Kuinka moni muu amis pääsi yliopistoon?
Kommentit (24)
Moikka, joku nosti tätä, eli aihe ilmeisesti kiinnostaa!
Miten muilla on lähtenyt menemään?
Mulla on lähtenyt tosi kivasti, kavereita olen saanut! Onhan tää jo tähän mennessä ollut erilaista, haasteita on varmasti ollut useimmilla. Olen aika yllättynyt siitä miten huono kirjoitustaito osalla opiskelukavereista on! Ei osata kirjoittaa argumentoivaa esseetä? Moni on myös hukassa kun on ehkäpä ensi kertaa "omillaan", ja joutuu ottamaan oikeasti vastuuta siitä opiskelustaan. Ennen luentoa saa jo selata käsiteltäviä aiheita etukäteen jotta pysyy luennolla mukana. Mitään ei enää kädestäpitäen opeteta.
Mulle suurin haaste on ollut varmaan kulttuuriin sopeutuminen ja oman itseni uudelleenmäärittely. Itse opiskelu on mielestäni ollut ainakin tähän asti mielenkiintoista, mitta vastahan tässä on eka kuukausi takana. Lähinnä tutustumista ja jonkinmoista porukkaa on yritetty luoda.
Olen edelleen aivan innoissani opiskelusta!
Ap
Amikset hakee lukiolaisia huonommista lähtökohdista, ja joutuu tekemään paljon enemmän työtä ennenkun selättää edes valintakokeet. Jotkut on käynyt oleellisimmat lukiokurssit amiksen ohella, ja toisilla voi olla saman alan tai alaa sivuava tutkinto ammattikoulusta.