Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2018

22.06.2016 |

Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.

Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.

Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)

Kommentit (583)

401/583 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei hei kaikille. Kirjoittelin joskus alkukeväästä viimeksi ja pidin muutaman kuukauden taukoa. Onnea teille, jotka olette plussanneet:)

Keväällä meillä on ollut vähän sellaista huoletonta yritystä, ei tuloksia. Nyt päätetty, että elokuun kierrosta aletaan tosissaan yrittämään. En ole tikuttanut tai mitään, mutta uskoisin ovuloivani tästä PCOSta huolimatta. Tavallisesti tuntuu ovulaatiokipua ja on limat ja kaikki. Pitäisikö silti tikuttaa? Nyt viime aikoina olen huomannut alkavani hieman huolestua asiasta. Että mitä jos raskautuminen ei ihan todella onnistu. Ja mitä ihmettä sitten pitää tehdä. Toisaalta ihan yhtä paljon jänskää se, että mitä jos onnistuukin ja miten elämä sitten muuttuu. Kuitenkin odotan tulevaa ihan kamalan paljon. Luetteko muuten mitään perhe-/äitiysblogeja?

Mukavaa juhannusta :)

402/583 |
21.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys on alkanut. :)

Ekasta kesti vuosia, toisesta ja kolmannesta 8 kk kuukautisten alkamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
403/583 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy odottaa elokuulle että yritys voi alkaa mäkin haluan jo tositoimiin 😅 Enerik: minkä ikäiset sun lapset on? :)

404/583 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ehkäisy sulla on ollut käytössä? Multa poistetaan hormonikierukka 1.8 joka on ollu mulla nyt 3.5v :) sitä ennen ei oo ollu muuta jo pillerit pari kuukautta jotka ei sopinu niin mietityttää miten kroppa lähtee taas toimimaan kun ollu menkatkin pois melkein yhtä kauan ku kierukka mulla ollut...

Vierailija
405/583 |
22.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heimoi!

Ajattelin tulla tänne kirjoittelemaan, kun yrittäminen alkaa tähän tietoon noin kuukauden päästä, eli seuraavien menkkojen jälkeen. Olen 29 ja kyseessä on ensimmäinen lapsi. Hurjaa puhua tästä, kun niin kauan vauva on ollut vain kaukainen tulevaisuuden haave. Ja nyt se hetki onkin yhtäkkiä aivan nurkan takana, kun sitä voisi tosissaan alkaa yrittää :) jännittää ja vähän pelottaakin, kun ei yhtään tiedä, mitä tuleman pitää. Tuleeko lasta vai eikö tule jne.

406/583 |
23.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli hormonikierukka toukokuun puoleen väliin asti. Lapset pvat 3,5 v., 6 v. ja 7,5 v.

407/583 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enerik tuliko sulla joku tyhjennys vuoto? Tai onko menkkoja tullu? Onko kierto sekasin?

408/583 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on saman ikäiset kun mun lapset paitsi sulla on vielä se 7.5v 😊

409/583 |
26.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttekö jotain vitamiineja ym? Mä ostin foolihappoa tänään ja sitten syön perus d:tä mutta en nyt juuri muuta.viimeksi ku yritettiin niin söin niitä mama vitamiineja ja join greippimehua 😅

Vierailija
410/583 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain kiinnostaa, niin olen tehnyt suljetun ryhmän Vauva vuodelle 2018. Tervetuloa juttelemaan :)!

411/583 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilliina: Samoja tuntemuksia täälläkin! Viime vuonna juhannuksena teimme päätöksen, että tänä vuonna kesäkuussa aloitamme yrittämisen! Ja nyt ollaan jo kesäkuussa! Sitä oli semmoinen pieni kutkutus koko kevään, että "Hui kohta se yritys sitten alkaa" Ehkäisy kun jätettiin pois niin oli oikeastaan se odotus, että koska ne ekat luomumenkat tulee ja nyt kun ne ovat tulleet niin on vähän tyhjän päällä, että häh, nytkö sitä pitäis odotella ettei ne menkat tulekkaan :DD

Pilvenhattara: Femibion 1.stä oon syönyt huhtikuusta lähtien :)

kikii: Toivottavasti mahd. moni meistä pääsee pian liittymään sun ryhmään!

412/583 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä foolihappo, 100 mikrogrammainen d-vitamiini ja E-EPA. Syön noita kahta jälkimmäistä aina muutenkin, foolihappoa nyt yrityksen takia.

Ähhs, kivaa ja että on FB-ryhmä, mutta jotenkaan mä en vielä kykene liittymään.. Vasta sitten kun on jo jotain mitä odottaa ☺️

Hyvää yötä kaikille ☺️

413/583 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Liityn seuraanne!

Meillä on 5v poika, ja minä nyt toden teolla kuumeilen toista lasta. Mulla AMK kesken, mutta mies jo hiukan varttuneempana on jo vuosikymmenen ollut tiukasti työelämässä. Minä olen 25 ja mies 32.

Tilanne on se, että tjottaillaan nyt, ja loka-marraskuussa kunnon yritys voisi alkaa. Tosin nyt tilanne se, että kuukautiset jo valmiiksi epätavanomaisesti myöhässä. Mutta uskon että johtuu stressistä, on aiemminkin myöhästynyt stressin takia. Testin teen kuitenkin vielä tänään illalla varmuuden vuoksi. Lapsi olisi tervetullut, mutta opiskeluiden takia suotavaa olisi että vauva syntyisi vasta vuoden päästä kesäkuussa, että saan toisen harjoittelun kasaan.

Vierailija
414/583 |
30.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiva, kun tänne on kirjoiteltu! Käyn melkein päivittäin katsomassa ja aina toivon, että olisipa siellä uusia viestejä :)

kikii: onko ryhmä tarkoitettu yrittäjille vai plussanneille? :) ja miten siihen voi liittyä, suljetut kun eivät näy haussa?

mimpsu: ai että, teillä on siis hommat jo edenneet ihan yritysvaiheeseen? Kuinka jännittävää! Täällä vielä pitäisi malttaa reilu pari viikkoa odotella. Ostin kyllä jo ovulaatio- ja raskaustestejä ja vähän greippimehuakin olen maistellut testimielessä :D ihan näinä päivinä pitäis olla ovulaatio, jonka aion bongata, että tietää, ovuloiko sitä ylipäätään... :O ei siis bebeä vielä tähän ovulaatioon yritetä, kun meillä on häät elokuun alussa. Muutama päivä ennen häitä on siis seuraava ovulaatio ja sen voisi jo yrittää hyödyntää :) <3

Pilvenhattara: syön foolihappoa, b-vitamiinilisää, macaa, c-vitamiinia, d-vitamiinia ja sinkkiä. Foolihappoa lukuunottamatta syön näitä kyllä muutenkin. Ehkä joku probiootti voisi olla vielä paikallaan. Olen kieltämättä vähän tämmöinen vitamiihihöperö, varmaan turhaan suurinta osaa napostelen, mutta tuskinpa niistä haittaakaan on :)

Vierailija
415/583 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko vielä yks ens vuoden kuumeilija mukaan? Täälläkin siis esikoisesta haaveillaan.. Yritys alkaa elokuussa eli noin kuukauden päästä - on sitä odotettukin! Mulla on ongelmana pitkät kierrot nyt minipillereiden lopetuksen jälkeen. Lopetin ne maaliskuussa ja sen jälkeen on tullu 2 kuukautiset. Eka kokonainen kierto oli lähes 60 päivää ja nyt on menossa toinen. Ovulaatioita en oo saanu kiinni kovasta (melkein pakkomielteisestä) testailusta ja oireiden ja lämpöjen analysoinnista huolimatta. Jännittää, tuleeko elokuussa ees ovulaatiota kun ei oo nyt vielä näkyny/tuntunu.. Vauvakuume vaan on niin kova että huolettaa kierron palautuminen aika lailla. Nyt on menossa kp 28 ja minä ootan edelleen ovulaatiota. Ehkä pitäis unohtaa testit ja alkaa oottaa vuotoa. 

Tässä kierrossa oon käyttäny greippimehua pari desiä joka aamu. Lisäks käytössä on Minisun mama ja omega-kolmoset. Muutenkin oon pyrkiny valmistautumaan syksyyn ja oonkin jättäny alkoholin, vähentäny kofeiinin käyttöä, jättänyt kaikki turhat lisäravinteet, käynyt lääkärissä ja hammaslääkärissä. Kaikki pitäis siis olla kunnossa itse yritystä varten - ainut vaan et kierto on sekaisin. Liekö tästä huolestakin johtuvaa, ettei kroppa vielä pelaa?

Vierailija
416/583 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Vauva18! Itse en ole käyttänyt hormonaalisia ehkäisyä vuosikausiin, joten ei ole omakohtaista kokemusta pitkistä kieroista lopetuksen jälkeen. Mietin vain, että varmaan se on ihan normaalia, mutta mikään tuskin estää käymästä lääkärin juttusilla? Eikös sitä ole olemassa jotain lääkettä, jolla voi edesauttaa normaalia kiertoa?

Toinen vaihtoehto on kokeilla macaa, itsellä se ainakin on toiminut ja kierto onkin nykyään hyvin säännöllinen. Se tukee kehon omaa hormoonitoimintaa luonnollisesti. Jos sille linjalle lähdet, niin suosittelen ostamaan macan tabletteina - jauhe maistuu aivan ummehtuneelta perunakellarilta eikä sitä saa yökkimättä alas :D

417/583 |
01.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä kanssa uusi toiveilija. Meillä on mun laskujen mukaan jo 7 yk, mut tähän mennessä ollaan tjottailtu ja nyt tämä kierto on otettu vakavammin. Pitkään ollaan puhuttu lapsesta, mutta vasta nyt aika ois meille hyvä. Toki takaraivossa on pieni pelko et ollaan odotettu liian kauan. 

Mutta siis nyt on ovis päällä tai just mennyt, ja on kyllä tullut hyödynnettyä mahdollisuudet. Parin viikon päästä pääsee sit testailee ellei menkat tuu sitä ennen. (siis kp 17/32)

Vierailija
418/583 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ainakin ovuloin (tai vähintäänkin ovulointiin liittyvää hormoonitoimintaa tapahtuu), kun ovulaatiotesti näytti juuri plussaa. Jee! Ensi kierrossa sitten vällyhommia näihin aikoihin ;)

Vierailija
419/583 |
02.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos maca-vinkistä, eipä ois tullu muuten mieleen! Täytynee ottaa testiin ja tosiaan tablettimuodossa... Jos vaikka ois apua seuraavaan kiertoon :)

420/583 |
03.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Täältä liittyis mukaan 33-vuotias nainen joka haaveilee toisesta lapsesta :) Esikoinen syntyi 12/15 ja tärppäs heti ekasta kierrosta. Nyt esikoinen on 1,5v ja vauvakuume on ollut päällänsä jo usean kuukauden. Lopetin pillerit 11.6 ja tänään vasta alkoi menkat. Tänään siis kp1/28 ja tästä lähtee yk1 käyntiin. Ovistikkuja on kotona kauhee kasa ja niitä saa tos ens viikolla aloittaa tekemään :) innolla odotan että kauanko tälläkertaa kestää raskautuminen ja tottakai toivomme että kaikki sujuis hyvin.

esikoinen 12/15
kuopus 2/19