaisi päinvastaista, se ohitetaan ettei vaan joutuisi myöntämään itselleen ettei asiat olekaan niin kuin he ovat omassa päässään kuvitelleet. Ajatusten kapea-alaisuus tulee hyvin ilmi näiden palstan miesten viestejä lukiessa, jutut kiertävät kehää, se on kuin joku soittaisi rikkinäistä ja kulunutta levyä udelleen ja uudelleen.

Ei sormia napsauttamalla toki. Ruman naisen elämä on verrattavissa keskivertomiehen elämään, joutuu panostamaan vuosikausia ja tekemään asioita että jotain tapahtuisi. Joutuu pettymään ja tulla nöyryytetyksi, uudestaan ja uudestaan.

HUOM! Keskivertomies ei tässä yhteydessä tarkoita naisten mielikuvaa keskivertomiehestä, se aina toistetaan täällä että naiset mieltävät 80% miehistä keskivertoa rumemmaksi. OKC näytti meille tämän joskus viime vuosikymmenellä, ja se on todettu myöhemminkin oikeaksi myös muilta tahoilta. Myös tosielämässä, mutta omilla kokemuksilla ei todisteta mitään, paitsi itselleen.

Ei ole. Keskivertomies pariutuu, ruma nainen ei saa lainkaan miestä - yrittämisestä huolimatta. Mutta tätähän ketjuun osallistuvat eräät henkilöt eivät tajua, koska edelleen teille kaikista rumimmat naiset ovat täysin näkymättömiä.