Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2018

22.06.2016 |

Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.

Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.

Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)

Kommentit (583)

461/583 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuskaillaan pms-angsteissa. :s ajatteletteko te muut että vitsi kun tietäisi varmasti, että vaikka vuoden sisällä tulee raskaaksi? Olisi paljon rennompi olo. Sama aikoinaan sinkkuna ollessa: jos olisi tiennyt että kyllä se suhde löytyy, olisi välttynyt monilta angsteilta!

Vierailija
462/583 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, enpä ole aikoihin kirjoitellut tänne! Paljon on uusia naamoja. Ei ole kyllä ollut mitään raportoitavaa, niin siksi hiljaisuus.

Mullahan kävi niin ikävästi, että pillereiden jälkeen meni 5 kk, että tuli omat menkat. Siitä seuraava kierto 59 päivää ja sitä seuraavassa menin 60 päivän kohdalla gynelle, joka sanoi, että olis parempi Terolutit popsia, että saadaan kierto pyöräytettyä ympäri. Löytyipä sitten alavatsakipujen (jonka johdosta gynelle meninkin alunperin) taustalta myös isohko kystakin toisesta munasarjasta. Pakko vain sanoa, että luojan kiitos lopetin pillerit ajoissa, enkä vasta sitten, kun vauvalle on annettu lupa tulla. Nyt tässä toivon, että kysta häviää itsekseen nopeasti ja että kierto tästä eteenpäin tasoittuisi itsekseen, että josko tuo Terolutien kerta-annos tekisi jotain. Vähän kyllä pelottaa, että jospa onkin enemmänkin pielessä, mutta ei kai se auta kuin katsoa, mitä tuleva tuo.

Vauvalle ei vieläkään ole annettu lupaa tulla, keskeytetyllä on menty pitkään ja tuskinpa ees ovuloin, että eiköhän se hyvin sovi meille ehkäisyksi edelleen. :D Tosin nyt sattui eka kerta, kun mies tuumasi kesken puuhien, että voiko menkkojen aikaan tulla turvallisesti sisään asti ja siinä sitten selitin, että periaatteessa alussa voi säännöllisellä kierrolla, mutta aina siinä on riskinsä etenkin mulla, kun kierto sekaisin. Loppuun asti kuitenkin mentiin, että vähän mä epäilen tän meidän kuvion menevän just niin ku joskus kirjotin: mitään päätöstä ei vauvasta tehdä, vaan keskeytetty yhdyntä vaan jotenkin lähtee lipsumaan ja muuttuu pysyvästi itsekseen siihen, että mitään ehkäisyä ei ole. :D Näin siis kävi tuon keskeytetyn kanssa: alkuun piti olla kondomi, mutta se vaan jotenkin jäi ensin alusta ja pian sitten kokonaan. Ajankohta vauvalle olisi hyvä. Vakityöt, omistusasunto, vakaa suhde ja ikää lähemmäs 30 molemmilla. Mies ei vain ole vielä(kään) valmis tekemään päätöstä, että nyt aletaan tehtailla vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/583 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Aiemmin alkuvuodesta/keväästä täällä kirjoittelin, mutta yritys ei ollut vielä käynnissä. Nyt alkaa syksy kolkutella ja aloitellaan tässä kierrossa tjottailu/yritys. Haaveillaan siis kuudennesta <3

Huhtikuussa lipsuttiin vähän keskeytetystä yhdynnästä ja raskauduin, mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Ilolla ja rakkaudella oltiin kyllä jo vastaanottamassa tammikuun vauvaa <3 Siittä oltu surullisia, mutta nyt uutta yritystä, josko vielä kuudes syliin saataisiin <3

Tänään menossa kp 12 ja kierrot ovat epäsäännölliset kestäen 34-48 päivää, mutta täydellä varmuudella olen ovikset bongannut limoja ja kohdunsuuta seurailemalla. Muita vippaskonsteja ei käytetä :)

Onkohan täällä enään tuttuja vai joko kaikki heistä ovat plussanneet? :)

464/583 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kuumeilija ilmoittautuu :) 

2 viikon päähän varattu aika kapselin poistoon, ja sen jälkeen saa vauva luvan tulla. Vuoden verran olen salaa haaveillut vauvasta ja nyt alkaa kuume jo käydä erittäin kovaksi. Ennestään meillä on 6-vuotias lapsi, joka myös on jo hetken aikaa puhunut vauvasta, sekä tarkkailee äidin mahanseutua kokoajan ja toivoo pikkusiskoa tai -veljeä, vaikkei hänelle tietysti ole haaveista mitään kerrottukkaan. :) 

Onnea plussanneille :) 

465/583 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellouta!

Voisin parkkeerautua tänne! :D

Vähän taustaa, mie oon 30v ja mies 25v (yeap, oon puuma xD ) ja olemme uusioperhe. Meillä on pian 2v täyttävä yhteinen pieni pojanvesseli ja vanhemmat edellisestä parisuhteesta 9v ja 8v lapsukaiset. :)

Minähän nyt kärsin kroonisesta vauvakuumeesta, joten varsin jees on ollut että mies on toiminut järjen äänenä. x)

Tehtiin kuitenkin diili keväällä, että jos mies saa toivomansa vakipaikan, voisi sitten aloitella vauvaprojektia. Ja paikan hän sai.

Itse olen ollut koko tämän "kohtuuttoman" pitkän ajan ollut kärsivällinen, enkä ole sanonut sanaakaan koko vauvaprojektista. Jotenka, kun mies laittoi kuun alussa viestiä työpaikaltaan, että paikka plakkarissa, niin hieraisin käsiäni ja alottelin vihjailun välittömästi. Eilen en edes vihjaillut vaan pistin kaiken taitoni peliin ja sain miesparan hämmennyksiin kesken työpäivänsä. 😎 *hyvä minä*

Noh, ei tuo karvanaamaseni mitään erityistä asiaan kuitenkaan virkkonut kotona, mutta aika röyhkeitä lähentelyitä ilmaantui käytökseen.

Eli katotaan mitä tästä kehkeytyy. Ovis olisi viikon päästä, nähtäväksi jää onko miehellä kanttia alkaa puuhaan näin "kylmiltään".

Tyttöä kovasti toivoisi ja pohti ääneen onko mitään keinoja parantaa mahiksia sen toiveen kanssa, vaikka oikeasti ymmärtää että ihan arpapeliä tuo on. :D

Eli semmonen, hillitty avaus täältä! :D

Ai niin, kp10/30.

466/583 |
15.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan ollaa miehen kans 20 vuotiaita ja nyt ollu jo pitkää puheena että toinen lapsi. Meillä tosiaan on kohta 9kk täyttävä poika. Pillereistä söin juuri vikan levyn ja nytte sitte ootellaan 😊 Olisi kiva saada lapset 2vuoden ikäerolla ni on kerralla koko lysti. 😊 Et jos tossa parin kk päästä tärppäis ni tulis lapsille vähän vajaa 2v ikäeroa. Ja toi 9kk ei tunnu enää yhtää vauvalta.

467/583 |
16.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pallukka: Toi olisi kyllä niin ihanaa, kun joku kertoisi, että raskaudut vuoden sisään. Todellaki pystyisi olemaan rennommin mielin!

Puhuttiin, ennen kuin yritys oli alkanut (alkoi kesäkuussa), että jos ei olla raskauduttu elokuun loppuun mennessä, niin ostan ovistikkuja ja alan ovista bongaileen. Sitä piti sillon niin pitkänä aikana, että onhan siinä kolme kuukautta aikaa, että se on pitkä aika. Mutta nyt kun ollaan jo elokuun puolivälissä, sitä miettii, kuinka aika on mennyt niin nopeasti, eikä tuo kolme kuukautta ole ollenkaan pitkä aika, mitä ajateltiin ennen yrityksen aloittamista. Jos ei tässä kierrossa onnistuta ja ovistikut tulevat arkeen mukaan, niin tokihan se on ihan mukavaa sitten mahdollisesti saada tietää, että ovuloinko edes. Olen kuitenkin syönyt e-pillereitä 7vuotta, että voihan olla, että kroppa sekaisin. 

468/583 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa ekaa kiertoa meneillään kun yritetään, sitä ennen ollut keskeytettyä. Nuvaring lopetettu 3/17.

Nyt kp 40/32 vaan tikkuun negaa. Kp 37/32 haalea viiva, nyt taas negaa.

Tk:ssa nyt käyty verikokeilla niin jännätään 😬

469/583 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pitkästä aikaa! Hiljaisuudessa mennyt kesä, mutta eipä mitään raportoitavaakaan ole ollut! 😂 Pillerit (vreya) tosiaan jätin pois huhtikuussa yli 10 vuoden syömisen jälkeen ja kierto alkoi heti suht normaalisti! Tänään loppui menkat ja tulevasta kierrosta on sitten tarkoitus aloittaa yrittäminen. Tähän asti menty keskeytetyllä. Toivottavasti ketju pysyy aktiivisena, kun vielä ei näistä asioista haluaisi alkaa omalla nimellä ja kuvalla höpisemään.

Onnea kaikille plussaneille😍

470/583 |
17.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimpsu, niinpä, tuttu tunne! Keväällä jätettiin ehkäisy ja jotenkin ajattelin että katsotaan sitten kesän jälkeen jos mitään ei ole tapahtunut... Ei sitä ajattele kuinka "vähän" yrityskertoja muutamaan kuukauteen mahtuu, kun aina joku kierto menee vähän ohikin tai ovulaatiota ei tapahdukaan. Viime aikoina olen kyllä myös ajatellut kiitollisena sitä, että niin paljon on elämässä saanut sellaista mitä on toivonut. :) ja nyt ollaan tässä, uskallettu tulla tähän vaiheeseen, ja on ihan mahdollista että kaikki menee lopulta hyvin. Jospa siitäkin jo iloitsisi. :)

471/583 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pallukka: Totta puhut. Pitäisi olla kiitollisempi ja jotenkin osata enemmän elää hetkessä kuin haaveilla vain tulevasta! 

Vauvajutut pyörii mielessä päivittäin ja sanoisinko, että se on ehkä "vallitsevin" asia tällä hetkellä mitä tulee ajateltua. Kuitenkin pitäisi ehkä enemmän ajatella omaa työllistymistään, sillä valmistuin ammattiin maaliskuussa ja siitä lähtien olen etsinyt oman alan töitä. Teen kylläkin keikkaa päiväkoteihin, ettei ihan työttömänä pidä olla. Kuitenkin vauvajutuista ajattelu tuntuu mukavemmalta ja jotenkin saavutettavammalta. Nyt kun työnhakua jo takana 4,5 kk eikä yhtäkään työhaastattelukutsua ole edes tullut, vaikka monia kymmeniä hakemuksia olen lähettänyt.

Vierailija
472/583 |
18.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa ekat merkit lähestyvästä oviksesta ilmaantua. Ehkä ovis osuu alkuviikkoon. Toivottavasti päästään nyt heti ekassa kierrossa hyödyntämään :)

473/583 |
21.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pitkästä aikaa lukemaan ketjua ja oli kiva törmätä tuttuihinkin naamoihin uusien lisäksi. Ainakin Nuukin ja chemin muistan :)

Mulla on vähän samantapainen tarina kuin chemillä. Lopetin e-pillerit joulukuussa ja ekoja menkkoja sainkin sitten odotella tovin. Mulla todettiin PCO ja Teroluteilla menkat saatiin alkamaan joskus kp110 tienoilla. Sen jälkeen mentiin kolme Clomifen kiertoa (jokaisella rundilla lääkemäärää lisättiin), ilman mitään vastetta lääkkeelle.. Nyt ollaan oltu kesätauolla hoidoista ja tasan viikon päästä on taas käynti lääkärillä, missä mietitään jatkoa.

En olisi uskonut silloin kun tämän ketjun perustin, että tässä sitä ollaan nyt reilua vuotta myöhemmin. Ehkä meidänkin vuoro on jo pian :)

Vierailija
474/583 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Syssy, minäkin muistan sinut! :) Harmi että teillä onkin ollut vastoinkäymisiä :(

Olen kokenut saman kun lopetin pillerit 12v sitten, menkkoja odoteltiin 6kk, mutta kun ne alkoivat tärppäsikin jo 3. kierrossa. Toivon teille kovasti plussaa pian! <3

Täällä ovis oli ja meni. Eilis ilta huipentui koviin kipuihin ja reiluun eggikseen. Harmi vain kun juuri eilinen jäi hyödyntämättä, toivo on siis viikonlopun talletuksissa :) Jotenkin kuitenkin tuntuu ettei tämä ehkä tainnut olla vielä meidän kierto, mutta katsotaan :D

475/583 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa kp 30. Mitään oireita ei kyllä ole.. Menkat kylläkin pillereiden jälkeen alkaneet kp 38 ja kp 41. Joten vielä en odottele ainakaan menkkoja alkaviksi, toki jos en ole nyt raskautunut niin toivosin, että kierto olisi lyhyempi. Voi kun ennemmin alkaisi vaikka aamupahoinvointi ;)

476/583 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa kp 14 ja eilen oli sellaista veristä vuotoa mitä mulla yleensä ovulaation yhteydessä on - mutta kun viime kierrot sitä on ollut kp 15 ja kierron pituus on ollut 29 päivää. Milloinkohan mä nyt sitten odotan kuukautisia... petipuuhia nyt ainakin on ollut viime päivinä useaan kertaan. :)

477/583 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä uusi ilmoittautuu joukkoonne 😊 Eli vasta ollaan pillerit jätetty pois, niitä onkin tullut syötyä pitkään.. Kolmas olisi haaveissa tai sanotaan, että kova vauvakuume vaivaa tällä hetkellä 😂 Meillä vanhin lapsista jo koululainen ja toinen lähtee ens syksynä eskariin. Isoja jo molemmat 😁

Tällä kierrolla skipataan ovis. Haaveissa olis saada kesävauva.. Vaan nämä kaksi edellistäkin kesti tehdä, joten saan kai tämän kolmannenkin keskellä talvea 😂

Nyt olis kp 12/31.

Kahden koululaisen äiti. Km 11/17.
Kolmannen odotusta 10/20 ❤️

478/583 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä liittyy mukaan uusi henkilö kenellä kanssa olisi toiveissa vauva ensi vuodelle. Alkuun toive oli alkuvuoteen, mutta tässähän tämä tuntuu koko ajan venyvän :) Miehen kanssa molemmat ollaan 27v, yhdessä virallisesti vasta vuosi, mutta pyöritty kuitenkin yhdessä siihen päälle vielä vuosi. Itse olin aina ajatellut etten tahdo lapsi, miehellä on aina ollut tarkka suunnitelma, että haluaa lapset ennen kuin täyttää 30. Jotenkin tarttui itseen tässä vuoden varrella se vauvakuume ja tajusi vielä, että asiat olisivat sitäkin ajatellen otolliset (tutut ja turvalliset oma asunto, vakityöt, opiskelut valmiit jne). Kuitenkin mies alkoi hieman hannailemaan asian suhteen ja vaikka pillerit lopetettu jo alkuvuodesta (muista syistä) niin vasta vähän aikaa sitten päätettiin, että ehkäisy saa jäädä kokonaan. Nyt kuitenkin kun menkkoja odoteltiin niin itselle meinasi iskeä paniikki, että eikai se ekasta yrityskerrasta, tuntuu että tarttee valmistautumisaikaa ainakin pari kiertoa :D Mies sen sijaan suhtautui hyvin tyynesti ja totesi ettei häntä haittaa vaikka baby olisi tuloillaan. No ei ollut tällä kertaa, koska menkat tulivat juuri. Kierto ei ole suoranaisesti vielä tasaantunut pillereiden lopetuksen jälkeen, joten mennään kai nyt ainakin loppuvuoteen asti sillä mentaliteetillä, että tulee, jos on tullakseen :) Jos ei vuodenvaihteessa vielä uutta tulokasta ole saatu aluilleen, täytyy varmaan alkaa selvittämään syitä.

Tulipa sekava teksti. Kuitenkin, jokaisen kirjoituksen täältä innolla lukeneena, liityn itsekin innolla kirjoittelijoiden joukkoon :)

Tsemppiä kaikille!

479/583 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille yrittäjille!

Käyttäjä6935, Millaista kiertoa sulla on nyt ollut pillereiden lopetuksen jälkeen? Ite en ollenkaan muista aikaa ennen pillereitä, että millainen kierto mulla oli. Nyt pillereiden lopetuksen jälkeen kierrot olleet kp41 ja kp38. Nyt menossa kp31, että jännätään koska ne menkat alkaa, vai alkavatkohan ne?

480/583 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

@mimpsu Ehdin syömään pillereitä jonkun 10 vuotta, muistelen, että ennen aloitusta oli aika tasan tarkkaan 28 päivää kierto. Ehdin myös heti lopetuksen jälkeen luulla, että olis pysynyt samana, no ei. :) Huhtikuun jälkeen tuli menkat niin, että kierto oli noin 30pvä. Siitä seuraavia saikin odotella tänne asti. Otin käyttöön nyt yhden apsin mihin meinasin alkaa tekemään tarkempaa kirjailua ja seurailua. Työni on ollut tämän vuotta melko stressaavaa mikä on pitänyt sisällään myös paljon matkustamista, joten laitan osiltaan myös tämän piikkiin sen ettei tuo kierto ole vielä tasaantunut. Pidän peukkuja etteivät ne sulla alkais - tuuhan infoilemaan miten kävi :)