Miksi ruman naisen kokemuksia ei haluta uskoa?
Ilmiö palstalla: ruma nainen kertoo elämästään ja hänen kokemuksensa mitätöidään. Miksi?
Kommentit (174)
Käyttäjä1973 kirjoitti:
Tulipa surullinen olo näitä kirjoituksia lukiessa. Muistan oman nuoruuteni, jonka huomiotaherättävän ruma ulkonäkö tuhosi. Olin koulun rumin tyttö jota haukuttiin koulussa ja missä hyvänsä liikuinkin. Minulle naurettiin ja huudeltiin kommentteja rumuudestani. Kukaan normaalinnäköinen ihminen ei voi tietää miltä tällainen tuntuu. Minulla oli salaisia ihastuksia koulussa, mutta en silloin vielä täysin tajunnut miten unelmani eivät koskaan voisi toteutua. En ymmärtänyt sitä että minunlaiseeni ei kukaan voisi koskaan ihastua. Kaikki luokkatoverini alkoivat seurustella, menivät naimisiin, kuten myös nämä ihastukseni kohteenikin. Unelmani haihtuivat. Elämäni oli synkkää ja yksinäistä. Paras ystävänikin sanoi minulle että hän tekisi itsemurhan jos olisi minun näköiseni. En tehnyt itsemurhaa vaan päätin erilaisin keinoin muuttaa ulkonäköni. Ja olen onnellinen siitä etten päättänyt päiviäni koska minulla on nyt ihana mies ja ihanat lapset, olen terve ja erittäin nuorekaskin ikäisekseni. Mutta kun ajattelen menetettyä synkkää nuoruuttani, tunnen aina hirveää ahdistusta.
Millä tavoin muutit ulkonäköäsi? Oletko teettänyt kauneusleikkauksia? Itse mietin kauneuskirurgiaa, olen miettinyt jo kauan. En vain tiedä, mistä löytyisi niin takuuvarmasti hyvä kirurgi, että lopputulos olisi sitten hyvä. Olisi varmaan huikeaa, kun voisi katsoa peiliin ja olla edes jonkin verran tyytyväinen itseensä. Energiaa riittäisi sitten enemmän muihin juttuihin elämässä. Kasvoissani on todella rumia osia.
Geeniloton jackpot:
Olet ruma ja sinulla on korkea libido. Pitää alkaa syömään jotain mielialalääkkeitä, että halut katoavat. Seksiä kun en tule saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tavannut muutaman oikeasti ruman naisen, yhdestäkään ei olisi laittamallakaan saanut sievää saati kaunista. Hullua siinä oli se, että yksi näistä rumista oli ollut nuorena oikein todella viehättävä, oikeastaan kaunis (hän näytti valokuvia). Nainen oli muuten hyvin mukava ja miellyttäväluonteinen. Ulkomuoto oli muuttunut tunnistamattomaksi jo suht nuorena avioliiton solmimisen jälkeen. Joskus kävi mielessä, oliko aviomies näitä "lihottajia", sillä vuosien varrella kiloja oli tullut aivan hurjasti lisää.
Ovatko kaikki tapaamasi rumat naiset olleet lihavia? Hoikkana, mutta kasvoiltaan rumana naisena ei voi laihduttamalla ulkonäköään parantaa...
Näinpä. Itse olen ollut aina hyvin laiha, mutta kasvojen piirteet takaa sen että ennen kunnon kauneusleikkausta ei ole mitään asiaa parisuhdemarkkinoille. Ja no, ei ne leikkaukset varmaan edes auttaisi tähän lärviin.
En tajua mistä teitä aina löytyy. En ole oikeassa elämässä törmännyt kertaakaan normaalipainoiseen naiseen, jolla olisi ollut häiritsevän ruma pärstä
Useimmiten rumana onkin täysin näkymätön miehille, siksi miehet eivät tajua nähneensä rumia naisia. Esim. juurikin baareissa on pelkkää ilmaa kun miehet jututtavat aina keitä tahansa muita naisia kenen kanssa olet liikkeellä.
Miesten mielestä ruma nainen ei ole nainen. Siksi miehet eivät "näe" heitä. Ja siksi rumat naiset ovta "näkymättömiä" miehille.
Kauniit naiset ovat naisia miesten mielestä.
t. ruma nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tavannut muutaman oikeasti ruman naisen, yhdestäkään ei olisi laittamallakaan saanut sievää saati kaunista. Hullua siinä oli se, että yksi näistä rumista oli ollut nuorena oikein todella viehättävä, oikeastaan kaunis (hän näytti valokuvia). Nainen oli muuten hyvin mukava ja miellyttäväluonteinen. Ulkomuoto oli muuttunut tunnistamattomaksi jo suht nuorena avioliiton solmimisen jälkeen. Joskus kävi mielessä, oliko aviomies näitä "lihottajia", sillä vuosien varrella kiloja oli tullut aivan hurjasti lisää.
Ovatko kaikki tapaamasi rumat naiset olleet lihavia? Hoikkana, mutta kasvoiltaan rumana naisena ei voi laihduttamalla ulkonäköään parantaa...
Näinpä. Itse olen ollut aina hyvin laiha, mutta kasvojen piirteet takaa sen että ennen kunnon kauneusleikkausta ei ole mitään asiaa parisuhdemarkkinoille. Ja no, ei ne leikkaukset varmaan edes auttaisi tähän lärviin.
En tajua mistä teitä aina löytyy. En ole oikeassa elämässä törmännyt kertaakaan normaalipainoiseen naiseen, jolla olisi ollut häiritsevän ruma pärstä
Useimmiten rumana onkin täysin näkymätön miehille, siksi miehet eivät tajua nähneensä rumia naisia. Esim. juurikin baareissa on pelkkää ilmaa kun miehet jututtavat aina keitä tahansa muita naisia kenen kanssa olet liikkeellä.
Miesten mielestä ruma nainen ei ole nainen. Siksi miehet eivät "näe" heitä. Ja siksi rumat naiset ovta "näkymättömiä" miehille.
t. ruma nainen.[/quote
Ihanaa, kun osaat kaikkitietävän änaisena kertoa minulle mitä mieltä minä olen asioista.
- mies
Silmät ratkaisee. Minäkin olen ruma nainen.
Rumia silmiä ei voi edes kauneusleikata.
Eikä auta jos rumat silmät meikkaa. Niiden rumuus vain korostuu. Parempi siis ettei meikkaa.
Olen joskus meikannut rumat silmäni ja ihmiset vain nauroivat. Jotkut kommentoivat että ihan turhaa, hassunnäköistä, transumaista jne. Ihan tavallisia ihmisiä nämä kommentoijat, ei mitään hulluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. ruma nainen.[/quote
Ihanaa, kun osaat kaikkitietävän änaisena kertoa minulle mitä mieltä minä olen asioista.
- mies
En minä sinua tarkoittanut. Yleensä miehet ovat sitä mieltä, ei tietenkään kaikki. Sinä olet niitä harvoja jotka ovat eri mieltä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Geeniloton jackpot:
Olet ruma ja sinulla on korkea libido. Pitää alkaa syömään jotain mielialalääkkeitä, että halut katoavat. Seksiä kun en tule saamaan.
...Nainen saa AINA seksiä. Kuva ja ilmoitus seksitreffeille, tee selväksi ettet ole maksullinen. Samana päivänä saat vaikka useammalta mieheltä seksiä. Noin helppoa se kirjaimellisesti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeniloton jackpot:
...Nainen saa AINA seksiä. Kuva ja ilmoitus seksitreffeille, tee selväksi ettet ole maksullinen. Samana päivänä saat vaikka useammalta mieheltä seksiä. Noin helppoa se kirjaimellisesti on.
Eihän tuossa ole tietoa, että kyseessä olisi nainen. Mutta jos on, niin useallekaan naiselle ei seksisuhde ole vaihtoehto, liian kylmää ja välineellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska se ei sovi miesten uhriutumis-mentaliteettiin, ainoastaan heillä saa olla hankalaa mitä tulee pariutumiseen, kun on jo päähänsä saanut sen pinttymän että naiselle kuin naiselle tulee kaikki kuin sormia napsauttamalla niin eipä tuollaisesta mielikuvasta niin hankkiudutakaan eroon, siitä pidetään kiinni kaksin käsin koska se tukee näiden yksinäisten ja naisettomien miesten epärealistisia teorioita, eli vaikka evidenssi osoittaisi päinvastaista, se ohitetaan ettei vaan joutuisi myöntämään itselleen ettei asiat olekaan niin kuin he ovat omassa päässään kuvitelleet. Ajatusten kapea-alaisuus tulee hyvin ilmi näiden palstan miesten viestejä lukiessa, jutut kiertävät kehää, se on kuin joku soittaisi rikkinäistä ja kulunutta levyä udelleen ja uudelleen.
Ei sormia napsauttamalla toki. Ruman naisen elämä on verrattavissa keskivertomiehen elämään, joutuu panostamaan vuosikausia ja tekemään asioita että jotain tapahtuisi. Joutuu pettymään ja tulla nöyryytetyksi, uudestaan ja uudestaan.
HUOM! Keskivertomies ei tässä yhteydessä tarkoita naisten mielikuvaa keskivertomiehestä, se aina toistetaan täällä että naiset mieltävät 80% miehistä keskivertoa rumemmaksi. OKC näytti meille tämän joskus viime vuosikymmenellä, ja se on todettu myöhemminkin oikeaksi myös muilta tahoilta. Myös tosielämässä, mutta omilla kokemuksilla ei todisteta mitään, paitsi itselleen.
Aivan, keskivertomies eli suuri joukko miehiä. Ruma nainen eli marginaalinen tapaus. Arvaa, kumpi kärsii enemmän.
Rumin kolmannes naisista ja keskimmäinen kolmannes miehistä (jotka siis ovat kaikki naisten mielestä alle keskiarvon), näillä ryhmillä on verrannolliset lähtökohdat. Yksiavioisessa yhteiskunnassa tulee jossain vaiheessa raja vastaan, pakon sanelemana sitten löytää jonkun. Toisaalta, ootas vaan kun polygamia tulee tänne, loppuu sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeniloton jackpot:
Eihän tuossa ole tietoa, että kyseessä olisi nainen. Mutta jos on, niin useallekaan naiselle ei seksisuhde ole vaihtoehto, liian kylmää ja välineellistä.
Niin olen mies, joka tuon alkuperäisen kommentin kirjoitin. Minäkin olen oikeastaan vain parisuhdeseksin perään, mutta kun sitä ei ole saatavilla, eikä ole kyllä muutakaan seksiä. Seksikumppaneita 2 ja ikää on jo +30v, toinen parisuhteessa ja toinen tapailun aikana. Eli kertonee jotain vetovoimastani...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeniloton jackpot:
Itse en kyllä tunne yhtään naista, joka haluaisi alistaa itsensä vain miesten runkkausalustaksi. Ainakin itse haluan hellää, herkkää rakastelua jossa on tunteetkin pelissä. Ja kyllä irtosuhteita harrastavat kaverinikin vaativat edes jotain tasoa siltä seksiltä, ei vain rynkytys ja ruikinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeniloton jackpot:
Sanoo mies, joka ei käsitä edes ketjun luettuaan millaista ruman naisen elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeniloton jackpot:
No silloin ei pitäisi sanoa ettei seksiä saa, eli ei pitäisi puhua potaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeniloton jackpot:
Ohis, mutta ei ole potaskan puhumista kaikkien naisten kohdalla. Vai tuleeko joku kohta tarkastamaan, että olenko sittenkään neitsyt, jo aikuinen nainen? Rumuudesta se johtuu kun en ole kelvannut ja ei, en ole ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeniloton jackpot:
Ohis, mutta ei ole potaskan puhumista kaikkien naisten kohdalla. Vai tuleeko joku kohta tarkastamaan, että olenko sittenkään neitsyt, jo aikuinen nainen? Rumuudesta se johtuu kun en ole kelvannut ja ei, en ole ylipainoinen.
Voithan sinä ollakin neitsyt, mutta mikäli et ole vammautunut tms pääsisit neitsyydestä eroon tänään, jos vaan haluaisit. Siksi se on potaskaa, etteikö seksiä saisi.
Ettei mieluista seksiä valikoiduilta henkilöiltä ole saanut, se on täysin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeniloton jackpot:
Voithan sinä ollakin neitsyt, mutta mikäli et ole vammautunut tms pääsisit neitsyydestä eroon tänään, jos vaan haluaisit. Siksi se on potaskaa, etteikö seksiä saisi.
Ettei mieluista seksiä valikoiduilta henkilöiltä ole saanut, se on täysin eri asia.
Olet trolli, joka syytät minua valehtelijaksi. Kanssasi ei voi jatkaa asiallista keskustelua näin henkilökohtaisesti kipeästä aiheesta tämän enempää, sillä tässä tulee vain minulle hyvin paha mieli.
Tämä on niin inspiroiva ketju, että päätän itsekin kertoa oman stoorini ensimmäistä kertaa. Olin nuorena ja lapsena sellainen ns. ruma ankanpoikanen. Olin lapsesta lähtien hieman pyöreä ja tästä sain jatkuvasti kuulla vanhemmiltani ja muulta perheeltä. Ruokaa tuputettiin jatkuvasti ja samalla syyllistettiin siitä, että söin tarjottua ruokaa. Kiusaamista en kuitenkaan koulussa koskaan onneksi kokenut. Kasvoiltani en ole koskaan ollut kaunotar, mutta ihan tavallisen näköinen. Ensimmäisen kerran laihdutin ollessani 8-vuotias ja tästä alkoi koko nuoruuteni ja varhaisaikuisuuden kestänyt kierre syömättömyyden ja ahmimisen välillä. Koollani ei ollut merkitystä kotonani saamiini ulkonäkökommentteihin. Olin aina se lihava, vaikka teini-iässä olin normaalipainonen. Kuitenkin minulla tuolloin oli poikaystäviä ja paljon kavereitakin.
Nyt olen lihava aikuinen. Kasvoni ovat onneksi kaunistuneet ja niitä on toisinaan kovasti kehuttukin, vaikka minun on sitä vaikea uskoa ja sisäistää aikaisempien kokemuksieni vuoksi. Olen lakannut laihduttamisen kauan sitten, koska en kuitenkaan kelpaa koostaminen riippumatta ja lisäksi syömiseni muuttuu kovin herkästi häiriöiseksi. Olen kuitenkin onnistunut pitäytymään edes nykyisessä painostani viimeiset 10 vuotta. En ole oppinut rakastamaan kehoani, mutta kasvoistani olen alkanut pitämään tai ainakin sietämään. Meikillä saa toki kauneutta lisää, samoin pitkillä hoidetuilla hiuksilla ja tyylikkäillä vartaloon sopivilla vaatteilla. Silti olen miehille kuin ilmaa. En ole seurustellut vuosikausiin eikä minua lähestytä. Tutustun sosiaalisena ihmisenä helposti muihin, sukupuolesta riippumatta. Miehet ovat kanssani mieluusti kavereita ja kaikki on sinällään ok. Olen kuitenkin huomannut, että minussa ei ole parisuhdepotentiaalia. Olen ikään kuin sukupuolisesti neutraali epähenkilö ja olenkin kuullut kommenttia "epäterveellisen olemukseni" liittyen. Miehet ovat kaverillisia ja viihtyvät seurassani, mutta olen oppinut välttelemään viattomiakin flirttailuja, koska tämä saa heidät varautuneeksi ja suunnilleen juoksemaan karkuun. Kuulen päässäni ajatuskuplan: "Ei kai se vaan yritä iskeä ja kuvittelee olevansa jotain..." Niinpä olen opetellutkin nauttimaan miehistä kavereina, vaikka surenkin samalla sen jatkuvasti tuottamaa muistutusta omasta kelpaamattomuudesta kumppaniksi ja äidiksi.
Aivan, keskivertomies eli suuri joukko miehiä. Ruma nainen eli marginaalinen tapaus. Arvaa, kumpi kärsii enemmän.