Vauva vuodelle 2018
Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.
Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.
Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)
Kommentit (583)
Tänään on nyt viimein kierukka otettu pois ja yritys voi alkaa 😊
Tsemppiä kaikille yritykseen! En tiedä vielä milloin uskaltaa kokeilla uudelleen km jälkeen. Pitänee ainakin odotella että vuoto loppuu. Raskausoireet ovat ainakin jo loppuneet. Pari päivää sitten saunassa huomasin, että vasemmasta rinnasta tulee puristamalla pari tippaa maitoa.. Hieman järkytyin. Raskaus oli kuitenkin vielä niin alussa. Jostain olen myös lukenut että tämä saattaa olla myös alkuraskauden oire. Ilmeisesti minulla siis näin.
Saas nähdä milloin vuoto loppuu. Nyt näyttää jo ainakin lupaavalta. Sain onneksi verenvuotoa hillitsevät lääkkeet. Toivottavasti pääsee pian uudestaan yrittämään.
Bee, minulle sanottiin keskenmenoni jälkeen, ettei seuraavasta kierrosta olisi hyvä yrittää.. en muista syytä, koska siitä on jo muutama vuosi aikaa eikä silloin sit haluttu yrittääkkään ihan heti enää.
Pahoittelut keskenmenostasi, se osaa olla aika rankkaa❤️
Minä tilasin clearbluen herkkiä testejä kotiin, en malta kuitenkaan odotella oikeaa päivää millon testata..
Tultiin miehen kanssa siihen tulokseen että odotellaan yksi kierto ainakin väliin ennen uutta yritystä.
Wish, lupaavalta kuullostaa oireiden puolesta! Milloin ajattelit testata? Täällä sormet ja varpaat ristissä. Itselläni juuri nuo samat oireet, mutta päälimmäisenä kuitenkin selittämätön tunne siitä, että raskaana ollaan. :) Jännää!
Testit ei tullukkaan tänään, niinkun luulin, niin testaan varmaan sitten lauantai aamuna :)
Mulla olis pregcheck liuskoja, mutta ne ei taida olla kovin herkkiä?
Tänään maha oli niin turvoksissa että farkutkin paino vatsaa! Joten toivotaan kovasti että nyt tärppää kun oireitakin olisi. Toisaalta niitä on tainnu olla aina kun toivonut raskautta:D
Paketissa yleensä lukee testin herkkyys, yleisin varmaan se 25 IU/ml. Herkin tietääkseni 10. :) tosta kesken menneestä sain plussan aika myöhään, tosin en kyllä aiemmin edes yrittänytkään testata. Se testin tekeminen on niin jännää ja ihanaa, ja vielä jos kantaakin sisällään sitä pientä elämän ihmettä :)
Voi onnea plussasta! Mulla poistettiin tosiaan kierukka 1.8 ja eilen vähäistä rusehtavaa vuotoa mutta illalla se loppui eikä oo tullu enää että en tiedä mitä se oli. Minä kun luulin että heti menkat alkoi mutta en tiiä saa nähä 😅 menkkoja kun ei oo ollu kierukan ansiosta kunnolla kolmeen vuoteen niin nyt odotellaan koska ne alkaa! Mulla kun on yleensä pitkät ja kivuliaat kuukautiset :s
Mahtavaa Wish! Oikein paljon onnea plussasta 😍
En uskonut ikinä olevani onnellinen menkoista, mutta pillereiden lopetuksen jälkeen kun ekat alkoivat kp 35 niin melkein hypin riemusta. Ehkä asiaan vaikutti se kun pelkäsin kierron venyvän mahdottoman pitkäksi.
Eilen testasin huvikseni ovista, haaleaa, mutta selkeää viivaa näytti. Ajattelin että kierto sekottuisi km jälkeen. Saas nähdä, ensi viikolla pitäisi olla ovis. Ei kuitenkaan yritetä tästä kierrosta vielä.
Onnea Wish! <3
Flo-sovellus näytti ovulaatiota eiliselle, joten nyt sormet ja varpaat ristiin, että tärppäis täälläkin. Kovasti oon koittanut ajatella ihan muita juttuja, mutta aina löydän itteni jännittämästä ja miettimästä vauvajuttuja. :D
Bee: Mulla ainakin tuntuis sovellus antaneen oikean päivän, mikäli omaan valkovuotoon ja mielihaluihin on uskominen. ;)
Hei kaikki :) ja onnea Wish, valtavasti peukkuja että kaikki menee hyvin. :) en muista olenko tähän ketjuun kirjoittanut aiemmin mutta olen siis tänä vuonna 30 täyttävä ja mies vuoden nuorempi, ja nyt on noin yk4. Ensi viikolla alkaa menkat jos alkaa. Petipuuhat osui ihan hyvin tässä kierrossa. Mitenköhän käy. :)
30v kuumeilija tässä liitty mukaan.
Pillerit jätin juuri pois ja nyt ensimmäinen kierto menossa kp 24/25-28. Pillereitä söin 3vuotta.
Jänniittää hirveästi miten nopeasti onnistutaan. Tulee kun on tullakseen ajatuksella mennään, mutta paha vauvakuume ollutjo useamman vuoden niin nopeammin olisi parempi :D En kuitenkaan tahtoisi alkaa tressaamaan asian kanssa, mutta paljon se mielessä pyörii.
Liitynpä minäkin keskusteluun. Ollaan menossa kk päästä naimisiin ja oon ite hieman haaveillut että heti tämän jälkeen alotettais yrittäminen. Ikää on kuitenkin "jo" 27 itsellä ja mies täyttää 30. Joten alkaa ns.biologiakin puhua sen yrittämisen puolesta. Mulla ei oo koskaan ollu mitään suurta vauvakuumetta,mutta oon aatellut että ehkä se täytyy tämäkin kortti katsoa. Ollaan molemmat vakityössä,joskin itse teen hommia kotoa käsin ja rahoitus on aina vuoden välein katkolla. Työn luonteestakin johtuen oon jo alkanu kaivata jotain taukoa töihin ja ensi kesänä ois siihen aikataulullisesti paras sauma. Miehen kanssa asiasta on juteltu mutta mitään ei oo vielä lyöty lukkoon. Luulen että hän on enemmän huolissaan taloudellisesta pärjäämisestä ja häntä pelottaa ajatus että muutettais isompaan asuntoon sylilapsen kanssa (operaatio itsessään siis).
Mitäpä muuta...jään tänne nyt seurailemaan ja kattelemaan että mihin täö homma meillä etenee.
Tervetuloa tuoreet kuumeilijat! :)
Vildeanni: Fb.ssä on ainakin vauva2018 ryhmä, mutta siellä kyllä näkee kaikki jäsenet. Kyllä luulisi olevan jo salattu ryhmä vauva2018 tehty, mutta sitä ei löydä perus fb haulla, vaan pitäis tietää suora linkki sinne.
Tosiaan itsellä ollut jostakin syystä jo nuoresta lähtien toive, että saisin toukovauvan. Tässä kuussa se olisi mahdollista, joten "paineet" ovat hieman suuremmat nyt. Sitten taas ensi kuussa en olisi niin innoissani, jos raskautuisin, sillä mahdollisesti tulisi kesäkuun vauva, ja meillä on muutenkin kesäkuussa todella paljon pienten lasten synttäreitä, joten ajattelen ettei olisi kiva siihen samaan rykäykseen saada oman lapsen synttäreitä. Nämähän ovat niitä pinnallisia asioita, tottakai pääasia vain olisi, että raskautuisin, tulisi sitten minkä kuun lapsi tahansa. Näistä on vain hauska haaveilla ja pohtia :D Mukavaa on ollut huomata, että mieskin on lähtenyt herkemmin pohtimaan kanssani vauvajuttuja. Alkukesästä kun hän ei niin innoissaan näistä jutellut, nyt ottaa jopa itse puheeksi joitakin aiheita..
Hei! Täällä uusi kuumeilija ja yrittäjä. Alotettiin yrittämään kesäkuun alussa jollon poistatin kierukan. Kahdet menkat ehtinyt olla tässä välissä ja nyt kp21/28 ja kovasti toivon ettei kuukautiset edes ala..
Sairastan endometrioosia joten lapsen saaminen saattaa olla työn ja tuskan takana, mutta nyt oireet näyttäisi lupaavilta. Rinnat on arkana ja kamala nälkä sekä väsymys ja jomotusta vatsassa. Jotenkin täytyisi viikko vielä jaksaa odotella ennenkun testaa....