Annanko periksi liian helpolla jos haen avioeron näistä syistä?
Mieheni on kolmannen lapsen jälkeen taantunut teinin tasolle.
Yhtäkkiä minun vastuulla on viikon ruokailujen miettiminen, kaupassa käyminen ja ruuan tekeminen.
(Mies kyllä käy joskus kaupassa jos olen kirjoittanut kauppalapun, ei jaksa itse miettiä yhtään jos jotain puuttuisikin listalta, tekee kerran viikossa lasagnettee ja meksikonpataa yms. puolivalmisteita).
Ärtyny ja huutava aamuisin kun ei saa nukkua (no en saa minäkään, nousen kuudelta kun laoset herää oli siyten aamu- tai iltavuoro tai vapaa, ehkä kerran kahdessa viikossa jään pidemmäksi aikaa sänkyyn ja mies nousee.)
Nyt viimeeksi nuorimman synttäreille mies taas kirosi kun hän joutuu aina siivoamaan.. no minä hoidin kyllä keittiön, hankin kaikkea mitä juhliin tarvittiin ja leivoin kaikkea tarjottavaa, ja ulkoilin lasten kanssa niin että mies sai rauhassa siivota. (Kämppä ei nyt kuutenkaan ihan täystuhotilassa.)
Rakastan kyllä miestäni (koska hänessä on hyviäkin puolia joita vielä ilmenee, juuri niitä asioita joihin ihastuin ja rakastuin, tähän nyt latosuan ainv aikken mikä ärsyttää ja saa tuntumaan ettei jaksaisi enää), hän rakastaa minua, meillä on paljon hyviä hetkiä mutta tämä ei tunnu perheeltä, ainakaan sellaiselta missä on isä ja äiti ja kolme pientä.....
Kommentit (145)
mitenkäs olisi PARISUHDETERAPIA. apua kannattaa ottaa ihan oikeasti kun sitä jämähtää niin helposti omaan tilanteeseen
tai yhteinen aika miehen kanssa ja lapset hoitoon kun kerran on mahdollisia saada hoitoapua
ei kuulosta ihan kamalalle tilanteelle vaan ihan tavalliselle raskaalle lapsiperhearjelle
Miehesi ´voi olla pettynyt omaan työtilanteeseensa sen takia myös itseensä ja olette molemmat taatusti kuormittuneita arjesta, parisuhdeterapia voisi oikeasti avata solmuja ja saada teidät ymmärtämään toisianne paremmin. ehdottomasti ottakaa yhteistä aikaa ja puhukaa tilanteestanne. kirjoittamasi perusteella rakkautta kuitenkin on välillänne ja mies haluaa viettää kanssasi aikaa
Avioliittonne kuulostaa aika tyypilliseltä pienten lasten keskellä. Suosittelen kokemuksella avioliittoleiriä. Niitä on monenlaisia, saattaa olla ihan pienlapsi arkeen suunnattuja. Lastenhoito järjestetty, aikaa olla kahden, jutella kahden ja aikaa olla perheenä. Voisi antaa teille uutta intoa parisuhteeseen ja samalla loman arjesta. :)
Äitinä ja vaimona kuvittelee, että se mieskin miettii sitä parisuhdetta ja perhe-elämää yhtä paljon. Tosiasiassa usein miehen paineet ja väsymys tulee sieltä työelämästä. Se täyttää hyvin paljon miesten ajatuksia. Ne paineet sitten purkautuvat väsymyksenä ja poissaolevuutena siellä kotona, ja aiheuttavat siellä sitten oireilua.
Olen samaa mieltä monen edellisen kanssa, että miehellä ottaa koville että ura ei lähde nousuun. Ennen kuin hän löytää paikkansa ja tekee jotain täysipainoista ja mielekästä, hän tulee olemaan rauhaton, onneton, masentunut ja levoton. Valitettavasti tällainen osuu usein juuri siihen perheenperustamisikään. Sitten kun urat on vakiintuneet, lapsetkin lähtevät kotoa. Niin se vaan menee. Tuossa tarvitaan paljon paineensietokykyä ja ongelmanratkaisukykyä. Hyvin kommentoitu ap:lta, että toisensa syyttelyyn eksyminen ei ole ratkaisu. Kumpikaan ei ole syyllinen tilanteeseen, täytyy olla itselle ja toiselle armollinen, että ei kukaan kaikkeen pysty. Sitten vaan selvitään yhdessä miten kyetään, kunnes myrsky helpottaa.
Onpa hieno juttu!!! Olen niin onnellinen, että olette tulleet toisianne vastaan. Vaikka olet täysin tuntematon ihminen, niin mulle tuntui todella pahalta tämä aloitus, että olit suunnittelemassa jättäväsi miehen tällaisessa tilanteessa. Teki itse mieli tarjoutua tulemaan teille siivoamaan, ettei teidän tarvitsisi tapella kotitöiden takia. Ihanaa, että olit itsekin peilin edessä, etkä vain syyttänyt miestäsi. Toivon sydämestäni kaikkea hyvää teidän perheelle.