Vauva vuodelle 2018
Oiskohan jo aika pyöräyttää uusi ketju käyntiin meille, jotka lapsesta kovasti haaveilevat, mutta eivät ole vielä ihan niin pitkällä toteutuksessa, että voisimme "vauva vuodelle 2017"-ketjuun kirjoitella. Siellä kun moni on jo alkanut yrittämään vauvaa.
Jos kerron alkuun vähän itsestäni; eli olen 25-vuotias, mies on muutaman vuoden vanhempi ja yhdessä ollaan oltu pari vuotta. Molemmilla on vakituiset työpaikat, mutta tällä hetkellä asutaan pienessä kaksiossa kissamme kanssa. Tavoitteena olisi löytää oma ihana isompi asunto jo tämän vuoden puolella ja kun muutot ja mahdolliset rempat olisi tehtynä, niin olisi aika alkaa yrittää molempien esikoista. Minä vauvakuumeilen huomattavasti miestä enemmän, häntä tuntuu aika paljon vielä jännittävän ajatus tulevasta perheestä.
Nyt olisi teidän vuoro, toivottavasti löytyy jo muitakin vauvakuumeilijoita :)
Kommentit (583)
Hei kaikki,
Yritettiin 6 päivää ennen ovulaatiota ja nyt ovulaation aikaan. Minulla on kaksi kuukautissovellusta puhelimessa ja ne näyttivät eri ovulaatio päiviä, joten tämä jälkimmäinen yritys sattui joko päivää ennen tai ovulaatiopäivänä. (onko muuten mahdollista/todennäköistä raskautua päivä ovulaation jälkeen?) Limoja yritin seurailla mutta oli niin aktiivinen viikonloppu menojen suhteen että en ehtinyt oikein tarkempaan tarkasteluun, la ois näillä näkymin helmikuun alussa jos tärppäsi, toivon niin <3
Lisäyksenä edelliseen.. onko kellään turhautunutta oloa ovulaation ja yrityksen jälkeen? Ihana odotella sitä ovulaatiota ja jännätä nappaako tästä kierrosta, mutta olo yrityksen jälkeen on turhauttava! Tässä sitä vain istutaan ja odotellaan joko se olisi tärpännyt eikä mitään voi enää tehdä asian eteen :D Koko ajan löydän jo raskausoireita vaikka tuskin niitä on vielä edes mahdollista saada....
"onko kellään turhautunutta oloa ovulaation ja yrityksen jälkeen?"
MULLA! Juuri kun pääsin kirjoittamaan, että onpa rentoa, niin AAARGH! :D Tuntuu tosiaan t-o-d-e-l-l-a turhauttavalta "istua ja odotella" pari viikkoa ennen kuin saa mitään varmuutta onko tärpännyt vai ei! Mun tuntemukset menee näköjään ihan vuoristorataa :D Mua kyllä vähän epäilyttää taas koko homma, ei oo yhtään toiveikas fiilis, että oltais onnistuttu.
"onko muuten mahdollista/todennäköistä raskautua päivä ovulaation jälkeen?"
Mun sovellus ainakin näyttää hedelmällisenä vielä oviksen jälkeisenkin päivän. Munasoluhan "selviää hengissä" about vuorokauden varsinaisen oviksen jälkeen. Korjatkaa jos oon ihan väärässä!
LanaBanana, jatkoitko tikuttamista vielä? Varsinkin ton sun pidemmän kierron mukaan ovis on hyvin mahdollisesti vasta ollut tuloillaan.
TheGx3, teitko uutta raskaustestiä vai ehtikö menkat jo alkaa? Ymmärrän ton tilanteen kun testit negaa ja menkkojakaan ei kuulu, todella ärsyttävää kun pohtii että mistä johtuu! Itsellä oli sama tilanne puolisen vuotta sitten, sieltä ne menkat sitten alkoi 10 päivää myöhässä..
Neppe, toivottavasti kierto tasaantuu ja pääsisitte tekin kunnolla yrittämään! :)
luumu_, tein uuden testin sunnuntaina, ja sekin oli negatiivinen. Menkat ei ole vielä alkaneet. Jotain jomottelua oli su iltana, mutta nekin on taas hävinneet kuin tuhka tuuleen... Jonkinasteinen tappiomieliala päällä, toisaalta tekisi mieli ostaa joku "parempi" kalliimpi testi (nuo olivat markettitestejä, pregcheck muistaakseni) mutta toisaalta ajattelen vain, että kuitenkin ne menkat alkaa heti kun olen laittanut turhaan rahaa uusiin testeihin.
Edelleen menkkoja odotellaan ja tuntuu tämäkin turhauttavalta. Hormonitoiminta otti ilmeisesti sitten kuitenkin itseensä pillereiden lopettamisen jälkeen. :( Kaksi päivää on ollut itselle tyypillisiä menkkojen alkamisen oireita, kun on alavatsalla ollut kipua, mutta tavallisesti näistä oireista on mennyt noin 30 min ja menkat on alkanut. Raskauden mahdollisuus tässä vaiheessa on erittäin epätodennäköistä, kun ollaan käytetty pillereiden lopettamisen jälkeen kumia eikä ole vahinkoja sen suhteen sattunut. No, odotellaan, eiköhän ne sieltä jossakin kohtaa ala.
mievaan: Mulle WomanLog näyttää, että oletetun ovulaatiopäivän jälkeen vielä kolme päivää olis korkea raskauden mahdollisuus. Mitä sovelluksia teillä muilla on käytössä? :)
Neppe: Mulla on periodtracker, ennakoi kuukautiset päivälleen oikein. ( yleensä näyttää myös ovulaation oikealle päivälle, jos tuntemuksiin uskon :) ), sitten toisena käytän tota Flo sovellusta, jonka otin vähän myöhemmin käyttöön niin ei ennakoi mielestäni oikeaan kohtaan kuukautisia eikä ovulaatiota, ehkä kun käytän pitempään niin se alkaa laskea oikein.
TheGx3, onpa inhottava tilanne! Mä ehdin silloin kun mulla oli menkat myöhässä ja raskaustestit negoja soittelemaan terkkariin ja ne sanoi, että on ihan normaalia, että menkat jää joskus välistä ja jos seuraaviakaan menkkoja ei kuulu niin uudelleen soitto. Olin kieltämättä pikkasen hämmentynyt kun itse melkein kolmekymppinen eikä koskaa oo jääny menkat välistä, mutta ilmeisesti siis normaalia :D Yrität olla ajattelematta asiaa ja olla stressaamatta, koska stressi kyllä vaikuttaa menkkoihin. Ja joo, I know, helpommin sanottu ku tehty :)
"Mitä sovelluksia teillä muilla on käytössä? :)"
Mulla on käytössä Life- niminen sovellus, todella selkeä, suosittelen! Nyt kun yritys alkoi, niin ostin sen täyden paketin, johon pystyy merkkaamaan ovulaatiot yms. Ilmaisversioon niitä muistaakseni ei saanut niin tarkasti merkattua.
Neppe, ymmärrän sunkin turhautuneisuuden! Sä kuitenkin bongasit oviksen, niin jotain siellä tapahtuu :) Todella yleistä kuitenkin, että kropalla menee hetki aikaa totutella ja alkaa toimia "normaalisti".
Kommentti poistettu käyttäjän toimesta
Onnea Empsku ! :)
Onko kukaan kokeillut niitä clearbluen early testejä? Mulla tuntui outoa kipuilua lauantaina vatsassa 6 päivää (oletetusta) ovulaatiosta ja kuukautisten pitäisi alkaa ensi maanantaina.. Kuinka aikaisin tässä uskaltaisi kokeilla näyttäisikö jo plussaa? Sovelluksen mukaan nyt olisi rv3+2, jännittää!
No niin. Alkoihan ne menkat sitten lopulta.
Täällä alkoi 3 päivää etuajassa. Yleensä kellontarkat ja melko tuskaiset. Nyt heräsin yöllä vessaan ja huomasin että hupsistakeikkaa. Hmm. Hieman juilii vatsassa mutta ei paljon, yleensä kipu häviää rinnoistakin kun kuukautiset alkaa mutta nyt pysyy. Outoa.
Täällä odotellaan ensimmäisiä luomumenkkoja e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Kovasti on "juilinut" alavatsassa muutamien päivien ajan ja rinnat kipeinä, että joskohan sieltä menkat kohta alkaisi. Nyt kp30.
Voikohan tänne liittyä joukkoon, kun välillä tuntuu, että kaipailisi keskusteluseuraa tässä vauvakuumeilussa, vaikka meillä on suunnitelmat todennäköisesti vasta vuodelle 2019? 😊
Jos siis kaikki menisi suunnitelmien mukaan, yritys aloitettaisiin ensi keväänä/kesänä ja toivottu la olisi jossain alkuvuodessa 2019. Ainahan kaikki ei mene suunnitelmien mukaan ja kuumekin välillä nostaa päätään vahvastikin, myös miehellä, joten voisihan suunnitelmat myös aikaistua. Mutta keskusteluseura olisi joka tapauksessa välillä ihan mukavaa, kun omassa lähipiirissä on nyt vain sinkkuja, eikä kenelläkään ole oikein samanlaista tilannetta kuin meillä.
Yhdessä ollaan oltu lukiosta lähtien, nyt 9 vuotta. Niistä naimisissa nyt 3. Ikää on 26 ja jos tosiaan kaikki menisi niin kuin suunnitelmissa, molemmilla olisi ikää 28 esikoisen syntyessä. Tästä ollaan monet kerrat keskusteltu ja ollaan miehen kanssa samoilla linjoilla. Aina välillä jompikumpi kuitenkin heittää jotain lapsiin liittyviä kommentteja ja vauvakuume nostaa päätään ja intoilu alkaa, vaikka yrityksen aloittamiseenkin on vielä aikaa. Viimeisimpänä intoilun aiheutti kun mies ihan yhtäkkiä sanoi, että pitäisiköhän nyt ruveta miettimään muuttoa, kun kohta tarvitaan kuitenkin enemmän tilaa 😃 Tuli ihan puskista, että yhtäkkiä otti taas asian puheeksi, vaikka siis tulevaisuussuunnitelmat sinänsä eivät tietenkään tulleet yllärinä. Nyt sitä sitten tässä taas haaveillaan vauvajutuista, vaikkeivat hetkeen olekaan ajankohtaisia.
Täällä olis yksi 2 tytön äiti joka haaveilee kolmannesta ❤ kierukan poisto 1.8 :) tytöt 4v ja pian 6v :)
Jee menkkani alkoivat vihdoin, wuhuu! Kiertopäivänä 41. Jatkossa ei sitten ollakkaan niin iloisia menkkojen alkamisesta, mutta NYT olen tosi tyytyväinen, että menkat alkoivat. Keskustelupalstat kun ovat pullollaan kokemuksia, jossa menkat eivät ole alkaneet puoleen vuoteen pillereiden lopettamisen jälkeen. Ehdin jo viime perjantaina tekemään raskaustestin, josko olisikin tärpännyt heti, mutta negatiivista näyttikin. Meille miehen ensi vuoden valmistumisajankohdan takia paras aika olisikin että nyt vasta tärppäisi, että syntyisi sitten loppukevään vauva, kun mies valmistuisi samoihin aikoihin.
Önnis ja Emily90: Tervetuloa mukaan! :)
Kiitos! Meillä mies valmistuu ensi vuoden kesänä/syksynä myös ja siihen olis oikeen ihana saada sitten kolmas kesävauva tai syys kunhan vaan raskautuisi ettei tulisi monia pettymyksiä..ja esikoinen aloittaa ekan luokan ensi vuoden syksyllä niin saisi olla kotona silloin :) mutta tulee kun on tullakseen en vaan malttaisi odottaa että pääsee tositoimiin 😅 mulla nimikin jo vaihtui pilvenhattaraksi mutta sama kirjoittelija kuin emily90 😁
mimpsu kirjoitti:
Keskustelupalstat kun ovat pullollaan kokemuksia, jossa menkat eivät ole alkaneet puoleen vuoteen pillereiden lopettamisen jälkeen.
Tämä vähän jännittää. Kokemuksia pitkistä odotuksista pillereiden jälkeen tosiaan löytyy melko paljon ja oon miettinyt, pitäisikö "varmuuden vuoksi" lopettaa pillerit hyvissä ajoin ja ruveta käyttämään muuta ehkäisyä. Eli voisi lopettaa pillerit aikaisemmin, kuin oikeasti olisi tarkoitus aloittaa edes yrittäminen, jotta ei sitten venyisi sen takia, etteivät menkat alakaan. Onko tämä vain hölmöä vainoharhaa vai olisiko jokin järjen hiven? :D
Kuulostaa järkevältä ainakin mun korvaan ;) mäkin mietin olisiko pitänyt jo ottaa 30.6 aika kierukan poistoon että olis sitte otollisempaa aloittaa yritys elokuussa mutta ku ei tiiä millaiset tyhjennys vuodot tulossa kun kolmeen vuoteen ei oo ollu menkkoja ja kaikkea ohjelmaa heinäkuussa kun on loma 😅
Mä jätin ehkäisyn jo joulukuun lopussa pois, meillä siis alkaa yritys nyt heinäkuussa. Virallisesti siis. Mulla on siis aijemmin ollu vähän vaihteleva kierto, enkä oo aina napannut ovulaatiotakaan joten halusin saada kiertoa vähän selville. Hyvä että jätettiin, koska muutaman ekan kuukauden oli hyvin vaihtelevia kiertoja, nyt on aika hyvin tasaantunut muttei vielä niin säännöllistä kuin ennen ehkäisyä.
Tänään kp 13/26-30 ja ovistikut (clearblue digi ja mamin liuskat) näyttää negaa :( Vaikka selvät ovisoireet jo kp 9 alkaen. Tänään tikussa haamujen haamu.