Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoisen laihtuminen

Vierailija
20.06.2016 |

Moi! Mitenköhän vähän pitää mun pitusen/painosen syödä jos haluaa laihtua. Oon siis suunnillee 175cm ja 65kg. Mistään radikaalista painonpudotuksesta ei tosiaan ole kyse vaan ihan sellasesta 4-5kg. En hirveästi urheile silloin tällöin, viikottain kuitenkin. Riittäisiköhän sellainen 1500kcal päivässä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda kalorit.

Jätät vaan pois vehnän ja sokerin.

Vierailija
2/11 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tais olla ett' av maamat on vähän kukkohattuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt vähemmän kuin kulutat. Kalorimäärä on kiinni siitä miten nopeasti pitäisi laihtua. Hidas painonpudotus on turvallisempaa ja pystyämpää kuin nopea. Mielestäni ei ainakaan alle 1500. Voit katsoa jostain energiantarvelaskurista mikä kulutuksesi noin suurinpiirtein on, ja ottaa siitä pois 100-200 kcal /päivä.

Minusta sinun ei tarvitsisi laihduttaa kun olet hoikka, mutta en sitä tullut sanomaan. :)

Vierailija
4/11 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kalorit kiinnostaa, laske netin energiankulutuslaskureilla päivittäinen kaloritarve ja vedä siitä muutama sata, maks 500 kilokaloria miinukselle.

Toisaalta kaloreiden laskeminen voi olla tylsää, joten entä jos kokeilisit pätkäpaastoa, jolloin 2 kertaa viikossa syöt maks 500 kcal vuorokauden aikana, muutoin terveen järjen ja lautasmallin mukaisesti. Välillä herkutellen.

Jos aikaa ja innostusta on, aloita kunnon treenaaminen tarkoituksella että kiinteydyt. Silloin ei kannata tuijottaa vaakaa vaan mittanauhaa.

Itse olen havainnut normaalipainon sisällä painon kurissa pitämiseksi hyväksi kaikki em. keinot. Edelleen pätkäpaastoan kahdesti viikossa, koska nautin herkuista ja kahden paastopäivän avulla paino ei lähde nousemaan.

Älä tee mitään sellaisia diettejä tai muutoksia, joita et ole valmis tekemään lopun elämääsi. Poikkeuksena ehkä treenaaminen, koska samalla intensiteetillä et voi välttämättä koko ikää treenata.

Vierailija
5/11 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mieluummin vaikka liikuntaasi muutamalla prosentilla, lopputulos on varmasti parempi. Moni on niillä kaiken maailman superdieeteillä vain vahinkoa saanut itselleen.

Vierailija
6/11 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö pieni, monipuolinen ateria 5 kertaa päivässä, vältä herkkuja ja napostelua aterioiden välillä. Mikä on tavoitepainosi?

Vierailija
7/11 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta. Ala syömään säännöllisesti, kasvispainoisesti, terveellisesti, järkevät annoskoot jne. Sokeria vain harvoin. Ala harrastaa liikuntaa. Kiinteydyt, kroppa kaunistuu. Kiloissa voi tapahtua muutosta jompaan kumpaan suuntaan mutta vaakalukemalla ei ole noissa lukemissa mitään väliä.

Laihduttamalla pienillä kaloreilla saat vaan aineenvaihduntasi sekaisin ja todennäköisesti pitemmällä aikavälillä lihot.

Vierailija
8/11 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ainakin 1500-1800kal!

Vierailija
9/11 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laihduta. Ala syömään säännöllisesti, kasvispainoisesti, terveellisesti, järkevät annoskoot jne. Sokeria vain harvoin. Ala harrastaa liikuntaa. Kiinteydyt, kroppa kaunistuu. Kiloissa voi tapahtua muutosta jompaan kumpaan suuntaan mutta vaakalukemalla ei ole noissa lukemissa mitään väliä.

Laihduttamalla pienillä kaloreilla saat vaan aineenvaihduntasi sekaisin ja todennäköisesti pitemmällä aikavälillä lihot.

Mitään kiinteytymistä ei ole olemassakaan. Joko karsit läskiä tai lisäät lihasta, tai päin vastoin.

Vierailija
10/11 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mitä ap olet aiemmin syönyt. Mulla tuo 1500 kaloria on normaalin syömisen yläraja joten sillä en todellakaan laihtunut.

Mulle auttoi pari 500-700 kalorin "paastopäivää" viikossa jolloin söin yhden lämpimän aterian sekä muuten smoothieita ja rahkaa lisukkeineen. Nälkä ei ollut koskaan ja paino putosi 4-5 kiloa hitaasti mutta varmasti. Pysynyt poissa jo 1,5v. Mulla tuo tavoitepainon säilyttäminen on aina ollut helppoa, jonkun "painorajan" kun saavuttaa paino hakeutuu siihen takaisin syön sitten vaikka mitä. Joskus jos on ollut juhlia viikonloppuna tai olen tullut reissulta pidän yhä yhden kevennyspäivän ja paino palautuu heti oikeaan kohtaan.

Samalla treenasin ihan normaalisti kerran pari viikossa. Noin vähissä kiloissa ei vielä hirveästi ole kiinteytymisen tarvetta, ainakin minulla nahka vetäytyi ihan nätisti itsekseen.

Ja aineenvaihdunta - tuntuu että vain parani!

n50+

Vierailija
11/11 |
21.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tippui paino normaalipainon sisalla 7 kg (BMI 23sta BMI 20een) ihan vaan kaloreita laskemalla, about 3 kk, n 1500kcal keskiarvo (vaihteli paivittain). Jatin pois vehnatuotteet ja soin vain paljon kasvispitoista ruokaa, jossa itselle sopivassa suhteessa rasvaa, prostkua ja hiilaria. Ei ollu erityisemmin nalka, mutta kun oli, soin "ravitsevaa", puhdasta ruokaa ja mahdollisimmat vahan prosessoitua. En myoskaan urheillut tolkuttomasti, pari kertaa viikossa ehka.. Sama paino on pysynyt nyt puoli vuotta, vaikkakin olen pitanyt aiemmista tottumuksista kiinni, herkuttelen nykyaan viikottain ja punaviinia tulee juotua viikottain.