Joku lapsista varastaa kotoa, millä selvitän kuka?
Hommaanko riistakameran?
Käteistä ei voi pitää kotona lainkaan koska kaikki viedään. Tupakkaa on viety, alkoholia on viety yms yms.
Saatana että raivostuttaa.
Kolme vaihtoehtoa kuka se on.
Niin epäonnistunut ja vihainen olo taas.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä on alkoholia ja tupakkaa lasten ulottovilla?
Voihan venakko?
Jos nyt polttaa, niin tietysti tupakka-aski voi olla milloin missäkin terassilla. Ja samoin alkohlijuomia ei pidetä lukkojen takana.
Meillä ei tätä ongelmaa, koska emme polta. Mutta jos polttaisimme, niin tuskin missään kassakaapissa tupakat olisivat.
Milloin missäkin? Jossain josta täysin ulkopuolinenkin voi viedä tai joku lapsi tai eläin syödä?
Kassakaappi on liiottelua. On muitakin tapoja pitää ne pois lasten ulottovilta.Valaise tyhmempää, ole niin ystävällinen. Mitä muita tapoja on pitää ne lasten ulottuvilta?
Säätelemällä omaa käyttöään. Itse en polta kotona ollenkaan. Viiniä juodaan pullo viikossa ja mies ne muutamat saunakaljat. Aukioloajat on niin laajat, että saa ihan kaupasta haettua kun on tarvettä ettei tarvitse kotona säilyttää ollenkaan. Jos yhtenä ilta tekee mieli sitä lasillista niin se käydään juomassa muualla.
Mies ostaa 3 pulloa saunakaljaa klo 18 Prismasta, sen jälkeen roudaa sitä pussia kädessään koko loppuillan vai?
Sä ostat sen viinipullosi Alkosta ja kaadat koko pullon litran tuoppiin ja kävelet se kädessäsi koko illan kunnes tuoppi on tyhjä, jopa kuselle otat sen mukaan..Hienoa, olen ylpeä!
Ei kyllä meillä lapset menee sinne jääkaapille ja juo oluet kun ollaan siellä saunassa ja mies jää ilman :D
Ottaa vielä huikat siitä viinipullosta kun jompi kumpi on siellä kusella. Tai heti kun silmä välttää aterian yhteydessä kun sitä viiniä juodaan :D
Ps. Tuskin ap lapset varastaa heidän ollessa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan venakko?
Jos nyt polttaa, niin tietysti tupakka-aski voi olla milloin missäkin terassilla. Ja samoin alkohlijuomia ei pidetä lukkojen takana.
Meillä ei tätä ongelmaa, koska emme polta. Mutta jos polttaisimme, niin tuskin missään kassakaapissa tupakat olisivat.
Milloin missäkin? Jossain josta täysin ulkopuolinenkin voi viedä tai joku lapsi tai eläin syödä?
Kassakaappi on liiottelua. On muitakin tapoja pitää ne pois lasten ulottovilta.Valaise tyhmempää, ole niin ystävällinen. Mitä muita tapoja on pitää ne lasten ulottuvilta?
Säätelemällä omaa käyttöään. Itse en polta kotona ollenkaan. Viiniä juodaan pullo viikossa ja mies ne muutamat saunakaljat. Aukioloajat on niin laajat, että saa ihan kaupasta haettua kun on tarvettä ettei tarvitse kotona säilyttää ollenkaan. Jos yhtenä ilta tekee mieli sitä lasillista niin se käydään juomassa muualla.
Mies ostaa 3 pulloa saunakaljaa klo 18 Prismasta, sen jälkeen roudaa sitä pussia kädessään koko loppuillan vai?
Sä ostat sen viinipullosi Alkosta ja kaadat koko pullon litran tuoppiin ja kävelet se kädessäsi koko illan kunnes tuoppi on tyhjä, jopa kuselle otat sen mukaan..Hienoa, olen ylpeä!
Ei kyllä meillä lapset menee sinne jääkaapille ja juo oluet kun ollaan siellä saunassa ja mies jää ilman :D
Ottaa vielä huikat siitä viinipullosta kun jompi kumpi on siellä kusella. Tai heti kun silmä välttää aterian yhteydessä kun sitä viiniä juodaan :D
Ps. Tuskin ap lapset varastaa heidän ollessa kotona.
Vanhempien ollessa kotona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta miksi ei? Meillä ainakin on mm. olutta, siideriä ja viiniä jääkaapissa lasten ulottuvilla. Väkevät ja osa viineistä on baarikaapissa niin ikään lasten ulottuvilla. Lapset ovat sen verran isoja, että tietävät niiden olevan aikuisten juomia eikä niihin kosketa.
Tarkoitatko, että lapsenne saavat nauttia olutta, siideriä ja viiniä ihan tuosta vaan?!
En tarkoita eivätkä saa. Ne vain ovat lasten ulottuvilla, koska en ymmärrä miksi eivät saisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan venakko?
Mielikuva av-mammasta istumassa vessassa litran tuoppi sylissään täynnä viiniä :'D pelastit iltani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan venakko?
Hohhoijaa. Lapset varastaa vanhempien valvovien silmien alla?!
Minä en nyt ymmärrä teidän vimmaanne haukkua ap:ta. Joo, se on tyypillistä av-palstalla, mutta kyllä tuo on lapsen vika, siis sen niistä, joka on varastellut. Joo, hiukan ihmettelen, miten lapsia on kasvatettu, kun heille edes tulee moinen mieleen, mutta teininä tyhmyys tiivistyy...
Totta kai kodissa pitää voida säilyttää jopa sitä alkoholia ilman, että tarvitsee pelätä alaikäisten lasten niitä nyysivän. Meillä on ainakin kaapissa nytkin calvadosta, jääkaapissa vermuttia, olutta ja puolikas pullo valkkaria ja keittiön tasolla kolme viikkoa sitten saatu punaviini. Emme hori kaikkea juomaa heti sen ostettuamme, ja kyllä, jotain calvadosta menee vain yksi lasillinen kerrallaan eli pullo kestää kuukausia.
Ja kappas, molemmat teinimme ovat streittareita, eivät dokaile kavereidenkaan kanssa.
Joten ihan turha nyt väittää, että ap:lla on alkoholiongelma, jos hänellä on alkoholia kaapissa. Alkoholisteilla sitä ei varmasti ole, koska kaikki juodaan, mitä käpäliin saadaan...
Sen sijaan on tietysti huolestuttavaa, että lapsien moraali venyy tuollaiseen. Voi olla, että kaverit painostavat, mutta silti.
Kokeilitko ap jo tiukkaa puhuttelua, jota ehdotin?
22
Minä sain varkaan kiinni sillä,että lupasin jättää rankaisematta jos varas tunnustaa itse nyt heti muuten jos jää kiinni niin rangaistus on jotain hirveetä.Toki otti aivoon päästää varas kuin koira veräjästä, mutta varastaminen loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta miksi ei? Meillä ainakin on mm. olutta, siideriä ja viiniä jääkaapissa lasten ulottuvilla. Väkevät ja osa viineistä on baarikaapissa niin ikään lasten ulottuvilla. Lapset ovat sen verran isoja, että tietävät niiden olevan aikuisten juomia eikä niihin kosketa.
Tarkoitatko, että lapsenne saavat nauttia olutta, siideriä ja viiniä ihan tuosta vaan?!
En tarkoita eivätkä saa. Ne vain ovat lasten ulottuvilla, koska en ymmärrä miksi eivät saisi olla.
Miten olet poistanut lapsistasi ominaisuudeen uteliaisuus?
Tuskin se kymmenenvuotias kovin syyllinen ainakaan on... One down, two to go...
Mä olin kiltti lapsi ja teini, käytös koulussa 10 ja keskiarvo lukiossakin 9,4, en polttanut tai kännännyt tai muutenkaan lihunut kylillä. Silti vein pieniä määriä alkoholia ja rahaa alaikäisenä. Vanhemmilla oli kattava viinakaappi, maistoin sieltä sitten melkein jokaista juomaa kerran, 0,5-1 snapsilasillisen verran ihan vaan uteliaisuuttani. Rahaa taisin viedä max 10 mk kerralla ja hurjana ostin sillä kiskalta jätskiä kun omat rahat oli loppu.
Lapset riviin ja kerrot että viikkorahat on pannassa, kunnes rosvo on kiinni. Tunnustuksesta ei rangaista, jos sen tekee 24h sisällä.
Ratkaisevasta ensimmäisestä vihjeestä on tiedossa 50e palkkio, rosvon kiinnioton jälkeen.
Jos lapset alkavat teininä varastella juomia, alkoholien säilytystä täytyy luonnollisesti miettiä uudelleen. Aikuinen lapsi saa tietysti ottaa saunajuoman ihan lupaa kysymättä, samoin kuin mekin. Bileisiin tai muihin voisi varmaan silloin tällöin antaa ottaa eväät sieltä perheen baarikaapista, jos ei ole ehtinyt hankkia omia.
Meillä on siellä jääkaapissa myös mm. limsaa, mitä lapset saavat juoda, eivätkä he sitäkään ota ns. ilman lupaa, eli odottavat niihin tilanteisiin missä limsaa juodaan.