Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista te köyhät löydätte elämisen nautintoa?

Vierailija
20.06.2016 |

Kun varakkaammat hommaavat hienoja autoja, veneitä tai kesämökkejä näin kesäisin niin mistä te köyhät saatte nautintoa? oletteko tyytyväisiä kun käytte esim jäätelökioskilla tms kun muilla on paljon rahakkaammat huvit?

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Rakas musiikkiharrastus soittokunnassa antaa paljon eikä maksa juuri mitään.

- Hyvä kirja (kirjastosta), sohvannurkka ja kaakaomuki.

- Kävelylenkki lähimetsässä raikkaassa vesisateessa.

- Sauna (oikea, ei mikään sähkögrilli) ja vilvoittelu pihakiikussa kylmän juoman kanssa.

- Aikainen alkukesän aamu kotikulmillani. Ympäristö on hiljainen, ja lähes jokaisessa pihassa kasvaa (vanhoja ja isoja) syreenejä, joiden tuoksu kukinta-aikana tyynessä aamussa on suorastaan päihdyttävä.

Jäätelön ostan kaupasta. Kiskat ovat hinnoitelleet itsensä ulos.

Vierailija
22/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä nämä pari keskusteluketjun loppupuolella mainittua kuvausta rikkaista. "Isot talot kumisevat tyhjyyttä ja yksinäisyyttä" tai että köyhä harrastaisi/tekisi enemmän/nauttisi enemmän harrastuksistaan.

Kyllä meillä ihan samalla tavalla täällä omakotitalossa on elämää kuin viisi vuotta sitten köyhempänä vuokrakolhoosissakin. Samalla tavalla nautin putarhanhoidosta nyt okt:ssa kuin silloin vuokrapläntilläki.

Harrastan samoja harrastuksia ja yhä nautin kahvista, kirjoista, uinnista harrastuksena jne. Nyt ei vaan ole rahamurheita, voi asua omassa talossa, ja ennen kaikkea matkustaa enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kannata somessa katsella kavereiden shampanja- ja huvipursikuvia. Helposti alkaa vertailemaan omaa elämää siihen, ja katkeroituu tai tuntuu muuten pahalta. Kun ei vertaa omaa elämää varakkaampien elämään, voi olla onnellisempi. Tietenkin sinnittely on hurjan kuluttavaa ja siitä romahtaa välillä. Mutta yritän aina kehittää itseäni, opetella uutta tietoa, kasvaa henkisesti, pohtia syvällisesti, luoda, käydä ilmaisia kursseja tms.

Vierailija
24/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että olen ymmärtänyt, ettei täältä mitään matkaansa saa. Elämäni suurimmat nautinnot olen saanut lapsen käsivarsistani kaulani ympärillä, mieheni hymystä ja sanoista, että rakastaa minua. Äitini kiitoksesta, kun istuin sairaalavuoteen vieressä päivän seuraamassa leikkauksen jälkeen, ettei hänen tarvitse olla yksin. Juoksulenkillä flow-tunteesta. Auto on minulle vain kulkuväline, eikä edusta mitään muuta. En usko, että saisin uudesta autosta sitä hurmostunnetta, mitä saan aamun juoksulenkillä metsässä, kun kropan valtaa flow ja tuntuu, että jaksaa juosta äärettömästi. ns. juoksijan taivas. Tunteista yksi lähimpänä orgasmia.

Vierailija
25/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jotenkin vapauttavaa, että voi kaupassakin vain skipata lähes kaikki osastot ja ostaa vain sen tarpeellisen, mihin on varaa. Ei tule mielipahaa, kun ei edes selaa kuvastoja tai nettikauppoja. Myös se helpotti, että lopetin kokonaan blogien lukemisen, koska bloggaajien jatkuva ulkomaanmatkailu ja trendiravintoloissa syöminen aiheutti pientä kateutta. On jotenkin helpottunut olo, kun alkaa olla vapaa mieliteoista ja kalliiden asioiden haluamisesta. Säästyy aikaa ja energiaa kun ei enää välitä niistä jutuista, joita ei voi saada. Loppujen lopuksi aika moni meille luotu hyödyke on ihan turha. Lomalla (niillä harvoilla) voi keskittyä vain olennaiseen, eli rentoutumiseen, maisemiin, luontoon ja elämyksiin shoppailun sijasta.

Olen oppinut nauttimaan pienistä. Luonnosta ja musiikista saa valtavan paljon iloa ja hyvää oloa. Herkullista ruokaa voi tehdä myös edullisista raaka-aineista. Ja kun kattaa nätisti, sekin näyttää aika luksukselta.

Uskon myös, ettei tilanteeni ole pysyvä (olen vielä suhteellisen nuori). Ajattelen, että vielä joskus minullakin on vähän enemmän rahaa, mutta silloinkaan en aio törsätä turhuuksiin vaan käyttää rahani järkevästi. Ja aina nauttia mielummin elämyksistä kuin materiasta.

Vierailija
26/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirastani. Se ei välitä siitä ettei minulla ole ylimääräistä rahaa. Sen verran tietysti että saa kunnollista ravintoa ja jemmassa eläinlääkäriä varten jos tarve tulee.

Vierailija
27/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että saan loisia mahdollisimman paljon rahaa. Nytkin haen toimeentulotukea ja virkailija yrittää tahallaan pitkittää käsittelyä, vaikka tietää ettei mulla ole yhtään rahaa. Hän saa sadistista nautintoa köyhien kiusaamisesta, mutta aion kostaa tämän kaiken loisimalla sitäkin enemmän kaikki mahdolliset tuet, enkä mene ikinä töihin.

Vierailija
28/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikista.

Olin sanomassa samaa.

Musiikista ja nimenomaan ilmaisesta musiikista eli youtubesta. Illalla kun lapset nukahtaa ja laittaa kuulokkeet korville, niin voisin aamuun asti kuunnella musiikkia.

Sitten taas jaksaa seuraavan päivän.

Vierailija
29/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin näkyy tosi vahvasti juuri se, että kavereilla on sekä työ että parisuhde, joten heillä on varaa omistusasumiseen, yhteisiin viikonloppureissuihin ulkomaille ja hienompiin ravintoloihin. Ei heidän talonsa ole mitään steriilin tyhjiä tai muuta, vaan heillä on varaa sisustaa ne ja hankkia sinne heitä kiinnostavien harrastusten tarvikkeita, järjestää illanviettoja ihanilla tarjoiluilla ja rentoutua, koska toimeentulosta ei ole huolta.

Kaverini ovat kivoja ja on kiva, että heillä menee hyvin, mutta väkisin sitä jää itse ulkopuolelle. Ja ikävintä on, että olen kiinnostunut juuri samoista asioista kuin hekin ovat, mutta minulla ei ole niihin varaa.

Tietysti jonkin verran voi vähälläkin rahalla harrastaa ruokaa, musiikkia tai käsitöitä, mutta ulkopuolella olisi iso maailma täynnä upeita paikkoja ja hienoja kokemuksia ja suhteessa tuollaiset pienet arkiset asiat, joissa niissäkään ei ole hirveästi vaihtelua, eivät tunnu yhtään samalta. Kärjistettynä pitää pakottaa itsensä kuuntelemaan jotain linnunlaulua ja miettimään, että onpa kiva kuunnella linnunlaulua, vaikka oikeasti se ei kiinnosta lainkaan, kunhan on ilmaista. (Koska jos ei pakota itseään "tykkäämään" jostain asiasta, niin sitten vain ahdistaa lyhyeen loppunut eläminen.)

Vierailija
30/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että ei tarvitse ravata enää oravanpyörässä ja saa tehdä just mitä huvittaa.

Vierailija
31/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on se lämmin pitsa ja videopelien maailma

Vierailija
32/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon hyviä onkin jo mainittu, lisäksi käsityöt, uusien asioiden oppiminen, meditaatio, kuvataide, kasvit, pitkät kävelylenkit.

Vierailija
33/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lankakerä, puikot ja kuuma tee.

Vierailija
34/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienestys, kohtahan se jo taas alkaa.

Vierailija
35/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuudesta. Mutta koska olen myös psyykkisesti sairas niin siitäkään en saisi nauttia (vahinkoraskaus on aina mahdollinen).

Vierailija
36/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, köyhä, en käy jäätelökioskilla, koska se on liian kallista. Ostan K-Supermarketista tarjouksesta euron jäätelöpaketin.

Vierailija
37/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä osaan iloita vaikka siitä, että naapurilla on kaunis auto ja hän on onnellinen kun saa virkistyä mökillään. Se ei ole minulta pois, vaan minulle lisää. Minä rakastan kirjastokirjojen lukemista ja Suomen kaunista luontoa.

Vierailija
38/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoista asioista kuin nauttisin rikkaanakin, paitsi halvemmilla tavoilla. Sen sijaan, että ostan festarilipun ulkomaille, käyn lähibaarissa katsomassa vähemmän tunnettuja bändejä. Sen sijaan, että hankin personal trainerin etsin jumppa- ja ravitsemusohjeeni kirjoista ja netistä. Ja juoksen edellisen tai toissakesän mallistoa olevilla kengillä :)

Vierailija
39/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun varakkaammat hommaavat hienoja autoja, veneitä tai kesämökkejä näin kesäisin niin mistä te köyhät saatte nautintoa? oletteko tyytyväisiä kun käytte esim jäätelökioskilla tms kun muilla on paljon rahakkaammat huvit?

Oletko itse joku miljärdööri?

Vierailija
40/84 |
20.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki, valokuvaaminen, uuden oppiminen. Luen koko ajan jotain, lisäksi opettelen uusia asioita kuten vaikka koodaamista, avoimilta verkkokursseilta. Urheilu, luonto... Pyöräilin yksi päivä meren rannikolle metsään 20km, kuvailin juuri aukeamassa olevia talvikkeja ja maariankämmeköitä, ilta-auringossa takaisinpäin metsässä kävellessäni edessäni oli yhtäkkiä edelleen märkä, vastasyntynyt jaloillaan tärisevä hirvenvasa. Se oli hieno päivä. Vaikea kuvitella uuden auton tuovan mitään sellaista iloa, joka tuohon oli verrattavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä