Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maalismammat Heinäkuuhun!

01.07.2008 |

Eiköhän aloiteta maalismammoille uusi pino näin heinäkuun kunniaksi. Muutama oli jo tosin ehtinyt kirjoittaa kesäkuun pinoon ja enkä osaa niitä siirtää tänne... joten jos jaksatte niin kirjoitelkaa tänne uudestaan(ketä siinä nyt oli?! ainakin minzu oli ehtinyt kirjoitella)

Nyt se kesä sitten vihdoin ja viimein näyttää olevan kunnolla alkanut! :) Ihanaa, joten nautitaan siitä täysin rinnoin. Meidän neiti tosin ei viihdy nukkumassa ulkona vaunuissa kun siiten vissiin liian kuuma..

Eilen neiti oli ekan kerran hoidossa muualla kuin äitillä tai isällä. Eli oltiin miehen kanssa ensin shoppailemassa ja sitten mentiin kylpylään hierontaan ja kylpyyn. ja myös uitiin ja syötiin. Neiti tuotiin sitten illalla meille sinne hotellille, kun jäätiin sinne yöksi, eikä sitten raskittu olla vielä yötä erossa neidistä. Ja kun vielä täys imetän, niin olisi se sitten ollut vähän hankalaakin.. Mutta tosi hyvin oli hoidossa mennyt ja mekin saimme sitten rauhassa rentoutua! :) ( vaikka kyllä mua kovasti jännitti jättää neiti hoitoon, mutta kaikki oli onneksi mennyt hyvin)

Täällä ollut puhetta kylpemisestä. Niin meidänkin neiti on nyt jotain pari viikkoo oikein kunnolla aina ammeessa polskinut, että tosiaan itse meinaa ihan kastua. :) ihana, kun ne hoksaa kaikenlaista. Ja kovasti käsillä kurkottelee jo tavaroihin kiinni.

Kiinteitä ei olla vielä maisteltu, vaikka suunnitelmissa olisi pikkuhiljaa alkaa velliä maistattamaan, että jospa sitten nukkuis vähän paremmin yöunet!

mutta nyt neiti taas kutsuu, joten hyvää viikkoa kaikille ja käykäähän kaikki kertomassa kuulumisia, kun niitä niin kiva täällä sitten lueskella!

Aurelia ja neiti 3kk

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh,mikä aamu..äiskällä on tänään synttärit ja olin luvannu leipoa vähäsen..kaksi piirakkaa tuli tehtyä,josta toinen kyllä taisi epäonnistua..noh,mun ukko voi sen syyä jos muille ei kelpaa,sillä ei taida olla mitään muita kriteereitä ruuan suhteen..kuhan ne edes näyttävät syömäkelpoisilta,niin kyllä ne alas menevät..=)

aamu alkoi meillä jo puol seittemältä ja just laitoin tytön nukkumaan..jännään jo valmiiksi sitä mummolle menemistä kueilenkin oli ihan kauhea itki päällä..nyt kokeiltiin ilman silmälasejakin,mutta ei..onk teillä muilla mitän kokemusta et kauanko toi voisi kestää?

meillä on tyttö nukkunu omassa sängyssä ihan alusta asti.Isoja koiria kun talossa on niin en uskalla ottaa riskiä..koirien paikka ei kyllä ikinä oo sängyssä ollutkaan mutta olen kllä monesti heränny siihen että yrittävät sinne änkeä..stä ehkä olen kaikista eniten etuäteen pelänny,et saanko sen sinne nukkumaan..niinku jo raskausaikna..mut ihan hyvin se menieli ei ole siirtämisestä kokemusta ollenkaan,mutta säliksi kävi kyllä minzua jos ei päässy ennen kahta nukkumaan..meil on oikeastaan vaan ollu kolme sellasta yötä ettei oltais sukuttu mutta niitäkin kyllä tulee lisää kuulemma..tai näin on mulle sanottu..joskus tuntuu siltä et ku ihmistenkaa(tuttujen) puhuu niin ne ei ota kuullakseen et olisi tyytyväinen ja rauhallinen lapsi,aina pitäis yrittää maalata piruu seinään ja sanoa et ootappa vaan...en mäomasta mielestä korosta sitä mitenkään että rauhallinen tapaus mutta..en tiedä..ja toinen mikä on vallan raivostuttavaa on kun toinen yleensä äiti myös juttelee meiän tytölle ja aloittaa lauseen sanoilla "eikö äiti oo.."silleen lapsen äänellä..todella raivostuttavaa..onko muut huomannu tällaista?vai olenko nyt jotenkin ihan liian herkkä vielä kun lapsi on ensimmäinen..tuntuu vaan et ihmiset ei uskalla sanoa mulle et hattu on liikaat änään tai miksi tumput,ei oo kylmä tai MISSÄ tumput on kylmä..*nauraa*..pieni patotumia vaan puran tässä...nyt lähen keitteleen kahvia ja vilkaisemaan tyttöö..viikonloppuja!ihana sää ulkona..

Vierailija
62/64 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luen aina kirjoituksen läpi..KUN olen JO sen lähettänyt ja kauhistelen tota mun siansaksaa..yritän parantaa tapani!*pudistaa päätä*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
11.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutamoheinä kiitos vinkeistä!

Miehellä alkaa loma ja ollaan lähdössä Itä-Suomeen sukuloimaan.

Ah tätä pakkaamisen ihanuutta. Käsittämätöntä miten paljon pitää viikon reissulle ottaa tavaraa mukaan.Nyt ymmärrän miksi lapsiperheet hankkivat tila-autoja :)

Mua kans ärsyttää toi sama asia mistä Cathinna kirjoitti, eli kokeneempien vihjailu siitä, että et sä nyt kyllä vielä oikein osaa tota lastasi hoitaa. Sukulaisnaiset on melkeinpä keljuimpia, ainakin meidän suvun naiset, hehee!!!Muutenkin suhtautuminen raskauteen ja lapsensaantiin oli aika outoa. Ei varsinaisesti negatiivista, mutta sellasta, että muista sitten, että synnytys sattuu (hei haloo kai mä sen tiedän) ja kyllä säkin sitten repeät pahasti jne...Koomisin tilanne oli, kun jouluaterialla anoppi alko paasaamaan miten hän repesi peräaukkoon saakka, kun esikoistaan synnytti. Jossain vaiheessa appiukko sanoi, että oohan nyt jo hiljaa, äläkä pelottele turhaan. Olen itse päättänyt, että en pelottele synnytyskokemuksillani ketään ja jos joskus joku kysyy lastenhoidosta, niin yritän puhua asiasta mahdollisimman kannustavaan sävyyn,

No nyt jatkan pakkaamista ja alan valmistautua lomailuun, jee!!!

Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
64/64 |
12.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantai-iltaa kaikille!

Yritänpä muistella, millaisista asioista täällä olikaan keskusteltu. Kiva, kun ollaan saatu joukkoon uusia, aktiivisia Maalismammoja!

Meidän poika viihtyy ihan kivasti sitterissä esim. vanhempien ruokailun ajan. Leikkimatolla hän viihtyy tosi hyvin, kunhan vain on vatsa täynnä ja poju virkeä. En nyt ole aikaa ottanut, mutta veikkaisin, että lähemmäs tunnin on siinä joskus ollut. Olen kyllä itse aina lähettyvillä ja omien touhujeni lomassa kommentoin aina välillä pojallekin jotain.

Meillä on ollu matkarattaat alusta asti käytössä. Ovat niin paljon kätevämmät autoillessa kuin vaunut!! Meillä on Gracon rattaat ja niihin kiinnitettävä kaukalo, joten aika usein poika on ollut kaukalossa lykittäessä. Pelkissä rattaissa ollessakaan en ole laittanut mitään makuupussia, kuten Kuutamoheinä. Rattaissa se huono puoli, että kuomu ainakin meillä on työntäjään päin eli silloin ei näe poitsua.

Minä en ole onneksi kauheasti saanut osakseni lastenhoito-ohjeita tai muita kommentteja. Anoppi on minullekin aika ronskiin tapaan kuvannut synnytyksiään ja juuri lapsen kautta ikään kuin antanut ohjeita siitä, kuinka vanhempien pitäisi toimia.

Siitäkin täällä oli puhetta, kuinka vieraat ihmiset tulevat kurkkimaan vaunuihin ja ihastelemaan vauvaa. Minustakin se on aika yllättävää, mutta kuitenkin ihan mukavaa.

No niin, nyt on aika toivottaa mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Nakero08, poju, tasan 3 kk