Vauva vuodelle 2018
Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.
Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.
Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)
Kommentit (583)
Tervetuloa kaikille uusille haaveilijoille ja yrittäjille! Kiva, että täällä keskustelut vilkastuneet :)
En itse testaile noita oviksia ollenkaan, mutta jos suinkin kuukautiskierto on normaalisoitunut pillereiden jälkeen niin tällä viikolla pitäisi "tärkeät" päivät menossa! Voi kun tärppäisi! Mutta ei tässä kuitenkaan mikään hätä ole :)
Huh, nyt on tilattuna iso kasa ovistestejä ja tilasin myös preseed-liukkaria, minkä pitäisi olla siittiöystävällistä ja jopa auttaa raskautumisessa ☺️ Ootteko muut koittaneet tämän tyyppisiä liukkareita?
Pakko tulla teiltä kyselemään vinkkiä mitä tämä voi olla.
Yli pari kuukautta sitten lopetin imetyksen, menkat ei ole vielä alkanut.
Oviksia olen pongaillut kyllä..
Toissa päivänä(tai eilen, en muista :D ) oli hirvittävä kipu munasarjoissa vasemmalla puolen. Eilen tuli sit paperiin veriviiruja ja hyytymä.
Ihan varma en oo oviksesta milloin ollut, mielestäni viikko sitten torstaina oloista päätellen..
Tänään ei oo ollut mitään muuta oiretta kuin väsymys jota on ollut jo neljä päivää.. Mistähän tämä johtuu?
Olisiko täällä innokkaita kuumeilijoiden whatsapp ryhmään? :)
Hei!
Ihanaa, että täällä on keskustelu käynyt vilkkaana. Tervetuloa kaikille uusille! <3 Itse kirjoittelin viimeksi maaliskuussa. Olemme siis 23- ja 26-vuotiaat opiskelijat ja suunnitteilla on alkaa tosissaan vauvaa yrittämään syksyn aikana tai viimeistään vuoden vaihteen tienoilla. Minä tein sen ratkaisun, että jätin Cerazette-merkkiset minipillerit kolmen ja puolen vuoden käytön jälkeen pois tämän kuun alussa. Halusin, että kiertoni ehtii rauhassa palautua ja että minä ehtisin tutustua siihen ja bongaisin oviksetkin ehkä helpommin sitten, kun tositoimiin ryhdytään. Hieman mietitytti, miten oma kierto lähtee toimimaan hormonaalisen ehkäisyn jälkeen mutta tänään mulla alkoi menkat, jeeee :D Tästä se lähtee :)
Vauvajutut pyörii päivittäin mielessä ja ollaankin miehen kanssa mietitty, että jos vauva saisikin hieman aikaisemmin alkunsa, emme pistäisi lainkaan pahaksemme <3 ehkäisynä tällä hetkellä vaihdellen kondomi ja keskeytetty.
Niija: Whatsapp-ryhmä kuulostaa kivalta idealta! :) Itselle tämä tuntuu kuitenkin vielä niin aralta ja yksityiseltä asialta, etten osaisi omalla nimellä siitä keskustella.
Ihanaa heinäkuuta kaikille kuumeilijoille!
Mulla oli tuo edellinen kierto aika pitkä, ja vaikutti siltä, että niin olisi tämäkin.
Mutta...
Tänään, kp 46, tein positiivisen raskaustestin. Tai oikeastaan kolme erimerkkistä, koska en uskonut ensimmäistä. Kuunvaihteessa on muutto uudelle paikkakunnalle ja opinnot siirtyvät samalla uuteen kouluun. Mitenköhän nämä hommat tulisi hoitaa raskaana?
TheGx3: Onnea plussasta! :)
Niija: Täällä myös samoilla linjoilla Ervaston kanssa, että haluaisin pitää tämän kuitenkin vielä nimettömänä. :) Sitten kylläkin kun toivottavasti jossakin vaiheessa olen raskaana, niin sitten kyllä olisin ehdottomasti innokas liittymään wa-ryhmään!
Täällä odotellaan perjantaita, sillä teen silloin raskaustestin jos ei menkat ole alkaneet. Silloin kp32. Viimeksi ensimmäinen luomukiertoni oli kp 41, joten voihan kylläkin olla, että menkat alkavat nytkin myöhemmin. Rintani kipeytyivät lauantaina tai ovat siis hieman kosketusarat, joten pienet innostuneisuuden tunteet nousivat pintaan, josko tämä tarkottaisikin alkuraskauden oireita! Toki tämähän voi hyvin myös tarkoittaa lähestyviä menkkoja, mutta pidetään peukut pystyssä!!
Hei,
Täällä uusi kuumeilija, toiveissa olisi vielä yksi lisä perheeseemme. Vähän taustaa. Olemme 31v pari ja 14v yhdessä oloa takana. Aikaisemmat tehty tekemällä kun luomuna ei onnistuttu. Nyt 3v käynnissä yritystä ja niin jatkuu vielä tämän vuoden loppuun ainakin. Pari kk sitten otettu käyttöön ovistikut lähinnä varmistuksena että ovis tapahtuisi.
Tänne tulin vertaistuen toivossa.
Meillä tyttö syntynyt 12/14, jonka jälkeen heräsi toive toisesta 7/15.. Nuoresta iästä huolimatta tuntuu että haaveeksi toinen jää.. tän 2vuoden aikana tullut vain yksi haamu positiivinen vuosi sitten, jonka jälkeen muutaman päivän päästä alkoi menkat. Ei yhtään mitään muuta merkkiäkään siitä että keho toimisi normaalisti. Ensimmäinen kuitenkin oli ihan luomusti aikaan saatu, e-pillerien ollessa kellontarkkana käytössä.
Nyt vihdoin 2 vuoden jälkeen meidät, tai minut otettiin tosissaa koska näin nuori ei voi kärsiä lapsettomuudesta. Kerroin tarinani terveystalolla: kierto oli aluksi 21-50 päivää ja terolut kuurin syötyäni 6kk ajan, oli kuurin aikana ja sen jälkeen kierto 15-40päivää, kerroin että lasta yritetty 2-vuotta, ja että saman ajan on ollu enemmän ja vähemmän kauheita mahakipuja, välillä siedettäviä ja välillä yhtä kipeitä kuin supistukset. Lääkäri oli heti sitä mieltä että kuulostaa endometrioosilta ja sanoi että hän ei epäröi yhtään laittaa mua vihdoin gynelle. Gyne aika vasta elokuun lopussa, mutta nyt kun olen alkanut miettimään että olisiko sittenkin mulla muitakin oireita joita en osannut yhdistää tähän samaan sarjaan. Kyllä, joskus yhdyntäkipua. Pahoinvointia, hartiapistoja. Ajoittain kauheat menkkakivut, ajoittain todella runsaat menkat. Välivuotoja. Todella paljon tiheentynyt virtsaamisen tarve. Vatsan järkyttävä turvotus, alaselkäkivut, väsymys.
Mahdollisemman epäselvää tekstiä, mutta toivoisin että löytäisin ihmisiä jotka ovat myös pitkään yrittäneet.
Jotain facebook messenger tai whatsapp ryhmää kenties?
Heippa kaikille
Löysin tämän ketjun ja toivon, että hyväksytty mut mukaan. Tarvisin kovasti vertaistukea.Jos kerron vähän Taustaa ja sitte tän hetkisen tilanteen,jos joku voisi vastata niin olen erittäin kiitollinen.
Nuorin lapsi syntynyt v 2011.Tän jälkeen :
KM v.2013 12+ viikoilla:((,
sitte 2014 kaksosraskaus,jossa mulle vaarallista kasvainta,ei sikiöitä
Sitte 3KM näitten jälkeen.
No,tän hetken tilanne.Kuukautiskierto 28-32.
Viimeiset menkat 2.6.2017.Oon käyny Kuun alkupuolella gynellä,joka sanoi joko alkava raskaus tai alkaa kuukautiset.Määräsi Terolut,jotka Alotin heti.
Kovien vatsakipujen vuoksi sairaalaan jossa olen tällä hetkellä,ei vaan oo millään lailla Gynen osasto:(
Eli Terolut kuuri loppui torstaina. Onko kellään ollut Terolut käytössä ja milloin alkoi kk vikan tabletin jälkeen?
Mut ultrattu torstaina ja gyne totes että hcg alle 5,mutta ei osaa sanoa mikä tilanne on.Näkyi molemmin puolin munasarjoissa kasvava 17mm follikkeli ja 21mm,ei vielä puhjennut follikkeli.Osaako joku auttaa ja kertoa mitä tuo tarkoittaa,eihän mulla voi ovulaatio olla??
Anteeksi heti Tämä pitkä tilitys.Oon ollu niin maassa ja Itkunen.Miksi tää voi olla näin vaikeeta.Vai oonko ainut joka tällä mielialalla?
Jos joku jaksaa kirjoittaa,olen tosi kiitollinen.
Edelliseen vielä.
Endometrioosi todettu,leikattu 3kertaa nuorempana.
Nyt aikuisiällä leikattu viime elokuussa,ja todettu,että ei löytynyt endometrioosia, onneksi.
Täällä plussattiin päiväpissasta haalea viiva laskurin mukaan 3+4, en käsitä! Nyt jännätään että pysyy mukana.
Oi, onnea mievaan!
Moikka! Oon uusi täällä. Vauvakuumetta ollu niin kauan ku vaa muistan, oon 23v nyt. Vihdoin tänään päätettiin avopuolison kanssa jättää ehkäisy pois ❤️ Hieman epäsäännöllinen kierto vielä mut ens viikolla pitäis ovulaatio olla todennäkösesti. 😊
Itsellä täällä myös suuuuuri vauvakuume. Aika moni läheinen myöskin raskaana joka varmaan laukaissut itsessä tän ''pesänrakennus vietin'' :D.
Ollaankin miehen kanssa paljon viime aikoina keskusteltu lapsesta ja sen hankinnasta. Mies ei ihan vielä ole valmis. Molemmilla on vielä muutama vuosi korkeakoulu opintoja jäljellä.
Ollaan tultu aika hyvin yhteisymmärrykseen siitä että ensi kesänä olisi ihan hyvä aika lapsen tuloon. Mies kuitenkin aika ajoin vaihtaa mielipidettään enkä halua häntä painostaa lapsen hankintaan kun se on kuitenkin yhteinen päätös ja yhteinen asia.
Itsellä epäröintiä sen takia koska mietin onko kamalan ''itsekästä'' hankkia lasta kun ei ole ns. hyvää pohjaa johon lapsen on turvallista tulla? Olen itse opiskelujen ohella osa-aikatöissä ja parisuhteemme on kuitenkin vakaa ja molemmilla tukevat vanhemmat. Yhdessä ollaan oltu melkein 5 vuotta ja kaikenlaista koettu mm. yksi lapsen menetys (omasta päätöksestä).
Kannattaako tälläisessa asiassa mennä enemmän järjellä ja odottaa että olisi vakituinentyö, koulu pois ja hyvä taloudellinen pohja? Vai onko ihan okei mennä tunteiden perässä ja alkaa yrittämään kun tuntee itse olevansa valmis kaikkeen.
Moi, täällä yksi haaveilija lisää!
Heipähei!
Pitkään olen tätä ketjua seuraillut sivusta ja nyt vihdoin uskaltaudun kirjoittamaan. :) Täältä siis yksi vauvakuumeilija lisää!
Olen 26-vuotias, mies 33 v., yhdessä ollaan oltu melkein kymmenen vuotta ja esikoisesta haaveillaan. Elämä siinä mielessä vakaalla pohjalla, että molemmilla on vakityöt ja oma asunto on. Itse olen kärsinyt kroonisesta vauvakuumeesta jo pidemmän aikaa, mutta nyt viimeisen puolen vuoden aikana mieskin on lämmennyt ajatukselle. Jätin pillerit pois huhtikuun puolivälin paikkeilla yli kymmenen vuoden käytön jälkeen ja päätettiin, että ensimmäisten luomumenkkojen jälkeen aloiteltaisiin yritystä. Se aika olisi käsillä pian, tai oikeastaan nyt! Luomumenkat alkoivat viime perjantaina, kp 91/28-30. joten hetken sai odotella, mutta ei onneksi nyt sen kauempaa mennyt. :)
Nyt sitten vaan jännitetään, milloin tärppää tai tärppääkö ollenkaan. :) Oviksia en aio tikutella, yritetään mennä ilman suurempaa stressiä onnistumisesta. :) Alkukesän panikoin, kun menkkoja ei kuulunut ja vauvakuume oli sietämätön. Nyt kuitenkin on hyvät ja rennot fiilikset. Onko täällä muilla jo yritykset käynnissä? :)
Täällä testattu kp32 ja negaa näytti. Menkat alkoivatkin sitten tänään kp38. Ollaanpahan tultu hiukka alaspäin kuin ekat luomumenkat oli sen kp41. Toivon niin, että ens kuussa tärppäisi, sillä jostakin syystä minulla on ollut ihan nuoresta lähtien toive, että saisin toukovauvan ja sehän onnistuisi sitten ensi kuussa ;)
Arkista Sirkusta: Tervetuloa joukkoon! Täälläkin pillerit lopetettu viimeiseen laattaan toukokuun lopulla ja kortsua käytettiin sitten toukokuun loppuun asti. Mun ekat luomumenkat olikin sitten sen kp41. Nyt nää seuraavat kp38. Toivon todella, että kierto alkaisi lyhentymään tuohon normikiertoon tai itsehän en muista tai oikeastaan en tiedä mikä mun kierto ennen pillereitä oli (7vuotta söin pillereitä). Oviksia en myöskään aio vielä tikutella, sillä halutaan mennä suht rennolla asenteella. Toki välillä kärkyn noita netin ovislaskureita ;)
Meillä myös "yritys" aloitettu, pillerit jätin pois kesäkuussa ja nyt odotellaan edelleenkin niitä ekoja luomumenkkoja. Kp 40 tänään ja voin kertoa että turhauttaa! Nyt harmittaa kyllä että en jättänyt pillereitä aiemmin pois niin että kierto olisi ehtinyt tasaantumaan ...:( Tuntuu siltä että varsinainen yritys ei nyt sitten pääsekään edes alkamaan, eikä tiedä kauanko tässä vielä menee. Raskaustestejäkin olen tehnyt varuiksi ja negaa näyttää. Että se siitä rentoudesta kun kuvittelin että kesä menee mukavasti ja rennosti yrittäessä :D stresssaamiseksi näköjään meni samantien!
Täällä yksi ikuinen kuumeilija. Vauvakuume nostaa välillä päätään ja välillä taas vähemmän, nyt taas enemmän kuumeilu päällä. Lopetin yhdistelmäehkäisyn viime kesänä monesta eri syystä, kierto palautui onneksi heti säännölliseksi välille 30-31. Nyt siis edellisestä kierrosta raskauduin puolivahingossa, mutta onni loppui lyhyeen. Nyt siis kärvistellään supermenkkojen kanssa. Lääkärissäkin ehdin käymään ja selvä km todettiin. Nyt siis vaan odotellaan uutta kiertoa ja katsotaan mitä tapahtuu. Melkoinen tunnemyräkkä vielä käynnissä. Vauva olisi ollut enemmän kuin tervetullut ja iloinen yllätys.
Täällä keskustelu ilmeisesti hieman laantunut, mutta jospa se heräisi uudelleen eloon. :)
Önnis: Kuulostaa hyvin samalta tilanteelta kuin meillä. :) Minä ja mies 27 v ja tarkoitus olisi aloittaa yritys ensin vuoden alussa/keväällä, itse mietin kyllä että pitäskö jutella josko jo joulun aikaan aloittaisi... (Asunnon osto edessä ensi keväänä mutta ei se vauva sieltä heti tupsahda vaikka saisi jo aiemmin alkunsa. Kai sen muutonkin jaksaisi jos ei oo ihan viimesimmillään raskaana?) Kovasti on vauvakuumetta mulla, miehellä vähemmän mutta selvästi intoutunut asiasta nyt enemmän .
Olitkohan se sinä joka tossa yhdessä viestissä pohti josko pillerit lopettais aikasemmin että ei pilaa mahdollisuuksia jos niiden käytön jälkeen hidastuu raskaus, itse oon pohtinut ihan samaa :D Ärsyttävää jos sitten pillereistä johtuen raskauden alkaminen viivästyy.