Olive Kitteridge - katsotko?
Laadukasta draamaa, pirun hyvät näyttelijät.
Teemalta tulee toinen osa juuri nyt.
Kommentit (49)
Ihana loppu. Olive löysi vertaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Oliven tavassa olla on yhtymäkohtia elämääni, nimittäin äitipuoleni (jonka kanssa en onneksi asu) on hyvin samankaltainen. Purkaa tyytymättömyyttään lähimmäisiinsä piikittelemällä ja arvostelemalla. Kaikkea pitää koko ajan nälviä. Eniten ovat kärsineet tämän omat lapset.
Olivella on hyvä aviomies, menestyvä lapsi ja hyvä toimeentulo. Rohkeus lähteä toteuttamaan omaa unelmaansa (tietääköhän Olive edes mikä se on) on ajanut tuollaiseen kestotyytymättömyyteen.
Olive on pakahtua omaan vihaansa, vaikka kaikki on elämässä ihan hyvin.
Eri mieltä. Olive on introvertti ja ymmärtää erilaisuutensa.
Tuli mieleen suosikkisarjani Mulla alla, synkeä tunnelma ja mustaa huumoria, ja lisäksi yksi sama näyttelijäkin (Henry). Mutta tykkäsin tosi paljon, harmi ettei ollut pitempi sarja.
Höh, eka jakso oli jo kadonnut Areenasta. Mistä näkisin sen helpoimmin?
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen suosikkisarjani Mulla alla, synkeä tunnelma ja mustaa huumoria, ja lisäksi yksi sama näyttelijäkin (Henry). Mutta tykkäsin tosi paljon, harmi ettei ollut pitempi sarja.
Mullan alla on paras for ever.
Spoiler warning
Surettaa 3. jakson jälkeen Henryn kohtalo. Elämänmyönteinen ihminen muuttui vakavakasvoiseksi kasviksi.
En ehtinyt katsoa. Kun yritin alkaa katsoa, ensimmäinen jakso oli jo poistunut ja toinen jakso oli enää kaksi tuntia katsottavissa.
Mä tallensin boxille jaksot mutta niissä ei ole tekstitystä!!! Ja nyt jos ei enää areenassakkan ole alkujaksoa :(
Minä katsoin juuri HBO Nordicilta, otin kuukauden ilmaisen kokeilujakson.
Oli mitä mainioin sarja. Ja pidin siitä, että oli realistinen eikä siirappinen. Kauniin vähäeläistä, mutta silti paljonpuhuvaa ja koskettavaa kerrontaa. Hienoja näyttelijäsuorituksia.
Onhan se kiva nähdä ihan laadukastakin amerikkalaista tv-draamaa kaiken maailman Game of Thrones - roskan seassa. Hyvin harvoin tulee kyllä tämän tason jenkkidraamaa telkkarista tai hyvin vähän sitä ilmeisesti edes tehdään. Sopii hyvin AIKUISELLE KATSOJALLE. (Nykyisin amerikkalaiset tekevät pääosin 12-14 vuotiaille ohjelmia, tai sen tasoisille katsojille.) Mullan alla on tosiaan yksi niitä harvoja poikkeuksia myöskin niin kuin tuoss a edellä jo mainittiin.
Terv. mieskatsoja
31: Minä nautin kovasti Olive Kitteridgestä. Nautin myös Game of Thronesista. Outoa verrastaa nämä kaksi laadusta puhuttaessa, GoT kun on oikeasti valtavan laadukas tuotanto. Molemmat ovat HBO-kanavan ohjelmia, sieltä harvemmin mitää paskaa tuleekaan. Olisit verrannut mielummin vaikkapa tositv-roskaan, jota jenkkikanavat on pullollaan.
Frances McDormand on myös hyvä siinä Friends With Money -leffassa, jossa on negatiivinen ja hiuksensa pesemättä jättävä muotialan ihminen, jonka miestä kaveripiiri epäilee homoseksuaaliksi. Jennifer Aniston myös erilaisessa, ankeammassa roolissa siinä.
Minulle tuli välillä Olive Kitteridgen katseista, ilmeistä ja eleistä mieleen Sillan Saga.
Ilouutinen niille, jotka missasivat Areenasta salamannopeasti poistuneen sarjan: se tulee uudestaan, tällä kertaa jakso per viikko -vauhdilla. Ensimmäinen jakso on nyt parin viikon ajan katsottavissa, ja tällä viikolla tulee toinen jakso.
Harmi kun Olivia loppui. Huippu. Nyt katson Happy Valleyn ohella tanskalaista Dicteä. Se on niin kuin Silta Sinkkuelämää -twistillä. Ihan hauska, ja pitkät jaksot.
Happy Valley on huippu. Dicteä katsoin ensimmäisen jakson, mutta se vaikutti jotenkin tyhjänpäiväiseltä. Jaksojen pituuskin on minulle liikaa.
Vierailija kirjoitti:
31: Minä nautin kovasti Olive Kitteridgestä. Nautin myös Game of Thronesista. Outoa verrastaa nämä kaksi laadusta puhuttaessa, GoT kun on oikeasti valtavan laadukas tuotanto. Molemmat ovat HBO-kanavan ohjelmia, sieltä harvemmin mitää paskaa tuleekaan. Olisit verrannut mielummin vaikkapa tositv-roskaan, jota jenkkikanavat on pullollaan.
Mielestäni kaikki HBO-tuotannot eivät ole sisällöllisesti huippulaadukkaita. Teknisesti, kuvauksen puolesta ja lavastuksellisesti eli ulkoisesti ne ovat aina huippua. Esim. sarja Rome oli ulkoisesti mielettömän hieno sarja mutta ei mielestäni sisällöllisesti erityisen hyvä. GoT on vähän samaa kategoriaa kuin Rome. Tosin katsoin GoT:n vain ekan tuotantokauden eli jos sarja on sen jälkeen huomattavasti parantanut tasoaan niin sitten ehkä, tosin koko fantasia-genre ei kiinnosta minua pahemmin, realistinen historiallinen sarja kyllä kiinnostaisi jos se olisi oikein hyvin tehty. Terv. 31
Vierailija kirjoitti:
Happy Valley on huippu. Dicteä katsoin ensimmäisen jakson, mutta se vaikutti jotenkin tyhjänpäiväiseltä. Jaksojen pituuskin on minulle liikaa.
Dicten 1. jakso oli puhdasta lämmittelyä, katso Yle Areenasta 2. jakso niin näet kuinka hyvä sarja on kyseessä. Kyllä tanskalaiset osaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli välillä Olive Kitteridgen katseista, ilmeistä ja eleistä mieleen Sillan Saga.
Molemmat vähän aspergereita, Saga toki enemmän.
Oliven tavassa olla on yhtymäkohtia elämääni, nimittäin äitipuoleni (jonka kanssa en onneksi asu) on hyvin samankaltainen. Purkaa tyytymättömyyttään lähimmäisiinsä piikittelemällä ja arvostelemalla. Kaikkea pitää koko ajan nälviä. Eniten ovat kärsineet tämän omat lapset.
Olivella on hyvä aviomies, menestyvä lapsi ja hyvä toimeentulo. Rohkeus lähteä toteuttamaan omaa unelmaansa (tietääköhän Olive edes mikä se on) on ajanut tuollaiseen kestotyytymättömyyteen.
Olive on pakahtua omaan vihaansa, vaikka kaikki on elämässä ihan hyvin.