Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selvitä siitä pettymyksestä ettei pääse yliopistoon?

Vierailija
21.06.2016 |

Tulokset ei ole edes tulleet, ja tiedän sen jo etukäteen. Älli ei vaan riitä, taidot on vajaat ja jatkossa tulee olemaan kaiken maailman haastatteluja ja motivaatiokirjeitä jotka ei kiinnosta pätkääkään ja joissa en pärjää.
Miten tästä pettymyksestä selviää?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut avoimessa opiskelua, mutta ei se ole sama asia. Ja mitä jos ei saakaan tutkinto-oikeutta?

Hain ammattikorkeaan, mutta siellä tyssäsi juuri noihin haastatteluihin ja ryhmähömppään. Olen todella introvertti, eikä elämä ole mennyt todellakaan suunnitelman mukaan. Minulla on mt-ongelmia, jotka sulkevat paljon ovia. Olisin kiinnostunut yhteiskuntapolitiikasta ja yhteiskunnan tutkimisesta.

Ihan hyvä vaan, että et pääse lukemaan tuollaista höpöhöpöä. Valmistumisen jälkeen olisit täällä itkemässä kun ei ole töitä vaikka luvattiin. Jos nuo aiheet kiinnostavat, niin opiskele itsenäisesti ja hommaa joku oikea ammatti. 

Amispölö bongattu.

Yliopistossa voi lukea muutakin kuin diipadaapaa. Ei tartte olla amispölö. Mietippä omilla aivoillasi... kuinka paljon tässä yhteiskunnassa nykyään riittää rahaa sellaisille ihmisille maksettavaksi jotka "tutkivat yhteiskuntaa"? Ja ennenkuin jotkut tulevat kertomaan, että yksityisellä sektorilla riittää, niin joo ehkä riittää mutta siihen otetaan joku sen firman ammattialan ihminen eikä mitään yhteiskuntatieteiden maisteria.

Ilman yhteiskuntatieteitä sinäkin olisivat vain numero.

Ei se siitä mitään järkevää ammattia silti tee. Mutta paskaako tämä mulle kuuluu. Opiskelkoon jokainen mitä haluaa. Hyvää viihdettähän se on lukea ylikoulutetun sihteerin, pätkätyökierteessä tai hamppareita paistavien ytmien ulinoita. Näitä muuten pk-seudulla riittää.

Onko sulla käytännössä minkäänlaista konkreettista tietoa minkä alan ihmisiä on yhteiskuntatieteiden maisterit? Ei niiden tehtävä ole vaan tutkia yhteiskunnan tapahtumia ja kirjata kummia normeja ja muutoksia johonkin pieneen vihkoonsa ja rapsuttaa partaansa kotona meiningillä "kyllä yhteiskunta on kummallinen!", vaan esimerkiksi monet toimittajat, ministerit, järjestötoimijat ym ym ovat yhteiskuntaiteteiden maistereiksi valmistuneita ihmisiä. Etsi tietoa ennen kuin iniset paskaa.

Vierailija
62/62 |
22.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ikinä arvaa. Tänään tuli tieto, pääsin sisään.

Kiitos kaikille vastaajille. Itken onnesta.

Olen onnellinen puolestasi! (Olen se joka kirjoitti pari pitkää kannustusviestiä).

Muistapa nyt pitää se oma häntäsi pystyssä. Onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla