Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olive Kitteridge - katsotko?

Vierailija
21.06.2016 |

Laadukasta draamaa, pirun hyvät näyttelijät.
Teemalta tulee toinen osa juuri nyt.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliven tavassa olla on yhtymäkohtia elämääni, nimittäin äitipuoleni (jonka kanssa en onneksi asu) on hyvin samankaltainen. Purkaa tyytymättömyyttään lähimmäisiinsä piikittelemällä ja arvostelemalla. Kaikkea pitää koko ajan nälviä. Eniten ovat kärsineet tämän omat lapset.

Olivella on hyvä aviomies, menestyvä lapsi ja hyvä toimeentulo. Rohkeus lähteä toteuttamaan omaa unelmaansa (tietääköhän Olive edes mikä se on) on ajanut tuollaiseen kestotyytymättömyyteen. 

Olive on pakahtua omaan vihaansa, vaikka kaikki on elämässä ihan hyvin. 

Vierailija
22/49 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana loppu. Olive löysi vertaisensa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliven tavassa olla on yhtymäkohtia elämääni, nimittäin äitipuoleni (jonka kanssa en onneksi asu) on hyvin samankaltainen. Purkaa tyytymättömyyttään lähimmäisiinsä piikittelemällä ja arvostelemalla. Kaikkea pitää koko ajan nälviä. Eniten ovat kärsineet tämän omat lapset.

Olivella on hyvä aviomies, menestyvä lapsi ja hyvä toimeentulo. Rohkeus lähteä toteuttamaan omaa unelmaansa (tietääköhän Olive edes mikä se on) on ajanut tuollaiseen kestotyytymättömyyteen. 

Olive on pakahtua omaan vihaansa, vaikka kaikki on elämässä ihan hyvin. 

Eri mieltä. Olive on introvertti ja ymmärtää erilaisuutensa.

Vierailija
24/49 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen suosikkisarjani Mulla alla, synkeä tunnelma ja mustaa huumoria, ja lisäksi yksi sama näyttelijäkin (Henry). Mutta tykkäsin tosi paljon, harmi ettei ollut pitempi sarja.

Vierailija
25/49 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, eka jakso oli jo kadonnut Areenasta. Mistä näkisin sen helpoimmin?

Vierailija
26/49 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen suosikkisarjani Mulla alla, synkeä tunnelma ja mustaa huumoria, ja lisäksi yksi sama näyttelijäkin (Henry). Mutta tykkäsin tosi paljon, harmi ettei ollut pitempi sarja.

Mullan alla on paras for ever.

Vierailija
27/49 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoiler warning

Surettaa 3. jakson jälkeen Henryn kohtalo. Elämänmyönteinen ihminen muuttui vakavakasvoiseksi kasviksi.

Vierailija
28/49 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehtinyt katsoa.  Kun yritin alkaa katsoa, ensimmäinen jakso oli jo poistunut ja toinen jakso oli enää kaksi tuntia katsottavissa.

Vierailija
29/49 |
24.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tallensin boxille jaksot mutta niissä ei ole tekstitystä!!! Ja nyt jos ei enää areenassakkan ole alkujaksoa :(

Vierailija
30/49 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katsoin juuri HBO Nordicilta, otin kuukauden ilmaisen kokeilujakson.

Oli mitä mainioin sarja. Ja pidin siitä, että oli realistinen eikä siirappinen. Kauniin vähäeläistä, mutta silti paljonpuhuvaa ja koskettavaa kerrontaa. Hienoja näyttelijäsuorituksia.

Vierailija
31/49 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kiva nähdä ihan laadukastakin amerikkalaista tv-draamaa kaiken maailman Game of Thrones - roskan seassa. Hyvin harvoin tulee kyllä tämän tason jenkkidraamaa telkkarista tai hyvin vähän sitä ilmeisesti edes tehdään. Sopii hyvin AIKUISELLE KATSOJALLE. (Nykyisin amerikkalaiset tekevät pääosin 12-14 vuotiaille ohjelmia, tai sen tasoisille katsojille.) Mullan alla on tosiaan yksi niitä harvoja poikkeuksia myöskin niin kuin tuoss a edellä jo mainittiin.

Terv. mieskatsoja

Vierailija
32/49 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

31: Minä nautin kovasti Olive Kitteridgestä. Nautin myös Game of Thronesista. Outoa verrastaa nämä kaksi laadusta puhuttaessa, GoT kun on oikeasti valtavan laadukas tuotanto. Molemmat ovat HBO-kanavan ohjelmia, sieltä harvemmin mitää paskaa tuleekaan. Olisit verrannut mielummin vaikkapa tositv-roskaan, jota jenkkikanavat on pullollaan.

Vierailija
33/49 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frances McDormand on myös hyvä siinä Friends With Money -leffassa, jossa on negatiivinen ja hiuksensa pesemättä jättävä muotialan ihminen, jonka miestä kaveripiiri epäilee homoseksuaaliksi. Jennifer Aniston myös erilaisessa, ankeammassa roolissa siinä.

Vierailija
34/49 |
25.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli välillä Olive Kitteridgen katseista, ilmeistä ja eleistä mieleen Sillan Saga.

Vierailija
35/49 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilouutinen niille, jotka missasivat Areenasta salamannopeasti poistuneen sarjan: se tulee uudestaan, tällä kertaa jakso per viikko -vauhdilla. Ensimmäinen jakso on nyt parin viikon ajan katsottavissa, ja tällä viikolla tulee toinen jakso.

Vierailija
36/49 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun Olivia loppui. Huippu. Nyt katson Happy Valleyn ohella tanskalaista Dicteä. Se on niin kuin Silta Sinkkuelämää -twistillä. Ihan hauska, ja pitkät jaksot.

Vierailija
37/49 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happy Valley on huippu. Dicteä katsoin ensimmäisen jakson, mutta se vaikutti jotenkin tyhjänpäiväiseltä. Jaksojen pituuskin on minulle liikaa.

Vierailija
38/49 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

31: Minä nautin kovasti Olive Kitteridgestä. Nautin myös Game of Thronesista. Outoa verrastaa nämä kaksi laadusta puhuttaessa, GoT kun on oikeasti valtavan laadukas tuotanto. Molemmat ovat HBO-kanavan ohjelmia, sieltä harvemmin mitää paskaa tuleekaan. Olisit verrannut mielummin vaikkapa tositv-roskaan, jota jenkkikanavat on pullollaan.

Mielestäni kaikki HBO-tuotannot eivät ole sisällöllisesti huippulaadukkaita. Teknisesti, kuvauksen puolesta ja lavastuksellisesti eli ulkoisesti ne ovat aina huippua. Esim. sarja Rome oli ulkoisesti mielettömän hieno sarja mutta ei mielestäni sisällöllisesti erityisen hyvä. GoT on vähän samaa kategoriaa kuin Rome. Tosin katsoin GoT:n vain ekan tuotantokauden eli jos sarja on sen jälkeen huomattavasti parantanut tasoaan niin sitten ehkä, tosin koko fantasia-genre ei kiinnosta minua pahemmin, realistinen historiallinen sarja kyllä kiinnostaisi jos se olisi oikein hyvin tehty. Terv. 31

Vierailija
39/49 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Happy Valley on huippu. Dicteä katsoin ensimmäisen jakson, mutta se vaikutti jotenkin tyhjänpäiväiseltä. Jaksojen pituuskin on minulle liikaa.

Dicten 1. jakso oli puhdasta lämmittelyä, katso Yle Areenasta 2. jakso niin näet kuinka hyvä sarja on kyseessä. Kyllä tanskalaiset osaa.

Vierailija
40/49 |
04.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli välillä Olive Kitteridgen katseista, ilmeistä ja eleistä mieleen Sillan Saga.

Molemmat vähän aspergereita, Saga toki enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän