Maalismammat Heinäkuuhun!
Eiköhän aloiteta maalismammoille uusi pino näin heinäkuun kunniaksi. Muutama oli jo tosin ehtinyt kirjoittaa kesäkuun pinoon ja enkä osaa niitä siirtää tänne... joten jos jaksatte niin kirjoitelkaa tänne uudestaan(ketä siinä nyt oli?! ainakin minzu oli ehtinyt kirjoitella)
Nyt se kesä sitten vihdoin ja viimein näyttää olevan kunnolla alkanut! :) Ihanaa, joten nautitaan siitä täysin rinnoin. Meidän neiti tosin ei viihdy nukkumassa ulkona vaunuissa kun siiten vissiin liian kuuma..
Eilen neiti oli ekan kerran hoidossa muualla kuin äitillä tai isällä. Eli oltiin miehen kanssa ensin shoppailemassa ja sitten mentiin kylpylään hierontaan ja kylpyyn. ja myös uitiin ja syötiin. Neiti tuotiin sitten illalla meille sinne hotellille, kun jäätiin sinne yöksi, eikä sitten raskittu olla vielä yötä erossa neidistä. Ja kun vielä täys imetän, niin olisi se sitten ollut vähän hankalaakin.. Mutta tosi hyvin oli hoidossa mennyt ja mekin saimme sitten rauhassa rentoutua! :) ( vaikka kyllä mua kovasti jännitti jättää neiti hoitoon, mutta kaikki oli onneksi mennyt hyvin)
Täällä ollut puhetta kylpemisestä. Niin meidänkin neiti on nyt jotain pari viikkoo oikein kunnolla aina ammeessa polskinut, että tosiaan itse meinaa ihan kastua. :) ihana, kun ne hoksaa kaikenlaista. Ja kovasti käsillä kurkottelee jo tavaroihin kiinni.
Kiinteitä ei olla vielä maisteltu, vaikka suunnitelmissa olisi pikkuhiljaa alkaa velliä maistattamaan, että jospa sitten nukkuis vähän paremmin yöunet!
mutta nyt neiti taas kutsuu, joten hyvää viikkoa kaikille ja käykäähän kaikki kertomassa kuulumisia, kun niitä niin kiva täällä sitten lueskella!
Aurelia ja neiti 3kk
Kommentit (64)
Lähden tästä itsekin kohta yöpuulle, kun kaikki lapset nyt nukkuu, mutta vähän kuulumisia ensin..
Meillä oli aluksi niitä "tuttiongelmia." Meidän vauva oli melko itkuinen ja viihtyi vaan tissillä koko ajan ja yritettiin uudestaan ja uudestaan tuttia. Nyt 4kk ja tutin "viihdytysarvo" on löytynyt. kuulostaa monesta varmaan kummalta, että mitä turhia tuputtelemaan, mutta..
Meidän esikoispoika oli aina perustyytyväinen ja iloinen, söi ja nukkui hyvin. Hän ei huolinut eikä tarvinnut tuttia.
Meidän keskineiti oli huono nukkuja alusta asti, koitin vähän tuttia tarjota, mutta en jaksanut ajaa yritystä loppuun asti ja neiti löysi lohtupeukun, joka on vieläkin nukutustilanteissa aina in (3,v)
Nyt sitten oli vuorossa tää meidän kuopus ja voi miten minusta on kiva katsoa, kun vauveli silmät suurina syö tuttia:) On niin sulosen näkönenkin;) Sitten tyttö leikkiikin paljon tutilla ja harjottelee tutin siirtämistä kädestä toiseen. Se on melkein se hauskin juttu koko kapistuksessa.
Ei meilläkään ole muuten minkäänlaista säännöllistä päivärytmiä ja isompien lasten menojen takia niitä oliskin vähän hankalaa noudattaa. Ei meilläkään ole muita "menoja" kun urkkakoulu 2kertaa viikossa ja sitten puistoilua. Nyt ollaan koitettu käydä rannalla, mutta aina "vääränä" päivänä. Hyvä ettei vettä olla saatu niskaan, tai jouduttu ukkosmyrskyyn..
Tosta reppuilusta miekin haluaisin enemmän perehdytystä, mutta kunhan sitä joutaa ottaa tarkempaa selvää asioista. Nyt hyvää yötä kaikille. Nukkukaa hyvin ja nähkää kauniita unia.
Heippa!
Minä olin pojan kanssa viikonlopun mökkeilemässä. Kilometrejä kertyi reilut 500 vkl:n aikana. Tuntuu tuo reissaaminen poikaa vähän väsyttää, kun nyt on menossa ennätyspitkät päikkärit. Unta riittänyt jo yli kaksi tuntia eikä pieni jaksanut hyvien yöunienkaan jälkeen olla virkeänä kuin tunnin. Reissaamiset meillä sujuivat hyvin.
Niin, meilläkään ei siis ole varsinaista päivärytmiä. En ole erityisemmin sellaista yrittänyt luodakaan, vaan annan pojan nukkua silloin, kun nukuttaa ja niin pitkään kuin unta riittää. Yöunille meillä mennään lähes aika 22-23 aikaan ja unta riittää yleensä noin 9 asti aamulla. Seuraavat unet on sitten siitä 1,5-2 tunnin kuluttua ja ne kestävät yleensä puoli-1,5 tuntia.
Painosta oli puhetta. Minä painan onnekseni vähemmän kuin ennen raskautta. Vatsa on kuitenkin eri tavalla löysä kuin ennen raskautta. Olen kuitenkin ihan tyytyväinen.
Kivaa viikkoa kaikille! Minä yritän ehtiä vielä syömään ennen pojan heräämistä!
Nakero08, poju 3 kk
kiirettä pidelly..ei oikeastaan mitään mainitsemisen arvoista mutta ihan tollasta peruskiirettä piisannu..mies ollu paljon töissä ja ei oo oikein ollu inspistä kirjoitella..lauantaina kävin tuulettumassa ystävän kanssa ja teki kyllä hyvää nähdä ihmisiä..juotiin parit sidukat ja syötiin hyvin.joko te muut olette käyny?tänään maha ollu jotenkin ihmeellisen tuntuinen ja hiipikin jo ajatus et joko toinen olisi tulossa mutta epäilen..pikkaisen voisi kyllä vielä odottaa..jos vaan joku pöpö..huomenna olisi 4kk neuvola ja laitan kuulumiset illemmalla..tyttö nukkuu jo,ja katotaan josko huomennakin nukutaan myöhää..päikkärit meilläkin vaan tuntuu lyhenevän..tänäänkin aamusta lähtien nukkunu yhteensä kaksi ja puolituntia..mutta nyt taidan tonne suihkuun ja iltapalalle mennä..
cathinna ja tytty kohta 4kk
Kylläpä me maalikset olemme taas hiljaisia. Kaikki taitavat olla auringonotossa. Me vain ollaan pojan kanssa sisätiloissa! : ) Poika tosin juuri heräsi unilta parvekkeelta, joten ulkona on jo käyty.
Meille kuuluu ihan hyvää. Ollaan nyt kovasti oltu liikenteessä ja sama homma jatkuu, kun isukilla alkaa huomenna loma. Meillä on poika nyt harventanut syömisiään ja välillä on ollut tosi raivoisa rinnalla. Ei siis ole tahtonut huolia rintaa suuhun. Samalla, kun syömiset ovat harventuneet, minun rintani on alkanut suihkuttaa maitoa. Luulen raivoamisen liittyvän siihen. Toivottavasti on ohimenevä juttu ja maidonmäärä ja pojan ruokailut taas ovat pian sopusoinnussa. Yöt meillä on menneet hyvin. Poika nukkuu välillä jo kellon ympärikin ja eka unipätkä on usein viitisen tuntia. Äitikin saa nukkua pitkät unet! :)
Kivoja kesäpäiviä kaikille!
Nakero08, poju 3,5 kk
Neiti nukkuu nyt ulkona vaunuissa, niin voin pikaisesti kirjoittaa, kun sitten jo kotihommatkin kutsuu..
Täällä ollaan tänään 4kk!! :D ja huomenna onkin sitten 4kk neuvola. Saapa nähdä, että paljonko taas on tullut mittoihin lisää.
Painosta täällä ollut puhetta, niin mulla meinaa paino puota yli sen, mitä olin ennen raskaaksi tuloa.. kun oon aina ollut vähän hoikka, niin nyt saa ja pitää näköjään syödä niin paljon kuin jaksaa.. :) kunhan vaan ehtis..
Cathinna oli käynyt vai olitko suunnittelemassa(sori, kun en muista enää) niin syömässä ja iltaa istumassa. Mullakin tai meillä miehen kanssa olis tarkotus tässä parin viikonpäästä käydä ravintolassa syömässa ja sit jossain muuallakin.. Kyllä äiti kaipaa jo vähän irtiottoa arjesta! ;)
Nakeron poju alkanut rinnalla raivoamaan.. voi, että. toivottavasti saatte asian kuntoon ja voitte taas kummatkin nauttia imetyshommasta! Ja tekin muistaakseni olitte reissun päälle lähdössä, eli hyvää matkaa! :)
Tänne ei uutta kuulu. Mies taas palannut töihin ja arki tuntunut siitä johtuen entistä raskaammalta, mutta eiköhän se tästä. Onneksi viikonlopuksi luvattu hyvää ilmaa ja auringon paistetta! :)
Hyvää loppuviikkoa kaikille!
Aurelia ja neiti 4kk
Meillä oli eilen 4kk neuvola ja Vinskin mitat olivat 7kg ja 62cm. Vinski edelleen rauhallinen ja naurava vauva. Rintarepussa viihtyy tällä erää superhyvin ja on siinä oikea mummomagneetti! Täysimetyksellä jatketaan, yöt nukkuu edelleen hyvin. kakkoja välillä panttaa 3-4 päivää, mutta neuvolassa sanoivat että kaikki maito saattaa väliä kulua kokonaan kasvamiseen eikä jää sitten mitään kakattavaa.miehellä alkaa huomenna 10 päivän loma ja lähdetään koko poppoo mökille, jee! Lokoisia heinäkuun viimosia päiviä kaikille! Palataan asiaan elokuussa.
ei ole kyllä hirrveesti tänne kerinny viime aikoina..ja niin ihana kelikin ulkona!saas nähä minkälainen syksystä tulee ku ei oikein oo kesää ollutkaan..
lupasin niitä neuvola kuulumisia laittaa jo eilen mut unohtui!
eli pituutta oli 67!!!cm painoa7710g ja pipo 40,2.kasvaa ja voi hyvin..iten teidän neuvoloissa yleensä tapana,kui kauan yks kerta kestää..tää oli vissiin ennätyslyhyt kokonaiset 10min. ja se oli kuitenkin lääkärikäynnilläkin!en oikein tajua,minne niin kiire..ei mulla nyt ois miteään erikoisia kysymyksiä ollutkaan mutta olisivat mun mielestä nyt jotain voinnu sanoa/kertoa tai edes jotain..tai sitten oli vaan kiire ku kesälomat pukkaa..en tiedä..jäi vaan sellanen inohottava fiilis ku niin kiireellä..
tyttö senku kasvaa vaan..tuntuu et on jo iso tyttö,on niin ihana tunne ku heti nykyään ku nimen sanoo niin heti kattoo silmiin ja,yleensä,nauraa..ihan tollasta kikattelua!
hui..pitää käyä laittaa ruokaa ku huomasin et kello noin paljon..
viikonlopuja!
Täällä on myös ollut monta päivää tosi lämmintä,ja meijän 2 isompaa tyttöä on olluyt monta tuntia päivisin leikkimässä lasten kahluu-altaassa mutta tuo meijän 1v6kk ikänen neiti ei viihdy siellä yhtään..ja meijän Juho pojalle ollaan alettu antamaan kiinteitä ja hyvin syö niitä ja ikää hällä on nyt 4kk+3 päivää ja 2 päivää sitten opittiin kääntymään masulta selälleen ja takasin..ja nyt tehtäs sitä kokoajan..
miten paljon teillä heitti painoarvio??samana päivänä kun poika synty eli 25.03.08 ultrattiin niin painoksi saatiin 3600g mutta sitten kun poika synty niin hän painoikin 4800g,mutta onnex synnytys oli nopeasti ohitse,eka vaihe kesti 35min,toka vaihe 9min kolmas vaihe 6min,yhteensä 50min
Joo, tosta painoariosta. Meillä ultrattiin tostaina ja tyttö lähti syntymään seuraavana lauantaina.. Sillon sanottiin että ois 2900g ja olikin syntyessään 3350g. Että oli kyl isompi mitä sanovat. Jouduin ihan kasvu seurantaan ku oli mukamas niin pieni :)
Täällä syödään kans innokkaasti soseita.. tykkää kovin.. Yks inhokki tullut parsakaali. Mut muut kokeilut ovat maistuneet. Kohta saataisiin puuroja syödä, ens lauantaina ikää jo 5 kk :)
Täällä on nyt kyllä kylmä sää.. Miten nää säät vaihteleekin.. Mut pitää mennä syöttämään tytyä...
Hei!
Joku tuolla aiemmin kyseli että mistä päin ollaan ja ikää, niin Lahdesta ollaan ja 25v. :)
4kk neuvola ja lääkäri takana; 9,5kg ja 67cm! Terve poika, kasvaa mahdottomasti rintamaidolla! Nyt hedelmämössöjä maisteltu palttiarallaa 3vk.
Mennään selältä massulle ja toisin päin eli kieriminen alkaa onnistua. Ja äsken nukkui 3tuntia masullaan ekaa kertaa - jännitin koko ajan ja tarkistelin ett henki kulkee... :)
Vierastaminen alkoi pari viikkoa sitten, hankaloittaa uusien ihmisten tapaamista, mutta hienosti äidin sylistä tutkitaan. Kertakaikkiaan ihana ja nauravainen lapsi!!
Maarialle kiitos tutkimustiedosta. Itse vain kuulin ystäväni kautta tutkimuksesta, ja niinhän sitä väärää tietoa usein leviää. Tuossa olikin mielenkiintoinen viestiketju aiheesta.
Meillä ihana kesä menossa, mies vasta nyt lomalla. Täällä onkin ollut helteitä, taas on hellejakso menossa. Lukas on nukkunut ihan parhaiten omassa sängyssään, vaunuissa on ollut liian kuuma. Onneksi matkoilla (lentomatkustustakin kokeiltu ja hyvin meni) ja rannalla on osannut vaunuunkin lopulta rauhoittua.
Rauhattomuutta meidänkin muksulla sekä päivä- että yöunille tuo liikkumisen harjoittelu. Lukas mönkii mahallaan sekä eteen- että taaksepäin, ja niinpä entinen ihanneuniasento mahallaan on mennyt "pilalle" :D. Tänäkin iltana piti nukutella syliin. Lisäksi eka hammas pullottaa, ja esimmäinen flunssa on pienellä päällä. Eipå siis ihme, että 30 asteen helteessä ei uni tule / pysy silmässä.
Lukas ei, mun suureksi ihmetyksekseni, viihdy kantoliinassa, tai -repussa. Häntä ahdistaa heti, kun yrittää liikkua eikä se onnistukaan. Viihtyy valtaisan hyvin lattialla ja onkin mahallaan hurjan vahva. Nousee jo konttausasentoon edes takaisin heijjaamaan. Kääntyilee usein - luultavasti vahingossa - mahalta selälleen. Selältään kääntyy kyljilleen varpaitaan tutkiessaan.
Poika on saanut maistella muutaman lusikallisen erinäisiä ruokia silloin tällöin. Onpa nuolaissut jäätelöäkin kaksi kertaa! Arvatkaa tykkäsikö? ;) Kaikki eväs maistuu mainiosti, suu aukeaa isolle ja parin kerran harjoituksen jälkeen ruoka on siirtynyt kieleltä nielua kohti, ulkomaailman sijaan. Hienosti toimii homma siis.
Painosta ollut puhetta. Mulla paino laskenut raskautta edeltävään, mutta maha on melkoinen reppuli. Ääh! No, nyt olen päässyt hyötyliikunnan makuun, joten tästä se lähtee. Vatsalihasliikkeet on kyllä saatava ohjelmaan, ei muuten taida auttaa... Oletteko olleet ahkeria lantiopohjan treenaajia? Mulla sekin jäänyt hyvin satunnaiseksi. Hyi, hyi laiskuutta!
Oikein hyvää kesän jatkoa kaikkien perheisiin
toivoo Trappa ja Lukas 4,5kk
Voi mahotonta! siis kuukausi on vaihtumassa ja kovaa vauhtia mennään kohti syksyä! Täällä idässä kun ei toi kesä oo tuntunut alkaneenkaan.. Huomiseksi on luvattu hellettä tännekin, joten heti koitetaan hypätä rantsulle! Toivottavasti tiedotteet pitää nyt paikkansa!
Kattelin tossa aikasempia kirjotuksia ja mielenkiinnolla seurailin toisten ruokatottumuksia. Meidän neidilläkään ei tuntuisi sinäänsä olevan kiirus, mutta jotenkin tytsä ei oikein viihtyis rinnalla. Sitten oon muutaman päivän ajan pistänyt merkille, että hää puree tissiä kun raivopää. (Onneksi ei oo vielä niitä hampaita:)
Myökin ollaan parin viikon ajan maisteltu Maissi ja peruna-kukkakaalisosetta ja hedelmistä persikkaa ja päärynää ja hyvin tuntuu neidille maistuvan. Meilläkin suu aukee ammolleen ja siirtelee hienosti ruoan nieluun. Tyttönen siis tykkää kovin ruokailusta. Syödään vaan noin puol purkkia päivän aikana, eli määrällisesti ei kovin paljoo. Korviketta tyttö ei huoli ( mies on muutaman kerran tarjonnut, jos oon viipynyt kauppareissulla liian kauan) En tiedä eikö neiti tykkää korvikkeesta, vai tuttipullosta, mutta tutti kyllä kelpaa:) Se tisun pureminen ei vaan minusta ole kivaa ja muutenkin.. Minulla alkaa taas enemmän olla kiireitä elokuun alettua, joten saas nähdä.. Joko neiti roikkuu miun mukana harkoissa ja muisssa tai sitten opetellaan sitä pulloruokintaa. En tiedä?
Ens viikolla meidän neiti on sitten 5kk ja vielä ei meillä mennä edes mahalleen omatoimisesti. Ei tunnu tytöllä olevan kiirettä mihinkään. Eikä oo välikskään, kauhulla jo odotan sitä pikku-legojen metsästystä ja syynäystä. Tuntuu, että joka nurkka on täys pikkutavaraa, mikä on vaaraksi meidän tutkimusmatkaajalle. Apuva.
Yöt meillä on vähän helpottuneet! Neito herää pari kertaa yöllä ja nukahtaa syötön jälkeen takasin. Itsellä vielä vähän ongelmia ton nukahtamisen kanssa, mutta eiköhän tämä tästä. Illat ja yöt alkaa pimetä ja tuo ehkä sitä kaivattua helpotusta minunkin nukkumiseen. Tämmöstä täällä. Nyt meikä tuntuis olevan valmis yöpuulle...
Kirjoittelin tuonne toiseen pinoon pitkät litaniat toissapäivänä, ja ne katos bittiavaruuteen. Sen verran otan siitä aina pulttia etten hetkeen käy edes koko palstalla. Vähän liikaa tökkii nää sivut nykyään. Täytyy taas alkaa kirjoittelemaan ensin wordiin ja siirtää sitten tänne.
Pääasiassa kirjoittelin siitä, että ihmettelen aina sitä kun aletaan vellejä ja kiinteitä antamaan niin aikaisessa vaiheessa. Septemberin kirjoitus herätti taas ajattelemaan, että minkä takia niin usein kokemattomille äideille aletaan sanomaan, että pitäisi lapselle antaa kiinteitä tai vellejä jos lapsi syö hyvin. En oikein ymmärrä tätä logiikkaa. Jos lapsi kasvaa hyvin, se ei tarvitse vielä muuta kuin maitoa. Kolmikuisen elimistöön ei kuulu vielä muu kuin maidon proteiinit, elimistö kun ei ole valmis ottamaan vastaan vieraita aineita.
Kakkoselle tuli maistatettua jossain vaiheessa korviketta, mutta tälle kolmannelle en meinaa antaa sitäkään ennen kuin 6 kuukautta on täynnä. Tietty vain jos tämä imetys sujuu entiseen malliin ja meidän jättiläiselle riittää maito ruuaksi. Kakkonen oli puoli vuotiaana 9 kiloa ja sillekin riitti maito, joten toivottavasti tällekin.
Yksi asiantuntija mun mielestä joskus kirjoitti aika hyvin kun sanoi, että kun lapsella on hampaat suussa, on se valmis syömään muutakin kuin maitoa. Ollaan noitten vanhempien lasten kanssa mukana diabetestutkimuksessa, ja ovat kertoneet, että on viitteitä siitä, että 1-tyypin diabeteksen puhkeamisella on tekemistä liian aikaisten kiinteitten antamisen kanssa. Samoin epäillään olevan allergioitten laita. Eikä sitä kai voida koskaan tietää mitä se vaikuttaa myöhempiin sairauksiin.
Ja sitten niistä paljon kaivatuista yöunista Aurelialle: Aika monta tuttavaa on aloittanut vellien antamisen yöunien toivossa, enkä ole kenellekään kuullut siitä juurikaan olleen apua. Tämä lapsen ensimmäinen puoli vuotta on niin nopeasti ohi, että kyllä sen jaksaa heräillä maitoa antamaan. Pieni aika meille, mutta ehkä suuri vaikutus lapselle. Usein lapsilla yöheräilyt onkin sitä että tarkistetaan tilanne että kaikki on ok ja syöminen on se toisarvoinen juttu.
Joo mutta nyt tulee jo tosiaan liikaa aiheesta. En halua arvostella ketään enkä esittää mitään asiantuntijaa, vaan haluan herättää äidit miettimään että onko se kiinteitten aloittaminen niin tarpeellista vai kannattaisiko kuitenkin odottaa vielä. Ja on asiassa huonokin puoli, meillä ainakin kakkosen syöminen oli todella huonoa puoli vuotta, eli vasta yksivuotiaana se alkoi sujumaan. Meinasihan siinä hermot mennä muutamaan kertaan, mutta toisaalta se on aika pientä jos sillä sain estettyä diabeteksen meidän lapselta!
Meille muuten kuuluu ihan hyvää :) Hermanni aiheuttaa ihastusta hyväntuulisuudellaan ja poika onkin tosi mainio viihtymään ilman ihmeellisyyksiä. Tällä hetkellä nukahdetaan 22-23 ja herätään n. 4 aikaan syömään, uudelleen 6-7 maissa ja sitten nukutaan yhdeksään. Päivällä parit unet ja torkut päälle, jos hyvä päivä on. Joskus vain torkutellaan koko päivä.
Ilman vaippaa Hermanni melkein kääntyy itse masulleen. Kun auttaa sen verran, että alemman käden laittaa suoraan ylöspäin pään sivulle niin pääsee kiepsahtamaan, mutta muuten ei pääse käden yli. Kädet on löytyneet aika hyvin, nyrkit on jatkuvasti suussa ja nyt sinne menee jo tavaratkin. Nauraa röhötellään ääneen ja juttua riittää hirveästi. Kylvyn riemutkin löytyi mummolassa. Kotona amme on jässikälle jo niin pieni, että siellä ei pääse edes potkimaan kun tila loppuu heti, mutta täytyy kotonakin vaihtaa isompi vanna kun tuntuu niin mukavaa olevan kun pääsee pärskyttelemään.
Oikein ihanaa kesän jatkoa kaikille! Toivottavasti en loukannut ketään suorasukaisilla mielipiteilläni. Jos näin tein, pyydän anteeksi! Nämähän ovat vaan mielipiteitä, ei sen kummempaa.
Maaria ja Hermanni huomenna tasan 3 kk
Jaa niin, piti vielä kysellä mihin aiotte vauvojen kanssa kesällä mennä? Meillä mummolan ja mökkeilyn lisäksi saa riittää Puuhamaa ja Särkänniemi, vaikka eihän tämä juniori niistä kauheasti välitä :)
Heippa kaikille!
Kiitoksia Maarialle imetyskommenteista. Olihan siinä tiukkaa tekstiä, mutta tuskin kukaan loukkaantuu. Varmaan näitä mietteitä ja ajatuksia on niin paljon kuin äitejäkin. Itse mielelläni täysimetän lastani siihen asti, kun hän on puolivuotias. Uskon nykytietoihin, että se on riittävää ja parasta ravintoa lapselle. Siihen en kuitenkaan usko, että yksistään sillä estäisin 1-tyypin diabeteksen. Toki pitkä imetys voi olla yksi suojaava tekijä ko. sairautta vastaan. Korviketta meillä annetaan joskus, kun äiti huitelee omilla menoillaan eikä pumpattua äidinmaitoa ole riittävästi.
Meillekin kuuluu hyvää. Poika on tyytyväinen, hyväntuulinen ja iloinen. Ja kasvaa hyvin. Yöuniin olen myöskin tyytyväinen ja päivätkin menevät ihan mukavasti. Virkeä poika, joten ei kauheasti nuku päivisin.
Kivaa viikon ja kesän jatkoa kaikille!
Nakero08, poju 2,5 kk
Jeps..
Niin heinäkuuhan nyt on ;)
Meillä täytti tyttö tänään 4kk ja ollaan aloteltu nyt maistelemaan niitä soseita.. Mut tosiaan vain maistelemaan, otetaan noin yks teelusikallinen päivässä.. Eli tissimaidolla mennään.. aattelin vaan et ku tyttö herää yöllä jatkuvaan syömään niin et ei täyty enää mun maidosta, et pitää jo vähän alotella edes maistelemaan muutakin ja ei kyllä taida sinne mahaan mennä edes mitään :) ku syljeskelee vaan pois mut saapahan totutella makuun ja koostumukseen.
Ostettiin tytylle aurinkolasitkin tossa.. ja oli kyl hyvä ostos. Tosi lutusen näkönen ne päässä ja onneksi ei oo ottamassa niitä pois päästä.
Voi ku ois kiva päästä itsekkin shoppailemaan rauhassa ja hieman ees rentoutumaan.. Kaikki vaan ovat jossain matkoilla nauttimassa lomastaan.. Ei oo ketään vahtiaa tytylle. oon kyl miettinyt et millon uskaltais kaupungille vauvan kanssa..
No mut nauttikaan kesästä :)
Minzua kehoittaisin nyt pikaisesti ulostautumaan vauvelin kanssa kaupoille :) Nimittäin jos et nyt pienestä opeta olemaan vaunuissa kaupoilla niin tuskin se myöhemminkään onnistuu. Vietin meidän nuorimmaisen kanssa viime viikolla 6 tuntia Ideaparkissa, ja voi että kun oli helppoa ja mukavaa olla vain yhden kanssa kaupoilla :)
Nakerolle vielä sen verran, että en minäkään usko että imetyksellä diabetes estettäisiin kokonaan, vaan se on yksi tekijä, joka asiaan vaikuttaa. Muita kuulemma saattavat olla mm. liiallinen lehmänmaidon juonti (yli 4 dl päivässä), tiettyjen flunssien sairastaminen ja liiallinen puhtaus. Eikä sitä aina voi tietää mikä sen diabeteksen laukaisee, mutta jos jotain sen estämiseksi voin tehdä niin sen teen.
Me ollaan nautiskeltu mummolassa lomasta, mutta huomenna lähdetään taas kotiin ja luultavasti nettipimentoon. Ukkonen rikkoi modeemin ja ilmeisesti jotain muutakin, koska ei meinata millään saada yhteyksiä toimimaan.
Maaria ja Hermanni 3kk
Että on huono keli tänään, vettä sataa kaatamalla.
ollaan käyty ruokakaupoissa vaavin kanssa, mut stressaan sitä huutoa ja imettämistä ku välillä raivoaa ku ei tykkää syödä vaikka nälkä.. Sit saattaa suostua syömään et molemmat makuullaan.. Et entä jos tällänen tilanne kaupoilla?
Onko muuten muilla alottanut ihme röhimisen? Ihan kuin semmonen suuttumus röhiminen ja kauheesti punkaa.. esim. sitterissä nostaa massuaan ylös ja päästelee ihme ääniä. Ja nyt ei enää halua kääntyä itse masulleenkaan vaikka pari päivää sitten monta kertaa kääntyili.. Ihme taantuma..
Mutta kutsu käy..
Heippa!
Voi että meillä on pojan päikkärit helpottuneet. Nytkin tuolla koisaa vanhempien sängyssä ihan yksinään. Mukavaa! Aamullakin pojulla riitti unta puoli yhteentoista asti! Mukavaa, kun nukkuu nykyään öisin jo melkein kellon ympäri.
Tuosta "vain yhden lapsen" kanssa liikkumisesta mun on pakko kommentoida. On eri asia lähteä "vain yhden lapsen" kanssa kaupungille silloin, kun se lapsi on kolmas tai neljäs kuin silloin, kun se on se ainokainen ja esikoinen. Kyllä minuakin edelleen jännittää ihmisten ilmoilla kulkeminen ja jonnekin kauppakeskukseen otan mielelläni jonkun ystävän mukaan. Juuri kaikki "erikoistilanteet" mietityttävät, vaikkei niitä usein tulekaan. Mutta meidän esikoisten äitien täytyy vain kovasti harjoitella kaikkea! Toki me äiditkin olemme luonteeltamme erilaisia. Kaikki eivät ehkä niin jännitä tai välitä, vaikka vauva itkisi ja ihmiset tuijottaisivat.
Nakero08, poju 2,5 kk
meijän pojulla oli neuvola taas tuossa 1.heinäkuuta ja viikon aikana poju oli kasvanut näin,että painoa 6800g(6710) ja pituus 62.1cm(61.5)
Meillä poika yrittää aina nostaa ittensä istumaan kun ottaa käsistä kiinni ja 2 kertaa on myös onnistunutkin siinä,tekeekö muitten vauvat samoin??
Me ollaan ekan kerran pojun kans käyty kaupoissa kun hän täytti 2 viikkoa ja nyt jälkeen päinkin ollaan aina silloin tällöin käyty ja hyvin on aina mennyt..moni tulee aina ihastelemaan pojua..kerrankin yx mummo tuli kysymään multa että onko nää kaikki 3 sun??mä tietysti vastasin että on ja hän ihmetteli että miten se on mahollista kun oot niin nuorikin vielä..ja sitten hän sanoi että näyttää olevan uusi jo tulossa kenties kun maha pullottaa tuolla lailla,ja sitten vielä että miten sä jaksat kun oot ite vielä joku teini kun hän luuli mua joksikin 15 vuotiaax niinku hän mulle ite kerto..
hyvät viikonloput kaikille
naperot kera tyttöjen 3v7kk,2v6kk,1v6kk ja Juho 3kk+9 päivää+
ja sunnuntaina vietämme mun 26v syntymäpäivää!!
Aurelialia83 on kyllä ehtivä vauva :) Kohta varmaan konttailee jo :) Meillä vaan tahtoo yöllä aina kääntymään massulleen.
Eilen oltiin mökillä 60-vuotis synttäreillä ja hyvin meni.. Ei ollut onneksi itikoitakaan pahemmin. Ja tänään varmaan grillataan kun näyttäs hyvät kelit tulevan.
Meillä ei vieläkään yöunille meno oikeen suju.. tai se menee myöhäseksi, eilen klo.00 sitä ennen mentiin vasta klo.01.30! Oma mieliala on kyllä maassa ja varmaan se johtuu valvomisesta..Meillä mies alottaa loman vasta viikon päästä, varmaan sillon alkaa ne kesähelteetkin :) ei kyllä oo kiva jos jotain 30 asteeseen menee, vauva kuumissaan.
Joku jotain puhui aiemmin painostaan.. Täällä onneksi on kilot lähteny, vaikka lantio tais leventyä.. Jääköhän näihin mittoihin.. Jostain luin että menee puoli vuotta ennen kuin kroppa palautuu.. Että en taida vielä lähteä housu ostoksille :) Ja ei tietty massu oo niin littana kuin toivoisi, ei oikeen lyhyviä paitoja kehtaa pitää. Mutta eihän sitä tietty oo itteensä koskaan tyytyväinen. Mies sano kyl yks päivä aika pahasti.. puhui jotain et vois itsellään olla enempi massaa.. sanoin et multa voisit vähän ottaa pepusta :) se sit sano et tai sit vähän enemmänkin, vaikka kymppikilo :) Muutenkin synnytyksen jälkeen ei mikään loistava olo kropastaan.. Mut ei se sitä pahalla varmaan.
Hyvää ja aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille!