Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö huomenna töihin, jos tänään pientä kuumetta 37,5 ja flunssaa?

Vierailija
27.10.2025 |

Olen ollut viikonlopun kipeänä. Pe-iltana alkoi kurkkukivulla ja oli pyörryttävä olo, vähän varsa sekaisin. La ja su vuotanut nenä, ollut pientä lämpöä, joka kyllä laskee särkylääkkeellä. Tänään aamulla oli jo terveempi olo, yskää alkaa pukata, mutta nenää ei tarvitse enää niistää koko ajan. Lämpöä ei ollut aamulla, nyt on 37,5. Olo ei kuitenkaan ole väsynyt.

Mietin vaan, että kuinka moni jäisi kotiin huomenna ja kuinka moni menisi töihin. Siksi kysymys.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, yskä voi kestää hyvinkin pidempään, olen ollutkin ihan metallipajalla lähemmäs 38 asteen lämmössä, kun en jaksanut yhden päivän takia enää saikkua hakea, oli siis ma-to saikkua influenssan takia, kuume lähemmäs 40 niin ei tuo enää tuntunut missään 

Vierailija
2/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan omasta voinnista? Mulle tuo 37,3-37,4 celciusta on normaali ruumiin lämpö. Yli kymmenen vuotta pysynyt noissa lukemissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, mutta ottaisin ehkä aamulla varmuuden vuoksi buranan, ja kassiin myös mukaan jos alkaa tuntua, että lämpö nousee. 

Teen porrassiivouksia, joten työni on fyysistä, mutta toisaalta jos olo on hidas niin voin tehdä niin rauhassa kun haluan ja pitää pieniä taukoja.

Vierailija
4/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin.

Vierailija
5/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Jos nokka vähänkään vuotaa jään aina kotiin. No nyt ei vuoda, muuten vain on rokulipäivä.

Skål 🍻

Vierailija
6/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
7/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon mitä töitä tehtävänä. Etänä tekisin satavarmasti. Kevyt toimistotyö, menisin, jos voisin pitää etäisyyttä muihin ja olla tartuttamatta kaikkia. Raskas fyysinen työ tai paljon kontaktia muiden kanssa, niin en missään nimessä menisi, etenkään jos muut joutuu kärsimään. Raskas fyysinen työ on vähän venyvä käsite.

Vierailija
8/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollaisessa kuumeessa jo huonossa kunnossa, joten en todennäköisesti menisi. Riippuu myös vähän työtehtävistä. 

Vierailija
9/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi.

Vierailija
10/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa!  On edesvastuutonta mennä minnekään tartuttamaan toisia ihmisiä. Eikö työpaikallanne ole ohjeistusta? 

Vierailija
11/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omiin töihini en menisi. Joku työ taas voisi olla ok.

Btw, pysykää poissa työpaikoilta, jos olette tartuttavia. Kukaan ei ihaile miten vähän saikutatte, ei edes pomo joka saa 10 saikkuilmoitusta kun sun piti tulla paikalle räkimään

Vierailija
12/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään oireisena ei tule mennä töihin eikä harrastusryhmiinkään sekä itsensä että muiden ihmisten edun vuoksi. Tartuntaketju pitää saada katkaistua.

Vierailija
13/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menis. Olen kokki ja duuni on fyysistä ja pitäisi pysyä muiden tahdissa mukana. Enkä kaipaa jälkitauteja tai että tartuttaisin muita. Arvostan myös työkavereissa sitä, että pienessäkin nuhakuumeessa otetaan aikaa itselle, eikä tulla töihin nönneröimään.

Vierailija
14/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, minulle 37,5 on jo selvää kuumetta ja jos siitä nousisi, en enää 38 asteen kohdalla pysyisi kunnolla tolpillani saati pystyisi toimimaan turvallisesti vastuullisessa työssä. 

On kuitenkin yksilöllistä, mikä lämpötila kullakin on se "normaali", ja miten herkkä on lämpötilan vaihtelulle. Joku muu voisi ottaa buranan ja tehdä ihan normaalin työpäivän tuossa tilanteessa.

Sinun olisi parempi levätä ja toipua kunnolla, koska oirekuvan perusteella olet sairas, vaikka kuume ei voimakasta olekaan. Olet oireinen ja tartutat flunssan myös muihin, jos menet sinne nyt.

Vierailija
15/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sitten ilmoitin työnantajalle, että lämmöt on yli 38, eikä olokaan kovin mairitteleva, että jään kotiin. Hän oli että ok. Sitten vartin päästä se soitti takas ja sano "aikuisten maailmassa otettais burana ja tultais tekee töitä, mutta oot ilmeisesti päätökses tehnyt ja käy hakemassa todistus." Ilman muuta, olinkin jo matkalla lääkäriin, kun joku tuossa olossa tökki.

Muahan siis alkoi niin korpeemaan tuo "aikuisten maailmassa..." osuus. Mä olen jukolauta neljä vuotta tehnyt sille jätkälle lähes tauotta töitä. Vain lakisääteiset pitänyt ja aina tuurannut, kun on tarvittu. Nyt se sitten vielä soittelee perään kettuillakseen?! Jäi hampaan koloon ja pahasti.

Lisäksi lääkäri passitti mut osastolle. Mulla olikin ruusu ja tippaan pariksi päiväksi. + viikko saikkua. Olen vieläkin antibioottikuurilla tän viikon.

Nyt vaan odotan, että pääsen jossain vaiheessa hieromaan sen tyypin naamaan nuo sanat. Jos arvostus on tuo, niin en mä kauan enää ole.

Vierailija
16/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuollaisessa kuumeessa jo huonossa kunnossa, joten en todennäköisesti menisi. Riippuu myös vähän työtehtävistä. 

37,5 ei ole kuumetta.

Vierailija
17/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olet huomenna terve. Itse en luultavasti menisi. Taudit ei noin nopeasti parane.

Vierailija
18/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan, iltaa kohden lämpö nousee aina- yön jäljiltä matalin. Mittaa 22- 23 aikoihin. Ja jos lähdet, voi tulla takapakkia. Ehkä olisin pois ja täysin absolut vuodelaevossa. 38 raja.  Nyt ne tautiajat alkaa ja se -käshygienia  kunniaan ja yskökset hihoihin. Kyll se siitä taas tokenee.

Vierailija
19/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka korona. Taas kauheaa koronaa liikkeellä...

Vierailija
20/22 |
27.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin etänä, koska työni on toimistotyötä ja voi hoitaa kokonaan etänä. Jos työ sellainen, että vaatii läsnäoloa, en menisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän