Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Cytotec-pillerit aamulla -pelottaa

Vierailija
21.06.2016 |

Raskauden keskeytys meneillään ja maanantaina otin ekan pillerin sairaalassa ja nyt aamulla pitää viedä homma päätökseen täällä kotona. Itkettää, pelottaa, kiukuttaa ja kaikkea muutakin mahdollista. Oisko täältä saanut vielä vertaistukea..?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi päättää toisinkin, oliko päätös väärä?

Vierailija
2/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa tilanteessa tulee kaikki tuntee tutuiksi... onhan sinulla hyviä särkylääkkeitä kotona huomiseksi? Kannattaa ottaa.jo ennen kuin laitat cytotecit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Mikä pelottaa? Kipu? Kai sulla on joku tulossa luoksesi? Saattaa olla myöhäistä sanoa tässä vaiheessa, mutta abortin kotona tehneenä suosittelisin kovasti menemään sairaalaan. Siellä saat vahvempaa kipulääkettä ja apu on lähellä, jos jotakin vakavaa sattuu.

Vierailija
4/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekä buranaa että panadolia. Nyt mietin vielä et pystynkö hoitamaan homman yksin... mies veisi lapset pois kotoa, jotta eivät pelästy äidin pahaa oloa...

Vierailija
5/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri teki abortin kotona ja joutui lopulta menemään takaisin sairaalaan. En siis tarkoita pelotella, vaan sanoa että pyydä ihmeessä aikuinen kaveri sinne kotiin tueksi. Mielellään ajokortillinen ja autollinen, JOS täytyy sairaalaan mennä.

Vierailija
6/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole neuvoja/kokemusta mutta toivon sinulle kaikkea hyvää. <3

Vierailija
7/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lisää vielä, että itse jouduin sairaalassa allekirjoittamaan paperin, että minulla on joku "tukihenkilö" kotona. Verenvuoto voi yltyä tosi rajuksi, voit menettää tajusi jne. Itse ajattelin aikoinani, että haluan ehdottomasti tehdä abortin kotona tutussa paikassa ja rauhassa, mutta jälkeenpäin kadutti etten mennyt sairaalaan, kotona oli jotenkin turvaton olo.

Vierailija
8/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päätös on oikea ja tässä tilanteessa ei ole vaihtoehtoa. Ja ei sitä enää voi edes muuksi muuttaa, sillä raskaus ei olisi valitettavasti edennyt muutenkaan 😢

Vierailija
9/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran kun sen tehnyt niin se oli kamalaa, kouristelin ja oksentelin. Lie kyllä johtunut siitä että kyseessä keskenmeno ja kauan toivottu lapsi.

Kärsi rauhassa.

Vierailija
10/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä saanut kipulääkkeitä myös mukaan? Mä sain keskeytyneen keskenmenon loppuunsaattamiseen Cytotecien kanssa Panacodia ja muistaakseni lisäksi ihan Buranaa. Siinä vaiheessahan ei tarvitse varoa mitään vaan kivunlievitys on se päämäärä ilman muuta.

Varaudu isoon verenvuotoon. Mutta sinänsähän asia todennäköisesti hoituu aika nopeasti käyntiin lähdettyään. Ikäväähän tuo kaikin puolin on, oli tilanne muuten mikä tahansa, mutta keskity nyt vaan siihen, että se nyt vain on tehtävä. Pystyt kyllä, Ap! Ajan kanssa helpottaa kaikin puolin.

Vierailija
11/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskauden keskeytys meneillään ja maanantaina otin ekan pillerin sairaalassa ja nyt aamulla pitää viedä homma päätökseen täällä kotona. Itkettää, pelottaa, kiukuttaa ja kaikkea muutakin mahdollista. Oisko täältä saanut vielä vertaistukea..?

Mikä itkettää ja pelottaa? Olet kuitenkin ensimmäisen pillerin ottanut, niin katuminen on liian myöhäistä.

Vierailija
12/12 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata liikaa etukäteen pelätä, olin ite lukenut kaikki maholliset nettikeskustelut ja luulin että kivut on kuin synnytyssalista. Pari ekaa tuntia sattui (ja sekin sen takia että oksensin ekan panacodin), mutta kun sain kipulääkkeen niin ei tuntunut enää missään. Olin koko päivän sairaalassa, mikä tuntu kyllä aika turhalta kun ei mitään kipuja/ongelmia ollut sitten loppupäivänä.

Jos kivut ja pelot on enemmän henkisiä, niin muista että niihinkin saa ammattiapua, ei kannata jäädä yksin.